Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Och där rök dustin från min affärer man kan handla i lista. riktigt dålig stil. Sänk den en hundring eller nåt iså fall, annars ha den inte på kampanj..

Jag handlar en del i jobbet av Dustin, de har bra lev-tid och ibland bra priser till företag. Men privat blir det inte direkt ofta. Jag tycker inte de är ett dåligt bolag att handla av, supporten brukar vara bra. Men det är mycket fult av dem att haka på trenden att trumma på "KAMPANJ!!!11etta"-trumman när de inte har direkt bättre priser än vanligt. De är ju tyvärr inte direkt ensamma om det. Konstigt om folk går på det, Prisjakt är ju inte direkt många musklick bort.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pholostan:

Jag handlar en del i jobbet av Dustin, de har bra lev-tid och ibland bra priser till företag. Men privat blir det inte direkt ofta. Jag tycker inte de är ett dåligt bolag att handla av, supporten brukar vara bra. Men det är mycket fult av dem att haka på trenden att trumma på "KAMPANJ!!!11etta"-trumman när de inte har direkt bättre priser än vanligt. De är ju tyvärr inte direkt ensamma om det. Konstigt om folk går på det, Prisjakt är ju inte direkt många musklick bort.

Nee helt sant. Men tex, jag jobbar på elgiganten. Och när det är kampanj, oavsett så är det ett lägre pris än vi brukar sälja för. Ofta faktiskt minus att sälja en speciell tv eller +/- 0kr, eller vad det nu blir för produkt.

Därför jag tycker det är en riktigt stor dealbreaker.

Att de har bra support å så är ju jätte bra. Men inget jag som privatperson kommer handla från igen :(.

Permalänk

Dustinhome sale was very disappointing...!!!!

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin produktnyckel från CDon dead island riptide ännu?

Permalänk
Skrivet av Dimuman:

Som sagt, 2899:- pinsamt av dustin. Jävla tattarfasoner

Deras ordinarie pris är 3399:-

Permalänk
Medlem

Dustinhome är bara pinsamt. Weekend Rush är ett pseudofenomen för att få omedvetna "Svensson" att spendera pengar till ordinarie pris men genom att hävda att saker och ting är nedsatta.

Inet, Komplett, Webhallen m.fl. vet hur man pressar priserna.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Jag nappade på 3 månader dold.se. Den verkar vara ganska funktionsfattig dock. Jag hittar ingen möjlighet att ändra land eller sådana saker. Finns det något sätt att göra det på?

EDIT: Den verkar inte vara något att hänga i julgranen. Får ut 5Mbps med VPN och 20 utan.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Nån som fått nån kod till dead island?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Nån som fått nån kod till dead island?

Nope, därimot har dom tagit bort sidan där det fanns för ~15:-
Och lagt upp en ny sida där det är dyrare (339:-)än att köpa den fysiska utgåvan (299:-)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Skrivet av Razer-T:

Ytterliggare ett tips: 3 månader gratis VPN med Dold.se
Ange kupongkoden "DoldM3" i fältet "kupongkod" när dy registrerar ett nytt konto. Kom ihåg at välja 3 månader medlemskap.
https://www.dold.se/oeppna-konto

Någon som vet hur länge erbjudandet är giltigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

Nope, därimot har dom tagit bort sidan där det fanns för ~15:-
Och lagt upp en ny sida där det är dyrare (339:-)än att köpa den fysiska utgåvan (299:-)

Ok, kanske var ett fel pris från början. hehe tyckte väl att det var lite för bra för att vara sant

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Vad händer med oss som betalade 15.99kr för "Dead Island Riptide"?
Kommer CDON ge oss nycklar eller förvantar de sig att vi kontaktar kundservice?
Jag kan fortfarande inte se någon nyckel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackaman:

Vad händer med oss som betalade 15.99kr för "Dead Island Riptide"?
Kommer CDON ge oss nycklar eller förvantar de sig att vi kontaktar kundservice?
Jag kan fortfarande inte se någon nyckel

Troligen kommer det ett mail där dom skriver att det vart fel och pengarna återbetalas...

"Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar samt reserverar oss för eventuella prisfel som kan förekomma på siten."

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

detta är utan tvekan dagens tips på netonnet sponsrat av Sweclockers, en skynda på, finns bara 1 kvar

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Dustinhome är bara pinsamt. Weekend Rush är ett pseudofenomen för att få omedvetna "Svensson" att spendera pengar till ordinarie pris men genom att hävda att saker och ting är nedsatta.

Inet, Komplett, Webhallen m.fl. vet hur man pressar priserna.

Komplett kör samma typ av rea på helgerna med fullpris skräp. Senast det var något billigt och bra på kompletts rea var förra året.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Grand Theft Auto 1 och 2 finns att ladda ner GRATIS (det är sant) på denna hemsida.
http://www.rockstargames.com/classics/

På vilket sätt är detta ett fynd? ...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zelxi:

På vilket sätt är detta ett fynd? ...

Gratis är gott.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Gratis är gott.

Det finns dock många gamla spel som utvecklarna har släppt helt gratis, samma med filmer, musik etc.. Detta betyder ju dock inte att det är "dagens fynd", då denna tråd är en plats att länka produkter som under en begränsad tid har ett sänkt pris.. Tråden är till för att tipsa andra om att "skynda och fynda" innan erbjudandet försvinner.. Inte för att tipsa om gamla saker som nu släpps gratis, finns bättre platser i forumet för just detta..

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zyie:

Det finns dock många gamla spel som utvecklarna har släppt helt gratis, samma med filmer, musik etc.. Detta betyder ju dock inte att det är "dagens fynd", då denna tråd är en plats att länka produkter som under en begränsad tid har ett sänkt pris.. Tråden är till för att tipsa andra om att "skynda och fynda" innan erbjudandet försvinner.. Inte för att tipsa om gamla saker som nu släpps gratis, finns bättre platser i forumet för just detta..

Det kommer dagligen in sämre tips, så jag klagar inte i alla fall.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

Mafia II complete pack (Mafia II + Joes adventure, Jimmys vandetta, Greaser pack, Warhero, vegas och renegade pack)
9.32$ om man anger koden: GMG20-GGN5D-FC3NA
www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/mafia-ii-compl...

tackar för den

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Dead island riptide finns ju annars på g2play för ca 190kr. (http://www.g2play.net/store/Dead-Island-Riptide-Steam-Key.htm...)

Man kan ju alltid ange rabattkoden G5DISCOUNT för att få lite billigare pris utöver de 45% som ligger i grunden!

Fick mitt, med alla rabattkoder sammanlagt för 131kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarnia3:

Dead island riptide finns ju annars på g2play för ca 190kr. (http://www.g2play.net/store/Dead-Island-Riptide-Steam-Key.htm...)

G2play är en icke auktoriserad återförsäljare som säljer billiga nycklar från öststaterna vilket kan innebära att du får en rysk utgåva, att Valve tar bort spelet från ditt konto i framtiden eller värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

På vilket sätt är detta ett fynd? ...

Speciellt eftersom dom haft det gratis i en herrans massa år nu på exakt samma sida.

Skrivet av jerseph:

Började i fredags redan ;> Verkar som inlägget i tipstråden var borta dock eftersom det var någon som skrev det när den startade iaf.

Permalänk
Medlem

Är Boxee Box en fruktansvärd produkt utan värde i någon människas hem? Har lagt märke till att varje gång Dustin kör en weekend rush så finns den med. Ofta även i andra helgreor. Det känns som en konstant reaprodukt, varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Är Boxee Box en fruktansvärd produkt utan värde i någon människas hem? Har lagt märke till att varje gång Dustin kör en weekend rush så finns den med. Ofta även i andra helgreor. Det känns som en konstant reaprodukt, varför?

Dels har produkten slutat tillverkas utav Dlink (för Europa) men sen har de även slutat uppdatera mjukvaran till den, och som jag förstått det är den väldigt buggig/långsam i dagsläget. Det går dock att låsa upp den LITE med Boxee+ men det verkar vara rätt begränsat det också.

M.a.o. en utgången produkt som inte kommer få några ytterligare uppdateringar och fixar för dess problem.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Dels har produkten slutat tillverkas utav Dlink (för Europa) men sen har de även slutat uppdatera mjukvaran till den, och som jag förstått det är den väldigt buggig/långsam i dagsläget. Det går dock att låsa upp den LITE med Boxee+ men det verkar vara rätt begränsat det också.

M.a.o. en utgången produkt som inte kommer få några ytterligare uppdateringar och fixar för dess problem.

Fattar inte varför man köper D-link egentligen, det känns som ett genomgående problem i deras produkter att de helt enkelt skiter i att uppdatera och buggfixa deras produkter längre än något år. Även buggar som i ett tidigt skede påpekats men inte lösts förblir olösta.

Jag köpte en DIR-615 (router), endast av den enkla anledning att jag behövde hårdvaran. Mjukvaran flashades ur direkt när den hade startats igång. Deras styrka ligger verkligen inte i mjukvara. Det är min uppfattning av D-Link iaf.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av Ackaman:

Vad händer med oss som betalade 15.99kr för "Dead Island Riptide"?
Kommer CDON ge oss nycklar eller förvantar de sig att vi kontaktar kundservice?
Jag kan fortfarande inte se någon nyckel

Det finns inte nu i min Redownload sida på cdon....ändå beställningen fortfarande finns i min Orderhistorisk.....
De kan inte bara ta bort det utan att informera kunden ...eller...igen email och igen svar från kundtjänst (skickade en fråga om var är min code till spelet igår kväll) Oproffs om dem har gjört så!!!

They've taken the game out of the redownload webpage where the keycode for the game should be,,,,the game is still in my order-history...
If they have cancelled this without informing me (i've had no email or reply to a email i sent to them last night asking wher my keycode was)
then that has to be one of the most UNPROFESSIONAL things i've seen done in a long time.....

If they've cocked up they should have sent an email to that effect and informed me that the item will be credited toot-sweet and that the item will be removed tommorrow...
as far as I am concerned this thing is still ordered and thus I don' have a need to check out if it's on offer elswhere at a good price....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvEngland:

Det finns inte nu i min Redownload sida på cdon....ändå beställningen fortfarande finns i min Orderhistorisk.....
De kan inte bara ta bort det utan att informera kunden ...eller...igen email och igen svar från kundtjänst (skickade en fråga om var är min code till spelet igår kväll) Oproffs om dem har gjört så!!!

They've taken the game out of the redownload webpage where the keycode for the game should be,,,,the game is still in my order-history...
If they have cancelled this without informing me (i've had no email or reply to a email i sent to them last night asking wher my keycode was)
then that has to be one of the most UNPROFESSIONAL things i've seen done in a long time.....

If they've cocked up they should have sent an email to that effect and informed me that the item will be credited toot-sweet and that the item will be removed tommorrow...
as far as I am concerned this thing is still ordered and thus I don' have a need to check out if it's on offer elswhere at a good price....

Vet inte vart det engelska kommer ifrån då CDON är svenskt men hanterats helt okej ifrån cdon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Någon som hittat några värdiga SSD:er i denna kampanj?

Permalänk
Hedersmedlem

Håll er till svenska och särskilt om ni bemästrar språket i fråga. Låt även bli att använda ett ovårdat språk då det bara irriterar.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM