Kan ej skippa i youtube videos vid 720p-1080p. Windows 8 som är felet?

Permalänk
Medlem

Kan ej skippa i youtube videos vid 720p-1080p. Windows 8 som är felet?

Har windows 8 nu och har märkt en enormt störig sak med youtube.

När videos är i 720p-1080p vald så kan jag ej skippa före det som är laddat, försöker man skippa till en del som inte är laddat så hoppar den tillbaka till början av videon och börjar ladda om.

Har provat 4 olika flash versioner, olika webläsare.

Detta problem har jag aldrig haft innan och börjar misstänka att det har något med Windows 8 att göra, googlade lite och hittade andra problem och även windows 8 dök upp där. Ingen lösning hittades dock.

Windows 8 x64
Provat IE och chrome med 4 olika flash versioner.
Provat med och utan maskinvaruacceleration på inställningar.
Provat öka cachen.
Provat 5 olika chrome youtube tillägg med olika settings även utan tillägg.

HTML5 testmode så gör den ej såhär, dock få videos som stödjer html5 och det är helt värdelöst i övrigt, så något med flash är det.

Nästan sugen att dumpa windows 8 och prova installera windows 7 igen och se om det var det som var problemet, enormt störigt för en youtube nörd som mig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nivity:

Har windows 8 nu och har märkt en enormt störig sak med youtube.

När videos är i 720p-1080p vald så kan jag ej skippa före det som är laddat, försöker man skippa till en del som inte är laddat så hoppar den tillbaka till början av videon och börjar ladda om.

Har provat 4 olika flash versioner, olika webläsare.

Detta problem har jag aldrig haft innan och börjar misstänka att det har något med Windows 8 att göra, googlade lite och hittade andra problem och även windows 8 dök upp där. Ingen lösning hittades dock.

Windows 8 x64
Provat IE och chrome med 4 olika flash versioner.
Provat med och utan maskinvaruacceleration på inställningar.
Provat öka cachen.
Provat 5 olika chrome youtube tillägg med olika settings även utan tillägg.

HTML5 testmode så gör den ej såhär, dock få videos som stödjer html5 och det är helt värdelöst i övrigt, så något med flash är det.

Nästan sugen att dumpa windows 8 och prova installera windows 7 igen och se om det var det som var problemet, enormt störigt för en youtube nörd som mig.

Detta fenomen upplever jag också på vissa videos på Youtube, det går dock att "spam" klicka typ 10 gånger dit man vill, då hoppar den rätt.
Notera att du bör klicka rätt snabbt. Jag skulle tro att felet ligger hos Youtube, inte hos dig. Det är en j*vlarns massor med krångel med tjänsten i övrigt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Detta fenomen upplever jag också på vissa videos på Youtube, det går dock att "spam" klicka typ 10 gånger dit man vill, då hoppar den rätt.
Notera att du bör klicka rätt snabbt. Jag skulle tro att felet ligger hos Youtube, inte hos dig. Det är en j*vlarns massor med krångel med tjänsten i övrigt.

För nyfikenhetens skull.
Använder du windows 8? Upplevde du samma med windows 7 tidigare?

För jag har inte upplevt det med windows 7 tidigare.

Permalänk
Medlem

Detta är inget jag upplever på Windows 8.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har windows 8 nu och har märkt en enormt störig sak med youtube.

När videos är i 720p-1080p vald så kan jag ej skippa före det som är laddat, försöker man skippa till en del som inte är laddat så hoppar den tillbaka till början av videon och börjar ladda om.

Har provat 4 olika flash versioner, olika webläsare.

Detta problem har jag aldrig haft innan och börjar misstänka att det har något med Windows 8 att göra, googlade lite och hittade andra problem och även windows 8 dök upp där. Ingen lösning hittades dock.

Windows 8 x64
Provat IE och chrome med 4 olika flash versioner.
Provat med och utan maskinvaruacceleration på inställningar.
Provat öka cachen.
Provat 5 olika chrome youtube tillägg med olika settings även utan tillägg.

HTML5 testmode så gör den ej såhär, dock få videos som stödjer html5 och det är helt värdelöst i övrigt, så något med flash är det.

Nästan sugen att dumpa windows 8 och prova installera windows 7 igen och se om det var det som var problemet, enormt störigt för en youtube nörd som mig.

Inte fel på w8. Har samma problem med mountain lion,windows 7 x64 och x86

Permalänk

Har upplevt detta med varierande klipp. Inget med just windows 8 att göra, har provat med windows 7 med. Ingen aning varför om jag ska vara ärlig. Någon funktion som uppladdaren lagt till för att man ska se hela klippet från början till start?

