Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveos:

Jag ska snart flytta in i ett ComHem-hus och måste då tyvärr överge mitt förträffliga stadsnät som fungerat perfekt och som har lägre priser på alla alternativ än vad ComHems bredband har. Nu undrar jag...

1. Ska jag välja Bredband via ComHem eller istället återgå till ADSL, eventuellt med T3 som leverantör?

2. Vad kan man använda för typ av router? Är det samma som till fiber, eller är det någon speciell variant till ComHems "kabel-TV-lösning (?)" ?

1. Beror på vilken hastighet du är ute efter och vad du ska göra med linan. Kan vara bra att kolla vad T3 kan leverera via adsl till dig beroende på kabellängd från station osv. comhem kan nästan alltid ge betydligt bättre hastighet än vad adsl kan. Även vid icke optimala förhållanden (överbelastning) hos comhem får man oftast bättre hastighet än med adsl. Spelar du mycket får man dock oftast bättre ping med i alla fall telias adsl än med comhem. Vet ej med T3.

2. Det är ett specifikt "modem" man måste ha till comhem. Med detta modem följer en icke så vettig router men man kan välja att köra valfri egen router efter "modemet".

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar. Enligt T3:s hemsida är det upp till 24 Mbit ner 1 Mbit upp, men jag vet inte om det är specifikt för min adress eller ett standardsvar.

Det där ComHem-modemet. Vet du om jag kan läsa om det någonstans?

Och en fråga till. Är samtiliga TV-uttag i en ComHem-lägenhet också bredbandsuttag eller är det bara ett enda som är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveos:

Tack för ditt svar. Enligt T3:s hemsida är det upp till 24 Mbit ner 1 Mbit upp, men jag vet inte om det är specifikt för min adress eller ett standardsvar.

Det där ComHem-modemet. Vet du om jag kan läsa om det någonstans?

Och en fråga till. Är samtiliga TV-uttag i en ComHem-lägenhet också bredbandsuttag eller är det bara ett enda som är det?

Ja över 24/1 brukar även de med klagomål här i tråden nästan alltid få även vid extrema problem.

Modemet: https://www.comhem.se/bredband/bredband-fran-comhem/netgear-m... Tror det är de enda dom säljer numera, går kanske att få tag på nått äldre på blocket men slår man av NAT och kör en vettig router bakom så borde man endå ha ett sånthär modem då det klarar alla hastigheter comhem säljer.

OBS folk i tråden har tidigare sagt att USBingången inte fungerar som den ska på modemet oavsett vad det står i manualen.

Ja alltså är alla uttag utbytt till "3 hål i väggen" så du ens kan ansluta modemet så kan du använda vilket som. Även uttag som inte är bytta kan man få comhem att byta åt sig om dom ens nu är ansluten till comhem's nät och ingen centralradioantenn på taket eller är något utanpåliggande kundinstallera uttag. Fungerar inte ett uttag i bostaden men ett annat fungerar så får du felanmäla till comhem så dom ordnar uttaget helt enkelt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

OK. Tackar så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveos:

OK. Tackar så mycket.

måste nog säga att comhem har blivigt bättre de senaste åren.
Kör just nu deras 100/10, med egen router.

Har 112/11 vid mätningar
Och det är stabilt och bra

Visa signatur

// Pengar är till för att göras åt.

Permalänk
Medlem

Ingen som hört något om eventuella snabbare hastigheter framöver? Känns som det legat still på 200/10 ett bra tag nu, vore ju inte fel att komma upp i typ 400/100...

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Ingen som hört något om eventuella snabbare hastigheter framöver? Känns som det legat still på 200/10 ett bra tag nu, vore ju inte fel att komma upp i typ 400/100...

Apropå det. Hur brukar det vara med ComHems priser. Jag upplever dem som sagt som väldigt höga då jag bott med stadsnät i flera år, men brukar de någonsin sänka priset på bredband? När de lanserar snabbare eller av någon annan anledning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveos:

Apropå det. Hur brukar det vara med ComHems priser. Jag upplever dem som sagt som väldigt höga då jag bott med stadsnät i flera år, men brukar de någonsin sänka priset på bredband? När de lanserar snabbare eller av någon annan anledning?

