BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Drivers är dom senaste.

"sök efter uppdateringar på Battlefield" ?

Patcha spelet var självklart vad jag menade, ursäkta mitt något oprecisa ordval, dock så hade jag samma problem, med min Razer Mamba tills nyligen

Permalänk
Skrivet av Garen:

Patcha spelet var självklart vad jag menade, ursäkta mitt något oprecisa ordval, dock så hade jag samma problem, med min Razer Mamba tills nyligen

ALLT är up to date!

Vad gjorde du för att få det att fungera?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Drivers är dom senaste.

"sök efter uppdateringar på Battlefield" ?

Skrivet av DunderHoken:

ALLT är up to date!

Vad gjorde du för att få det att fungera?

Det jag vet att jag gjorde direkt på rak arm är att jag installerade om Musens drivrutiner och även uppdaterade Synapse, då funkade det för mig åtminstone. Sen körde jag en repair och en update på BF som sista

Permalänk
Skrivet av Garen:

Det jag vet att jag gjorde direkt på rak arm är att jag installerade om Musens drivrutiner och även uppdaterade Synapse, då funkade det för mig åtminstone. Sen körde jag en repair och en update på BF som sista

Redan gjort.

Tack för tips iaf !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Redan gjort.

Tack för tips iaf !

Lugnt, men jag fortsätter forska lite i det så hör jag av mig om inte annat

Permalänk
Skrivet av Garen:

Lugnt, men jag fortsätter forska lite i det så hör jag av mig om inte annat

Snällt!

Men jag tror fan jag blir tokig! Alla andra knappar generellt har jag inte haft några problem att binda. Kan inte förstå varför just dom knapparna på musen inte ska gå att binda! AAAAAH

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Snällt!

Men jag tror fan jag blir tokig! Alla andra knappar generellt har jag inte haft några problem att binda. Kan inte förstå varför just dom knapparna på musen inte ska gå att binda! AAAAAH

Jag har ett förslag, du har en Primary Bind och en Secondary Bind på Spoten, om du provar att binda musen till secondaryn istället? Så att den fortfarande är Q som main

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Snällt!

Men jag tror fan jag blir tokig! Alla andra knappar generellt har jag inte haft några problem att binda. Kan inte förstå varför just dom knapparna på musen inte ska gå att binda! AAAAAH

EDIT: Grejjen är den att jag bindar SPOT till mouse 3 knappen i KEY BINDINGS - COMMON. Testat att ta bort i stort sätt alla andra bindings. Men nej då.....

EDIT 2: Dammade av den gamla MX518 musen, ja då fungerar det minsann Men den jävla musen måste man ju ha barnhänder för att få ett bra grepp

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

testa bf3editor för att binda keys

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in på battlelog.
Funkar det för någon annan?

*Edit* Funkar nu!

Permalänk

jag kan inte se PIN det står bara strek .i en vecka.. vet ni varfår?bf3 spel.

Visa signatur

Processor i7 3960x CPU Clock 4700 MHz-Nätdel-Silverstone strider 1200W
Moderkort-Asus X79-Deluxe Hårddisk 2st 240gb A-data SSD
Minne-32gb DDR3 1600 Corsair vengeance
Grafikkort 2 SLI Gigabyte GTX780 TI
Låda Fractal Arc XL

Permalänk
Medlem

Ellu! behöver hjälp så här mitt i natten

Battlefield fastnar på stadiet "logging in" när jag joinar en server. Har inte hittat någon annan lösning än att varje gång jag ska spela starta om modemet, då funkar det ett par rundor. Upnp är avstängt, likaså brandvägg mm. Har testat installera om Bf på en annan disk och punkbuster på alla sätt som finns.
Datorn i taggen

Seså, lös det nu

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

De senaste 2-3 dagarna har jag fått Game disconnected: something went wrong. varje gång servern byter bana. Mina stats har inte sparats heller. Jag vet att jag inte är ensam om detta http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Är det nån som vet vad detta beror på? Är det ett klient fel?

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Tjenna!

Beskrivning av problem: NÅgot Reducerad prestanda, vid releasen och efter körde jag @ high settings med avg 60fps, nu är det low och fan 55-60 avg fps som gäller, samma upplösning etc.

Speciell hårdvara: gigabyte GTX 460 SLI OC, bara klockade från 715mhz-802mhz då jag köpte sli 2011 tror jag.
amd phenom 555 x2 upplåst till B55 x4.

Mjukvara: 314.22 (senaste) Win7 Ultimate 64bit

Försökt utan framgång: Ominstallerat windows och ominstallerat drivrutiner utan success.

Lösning: ****Delvis löst, dammiga gpuer som fan****

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajaxoptimal7:

Tjenna!

Beskrivning av problem: NÅgot Reducerad prestanda, vid releasen och efter körde jag @ high settings med avg 60fps, nu är det low och fan 55-60 avg fps som gäller, samma upplösning etc.

Speciell hårdvara: gigabyte GTX 460 SLI OC, bara klockade från 715mhz-802mhz då jag köpte sli 2011 tror jag.
amd phenom 555 x2 upplåst till B55 x4.

Mjukvara: 314.22 (senaste) Win7 Ultimate 64bit

Försökt utan framgång: Ominstallerat windows och ominstallerat drivrutiner utan success.

Lösning:

Värmeproblem? Testa standardklock.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk

Har både idag och igår haft problem med att jag kollar rakt upp hela tiden från när jag spawnar, utan att kunna göra något åt det, jag kan dock röra mig med musen åt sidorna, men inte upp och ner. Någon som stött på detta problem och vet någon lösning(som helst inte är att jag behöver installera om spelet, eftersom mitt internet är så slött)? Fungerar utmärkt att använda musen i menyerna på BF3 och det fungerar i alla andra program jag har testat. