Windows 8.1 innehåller start-knapp för hemskärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ni militanta bakåtsträvare har väl knappast kört Windows 8 ändå? Då är det ju massor med nyheter från Windows 7.

Windows 8 i sig har väl ALDRIG varit problemet för de flesta användare, utan kritiken handlar väl om att Microsoft stoppat in ett nytt UI som inte har något med Desktops/Latops att göra.
Har inte riktig koll men är inte enda felet med W8 att Microsoft gör allt för att hindra smidig integrering med andra affärer typ Steam mfl? (som sagt har dålig koll)

När ska ni fundamentalistiska Metro-kramare förstå att det finns ingen anledningen att man ska behöva switcha till ett nytt Gui som har mer likhet med Windows 1.0 än senare Windows för att starta ett program?
Varför ska vi behöva ett nytt Gui på våra Desktops/Latops som har samma funktioner som Windows 1.0 typ...köra ett program eller två program brevid varandra?

När ska ni inse att ModernUI (På laptop/Desktop) inte har någonting med användarvänlighet att göra utan troligen är en order från högsta ort för att Microsoft ska visa enhetlighet mellan alla olika Windows för att komma ikapp iOS/Android på SmartPhones/Plattor.

Microsoft har en viktig roll i hela PC-branschen, ett nytt Windows är ju motorn i som i mångt och mycket ska motivera oss konsumenter till uppgraderingar av våra burkar (Vi Sweclockers medlemmar kanske gör det frekvent ändå men jag tänker på vanliga dödliga användare).
Det jag menar är, gör Microsoft ett riktigt dåligt jobb som med Vista och nu Windows 8 så får branschen de problem den nu har med vad är det -15% i försäljning.
Det enda positiva i det hela är att konkurrensen ökar med alla som byter till Apple och det är ju positivt för oss konsumenter då konkurrensen varit obefintlig på OS (Desktop/Laptop) sidan i 20 år eller så. Det som gör mig mindre glad är att båda MS/Apple fokuserar allt för lite på att göra sina Desktop operativ bättre utan stoppar in funktioner från SmartPhones/Plattor istället.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spda242:

Windows 8 i sig har väl ALDRIG varit problemet för de flesta användare, utan kritiken handlar väl om att Microsoft stoppat in ett nytt UI som inte har något med Desktops/Latops att göra.
Har inte riktig koll men är inte enda felet med W8 att Microsoft gör allt för att hindra smidig integrering med andra affärer typ Steam mfl? (som sagt har dålig koll)

När ska ni fundamentalistiska Metro-kramare förstå att det finns ingen anledningen att man ska behöva switcha till ett nytt Gui som har mer likhet med Windows 1.0 än senare Windows för att starta ett program?
Varför ska vi behöva ett nytt Gui på våra Desktops/Latops som har samma funktioner som Windows 1.0 typ...köra ett program eller två program brevid varandra?

När ska ni inse att ModernUI (På laptop/Desktop) inte har någonting med användarvänlighet att göra utan troligen är en order från högsta ort för att Microsoft ska visa enhetlighet mellan alla olika Windows för att komma ikapp iOS/Android på SmartPhones/Plattor.

Microsoft har en viktig roll i hela PC-branschen, ett nytt Windows är ju motorn i som i mångt och mycket ska motivera oss konsumenter till uppgraderingar av våra burkar (Vi Sweclockers medlemmar kanske gör det frekvent ändå men jag tänker på vanliga dödliga användare).
Det jag menar är, gör Microsoft ett riktigt dåligt jobb som med Vista och nu Windows 8 så får branschen de problem den nu har med vad är det -15% i försäljning.
Det enda positiva i det hela är att konkurrensen ökar med alla som byter till Apple och det är ju positivt för oss konsumenter då konkurrensen varit obefintlig på OS (Desktop/Laptop) sidan i 20 år eller så. Det som gör mig mindre glad är att båda MS/Apple fokuserar allt för lite på att göra sina Desktop operativ bättre utan stoppar in funktioner från SmartPhones/Plattor istället.

Jag tycker dock att det är intressant att PC-försäljningen minskar med 15% och Microsoft gör sin största vinst någonsin i ett kvartal på drygt 20 miljarder dollar.

http://windowsitpro.com/paul-thurrotts-wininfo/surprisingly-s...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Windows 8 i sig har väl ALDRIG varit problemet för de flesta användare, utan kritiken handlar väl om att Microsoft stoppat in ett nytt UI som inte har något med Desktops/Latops att göra.
Har inte riktig koll men är inte enda felet med W8 att Microsoft gör allt för att hindra smidig integrering med andra affärer typ Steam mfl? (som sagt har dålig koll)

När ska ni fundamentalistiska Metro-kramare förstå att det finns ingen anledningen att man ska behöva switcha till ett nytt Gui som har mer likhet med Windows 1.0 än senare Windows för att starta ett program?
Varför ska vi behöva ett nytt Gui på våra Desktops/Latops som har samma funktioner som Windows 1.0 typ...köra ett program eller två program brevid varandra?

När ska ni inse att ModernUI (På laptop/Desktop) inte har någonting med användarvänlighet att göra utan troligen är en order från högsta ort för att Microsoft ska visa enhetlighet mellan alla olika Windows för att komma ikapp iOS/Android på SmartPhones/Plattor.

Microsoft har en viktig roll i hela PC-branschen, ett nytt Windows är ju motorn i som i mångt och mycket ska motivera oss konsumenter till uppgraderingar av våra burkar (Vi Sweclockers medlemmar kanske gör det frekvent ändå men jag tänker på vanliga dödliga användare).
Det jag menar är, gör Microsoft ett riktigt dåligt jobb som med Vista och nu Windows 8 så får branschen de problem den nu har med vad är det -15% i försäljning.
Det enda positiva i det hela är att konkurrensen ökar med alla som byter till Apple och det är ju positivt för oss konsumenter då konkurrensen varit obefintlig på OS (Desktop/Laptop) sidan i 20 år eller så. Det som gör mig mindre glad är att båda MS/Apple fokuserar allt för lite på att göra sina Desktop operativ bättre utan stoppar in funktioner från SmartPhones/Plattor istället.

Hög gilla-grad på det här inlägget.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag tycker dock att det är intressant att PC-försäljningen minskar med 15% och Microsoft gör sin största vinst någonsin i ett kvartal på drygt 20 miljarder dollar.

http://windowsitpro.com/paul-thurrotts-wininfo/surprisingly-s...

Suck blä usch.

Att ett företag gör en vinst på 20 miljarder betyder att företaget gör en vinst på 20 miljarder.
Det står inte i artikeln var vinsten kommer ifrån.

Men jag kontrar med [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mo
"Another important Naval force, departing from Truk, was to pass the Eastern Solomons area to the south, finally advancing toward the west in order to intercept the enemy. Following this, strikes were planned on the coastal cities of Coen, Cooktown and Townsville in Queensland, which were terminal points in the supply line between the United States and Australia. The final object was Thursday Island to the north of Cape York."
"]Operation Mo[/URL]

Det är intressant att Guadalcanal ligger långt från Hammerfest, Skulle Windows RT plattorna tillverkas i inre Finnmark torde Nordost passagen vara lämplig för transporter till Kurilerna emellertid är det med det inte sagt att det inte är möjligt att borra tvärsgenom jorden och låta tränade hamstrar springa i fälgarna på hjul optimerade för högt tryck. Sammantaget känns det som en relevant poäng att just visa på sambandet mellan sluttande terräng och Lupiner. Blommor för all del men är det inte lite kusligt att de tillåts växa så pass nära tamboskap?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Är själva startmenyn jag vill ha tillbaka dock och inte en knapp ut i modern UI.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

För musen till något av de högra hörnen på skärmen, klicka på inställningar och stäng av.

Stäng av finns i inställningarna... WELL THAT MAKES SENSE (facepalm)

Skrivet av Watkins:

Jag stänger av datorn med windowsknappen, högerpil, enter. Stänger oftast av datorn när skärmen är avstängd. Går detta att lösa in win8?

Exakt så gör jag också, förutom när jag är på latnivå 1000 och inte orkar mer än att släpa runt musen på bordet,
då blir det "klick klick". Räcker med två vänster musklick alltså... I W7.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Suck blä usch.

Att ett företag gör en vinst på 20 miljarder betyder att företaget gör en vinst på 20 miljarder.
Det står inte i artikeln var vinsten kommer ifrån.

Men jag kontrar med [URL="http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mo
"Another important Naval force, departing from Truk, was to pass the Eastern Solomons area to the south, finally advancing toward the west in order to intercept the enemy. Following this, strikes were planned on the coastal cities of Coen, Cooktown and Townsville in Queensland, which were terminal points in the supply line between the United States and Australia. The final object was Thursday Island to the north of Cape York."
"]Operation Mo[/URL]

Det är intressant att Guadalcanal ligger långt från Hammerfest, Skulle Windows RT plattorna tillverkas i inre Finnmark torde Nordost passagen vara lämplig för transporter till Kurilerna emellertid är det med det inte sagt att det inte är möjligt att borra tvärsgenom jorden och låta tränade hamstrar springa i fälgarna på hjul optimerade för högt tryck. Sammantaget känns det som en relevant poäng att just visa på sambandet mellan sluttande terräng och Lupiner. Blommor för all del men är det inte lite kusligt att de tillåts växa så pass nära tamboskap?

Det länkas dock till denna. http://windowsitpro.com/windows-8/microsoft-reports-record-re...

"But not so Microsoft. Its Windows division reported posted revenues of $5.70 billion, a 23 percent increase from the same quarter a year earlier. But that increase was entirely due to Windows 8 preorders that were logged in previous quarters. Remove that bump, and Windows revenues were actually flat, year over year. Given the problems the PC industry faces, that’s actually a major accomplishment."

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag tycker dock att det är intressant att PC-försäljningen minskar med 15% och Microsoft gör sin största vinst någonsin i ett kvartal på drygt 20 miljarder dollar.

http://windowsitpro.com/paul-thurrotts-wininfo/surprisingly-s...

En förklaring skulle kunna vara att Microsoft får pröjs för de 60 miljoner licenser de sålt, men de som köpt dem har sedan haft problem att sälja PC med licensen installerad till slutanvändaren. Det intressanta blir snarare hur Q2 ser ut.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Mac OS X ftw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag tycker dock att det är intressant att PC-försäljningen minskar med 15% och Microsoft gör sin största vinst någonsin i ett kvartal på drygt 20 miljarder dollar.

http://windowsitpro.com/paul-thurrotts-wininfo/surprisingly-s...

De tjänar mycket pengar på Android.

Permalänk

Mycket snack om vad kunderna vill ha och inte vill ha.

Många kunder vill inte längre ha en dator alls, utan nöjer sig med en surfplatta... och en bra surfplatta kan göra det många skulle använd datorn till.
Därför tvingas MS tänka på hur dom ser på framtiden på sitt OS, eller egentligen sina OS.

Vill dom ha flera där apparna inte fungerar sinsemellan?
Eller vill dom ta fram en OS-grund som är så likvärdig i mobiler, surfplattor, persondatorer att samma program kan köras, med bara olika UI?
Konsumentversionen av Windows kommer nog i framtiden vara Modern, utan skrivbord och kunna köras på datorer med ARM eller x86.
Pro-versionen kommer nog ha kvar skrivbordet och större kompatibilitet med gammal mjukvara, samtidigt som det har start-sidan och således kan köra alla appar.

MS kan ju inte bara sitta och vänta på att konsumentmarknaden helt ska dö ut för Windows, allt eftersom Android och iOS tar över.
Nu har dom börjat göra det dom måste för att ha en chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonHolstein:

Mycket snack om vad kunderna vill ha och inte vill ha.

Många kunder vill inte längre ha en dator alls, utan nöjer sig med en surfplatta... och en bra surfplatta kan göra det många skulle använd datorn till.
Därför tvingas MS tänka på hur dom ser på framtiden på sitt OS, eller egentligen sina OS.

Vill dom ha flera där apparna inte fungerar sinsemellan?
Eller vill dom ta fram en OS-grund som är så likvärdig i mobiler, surfplattor, persondatorer att samma program kan köras, med bara olika UI?
Konsumentversionen av Windows kommer nog i framtiden vara Modern, utan skrivbord och kunna köras på datorer med ARM eller x86.
Pro-versionen kommer nog ha kvar skrivbordet och större kompatibilitet med gammal mjukvara, samtidigt som det har start-sidan och således kan köra alla appar.

MS kan ju inte bara sitta och vänta på att konsumentmarknaden helt ska dö ut för Windows, allt eftersom Android och iOS tar över.
Nu har dom börjat göra det dom måste för att ha en chans.

Fast varför blanda in desktop? Varken Apple eller Google förstörde sin PC-verksamhet när de lanserade framgångsrika mobila operativsystem, så vad säger att vi som kunder måste gå med på att Microsoft gör det? Man blir ju liksom inte sugen på en windows phone eller tablet bara för att saker är färgglada och fyrkantiga på ens dator, som INTE är en telefon eller surfplatta, så varför?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Stäng av finns i inställningarna... WELL THAT MAKES SENSE (facepalm)

Jag tänkte lite på detta argument, som jag sett förr, tidigare idag. En intressant tanke som ploppade upp då:

Stäng av finns i STARTmenyn... Hmm, "Start" känns ju inte som ett ställe man rent intuitivt skulle leta efter en avstängningsknapp på

Men sen att det har fungerat så i många år gör ju såklart att folk vet det och att det känns naturligt för gamla vana användare.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Jag tänkte lite på detta argument, som jag sett förr, tidigare idag. En intressant tanke som ploppade upp då:

Stäng av finns i STARTmenyn... Hmm, "Start" känns ju inte som ett ställe man rent intuitivt skulle leta efter en avstängningsknapp på

Men sen att det har fungerat så i många år gör ju såklart att folk vet det och att det känns naturligt för gamla vana användare.

När Windows 95 var nytt var det ett meme. Folk vande sig nog med tiden dock.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Jag tänkte lite på detta argument, som jag sett förr, tidigare idag. En intressant tanke som ploppade upp då:

Stäng av finns i STARTmenyn... Hmm, "Start" känns ju inte som ett ställe man rent intuitivt skulle leta efter en avstängningsknapp på

Men sen att det har fungerat så i många år gör ju såklart att folk vet det och att det känns naturligt för gamla vana användare.

Jag menar som i att folk inte är vana vid att stänga av i inställningar (det blir ju även krångligare).
Men startmenyn så räckte 2 musklick så vips stängdes datorn av, precis så enkelt är det i Ubuntu och OS X,
och i tidigare Windows, så varför göra det krångligare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Jag menar som i att folk inte är vana vid att stänga av i inställningar (det blir ju även krångligare).
Men startmenyn så räckte 2 musklick så vips stängdes datorn av, precis så enkelt är det i Ubuntu och OS X,
och i tidigare Windows, så varför göra det krångligare?

Jag tror att det har att göra med att Microsoft inte vill att man ska stänga av datorn.

"In Windows 8 and Windows RT, there's really no need to shut down your PC completely—instead put it in sleep mode. This uses very little power, your PC starts up faster, and you’re instantly back to where you left off. You don’t have to worry that your battery will be drained because Windows automatically saves all your work and turns off the PC if the battery is too low.

For most laptops and tablets, sleep is the default shutdown mode, so all you need to do is close your lid or press the power button. If it isn't, you can change that."

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/how-shut-down-tu...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det länkas dock till denna. http://windowsitpro.com/windows-8/microsoft-reports-record-re...

"But not so Microsoft. Its Windows division reported posted revenues of $5.70 billion, a 23 percent increase from the same quarter a year earlier. But that increase was entirely due to Windows 8 preorders that were logged in previous quarters. Remove that bump, and Windows revenues were actually flat, year over year. Given the problems the PC industry faces, that’s actually a major accomplishment."

Bokningar! (Sweclockers behöver en facepalm smiley).

Jag vidhåller att mängden barkbåtar i Schleswig Holstein översteg den samlade produktionen av notställ i Böhmen. Det faller i linje med den problematiska kusttransporten av tågvirke och svårigheterna att etablera ett passivt och kontinuerligt system för loggning av havstulpanernas utbredning i småbåtshamnar under 1920-talet.
Vi alla kan dock hålla med om att storleken på tegelpannor torde ligga oförändrad inom den närmsta tio års perioden men att det inte beror på ett ökat intresse för orkideér i kontorsmiljö, hur som haver är det viktigt att vi vid nästa möte tar upp huruvida Fonus bör ges möjlighet att etablera sig på djurmarknaden. Rapporterna från Deloitte visar att holistiskt perspektiv och ett ihållande paradigm är nödvändigt för fortsatta kundrelationer
.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag tror att det har att göra med att Microsoft inte vill att man ska stänga av datorn.

"In Windows 8 and Windows RT, there's really no need to shut down your PC completely—instead put it in sleep mode. This uses very little power, your PC starts up faster, and you’re instantly back to where you left off. You don’t have to worry that your battery will be drained because Windows automatically saves all your work and turns off the PC if the battery is too low.

For most laptops and tablets, sleep is the default shutdown mode, so all you need to do is close your lid or press the power button. If it isn't, you can change that."

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/how-shut-down-tu...

Du behöver inte oroa dig för att stand by läget suger krämen ur batterierna, windows sparar automatiskt och stänger av när batteriet tar slut!
- Varför kan jag inte spara och stänga av själv och spara på elen?
Du luktar kiss din bakåtsträvande nolla!

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Du behöver inte oroa dig för att stand by läget suger krämen ur batterierna, windows sparar automatiskt och stänger av när batteriet tar slut!
- Varför kan jag inte spara och stänga av själv och spara på elen?
Du luktar kiss din bakåtsträvande nolla!

Det kan du ju. Det är bara lite krångligare

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det kan du ju. Det är bara lite krångligare

Till vilken nytta? Vad gör ditt liv bättre av att det är krångligare att stänga av. Finns det några vinster att hämta i krånglet eller ska det ses som en Luthersk nödvändighet för gudsfruktighet?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Till vilken nytta? Vad gör ditt liv bättre av att det är krångligare att stänga av. Finns det några vinster att hämta i krånglet eller ska det ses som en Luthersk nödvändighet för gudsfruktighet?

Ja det kan det faktiskt göra. Summan kan bli att färre stänger av datorn och därmed får en bättre upplevelse när de upptäcker att det var snabbare/smidigare att sätta den i strömspar istället.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja det kan det faktiskt göra. Summan kan bli att färre stänger av datorn och därmed får en bättre upplevelse när de upptäcker att det var snabbare/smidigare att sätta den i strömspar istället.

Vilket ökar energiåtgången.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

För musen till något av de högra hörnen på skärmen, klicka på inställningar och stäng av.

Hur många högra hörn har din skärm?! Min har 2, så är det uppe eller nere du menar?

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag tycker dock att det är intressant att PC-försäljningen minskar med 15% och Microsoft gör sin största vinst någonsin i ett kvartal på drygt 20 miljarder dollar.

http://windowsitpro.com/paul-thurrotts-wininfo/surprisingly-s...

Skrivet av strejf:

Det länkas dock till denna. http://windowsitpro.com/windows-8/microsoft-reports-record-re...

"But not so Microsoft. Its Windows division reported posted revenues of $5.70 billion, a 23 percent increase from the same quarter a year earlier. But that increase was entirely due to Windows 8 preorders that were logged in previous quarters. Remove that bump, and Windows revenues were actually flat, year over year. Given the problems the PC industry faces, that’s actually a major accomplishment."

Båda länkar inte till någon källa utan den senare länkar till en tidigare artikel från samma sida. Om dessa siffror är sanna eller inte så tar jag dock detta med flera ton salt då Microsoft är ganska kända på att vrida till det när det gäller att presentera siffror.

http://semiaccurate.com/2013/04/16/microsoft-tries-a-new-wind...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Till vilken nytta? Vad gör ditt liv bättre av att det är krångligare att stänga av. Finns det några vinster att hämta i krånglet eller ska det ses som en Luthersk nödvändighet för gudsfruktighet?

Eller kan du heller inte ta borsten och rengöra i toaletten efter du skitet heller? Är det för krångligt också? Livet är hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Eller kan du heller inte ta borsten och rengöra i toaletten efter du skitet heller? Är det för krångligt också? Livet är hårt.

Nej jag orkar inte göra det om någon har bultat fast toalettlocket och bytt ut borsten mot en hockeyklubba med en fotboll i ena änden.

(jag hade inte skitit där alls)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Hur många högra hörn har din skärm?! Min har 2, så är det uppe eller nere du menar?

Båda hörnen fungerar på samma sätt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Startmenyn är väl skit samma, men dom kunde ju placerat en On/Off knapp där i stället. Och boot to desktop.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Båda hörnen fungerar på samma sätt.

Ok, jag har inte en aning, för mig tillför inte Win 8 ett smack, snarare tvärtom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Stäng av finns i inställningarna... WELL THAT MAKES SENSE (facepalm)

Exakt så gör jag också, förutom när jag är på latnivå 1000 och inte orkar mer än att släpa runt musen på bordet,
då blir det "klick klick". Räcker med två vänster musklick alltså... I W7.

Jag trycker på strömbrytaren för att slå av datorn (ett klick), men alla sätt är bra utom de dåliga.

Visa signatur

/havoc