Nja sänka gör dom sällan. Inte om man väljer deras högsta hastighet hela tiden. Man får ju dock såklart betydligt mer mbit per kr nu än för några år sedan.

K3s: 100 upp tror jag inte på men högre down och upload lär vara på gång. Docsis3 klarar i alla fall teoretiskt det och även netgear 3100. Med hur dom konfat och nyttjar nätet nu skulle dom nog klara 400/50 om befintliga kapaciteten tillåter. Är det nått på gång lär dom söka testare i forumet som vid 200/10. Bara att hålla tummarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av knewt:

Ingen som hört något om eventuella snabbare hastigheter framöver? Känns som det legat still på 200/10 ett bra tag nu, vore ju inte fel att komma upp i typ 400/100...

Verkar som bredbandet får ta över mer och mer av det som tidigare gick via kabel-tv.
Kanske ComHem väljer att fördela bandbredden till fler kunder som har behov av att uppgradera sitt bredband snarare än satsa på allt högre hastigheter till ett fåtal?
Jag tänker naturligtvis på tillväxten av tjänster som Netflix, HBO, Filmnet, Spotify, Viaplay, C More Play osv.
Dessutom kan man undra vad lanseringen av TiVo efter sommaren kommer att innebära för oss bredbands- och kabel-tv-kunder hos ComHem.
Kommer bredbandet då att tyngas ned ytterligare genom att TiVo har inbyggda tjänster som använder bredband snarare än kabel-tv?

Permalänk
Medlem

Phunky: Jag menar främst de lägre hastigheterna. Jag klarar mig rätt bra med 10 Mbit även om det vore kul med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andylindy:

Verkar som bredbandet får ta över mer och mer av det som tidigare gick via kabel-tv.
Kanske ComHem väljer att fördela bandbredden till fler kunder som har behov av att uppgradera sitt bredband snarare än satsa på allt högre hastigheter till ett fåtal?
Jag tänker naturligtvis på tillväxten av tjänster som Netflix, HBO, Filmnet, Spotify, Viaplay, C More Play osv.
Dessutom kan man undra vad lanseringen av TiVo efter sommaren kommer att innebära för oss bredbands- och kabel-tv-kunder hos ComHem.
Kommer bredbandet då att tyngas ned ytterligare genom att TiVo har inbyggda tjänster som använder bredband snarare än kabel-tv?

Dålig pejl på tivo faktiskt. Ondemandtjänsten har ju en koppling till internet också men drar bara några kbit just vid beställning av filmer. Aldrig annars. Själva filmen tar ingen kapacitet från "bredbandsdelen" av nätet. Hur det kommer skötas i tivo har jag ingen aning om.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Fick problem med modemet imorse. CG3100 nollställdes av sig själv
logen visar följande,

Sat Apr 13 07:43:32 2013 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Apr 13 07:43:29 2013 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Apr 13 07:43:29 2013 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Apr 13 07:43:29 2013 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Apr 13 07:43:29 2013 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Apr 13 07:43:29 2013 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Apr 13 07:43:29 2013 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Apr 13 07:43:29 2013 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Apr 13 07:43:29 2013 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Apr 13 07:43:29 2013 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Sat Apr 13 07:43:29 2013 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=00:26:f2:2e:7d:fd;CMTS-MAC=00:0f:90:27:d5:ad;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Är det någon som vet vad som pågår?

Permalänk
Skrivet av knewt:

Ingen som hört något om eventuella snabbare hastigheter framöver? Känns som det legat still på 200/10 ett bra tag nu, vore ju inte fel att komma upp i typ 400/100...

Vet inte om kabel klarar 400 men 200/100 hade ju iallafall varit roligare en 200/10.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Youtube går enormt segt nu igen. Kan inte spela upp en 720p utan att den stannar hela tiden. Generellt segt eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Youtube går enormt segt nu igen. Kan inte spela upp en 720p utan att den stannar hela tiden. Generellt segt eller?

Det problemet ligger hos YouTube, det kvittar vilken operatör du har, vissa tider är det mer belastning än andra hos dem

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det problemet ligger hos YouTube, det kvittar vilken operatör du har, vissa tider är det mer belastning än andra hos dem

Frågade mest för att jag kom ihåg en diskussion i tråden om detta tidigare och Comhem hade det noterat på sin hemsida också.

Permalänk
Medlem

Fick nytt modem cg3100. från 60-80Mbit kommer nu upp till 160Mbit.

Permalänk
Medlem

Hej!

Flyttat in i ett Comhem-hus nyligen. Valet jag står för nu är:
Comhem 100mbit via deras jack eller Bredbandsbolaget 24mbit/s via telejacket.

Skillnaden på årskostnaden för dessa är inte särskilt anmärkningsvärd.

Jag har alltid tidigare varit nöjd med BBB i min tidigare lägenhet, där jag hade 60mbit/s via telejacket. När jag läser om Comhem på olika forum blir man orolig. Mycket driftstörningar, varierande hastigheter, dålig support osv. För mig är det betydligt mycket viktigare att bredbandet är stabilt än "supersnabbt".

Användningsområden:
- Streama HD på Netflix och ViaPlay.
- Casual gaming.
- Spotify.

Vilket tror ni hade passat mig bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomiss:

Hej!

Flyttat in i ett Comhem-hus nyligen. Valet jag står för nu är:
Comhem 100mbit via deras jack eller Bredbandsbolaget 24mbit/s via telejacket.

Skillnaden på årskostnaden för dessa är inte särskilt anmärkningsvärd.

Jag har alltid tidigare varit nöjd med BBB i min tidigare lägenhet, där jag hade 60mbit/s via telejacket. När jag läser om Comhem på olika forum blir man orolig. Mycket driftstörningar, varierande hastigheter, dålig support osv. För mig är det betydligt mycket viktigare att bredbandet är stabilt än "supersnabbt".

Användningsområden:
- Streama HD på Netflix och ViaPlay.
- Casual gaming.
- Spotify.

Vilket tror ni hade passat mig bäst?

Tja allt beror ju hur kablarna är i den lägenheten du bor i. Har man dåliga kablar så blir bredbandet dåligt oavsett om det är Comhem eller BBB.
Men är det bra kablar vinner ju koppar över teleledningar alla dagar i veckan enligt mig.

Jag har Comhem 100/10 och det är stabilt som bara den. Då jag kan fixa dom flesta problem själv så har jag inte behövt ringa deras support så om den är bra/dålig vet jag inte.

Så tyvärr är det ganska omöjligt att säga hur stabilt du kommer få det utan att du har kopplat in dig först. Borde finnas testa abb på 3 månader eller liknande så man kan få en känsla hur stabilt det är innan man beställer på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomiss:

Jag har alltid tidigare varit nöjd med BBB i min tidigare lägenhet, där jag hade 60mbit/s via telejacket. När jag läser om Comhem på olika forum blir man orolig. Mycket driftstörningar, varierande hastigheter, dålig support osv. För mig är det betydligt mycket viktigare att bredbandet är stabilt än "supersnabbt".

Precis som hamre ovanför sa, så spelar det roll på var det är, varierar på plats. Även jag har väldigt stabilt Comhem och över 100/10 i bandbredd.

Är man lite mer "pro" spelare så är inte latenserna speciellt bra hos Comhem. T.ex. Telia har betydligt bättre i tester jag sett.Bandbredden spelar ingen egentlig roll för gaming det är stabilitet och latenser som är helt avgörande, så länge man inte kör servrar hemma kanske. För casual gaming är det troligen stabiliteten som är viktigast.

Permalänk

Finns kanske redan ett svar på detta nånstans i tråden, alternativt någonannanstans men iallafall, har 200/10 via ComHem, endast bredband, inget annat trams. Får ut bra hastighet (198/9), hyfsad ms (20-35)(bor långt ifrån servrarna), bra ping i Counter-Strike 20-30 (once again bor långt upp i landet) men när vi kommer över till World of Warcraft.... börjar på 140ms kanske, stiger undertiden jag spelar o hamnar tillslut på 300+, öppnat portar i routern som spelet använder sig av, samma skit fortfarande, har fixen för windows registret, Optimize Network skiten i wow urkryssad, prövat både med NAT On/Off, Upnp On/off, ingen skillnad.

Routern förövrig är en Netgear CG3100, kör kabel direkt i den, inga andra enheter i kopplade.
Torrents går jävligt trögt, ~1mbit/s, max 4mbit/s medans ftps/direct downloads kommer nära 20mbit/s, vet att det skiljer sig men dessa torrents ligger på 7-8mbit/s på Telia 100/100 fiber. Portar öppnade såklart.

Så någon med en quick-fix?

Sammanfattning:

ComHem 200/10 - WoW MS: 110-400
Telia 100/100 Fiber - WoW MS: 30-60
CS 1.6: Samma för båda.

EDIT: MSen i WoW var "normal" 50-70 vid ett-två tiden på natten vilket tyder på att det handlar om belastningsproblem hos comhem? Vilket jävla skit rent ut sagt. Har bara hunnit ha nätet i ca. 12dagar gjorde dock själv ordern 2 veckor innan det, hur ser det ut med o säga upp det? Ångerrätt osv?

Permalänk
Medlem

Jag har sätt och hört att många klagar på pingen och att Com Hem är dåliga ifall man spelar mycket etc. etc.

Men vad ligger era pingar på normalt?? (bra om många svarar för jag vill se en sammansatt bild av pingarna)

Permalänk
Skrivet av Davidson:

Jag har sätt och hört att många klagar på pingen och att Com Hem är dåliga ifall man spelar mycket etc. etc.

Men vad ligger era pingar på normalt?? (bra om många svarar för jag vill se en sammansatt bild av pingarna)

Jag brukar inte ha några problem att spela StarCraft 2 eller fps som War of the Roses. Minns inte ping exakt nu, men omkring 45-60 mot servrar utomlands.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Sedan jag fick en ny CG3100 i onsdags wifi kopplas ner av sig själv under kort tid.

Följande notis på logen.
datum : 21 10:23:01 2012 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE

Har provat på Channel 13, 11, 10, 6 upper/lowerband .
Min Iphone, android tablet osv kopplas ner på olika tider. Om jag scannar frekvenser runtomkring finns ett par andra på channel 1, 4 ,6,11 , 13

Jag tänker göra en 30/30/30 reset nu på kvällen. Frågar är om ni andra har också upplevd samma sak eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neo_rtr:

Sedan jag fick en ny CG3100 i onsdags wifi kopplas ner av sig själv under kort tid.

Följande notis på logen.
datum : 21 10:23:01 2012 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE

Har provat på Channel 13, 11, 10, 6 upper/lowerband .
Min Iphone, android tablet osv kopplas ner på olika tider. Om jag scannar frekvenser runtomkring finns ett par andra på channel 1, 4 ,6,11 , 13

Jag tänker göra en 30/30/30 reset nu på kvällen. Frågar är om ni andra har också upplevd samma sak eller inte.

Gå med i "Com Hem, fixa WiFi på Netgear CG3100!" på facebook. Det är den enda lösningen. Vissa där har fått köpa en extra router och endast använda CG3100 som modem, combort har betalat några för privat köpta routrar. När jag ringt supporten vid flera tillfällen förut förnekade de bara problemen alternativt hänvisade till kommande firmware, det finns en del intressant att läsa i den gruppen om man har problem iaf.

http://www.facebook.com/groups/223629727740495/?fref=ts

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Medlem

Jag har comhem 200/10 och har de senaste månaderna haft problem med hastigheten (sedan jag skaffade studentabbonnemang (någon fler som har det?)), jag kommer sällan upp i maxhastigheter på torrents, aldrig under några längre perioder.

Bilden jag länkar visar när jag startar 3 välseedade torrents, hastigheten går upp till ca 8MB/s, sedan går den ner till ~3MB/s och stannar där...
Vid det röda strecket pausar jag 2/3 torrents, hastigheten rycker upp lite till ~4MB/s under ~20 sekunder, sedan ned till 3MB/s igen (efter att comhems utrustning anpassat sig?). Så här är det alltid, jag skulle lätt kunnat fått ut maxhastighet ur en av torrentsen separat, något är lurt.