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Konstigt ;O
La en tech förfrågan till google supporten.

Jag installerade windows 8 igår, och jag upplever detta på klipp jag vet jag skippade i bara i förgår i windows 7.
Försöker luska ut om det kan vara något strul med just min hårdvara/mjukvara tillsammans med just windows 8.

Löjlig sak egentligen men ;>

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Konstigt ;O
La en tech förfrågan till google supporten.

Jag installerade windows 8 igår, och jag upplever detta på klipp jag vet jag skippade i bara i förgår i windows 7.
Försöker luska ut om det kan vara något strul med just min hårdvara/mjukvara tillsammans med just windows 8.

Löjlig sak egentligen men ;>

Har samma problem med windows 7, så det är inte windows 8 som är problemet

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Har också samma problem, jag kör windows 7. Har även problem med att laddningen av videon buggar ur och youtube avslutar en 20 min video efter bara t.ex 5 min. Som sagt inte alla videos, bara vissa. Vet att i en annan tråd så är såna här youtube problem väldigt frekventa med folk som har Telia som bredbandsleverantör. Själv har jag Telia 100/100 fiber så att ladda en 1080p video ska ju inte vara något som helst problem. Vad har ni andra för bredbandsleverantörer??

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Samma problem jag med. Kan inte hoppa i videos. Har INTE haft problemet tidigare och har samma hårdvara/mjukvara som tidigare. Mycket märkligt. Nästan som att Youtube medvetet har gjort något?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Jag har windows 7 och jag har samma problem

Permalänk

Har upplevt samma problem med W7, men jag skulle lägga mina pengar på att det är någon bugg i samband med den nya Youtube Updateringen.

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Har windows 8 nu och har märkt en enormt störig sak med youtube.

När videos är i 720p-1080p vald så kan jag ej skippa före det som är laddat, försöker man skippa till en del som inte är laddat så hoppar den tillbaka till början av videon och börjar ladda om.

Har provat 4 olika flash versioner, olika webläsare.

Detta problem har jag aldrig haft innan och börjar misstänka att det har något med Windows 8 att göra, googlade lite och hittade andra problem och även windows 8 dök upp där. Ingen lösning hittades dock.

Windows 8 x64
Provat IE och chrome med 4 olika flash versioner.
Provat med och utan maskinvaruacceleration på inställningar.
Provat öka cachen.
Provat 5 olika chrome youtube tillägg med olika settings även utan tillägg.

HTML5 testmode så gör den ej såhär, dock få videos som stödjer html5 och det är helt värdelöst i övrigt, så något med flash är det.

Nästan sugen att dumpa windows 8 och prova installera windows 7 igen och se om det var det som var problemet, enormt störigt för en youtube nörd som mig.

Jag tycker att tuben har krånglat mycket mer än vanligt de senaste dagarna. Laddningen avbryts, videor 'hittas inte', extremt segt. Vad jag uppfattat så har spelaren ändrat utseende litegrann så dom kanske håller på med nå uppdateringar?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Kan ni inte inse att det kan tänkas vara fel hos dom som har Youtube servrarna? Med tanke på att gänget bakom Youtube tydligen tycker om att ändra designen lika ofta som dom byter kalsonger...

Permalänk
Medlem

skulle tro att det är youtubes servrar som har med saken och göra just nu det krånglade mindre innan jag uppdaterade flash btw
testat både chrome, firefox och waterfox och alla gör samma sak.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Det är mycket konstig då jag aldrig har problem med YouTube, jag kan titta på en 1080p video utan att den buffrar alls och har inget problem med att spola fram.

Det konstiga är att jag sitter på en 15/1 lina från BBB. Finns ju folk med 100/100 fiber som inte kan kika på 1080p videor.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Jag fick samma "sjukdom" inatt.

Jag sitter på Windows 7 och har väldigt bra lina.

Utan HD så går det finfint att skippa, men det är helt kört med HD på, det b startar om

Tuben lär väl fixa det med tiden, då många klagat kraftigt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

kolla ruhnt lite på nätet är enormt många som har fel med detta fenomen.. för mig började det för ett par dar sen, kan spola framåt 1-2-3 ggr inga problem , men 4e gången startar videon om från början och börjar buffra.. och spolar man "inom redan buffrat område i videon" så startar den om oxå.. helt knäppt.. men Youtube har ju sina problem. långt ifrån alla har problem

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Det är YouTubes fel. Som vanligt då.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Det är YouTubes fel. Som vanligt då.

"som vanligt då" ? Flash Player är "som vanligt då" inte YT i sig.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]