AMD:s framtidsplaner för Never Settle läcker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coldfire2143:

Skulle vara värt enbart för Rome II. Vill dock ha hårdkopian.

Exakt. Där avgörs nog mitt val när jag uppgraderar min GPU kring jul.

Skrivet av Xermalk:

"läckte" Detta är ett direkt svar på Nvidias nya grafikkort då AMD inte har något som kan konkurrera i prestandard.

För HD7970 konkurrerar ju absolut inte med GTX 680..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Exakt. Där avgörs nog mitt val när jag uppgraderar min GPU kring jul.

För HD7970 konkurrerar ju absolut inte med GTX 680..

Han påpekar "Nya" om du kan försöka läsa inlägget ordentligt. Det är normalt att sådana här kampanjer dyker upp när 700-serien närmar sig.

Permalänk
Medlem

Det är nog bara positivt för AMD att det läckte för då kan folk planera lite mer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

De borde följa EVGA's mönster istället, då får du koden via mail från speltillverkaren när du registrerat kortet på deras hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

Fy fan vad drygt det var. Registrera graffe med serienummer, bild på kvitto, bild på legitimation.
Sedan ska man vänta 1-2 dagar på verifikation bara för att få veta att dem inte kan tyda bilden.
Jag gav upp....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Fy fan vad drygt det var. Registrera graffe med serienummer, bild på kvitto, bild på legitimation.
Sedan ska man vänta 1-2 dagar på verifikation bara för att få veta att dem inte kan tyda bilden.
Jag gav upp....

Tog mig 10 minuter, ringde Dustin och frågade ifall de kunde maila över en pdf-fil på fakturan och mailade den till EVGA, då kommer inga missförstånd att ske, 10 minuter senare fick jag koden mailad till mig, men även om det skulle ta 1-2 dagar skulle det kvitta då det är gratis och att vänta är inte ansträngande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Han påpekar "Nya" om du kan försöka läsa inlägget ordentligt. Det är normalt att sådana här kampanjer dyker upp när 700-serien närmar sig.

"Nya" kan betyda vad som helst.. tex. Nyaste generationen kort. Alltså Kepler. Sedan att 700-serien skulle vara mindre än ett år borta tvivlar jag starkt på. På samma sätt som jag tvivlar att HD8000-serien anländer inom detta år.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Fan... Jag kanske får gå över till röda laget om Nvidia inte lyckas matcha sådana här bra erbjudanden!

Du inser inte varför de måste göra så här? Klarar man inte av att vara bäst så måste man sänka priset eller bundla - annars är man snart rökt som tillverkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är ju fortfarande så att det är återförsäljaren som bestämmer vilka kort som får med en never settle bundle. Köpte nyss ett 7970 Ghz och fick inte med någon, men lyckades få en ändå tack vare schysst kundsupport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Inte direkt, de levererar ju utmärkt och problemfri prestanda! (I de flesta fallen) och AMD's drivrutiner för flera sammankopplade kort är ju inte riktigt uppe på Nvidias nivå i nuläget.
Vad är du missnöjd med?

Det jag menar är att byta från ett ensamt Nvidia-kort till ett ensamt AMD-kort som är 10-20% snabbare+några spel känns väldigt ovärt för 3000kr

Missnöjd för att jag skaffade 670's istället för 7970's

plus att dom jobbar stenhårt med MS på crossfire.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Du inser inte varför de måste göra så här? Klarar man inte av att vara bäst så måste man sänka priset eller bundla - annars är man snart rökt som tillverkare.

Skickades från m.sweclockers.com

7970 just nu är det bästa man kan ha per krona, AMD måste inget alls, dom har valt att göra så här och helt ärligt, även om man inte spelar spelen kan man sälja dom och tjäna tebax en del av vad graffkortet kostade.

bara fördelar så vitt jag ser

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Du inser inte varför de måste göra så här? Klarar man inte av att vara bäst så måste man sänka priset eller bundla - annars är man snart rökt som tillverkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Nvidia bundlar ju också spel med sina kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bengt-re:

Du inser inte varför de måste göra så här? Klarar man inte av att vara bäst så måste man sänka priset eller bundla - annars är man snart rökt som tillverkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar som Nvidia gör också? Och gjorde tidigare?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Håller med om att erbjudandet är jättebra för de som ska välja grafikkort senare i år men varför skulle du ens bry dig om detta när du sitter på ett GTX 670?

Antingen så köper du väl ett till i SLI eller så skiter du i det, känns som om det skulle vara otroligt onödigt för dig att gå från till exempel GTX 670--->HD 7970 GHz för den lilla extra prestandan+ några spel du gillar

Jag störtälskar mitt 670 men jag syftade mer på nästa generations kort. Om man ska ta och byta till ett 8970 då kanske? Eller hålla mig till Nvidia och köpa mig ett titan i början på nästa år.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Tog mig 10 minuter, ringde Dustin och frågade ifall de kunde maila över en pdf-fil på fakturan och mailade den till EVGA, då kommer inga missförstånd att ske, 10 minuter senare fick jag koden mailad till mig, men även om det skulle ta 1-2 dagar skulle det kvitta då det är gratis och att vänta är inte ansträngande

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta är det mest ansträngande jag vet, blir tokig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Du menar som Nvidia gör också? Och gjorde tidigare?

De har inte gjort det i den här omfattningen dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Nu vet jag inte vad de kostar för AMD att skicka med alla dessa spel, men det kan inte vara billigt.
Kanske bättre att lägga dom pengarna på annat, t.ex. utveckling. AMD behöver locka kunder med bra prestanda, drivrutiner mm, inte gratis spel.

Är de verkligen många som väljer AMD istället för Intel bara för man får med några spel?

Så deras prestanda e inte matchande till nvidia för ett bra pris? Sist jag kollade satt amd på bang-for-the-buck tronen. Drivrutinssnacket kan du lägga ner direkt, nvidia e precis lika bra/dåliga som amd på den fronten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

De har inte gjort det i den här omfattningen dock

Skickades från m.sweclockers.com

Ändrar inte det faktum att även Nvidia när de var som mest överlägsen (8800 tiden) gjorde exakt vad AMD gör just nu. Det är ett knep att locka till sig de som står och velar över vilken GPU man ska välja. Och skulle det stå mellan HD7970 och GTX 680 för mig så skulle jag lätt välja det som gav mig mest för pengarna.. HD7970 som är billigare + 2-3 spel? Skulle inte slänga ens en blick på GTX 680. Men på vissa låter det som det vore djävulens verk det AMD gör.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Drivrutinssnacket kan du lägga ner direkt, nvidia e precis lika bra/dåliga som amd på den fronten

Bullshit! AMD har fortfarande ordentliga problem med frametimes i väldigt många speltitlar, vilket leder till microstuttering - oavsett singel eller multi-gpu.

Bortsett från med några få speltitlar så existerar inte detta problem med Nvidia kort.

AMD "kanske" ger bäst "bang for the buck", men då ska man på förväg veta att just ens egna speltitlar inte lider av detta problem.
Annars kommer 60 fps att se ut som 30-40fps.

För min egen del kommer jag därför vänta med inköp av Radeon kort tills dom nya spelkonsollerna släpps o jag garanterat kan få samma grafikarkitektur som i dessa, och kanske därmed bra stöd för konsollportningar.
Fram tills dess blir det definitivt det gröna laget för mej, eftersom jag hellre betalar 100kr extra så att (nästan) allt funkar som det ska

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Ändrar inte det faktum att även Nvidia när de var som mest överlägsen (8800 tiden) gjorde exakt vad AMD gör just nu. Det är ett knep att locka till sig de som står och velar över vilken GPU man ska välja. Och skulle det stå mellan HD7970 och GTX 680 för mig så skulle jag lätt välja det som gav mig mest för pengarna.. HD7970 som är billigare + 2-3 spel? Skulle inte slänga ens en blick på GTX 680. Men på vissa låter det som det vore djävulens verk det AMD gör.

För mig beror det helt på vilka spel det gäller i så fall, men jag köper heller inget bara för att de skickar med spel, jag köper efter vad olika tester säger om den hårdvara som jag är ute efter då det ändå är den jag är ute efter, inte spelen

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

För mig beror det helt på vilka spel det gäller i så fall, men jag köper heller inget bara för att de skickar med spel, jag köper efter vad olika tester säger om den hårdvara som jag är ute efter då det ändå är den jag är ute efter, inte spelen

När det är så pass jämnt mellan HD7970 och GTX 680 så kan ju ett spel avgöra valet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Bullshit! AMD har fortfarande ordentliga problem med frametimes i väldigt många speltitlar, vilket leder till microstuttering - oavsett singel eller multi-gpu.

Bortsett från med några få speltitlar så existerar inte detta problem med Nvidia kort.

AMD "kanske" ger bäst "bang for the buck", men då ska man på förväg veta att just ens egna speltitlar inte lider av detta problem.
Annars kommer 60 fps att se ut som 30-40fps.

För min egen del kommer jag därför vänta med inköp av Radeon kort tills dom nya spelkonsollerna släpps o jag garanterat kan få samma grafikarkitektur som i dessa, och kanske därmed bra stöd för konsollportningar.
Fram tills dess blir det definitivt det gröna laget för mej, eftersom jag hellre betalar 100kr extra så att (nästan) allt funkar som det ska

Jag har bara hört och sätt positiva saker om 7970 singel kort, Och extremt bra prestanda för kostnaden, Några bra länkar du kan ge för att visa upp i vilka spel eller progam du menar ?

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Trevligt att se att AMD, som även Nvidia gör, skickar med några trevliga spel till sina grafikkort och att de ämnar att fortsätta med den saken i framtiden - en säljpunkt helt enkelt.

/Saint25

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Det jag menar är att byta från ett ensamt Nvidia-kort till ett ensamt AMD-kort som är 10-20% snabbare+några spel känns väldigt ovärt för 3000kr

Det kostar att ligga på topp