En gång laddade jag ned i 3MB/s och provade att byta port mitt under nedladdningen, då kom jag upp i ca 10MB/s direkt efteråt.

Så klart är det inte säkert att det är comhems fel, men vad skulle det annars vara? I bredbandskollen får jag ut ca 173mbit och med direktnedladdningar från webbsidor och från typ blizzard downloader får jag ut 15MB/s utan problem.

Känner någon igen detta? Vad kan det bero på?

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davidson:

Jag har sätt och hört att många klagar på pingen och att Com Hem är dåliga ifall man spelar mycket etc. etc.
Men vad ligger era pingar på normalt?? (bra om många svarar för jag vill se en sammansatt bild av pingarna)

Kom ihåg en tråd där några testade pingtest.net mot Frankfurt för att se ungefärlig latens mot EU-servrarna för GW2 som finns där (fast inte samma serverpark förstås).
http://www.sweclockers.com/forum/139-guild-wars/1117892-hur-s...

Nån med Telia har 15ms dit, medans Comhem ligger på runt 50ms.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Kom ihåg en tråd där några testade pingtest.net mot Frankfurt för att se ungefärlig latens mot EU-servrarna för GW2 som finns där (fast inte samma serverpark förstås).
http://www.sweclockers.com/forum/139-guild-wars/1117892-hur-s...

Nån med Telia har 15ms dit, medans Comhem ligger på runt 50ms.

Det är lite lustigt att man har så kass ping mot Frankfurt när trafiken går via telia.

Tracing route to speedtest.vodafone-ip.de [145.253.248.206]
over a maximum of 30 hops:

1 6 ms 7 ms 5 ms ...
2 9 ms 10 ms 10 ms ...
3 9 ms 15 ms 16 ms vrr-pr-r-01-to-kt-bbr-1.comhem.se [83.255.252.224]
4 12 ms 12 ms 11 ms kbn-b3-link.telia.net [213.248.71.69]
5 14 ms 22 ms 10 ms kbn-bb1-link.telia.net [213.155.135.178]
6 63 ms 23 ms 18 ms hbg-bb1-link.telia.net [213.248.65.146]
7 18 ms 21 ms 20 ms hbg-b1-link.telia.net [213.155.135.83]
8 45 ms 23 ms 24 ms vodafone-ic-136086-hbg-b1.c.telia.net [213.248.75.218]
9 83 ms 71 ms 73 ms 92.79.211.209
10 88 ms 83 ms 83 ms 188.111.129.242
11 84 ms 83 ms 72 ms 188.111.129.78
12 69 ms 69 ms 69 ms 92.79.213.10
13 78 ms 78 ms 77 ms speedtest.vodafone-ip.de [145.253.248.206]

Trace complete.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Det är lite lustigt att man har så kass ping mot Frankfurt när trafiken går via telia.

Vore intressant att se nån som har Telia köra en tracert. Och vad båda får för resultat mot en neutral route, dvs inte över Telias nät. Någon postade WoW ms ovan och om inte jag minns fel så hostar Telia dem i EU nånstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neo_rtr:

Sedan jag fick en ny CG3100 i onsdags wifi kopplas ner av sig själv under kort tid.

Följande notis på logen.
datum : 21 10:23:01 2012 Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE

Har provat på Channel 13, 11, 10, 6 upper/lowerband .
Min Iphone, android tablet osv kopplas ner på olika tider. Om jag scannar frekvenser runtomkring finns ett par andra på channel 1, 4 ,6,11 , 13

Jag tänker göra en 30/30/30 reset nu på kvällen. Frågar är om ni andra har också upplevd samma sak eller inte.

"Reason:INTERFERENCE" Beror ju på att det ligger störningar eller massa andra wifi på samma frekvens i luften. Sällan man kan göra något åt det utöver att investera i 5ghzgrejjer.

Visa signatur

Dooh!