Vilken smartphone? Runt 4-6k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DunderKlumpen:

Och om telefonerna inte får stöd för det så kommer det aldrig växa sig större. Då blir vi tvungna att leva kvar i stenåldern.

Skickades från m.sweclockers.com

SEQR & BART, 2 betalsystem som de flesta av de stora butikerna i Sverige valt, de har t.o.m bytt till anpassade kortläsare i butikerna för dessa betalsystem, de som inte har hunnit bytas ut än kommer att få dem utbytta under året, NFC blir ännu mer värdelöst i Sverige

Skrivet av bjajjull:

Fel. Android är galet mer öppet än iOS out of the box, om du jailbreakar en iOS-enhet kommer du fortfarande inte upp i samma öppenhet som en icke-rootad Android-enhet. Om man sedan rootar så finns inga begränsningar.

Fast det var ju inte det som var poängen, poängen är att den inte är öppen innan du rootat den + alla tillverkare har sin egen mjukvara i dem

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vårt första intryck av Galaxy S 4
Designen är nog den punkt där Samsung ligger efter konkurrenterna. Det är inte alls samma påkostade känsla som man får av HTC One och Xperia Z.

Finns även ett test i nya numret av M3 där de bedömmer den som plastig och ger den minus för det

Tack, äntligen någon/några sok har förstått detta

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Fast det var ju inte det som var poängen, poängen är att den inte är öppen innan du rootat den + alla tillverkare har sin egen mjukvara i dem

Ja, jag skrev ju det. Icke-rootad Android är mer öppet än Jailbreakad iOS.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Master of Overkill

Lumia 920 <3 älskar den
Annars HTC One.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Don_W:

Jag vet att det finns fler funktioner än så men jag anser ingen av dom direkt revolutionerande än. När det kommer upp i samma räckvidd som bluetooth så kommer dom funktionerna som videon visade upp kommer potentialen för funktionen bli mer intressant.

NFC kommer aldrig få samma räckvidd som Bluetooth, vilket är lite poängen, då det gör NFC väldigt mycket säkrare än just Bluetooth. Det gör det även mer användbart då man får mer precisa ytor man kan täcka med NFC-taggar. Bluetooth är hyffsat utdaterat, skulle jag säga.

Skrivet av Don_W:

Nej du har en poäng i det med. Men jag anser det ännu rätt onödigt i dagens läge. Tror det är allt för få än i dag som vill koppla sitt bankkonto till sin mobil. Med tanke på hur sjuk värld det är vi lever i där folk klappar på varandra och rånar varandra. Inte för att ett bankomat kort inte utgör någon risk men iaf en mindre sådan.

Varför skulle det vara mindre säkert med sina bankuppgifter på sin mobil, jämfört med att gå runt med ett bankkort?
Många gör det redan med bankernas appar.

Ett bankkort är långt mer osäkert, skulle jag säga.

Det är mycket som är onödigt. Poängen är att det kan underlätta i vardagen.
Hade vi levt kvar med mentaliteten att endast implementera det nödvändiga hade vi fortfarande sprungit runt med dumbphones stora som tegelstenar.

Skrivet av Justbecause:

SEQR & BART, 2 betalsystem som de flesta av de stora butikerna i Sverige valt, de har t.o.m bytt till anpassade kortläsare i butikerna för dessa betalsystem, de som inte har hunnit bytas ut än kommer att få dem utbytta under året, NFC blir ännu mer värdelöst i Sverige

NFC kommer som tur är aldrig bli värdelöst (inte förrän någon uppfinner något bättre, i alla fall), då det finns gott om användningsområden för det, speciellt för betalsystem. Att hålla på med QR-koder för att betala är ju bara löjligt, till exempel.

Sen finns det gott om andra användningsområden, både privat och inom industrin.

Skrivet av Justbecause:

Fast det var ju inte det som var poängen, poängen är att den inte är öppen innan du rootat den + alla tillverkare har sin egen mjukvara i dem

Fast det är långt mer öppet än ett visst annat mobilt operativsystem, även utan rootning.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Tar bort inlägget då användaren blivit utesluten, såg inte detta.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk

Så Galaxy S4 är ute, Frågan är vilken ska man ta Iphone 5 eller S4??? Motivera varför och säg vad ni tycker om känslan och funktioner, prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Så Galaxy S4 är ute, Frågan är vilken ska man ta Iphone 5 eller S4??? Motivera varför och säg vad ni tycker om känslan och funktioner, prestanda

Som sagt, den finns ute. Vad säger du själv? Gå och kläm och känn

Jag var och lekte lite med den idag och för min del var den precis som förväntat. Mycket trevlig skärm, annars gillar jag inte alls hur den känns i handen. Fortfarande lika billig plastkänsla som S3:an enligt mig, känns som en leksak. Sen vet jag inte om det berodde på att det var ett "skylt ex" men blev lite förvånad att det inte flöt på bättre med tanke på hårdvaran. Testade att swipe:a fram och tillbaks mellan olika "hemsidor" och då och då frös den till och ännu värre var det om jag gick in på exempelvis kontakt-listan och scrollade upp och ner. Inte vad jag förväntar mig av den smartphone med snabbast hårdvara på marknaden (allafall bland de kända märke). Känns som mjukvaran (TouchWiz) inte är helt optimerad än.

Men som sagt men skall ju vara försiktig med att lägga för mycket vikt vid ett skylt ex också, vet inte vad folk har gjort med telefonerna.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Som sagt, den finns ute. Vad säger du själv? Gå och kläm och känn

Jag var och lekte lite med den idag och för min del var den precis som förväntat. Mycket trevlig skärm, annars gillar jag inte alls hur den känns i handen. Fortfarande lika billig plastkänsla som S3:an enligt mig, känns som en leksak. Sen vet jag inte om det berodde på att det var ett "skylt ex" men blev lite förvånad att det inte flöt på bättre med tanke på hårdvaran. Testade att swipe:a fram och tillbaks mellan olika "hemsidor" och då och då frös den till och ännu värre var det om jag gick in på exempelvis kontakt-listan och scrollade upp och ner. Inte vad jag förväntar mig av den smartphone med snabbast hårdvara på marknaden (allafall bland de kända märke). Känns som mjukvaran (TouchWiz) inte är helt optimerad än.

Men som sagt men skall ju vara försiktig med att lägga för mycket vikt vid ett skylt ex också, vet inte vad folk har gjort med telefonerna.

Den finns inte än där jag bor ;// det är därför jag frågar er Det gör inget att den känns lite plastig ska ändå ha skal, men vore bra om den hade en premium feel som Iphone 5, och nej, gillar inte HTC One.

En viktig fråga till er, Vilken front kamera är bäst Iphone 5 1.2 megapixel eller S4 2.0 megapixel? Jag vet att man tittar på siffrorna men kan ändå bero på mjukvara och så, så det är bäst att fråga er, Och isåfall är det stor skillnad?

Permalänk
Medlem

Finns ju bara One....lol
This

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

En viktig fråga till er, Vilken front kamera är bäst Iphone 5 1.2 megapixel eller S4 2.0 megapixel? Jag vet att man tittar på siffrorna men kan ändå bero på mjukvara och så, så det är bäst att fråga er, Och isåfall är det stor skillnad?

Skulle tro att det är hugget som stucket, jag använder ofta kameran i min IP5 till att spegla mig och har inte haft några problem med det.

OT: Tycker det är kul hur folk tidigare i tråden tjatar om att 1080p är sååå mycket bättre i telefonen än 720p. Ringer det någon klocka när jag påpekar att experter för kanske 3-4 år sen inte ens såg skillnad på de upplösningarna på en tv? Det är så mycket annat än pixelantalet som spelar roll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliviro:

Skulle tro att det är hugget som stucket, jag använder ofta kameran i min IP5 till att spegla mig och har inte haft några problem med det.

OT: Tycker det är kul hur folk tidigare i tråden tjatar om att 1080p är sååå mycket bättre i telefonen än 720p. Ringer det någon klocka när jag påpekar att experter för kanske 3-4 år sen inte ens såg skillnad på de upplösningarna på en tv? Det är så mycket annat än pixelantalet som spelar roll.

Ser du inte skillnaden mellan 720 och 1080 menar du? Jag gjorde det idag, och då är mina ögon snart 50 år gamla. En jävla skillnad och hade jag inte vetat att skärmen var 1080 eller var den generella kunden som inte vet nåt om hårdvara så hade jag märkt att den var mycket bättre än resterande "av nån anledning".

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fysman:

Finns ju bara One....lol
This

HTC mobiler slutar fungerar korrekt på vintern och efter 1 år är batteriet sämst!! ren erfarenhet!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviro:

Skulle tro att det är hugget som stucket, jag använder ofta kameran i min IP5 till att spegla mig och har inte haft några problem med det.

OT: Tycker det är kul hur folk tidigare i tråden tjatar om att 1080p är sååå mycket bättre i telefonen än 720p. Ringer det någon klocka när jag påpekar att experter för kanske 3-4 år sen inte ens såg skillnad på de upplösningarna på en tv? Det är så mycket annat än pixelantalet som spelar roll.

"Experter" såg inte skillnad mellan VHS och DVD, DVD och 720p, 720p och 1080p.

Ställer jag min HTC one sida vid sida med min Galaxy Note eller min systers 4s så är det ENORM skillnad. Man måste vara gravt synskadad för att inte se skillnad. Tom min käre far som använder läsglasögon kan se skillnad utan glasögon så nog är det ganska stor skillnad. Nog stor för att det aldrig skulle gå att göra ett blindtest utan klara resultat.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

HTC mobiler slutar fungerar korrekt på vintern och efter 1 år är batteriet sämst!! ren erfarenhet!!

Då är nog våra erfarenheter olika Var det möjligtvis en kinesisk kopia du lyckades komma åt?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Inaktiv

HTC One! The one and only

Enligt mig den "bästaste" telefonen ute.

((Och ja.. jag kan svenska))

Permalänk

Är det så att man inte kan överföra ringsignaler till Iphone 5?? Utan man måste använda dem som kom med i iPhone5?? IOS verkar ganska låst då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Är det så att man inte kan överföra ringsignaler till Iphone 5?? Utan man måste använda dem som kom med i iPhone5?? IOS verkar ganska låst då..

Nej, det stämmer inte.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Nej, det stämmer inte.

Hur överför man ringsignaler då? I min sisters Iphone4s går det inte att överföra egna ringsingaler utan man måste använda dom som kom med i iPhone4s trodde det inte skulle vara så låst det e ju lamt ;/ Så android är för customize. Och hur överför man musik till Iphone då?? jo via iTunes,, Med Android det är bara sätta in USB kabeln i darton.

Permalänk
Medlem

Du. KÖP GALAXY S4!!!!!!!11!1!1!!!

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av gabinono:

Du. KÖP GALAXY S4!!!!!!!11!1!1!!!

Trollar du bara runt eller vadå? Varför skriver du med caps och massa !!!! Jag vill veta svar om det går eller inte. Ja S4 eller IP5.

Permalänk
Medlem

Obegränsat med pengar så skulle jag ta htc one. Mest bang for the buck? Nexus 4 för typ 3 lax.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

lär ju ta HTC one och stödja ett mindre företag så det blir större konkurrens

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk

Jag är inte intresserad av HTC One. Jag frågor vilken e bättre Iphone 5 eller S4??? har hört att S4 har smearing problem och internminne bara 8gb av 16gb... Har hört att S4 har microstutter när man spelar och ibland laggar det eftersom det är touchwiz och dens mjukvara. Och att Airview funktionerna funkar inte så bra?
Jag vet varför folk väljer S4 för att man kan göra custom rom men det är svårt och det är inget jag vill ha.
Jag tror Iphone passar mig men den är för simpel xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sskludde:

Då är nog våra erfarenheter olika Var det möjligtvis en kinesisk kopia du lyckades komma åt?

Nej flickvännens mobil från Tele2 affären i Jakobsberg. HTC Sensation XL!

Permalänk
Medlem

Köp en iphone! Har en 4S själv och kan lova att efter en vecka med en iphone kommer du vara totalförälskad i ios! Mycket mindre krångel och buggar som android har.

Permalänk
Medlem

Nu när dem precis visat upp iOS7 till iPhone så är den det klara valet.

Permalänk
Skrivet av Suero:

Nu när dem precis visat upp iOS7 till iPhone så är den det klara valet.

Har kollat på iOS7 det ser ut som en sorts blandning mellan Android och HTC sense xD. Varför säger du iPhone iOS7 är valet?

Permalänk

Hmm vilken har bättre front kamera och rear kamera Galaxy S4 med 2.0 mpx/ 13mpx eller iphone 5 med 1.2mpx och 8mpx rear ?? Har hört att Galaxy S4 har skarpare kamera men den är oversaturated? alltså mer överdrivna färger? medans iphone 5 har bättre färger och mer relistic??