Microsoft arbetar på "smart klocka"

Permalänk
Medlem

http://ligainterboro.blogspot.se/2013/04/the-iwatch-and-others.html

Gissningsvis kommer de flesta att floppa. Visst kan det kanske i vissa situationer vara smidigt med en klocka för t ex låt byte eller dylikt men knappast såpass att det motiverar prislappen som jag kan tänka mig dessa kommer få. Såvida man inte kan få till ett typ bekräfta köp system när man står i kassan och handlar i någon butik istället för att slita upp kort och koder etc.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Jag känner mig väldigt säker på att smarta klockor kommer att lyckas ungefär som iPad gjorde. Alla skrattade åt den först men sedan helt plötsligt så börjar den byta ut datorer hos familjer som bara använder datorn till aftonbladet och att betala räkningar.

Det är inte säkert att den byter ut telefoner men jag tror det skulle vara ett grymt tillägg till telefonen. Kan vara väldigt smidigt i många fall. Exempel bara, en stor 5.5" telefon i fickan som klarar mycket, hörlurssladdarna ikopplad i den och så styr jag musiken I klockan. Läser sms, ser vem som ringer och alternativt svarar I telefonen med en knapp på klockan. Jag tror allvarligt talat att det kan bli mer än dubbelt så smidigt i många fall.

Stora telefoner är ju ändå väldigt användbara till vissa saker, skriva långa sms/mail eller när man läser nyheter/forum/whatever på internet men när det är enkla saker som att bara byta låt I spotify så blir det jobbigt med en 5"+ telefon.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem

Den här finns ju redan: http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:10501358

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

De kanske borde koncentrera sig på att göra ett smart OS istället.

Permalänk
Medlem

Ja! Ge mig äntligen en mobiltelefon, som också är klocka. Jag vill inte ha någon jättegrej utan allt jag vill kunna göra är att ringa. Och ta emot samtal. Att ha mobilen på armen låter som en väldigt lockande tanke. Och har den inte en massa "funktioner" som drar ström så torde batteriet, även om det är litet, kunna räcka en längre tid. Skärmen får gärna vara svart/vit om så krävs. Bara man kan ringa och ta emot samtal. Och inget annat.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Yei, ännu en produkt för att kolla fb, precis vad världen behöver

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Ser man på.
Samsung, apple och Microsoft ger sej in i klockbranchen.

Rolex, släng dej i väggen

(Fast jag tar nog en rolex trots allt om jag får välja, trots att den är osmart)

Permalänk

Det finns säkert användningsområden för den, så det är väl bra, men bland vanligt folk? Vem vill bära omkring på en armbandsklocka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Ser man på.
Samsung, apple och Microsoft ger sej in i klockbranchen.

Rolex, släng dej i väggen

(Fast jag tar nog en rolex trots allt om jag får välja, trots att den är osmart)

Ja, och kan inte m$ istället fixa till win8 skiten så att den blir användbart? Kasta ut klockor, mobiler, surplattor och annat som de inte bergriper sig på och fortsätt att göra ett avskalat rundläggande WINDOWS istället (ja, med startknapp och ja, med fönster....).

Uppenbarligen har det varit väl mycket flum på m$ de senaste åren.... Släck hashpipan och börja jobba istället!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Moderering diskuterar vi inte i forumet, undantaget för generella diskussioner är Feedback-forumet.

Har man frågor gällande modereringen (tx. varför A raderades eller tråd B låstes etc.) så ställer man bäst dem genom kontaktformuläret.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Hyperträd:

Det finns säkert användningsområden för den, så det är väl bra, men bland vanligt folk? Vem vill bära omkring på en armbandsklocka?

Ja du alla som är födda innan -95 kanske?!...

Se vem som ringer/svara
läsa inkomna sms
Styra musik
Höja sänka volym
snygg design
hygglig batteritid

jag köper den lätt Finns inget som är smidigare än att ha nått på hanleden

Permalänk

Nej, tack. Bara nej...

Känns inte som en nödvändig pryl direkt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Smart klocka finns redan från Sony

Redan 1994, innan SPOT hade Microsoft ett samarbete med Timex, vilket resulterade i en serie klockor under namnet Datalink.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Haha ska microsoft satsa på klockor när man inte ens kan få en korrekt uptime ?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Detta är nog en sån där "generationsgrej", och jag tillhör den gamla generationen....

Jag ser ingen som helst nytta med att bära runt på en sådan klump på armen.
* Kommer att slå emot precis allt när man går runt med den
* Hur ser en sådan ut på armen om man bär kläder som sitter åt i handleden?
* Kan jag bada/dyka med den?
* Vad gör den förutom visa tid och datum?
* Batteritid? (en klocka klarar sig väl ett par månader åtminstonde, jag förväntar mig ingen drastisk försämring på den aspekten)

Personligen tycker jag att den ser ut som förra generationens mobiltelefon fastsatt med dubbelhäftande tejp...

Men som sagt, den är nog inte framtagen med min generation som målgrupp.

Håller helt med dig.
Jag e 20år och jag ser ingen anledning att använda dem "klockorna" dem håller på att skapa just nu, vill hellre ha en snygg klocka som finns just nu och är pålitlig i vått och torrt!

Visa signatur

CPU: Intel Core™ i5-4690K, 3.50GHz | Motherboard: Minns Ej :( | GPU: AMD Radeon (TM) R9 390 Series | HDD: Samsung SSD 850 PRO 256GB

Permalänk
Hedersmedlem

Klockor är sååååå 90-tal.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jag må låta stofilmässig, men måste till och med klockan vara smart?

Väljer en Rado Ceramica framför det där åbäket vilken dag som helst. Korkad, men ack så stilfull

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Hellre en rolex än de där "smarta" klockorna..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fenix:

Hellre en rolex än de där "smarta" klockorna..

....för det finns ju bara Rolex eller de där "smarta" klockorna att välja mellan, absolut ingenting annat

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

OH DEAR LORD! THE END IS NEAR!

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1