Oculus Rift - 500 dollars open source-HMD

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Går det att spela gamla spel på dev kitet? Förstår självklart att man inte får fullt stöd men är ute efter att stänga av omvärlden.

Nja, men det finns tredjepart drivers som gör att många spel går

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Status: Shipped
Sheduled delivery: 04/29/2013

Woooo!!!!!!

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Ett antal norska journalister får prova på Oculus Rift
http://www.dbtv.no/?vid=2328907978001

Permalänk
Permalänk
Medlem

my precious

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Har hunnit testa några demon nu och kan säga att det här är bland det sjukaste jag någonsin provat på, inlevelsen är helt galen.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Har hunnit testa några demon nu och kan säga att det här är bland det sjukaste jag någonsin provat på, inlevelsen är helt galen.

Gaaaaaah, beställde min i januari, lär få vänta lite till. Kan man få komma och prova i helgen kanske ? Bjuder på bärs

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=SsQT3mbvVWY
Programvara liknande detta, och det blir ett givet köp för mig.
Pdf-dokument uppsatta på väggarna i rummet! Bara att plocka åt sig och läsa. Oh my.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

http://www.youtube.com/watch?v=SsQT3mbvVWY
Programvara liknande detta, och det blir ett givet köp för mig.
Pdf-dokument uppsatta på väggarna i rummet! Bara att plocka åt sig och läsa. Oh my.

Lär inte dröja länge, mycket skojs som utvecklas för riften just nu

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

http://www.youtube.com/watch?v=SsQT3mbvVWY
Programvara liknande detta, och det blir ett givet köp för mig.
Pdf-dokument uppsatta på väggarna i rummet! Bara att plocka åt sig och läsa. Oh my.

Coolt, men lär nog kräva högre upplösning på Riften än den har nu

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Har hunnit testa några demon nu och kan säga att det här är bland det sjukaste jag någonsin provat på, inlevelsen är helt galen.

Har du blivit åksjuk än?

Jag lär nog få vänta på min enhet till slutet på maj skulle jag tro. Beställde i Januari.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Gaaaaaah, beställde min i januari, lär få vänta lite till. Kan man få komma och prova i helgen kanske ? Bjuder på bärs

Inte omöjligt! Helgen är körd men kanske kan ordna en demo framöver

Skrivet av LiTo:

Har du blivit åksjuk än?

Jag lär nog få vänta på min enhet till slutet på maj skulle jag tro. Beställde i Januari.

Det är faktiskt en lite knepig fråga. Skulle man inte uppleva någon som helst disorientation eller åksjuka av tex. rollercoaster-demot så skulle det betyda att Oculus misslyckats med produkten. Man blir desorienterad, eller "åksjuk" av att åka i en riktig berg- och dalbana och precis samma desorientering känner man av i Oculus Rift, fast i positiv mening. I Tuscony-demot så upplever jag ingen åksjuka alls, heli-demot har jag kört på i ett par timmar i sträck i lugnt tempo utan problem, men samma sak gäller där. Flyger man aggressivt, i circklar etc. så känner man av en viss desorientering, precis som man skulle göra IRL.

Note: Avråder skarpt från att låta Team Fortress 2 vara första demot, det kräver en del tweaking innan det blir bra, absolut inte plug n play som rollercoaster eller heli hell 2.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Det är faktiskt en lite knepig fråga. Skulle man inte uppleva någon som helst disorientation eller åksjuka av tex. rollercoaster-demot så skulle det betyda att Oculus misslyckats med produkten. Man blir desorienterad, eller "åksjuk" av att åka i en riktig berg- och dalbana och precis samma desorientering känner man av i Oculus Rift, fast i positiv mening. I Tuscony-demot så upplever jag ingen åksjuka alls, heli-demot har jag kört på i ett par timmar i sträck i lugnt tempo utan problem, men samma sak gäller där. Flyger man aggressivt, i circklar etc. så känner man av en viss desorientering, precis som man skulle göra IRL.

Mjae, den stora skillnaden mot verkligheten är ju att där känner man även av alla krafterna som påverkar en under en helikopterfärd eller berg och dalbanetur... Det är IMO helt naturligt att man blir lite mer desorienterad med VR-hjälm än verkligheten.. En brist som är svår att göra nått åt

(för inte blir man nödvändigtvis åksjuk/desorienterad om man styr runt en helikopter i cirklar i verkligheten?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vad pungarna ni ut för det ? Kommer "konsument" eller den klara produkten ha samma upplösning är de någon som har koll på de?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mjae, den stora skillnaden mot verkligheten är ju att där känner man även av alla krafterna som påverkar en under en helikopterfärd eller berg och dalbanetur... Det är IMO helt naturligt att man blir lite mer desorienterad med VR-hjälm än verkligheten.. En brist som är svår att göra nått åt

(för inte blir man nödvändigtvis åksjuk/desorienterad om man styr runt en helikopter i cirklar i verkligheten?)

Med cirklar menar jag störtdyk från 2km med fullt utslag, ganska säker på att du skulle spy innan du landar

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Vad pungarna ni ut för det ? Kommer "konsument" eller den klara produkten ha samma upplösning är de någon som har koll på de?

300$ + 30$ frakt

Det enda som alla är överens om är att consumer kommer att ha högre upplösning, resten är bara spekulationer.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Beställer man en nu så får man den i Juni? "Expected to Ship June 2013." Eller finns de en kölista?

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Med cirklar menar jag störtdyk från 2km med fullt utslag, ganska säker på att du skulle spy innan du landar

Både i verkligheten och i spelet?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Sambon ringde precis och undra vad Oculus Rift är, hon är mammaledig och vi fick precis paket från dem. Kan inte vänta tills jag kommer hem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska garanterat beställa en när det går, någon som vet eta på icke dev kits?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Sambon ringde precis och undra vad Oculus Rift är, hon är mammaledig och vi fick precis paket från dem. Kan inte vänta tills jag kommer hem

Grattis.

Skrivet av Karazhan:

Ska garanterat beställa en när det går, någon som vet eta på icke dev kits?

Inte förrän 2014 någon gång.

Permalänk
Medlem

duger upplösningen? digital foundry var inte så nöjda med den... kanske hjälper med aa dock

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd

Nej pixlarna är sjukt stora, och avståndet mellan varje är även den hög. Sedan pga optiken så utnyttjas inte ens alla pixlar. Detta är bara en testpryl för att utveckla appar mot. Jag skulle uppskatta att upplösningen måste jackas upp minst 4 ggr.

MEn det var sjukt coolt endå, coolast var Hell 2 demot. Man flyger en helikopter, det coola är själva cockpiten och sin virtuella kropp, den virtuella kroppen känns verkligen som sin egen, sjukt cool känsla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Satan, det var länge sedan jag kände äkta hype. Men varför i satan skall det ta till 2014 för en konsumentprodukt att bli tillgänglig?!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Avstängd

Jag tror det handlar om att de måste hitta en skärm med minst 4 ggr högre upplsösning etc

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Avstängd

trist :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sjukt tragiskt, sjukt onödigt. RIP

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Usch, vad hemskt.