Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

cool. Funderar dock på warrior eller wizard verkar roligt och ska vara med nu i sista betan. Blir och testa dem och se vilken.

Någon som vet hur det blir med servrar etc? stora , små , mega server etc?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Ny betahelg startar på fredag.
Då höjs level cap till 50.
En ny klass kommer att kunna testas "Great Weapon Fighter", warrior mao.
Tre nya Zoner.
Och pvp kommer bli tillgängligt! Underbart!

Helgen bokad för Neverwinter helt enkelt (typiskt att jag måste jobba en del med9.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Testade köra lite, riktigt kul. Testade lite lite olika klasser. Kommer det vara någon som styr upp en Sweclockers/Svensk guild till release? Kommer definitivt köra detta istället för Raiderz

Permalänk

Har testat mage , 2-hand warrior och cleric. Gillar mage och cleric, ska försöka testa rogue och guardian ikväll. Rätt enkelt och roligt spel.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Jag tror det är med den inställningen man skall spela NW. Enkelt och roligt. Det är inget spel man spenderar år i. Det är mer som Diablo/nwn i mmo view

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag hade sett fram imot detta men jag gillade det inte alls. Dålig styrning, segt och för enkelt som ni nämner. Har alltid varit ett DoD fan men det har ju aldrig blivit bra som datorspel. Verkar fortfarande inte gå att göra? Synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

"wow-klon"?

Det är ett aaction rpg mmo tror jag det klassas som. Det är absolut inte likt wow, typ som Tera och det är f2p

Ett tips är ju att kika på en av alla videos som ligger uppe på hemsidan

Tera är ju precis likadant som WoW

Permalänk
Medlem

jag gillade det inte alls för fem öre. allt va typ. blä

Permalänk
Medlem

Vart riktigt besviken på detta spel, grafiken, upplägget.. Gick över till GW2.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Tera är ju precis likadant som WoW

Hörde att skrev man in T-E-R-A på googletranslate så fick man upp WoW på alla andra språk

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Antar att ni är samma personer som spammar "this is like wow" i varje jäkla beta i alla spel..

TERA är inte alls likt wow. Det enda spelet jag sett som är likt wow är väll det där Wildstar.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Ser rätt trevligt ut, får testas

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Finns det någon info på när detta spelet planeras att släppas?

Skrivet av Noobenu:

Tera är ju precis likadant som WoW

WoW är ju precis likadant som varenda MMO innan WoW...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Finns det någon info på när detta spelet planeras att släppas?

WoW är ju precis likadant som varenda MMO innan WoW...

Release info + BW4 info finns att läsa här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Release info + BW4 info finns att läsa här

Oh så pass nära, det var glada nyheter. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Hur kommer pvp fungera i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Hur kommer pvp fungera i spelet?

Nu körde jag inte särskilt mycket PvP under betan, men vad jag sett är det ingen Open World PvP utan när du får level 10 kan du köa för att komma in i PvP. Det är olika brackets, första är 10-19 och dina stats blir boostade till max level för den bracket du joinar. Dock om du är level 10 och en annan är level 19 kommer du fortfarande vara rätt körd (om ni har samma skill level). I PvP får man "Glory" som är en valuta för att köpa gear.

Finns säkert mycket mer att läsa om på nätet gällande PvP men jag kan tyvärr inte säga så mycket mer om det då jag inte körde mer än en runda PvP för att testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Nu körde jag inte särskilt mycket PvP under betan, men vad jag sett är det ingen Open World PvP utan när du får level 10 kan du köa för att komma in i PvP. Det är olika brackets, första är 10-19 och dina stats blir boostade till max level för den bracket du joinar. Dock om du är level 10 och en annan är level 19 kommer du fortfarande vara rätt körd (om ni har samma skill level). I PvP får man "Glory" som är en valuta för att köpa gear.

Finns säkert mycket mer att läsa om på nätet gällande PvP men jag kan tyvärr inte säga så mycket mer om det då jag inte körde mer än en runda PvP för att testa det.

Får man experience i pvp? Annars borde man i teorin kunna twinka sig ganska fint om man är lvl 19 och har bästa gear möjligt på den leveln, särskilt om bolstering inte gör att lägre levels har en helt lika chans.
Finns det något maxlvl i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Får man experience i pvp? Annars borde man i teorin kunna twinka sig ganska fint om man är lvl 19 och har bästa gear möjligt på den leveln, särskilt om bolstering inte gör att lägre levels har en helt lika chans.
Finns det något maxlvl i spelet?

Bra fråga, kollade faktiskt inte om jag fick exp eller inte när jag körde PvP, testade som sagt bara en match. Max level kommer vara 60 när spelet släpps, i beta weekends var det dock cappat på 50.

Permalänk
Medlem

Skulle nog inte köra NW för PvP. Jag kommer köa upp för det klart men det är inte det bästa.

Är 3 oilka servrar från start dock, om vi kunde ta server 2 eller nått (den andra på listan)

Kommer vara selona@selonw om nån vill gruppa

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Skulle nog inte köra NW för PvP. Jag kommer köa upp för det klart men det är inte det bästa.

Är 3 oilka servrar från start dock, om vi kunde ta server 2 eller nått (den andra på listan)

Kommer vara selona@selonw om nån vill gruppa

Inte riktigt tre servrar, kommer vara tre shards. Men inte som UO hade shards där varje shard egentligen var en separat server. Detta är vad det står i deras FAQ om shards (se spoiler). Tanken är att alla shards kommer mergas ihop till en efter launch.

De tre shards som finns vid launch är:

• Beholder
• Dragon
• Mindflayer

What is a Shard?

A shard is a copy of the game world that has its own unique set of characters and guilds. You may team up and play with other characters on the same shard, but not with characters on other shards. Many MMOs have the concept of a shard, and there are several different terms in use for the same concept including Server, World and Realm.

Will Neverwinter have shards?

Yes, Neverwinter will have three shards at launch. The shards will be named:
• Beholder
• Dragon
• Mindflayer

Why will Neverwinter have multiple shards when Cryptic's other games run on a single shard?

We believe that having all players in a single game world provides for the best user experience because it allows players to play, interact and trade with others without having to worry about which shard they are on. Launching a new online game is an exciting time, where new hardware and new software meet a large user population for the first time. Hence, we have decided to launch Neverwinter with three shards, to reduce the risk of players having a negative experience due to servers overloading. Our goal is to continue to optimize our software and hardware so that we can merge the three shards into a single seamless game world soon after launch, and we have built our multi-shard technology with this in mind. For example, we are requiring guild names to be unique across all shards, so that when we do merge the shards nobody will have to change their guild name due to a naming conflict.

So you plan on merging the shards into one game world soon after launch. Do you know exactly when?

We don’t have a target date set right now; we want to allow our infrastructure and operations team an open schedule to support launch. We’ll definitely announce and give the community significant warning.

Will the Neverwinter shards have different rule sets (RP, PVP, etc.)?

No, all the shards will be the same so that they can be seamlessly merged soon after launch.

Will there be a shard selection screen?

There will be no shard selector in the game launcher or character select screen. The launcher will log you in to Neverwinter and the character selection screen will show you all of your characters from all shards. The shard you play on will be the one that the character you select is on. The only place you will have to select a shard is at the beginning of character creation.

Can the same guild exist on multiple shards?

No, a guild can only exist on a single shard. Guild names must be unique across all shards so that no guild will have to be renamed when the shards are merged.

Can I create characters on more than one shard?

Yes, you can create characters on any of the shards up to your limit of character slots.

How do character slots work with multiple shards?

You have a single pool of character slots (for example, players who have purchased the Hero of the North pack will have 5 character slots) and any slot can be used to create a character on any shard. You can have all your characters on one shard or have some on each shard.

Can I team up and play with people who are on different shards?

No, you may only team up and play with characters on the same shard.

How does the Auction House work with shards?

Each shard has its own auction house. You will not be able to trade items between characters on different shards.

How does Zen work with shards?

You will have a single account-wide Zen balance for Neverwinter. When you buy Zen and transfer it into Neverwinter it can be spent in the Zen Market by any of your characters on any of the shards.

How does the Astral Diamond exchange work with shards?

Each shard has its own Astral Diamond exchange. However, Zen that is traded for on the Astral Diamond exchange is part of your account Zen balance and can be used on any shard.

What about account-wide unlocks purchased in the Zen Market?

Any account-wide unlocks that you purchase in the Zen Market will be unlocked on all shards.

How does the Foundry work with shards?

Quests and Campaigns created in the Foundry are playable on all shards.

How does chat work with shards?

Our chat system works across shards and even other cryptic games. Friends lists, private messages (/tell) and player created chat channels all work across multiple shards and even across different cryptic games. You can send a private message (/tell) to a friend playing on another Neverwinter shard, or even friends who are playing Champions Online or Star Trek Online. If you already have a player-created channel in Star Trek Online, your Neverwinter characters will also be in that channel.

Can I transfer a character from one shard to another?

No; because the shards will be merged into one seamless game world soon after launch, character transfers across shards will not be offered.

Do I need to reserve my characters’ unique names?

No; much like other Cryptic games, all of your characters’ names are unique to your @handle (account name), so there is no need to reserve character names.

Dold text
Permalänk
Medlem

Jopp, men från början så är de 3 shardsen separata så kan välja en. Du kan chatta med folk över shardsen men inte gruppa med dem

"Can I team up and play with people who are on different shards?

No, you may only team up and play with characters on the same shard."

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

någon som kommer köpa något av paketen eller? kommer garanterat testa när det är open beta.
Men är lite sugen på att köpa 60 dollar paketet så man får spela lite innan :P.

Känns dock små ovärt, tror inte det är något GOTY som är på gång här inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

någon som kommer köpa något av paketen eller? kommer garanterat testa när det är open beta.
Men är lite sugen på att köpa 60 dollar paketet så man får spela lite innan :P.

Känns dock små ovärt, tror inte det är något GOTY som är på gång här inte.

Tror jag kommer vänta på open betan.
Dock tycker jag det ser ut som att det saknar den där "vill spela flera timmar" känslan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Jopp, men från början så är de 3 shardsen separata så kan välja en. Du kan chatta med folk över shardsen men inte gruppa med dem

"Can I team up and play with people who are on different shards?

No, you may only team up and play with characters on the same shard."

Jo jag vet, har själv läst det jag citerade
Allting beror dock på hur snabbt dom mergar ihop dom. Verkar som att många kommer välja mindflayer att spela på så jag kommer välja den jag med OM den inte är totalt överfull.

Skrivet av adfi:

någon som kommer köpa något av paketen eller? kommer garanterat testa när det är open beta.
Men är lite sugen på att köpa 60 dollar paketet så man får spela lite innan :P.

Känns dock små ovärt, tror inte det är något GOTY som är på gång här inte.

Jag har köpt ett founder pack av några anledningar. Du får ett rank 3 mount (för alla dina gubbar), annars behöver du köpa ett mount från deras cash shop eller uppgradera ett mount, kostnad: nästan 3 miljoner AD (Astral Diamonds, valuta du kan få i spelet Cap på 24K per dag), dock kan du tjäna mer genom att sälja saker i AH). Du får 600 000 AD eller 2 000 000 AD beroende på vilket pack du väljer, inte dumt att ha en start med AD. Du får även en lila striker companion för alla dina gubbar.

För er som inte vet är AD huvudvalutan i spelet, guld används mest till consumables (portable altars, kits, pots), mounts (endast rank 1 mounts) och companions (endast vita companions).

Sen om det är värt det är upp till dig. För min del är det värt pengarna även om jag bara skulle köra det en vecka eller två. Då jag inte tycker det handlar om mycket pengar och gillar det jag såg i BW3 (Beta Weekend) och BW4. Men någon annan kanske hatar spelet eller tycker att det är för dyrt.

Permalänk
Medlem

Tja. Jag är på att köra lite open beta. Vi blir kanske några fler som ska. PM:a mig så har vi en Teamspeak kanal vi sitter på o lirar. Roligare ju fler man blir.

Permalänk
Medlem

Köpte ingen founder. Ville inte ha en ful häst eller en Worg some companion, det andra är bara krimskrams så då är det bara AD:na som är värt det för mig.

Kommer köpa Ioun Ston eller Honey badger companionen istället och Clericen som man får gratis, och sen jobba mot Angel companionen
Har PCgamer mounten så klarar mig med den tills jag vill ha nån annan mount, man teleportar mellan zonerna ändå så behöver ingen sjukt snabb mount, speciellt när man inte kan slåss med den.

Spenderar väll lite mer Zen på nått annat kul med.

Min polare och jag kom på att man kan göra starting questsen, och ungeför nån timme in så får man en quest som ger en bag på 20 slots. Den bagen är inte bindad så kan skicka den till din main.
Deleta karaktären och gör om några gånger och du behöver inte spendera 1000z i shoppen per styck

Här är alls grejer man kunde köpa i item shoppen under betan
http://imgur.com/a/OCJK1

Skrivet av MiiMeeR:

Tror jag kommer vänta på open betan.
Dock tycker jag det ser ut som att det saknar den där "vill spela flera timmar" känslan

så är det, det är ingen traditionellt mmo ala wow som man spenderar hela dagar i, utan mer som LoL.

Skrivet av Rorax:

Allting beror dock på hur snabbt dom mergar ihop dom. Verkar som att många kommer välja mindflayer att spela på så jag kommer välja den jag med OM den inte är totalt överfull.

Mjo läste det med, men ora ta den om ALLA går dit, vill ju inte sitta i kö.

Sen antar jag att Cryptic bara har de 3 shardsen listade på rad och de inte ändrar sig beroende på hur fulla de är, så alla kommer välja den som är först i listan och den kommer bli full snabbt, vilket är anledningen till att jag sa nummer 2

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem