g2play.net, skojarföretag!

Permalänk

cs go o mw3 på mitt steam konto, inga som helst problem och har haft dom 2 spelen där i typ nåt år. iaf mw3.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Köpte L4D2 från g2play för några år sedan. Nyckeln var redan använd. Kontaktade g2play och sade att nyckeln redan var använd och att jag ville ha en ny eller pengarna tillbaka. De sade att de ville ha screenshots och sånt, ja, hela grejen. Skickade dem det. Sen ville de ha användaruppgifterna till mitt steamkonto så de kunde testa själva. Jag gav dem användaruppgifterna. De sade att mina användaruppgifter inte fungerade och att emailadresser inte kunde vara ens loginnamn. Om de faktiskt testade eller inte vet jag inte men det verkade som om att de försökte komma undan i alla fall, för jag vet ju för sjutton vad jag loggar in på steam med. De vägrade ge mig mina pengar tillbaka och jag betalade alltså 120~ någonting kronor för en redan använd steamnyckel. Skoj.

Som tur var så betalade jag med paypal så jag fick tillbaka 80 kronor i alla fall eftersom Paypal inte heller tyckte att det var okej. För detta blev jag sedan bannad från g2play, men de skickar fortfarande ut reklammail till mig.

Undvik g2play.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

I bästa fall köper de upp nycklar från Ryssland och säljer dem dyrare i andra länder och tar mellanskillanden själva. Resultatet är då att ni lurar utvecklarna på pengar och istället matar företag som håller på med saker som de inte borde..

En bra fråga är dock varför de ska ha olika priser i olika länder, ett bra sätt att minska detta hade ju varit att ha samma priser till alla återförsäljare?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Phreak1986:

En bra fråga är dock varför de ska ha olika priser i olika länder, ett bra sätt att minska detta hade ju varit att ha samma priser till alla återförsäljare?

De har lägre priser i vissa länder som har betydligt lägre köpkraft. Detta för att motverka piratkopiering. Har den generella befolkningen inte råd med fullpris så tycker många utvecklare det är värt att sälja till ett lägre pris och på så sätt få sålt fler kopior då alternativet är piratkopior. Det finns en risk att spel kommer låsas till olika regioner om den här gråimporten fortsätter vilket ju vore tråkigt för oss konsumenter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Köpte L4D2 från g2play för några år sedan. Nyckeln var redan använd. Kontaktade g2play och sade att nyckeln redan var använd och att jag ville ha en ny eller pengarna tillbaka. De sade att de ville ha screenshots och sånt, ja, hela grejen. Skickade dem det. Sen ville de ha användaruppgifterna till mitt steamkonto så de kunde testa själva. Jag gav dem användaruppgifterna. De sade att mina användaruppgifter inte fungerade och att emailadresser inte kunde vara ens loginnamn. Om de faktiskt testade eller inte vet jag inte men det verkade som om att de försökte komma undan i alla fall, för jag vet ju för sjutton vad jag loggar in på steam med. De vägrade ge mig mina pengar tillbaka och jag betalade alltså 120~ någonting kronor för en redan använd steamnyckel. Skoj.

Som tur var så betalade jag med paypal så jag fick tillbaka 80 kronor i alla fall eftersom Paypal inte heller tyckte att det var okej. För detta blev jag sedan bannad från g2play, men de skickar fortfarande ut reklammail till mig.

Undvik g2play.

Så du gav ut dina användaruppgifter till någon annan? Dumt och riskabelt. Du kunde förlorat hela ditt steamkonto

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Köper nästan alltid från Greenmangaming numera, bra priser - särskilt när man betalar i dollar istället för euro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Det finns en risk att spel kommer låsas till olika regioner om den här gråimporten fortsätter vilket ju vore tråkigt för oss konsumenter.

Hur menar du att det vore tråkigt?
Om gråimporten upphör så spelar det ju ingen roll om spelen är rrgionslåsta, då alla ändå köper från sin egna region.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trolliban:

Hur menar du att det vore tråkigt?
Om gråimporten upphör så spelar det ju ingen roll om spelen är rrgionslåsta, då alla ändå köper från sin egna region.

Skickades från m.sweclockers.com

Säg det till australien som ofta får vänta i månader på nya spel. Eller till Ryssland som redan har blivit låsta till att spela på ryska. Hade du blivit glad om du bara fick spela Farcry 3 på svenska? Regionslåsning för inget bra med sig alls. Minns du hur roligt det var när DVD var nytt?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Säg det till australien som ofta får vänta i månader på nya spel. Eller till Ryssland som redan har blivit låsta till att spela på ryska. Hade du blivit glad om du bara fick spela Farcry 3 på svenska? Regionslåsning för inget bra med sig alls. Minns du hur roligt det var när DVD var nytt?

Så du är emot gråimport på grund av att det finns risk för att det kan medföra regionslåsning, men du tycker det är bra att det finns så australiensarna kan importera själva istället för att vänta?

Sen är det upp till oss konsumenter att acceptera regionslåsning eller inte. Vi bestämmer med plånboken. Jag köper där det kostar mig minst. Börjar det komma regionslåsta grejer köper jag annat för mina pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

blev av med min chivalry nyckel :'(

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trolliban:

Så du är emot gråimport på grund av att det finns risk för att det kan medföra regionslåsning, men du tycker det är bra att det finns så australiensarna kan importera själva istället för att vänta?

Sen är det upp till oss konsumenter att acceptera regionslåsning eller inte. Vi bestämmer med plånboken. Jag köper där det kostar mig minst. Börjar det komma regionslåsta grejer köper jag annat för mina pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur lyckades du tolka in det där? Jag är emot regionslåsning vilket jag trodde jag hade gjort uppenbart genom att upprepade gånger säga att det är dåligt.

Det är inte riktigt så lätt som du får det att verka. För att det ska fungera krävs det att alla går emot det. Regionslåsningen på DVD försvann inte för att folk slutade köpa DVD utan för att de som sålde DVD-spelare såg att det var lättare att sälja spelare som var regionsfria. Det gick att komma runt låset rent juridiskt utan några större problem. I alla fall om man är utanför USA.

Sen är det som sagt antagligen bättre att du går över till att lägga dina pengar på godis och leker pirat istället för att betala de där skumma företagen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Sen är det som sagt antagligen bättre att du går över till att lägga dina pengar på godis och leker pirat istället för att betala de där skumma företagen.

brukar inte funka särskilt bra att lira online med piratversioner, så det är inte direkt ett alternativ.

nu brukar jag heller inte köpa från skumma sidor, utan håller mig till greenmangaming eller en fysisk kopia, om Steam vill ha 200kr mer...som ju ofta är fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Har handlat ett tiotal spel hos dom och samtliga spel funkar. Har både köpt orgin spel samt Steam spel. Men visst förstår problematiken med hela konceptet. Finns en ganska stor osäkerhetsfaktor och det verkar lite shady över lag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanicia:

Jag skulle gärna se att du förklarar vad du menar. Försöker du säga att spel till pc är dyrt? Om så är fallet att det är vad du försöker säga så håller jag inte alls med dig. Underhållning per krona är väldigt lågt för spel jämfört med många andra dylika sysselsättningar, dessutom är ju inte 100-400 kr speciellt mycket pengar i absoluta termer heller.

Eftersom man inte kan äga spel mera tycker jag att det är jävligt dyrt att betala 500sek för ett spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Så du gav ut dina användaruppgifter till någon annan? Dumt och riskabelt. Du kunde förlorat hela ditt steamkonto

Mjo, men när jag betalade för ett spel så ville jag gärna få ut något av pengarna jag betalade med, liksom.

Permalänk
Medlem

Måste hålla med TS, hittar inte någonstans att Steam låser hela ditt konto om du köpt en nyckel från en skum återförsäljare, däremot skriver BurtonJ (förmodar att han jobbar på valve) "They are not an authorized reseller. Purchase at your own risk."

Permalänk
Avstängd

Köpte spel därifrån en gång....sen skickade jag ett hat-brev till idioterna som säljer olagliga nycklar...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Är chockad! Köpt från G2Play till och från och det har alltid fungerat.

Enda gången jag haft problem var med Max Payne 3. Köpte en billig nyckel som inte hade steam support så jag funderade lite på var man skulle ladda ned klienten men tänkte att man säkert får en länk. Icke! Pratade med supporten som sa till mig att ladda ned spelet från valfri torrent (!). Sen kunde jag registrera spelet med nyckeln jag precis köpt. Jag sa nej tack och fick tillsist en refund efter att ha pratat med dem några gånger.

Mao kollar jag alltid att det är Steam/Origin support innan jag köper något men nu är det ju illa om Valve själva inte tycker om G2Play.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Tyvärr väldigt vanligt här att folk häller ur sig en massa smörja som helt saknar källa.

Skrivet av 010721:

Men nu får ni faktiskt ge er, ni orkar diskutera för hur saker ni säger "är", men ni orkar inte backa upp era ord med fakta? Som sagt, har googlat och letat överallt, jag kan inte se någonstans att Valve specifikt säger att de inte tillåter försäljning från g2play och att de även kommer banna hela ditt konto för att du handlat och aktiverat produkter från g2play.

Herregud, skicka ett mail till valves support eller skriv på forumet, på forumet så kommer allt du skriver ang g2play att censureras.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Äntligen tas detta upp till ytan även här i Sverige. Sa detta om g2play på flashback för ett år sedan och blev bara utskrattad.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

har köpt nycklar från g2play för ca 2000kr genom åren. (3-4år) och alla spel funkar, inkl mw3 som någon sa skulle blivit bannade. hände för länge sen att nån nyckel inte gick att aktivera men då fick jag en ny.

vissst det är en risk men det är därför jag väljer g2play framför andra då dom "oftast" (kan inte säga alltid när folk skrivit om sina problem..) ersätter nycklar. Synd att dom blivit dyrare dom senaste åren men köper hällre från dom än betalar steams ockerpriser.

edit: har dock aldrig köpt regionslåsta nycklar

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Köpt en hel del (+30) spel därifrån. Aldrig varit problem.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

När de inte kunde leverera simcity vid lansering tog de kontakt med mig och gave mig 3 alternativ. Full refund, poäng så jag kunde köpa andra spel eller vänta tills de kunde leverera keyn.

G2play har funkat bra för mig och deras customer service har alltid varit snabba och ärliga.

Samma här. Jag valde en refund och fick den återbetald samma dag, likaså för två av mina kompisar som också köpt SimCity på pre-order, via PayPal.

Jag själv och åtminstone fem personer jag känner personligen har regelbundet använt sig utav G2Play under de senaste åren och hittills har ingen av oss råkat ut för något obehag pga det.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

g2play har fungerat hur bra som helst. Dock har det dykt upp några "legitimare" försäljare över nätet som man har vänt skutan mot. Inget utav mina spel har iaf försvunnit eller blivit bannade.

Permalänk
Medlem

Tråkig läsning, har köpt alla min spel därifrån senaste tiden.. 6-7 spel eller liknande. Har dock inte haft några som helst problem, inte heller med Fifa 13 (Origin) som jag också köpte ifrån g2play. Synd att de "fular" och inte är godkända av Steam, hade jag faktiskt ingen aning om. Trodde att en legal nyckel är just legal. Har dock inte köpt några "RU KEY" eller liknande.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft ett problem med dom, riktigt bra kundservice har jag fått uppleva också... Jag är själv väl medveten om riskerna med att handla där men då priset kan bli så pass mycket lägre så tar jag alltid risken.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Varför tror folk att dessa sidor är seriösa?

Varför skulle en utgivare/utvecklare tänka "Hmm... Vårt spel kostar 50€ på steam, nu jag fick en lysande ide! Vi borde sälja det för 25€ på en skum halvkriminell rysk sida!"

Använder du dessa sidor så betalar i princip för att piratkopiera, du vet inte vart pengarna går och det är osannolikt att särskillt många kronor om ens några hamnar hos utvecklarna i slutändan. Bara för att en nyckel går att aktivera på steam betyder det inte att den är införskaffad med hederliga metoder.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Köpt en del spel från G2Play som alla har fungerat, inser självklart att det inte är helt legitimt men är inte allt för sugen att punga ut större summor för vissa spel.

Om det är en utvecklare jag gillar och det är ett bra spel får de mina pengar. Ibland hamnar dock utvecklaren i kläm pga kass sammarbetspartner / distrubitör (DICE - EA) och då får ingen av dom mina pengar. Deras första tanke med att köpa spelet och sen ska DLC vara gratis, då får de sina 5-600kr. Men när de ville ha betalt för sina DLC, då vek jag ihop plånboken.

Off-topic bortredigerat
Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Även jag har köpt ett tiotal spel från G2Play alla gånger har det fungerat bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Använder du dessa sidor så betalar i princip för att piratkopiera

Jag tror aldrig jag hört någon använda utrycket "piratkopiera" om stulna eller olagligt genererade steam nycklar.

Piratkopiera är själva akten att kopiera spelet utan tillåtelse, Steam som godkänner din nyckel sköter kopieringen åt dig och de är de som piratkopierar isåfall då de egentligen inte har tillåtelse att kopiera spelet åt dig från utgivarna.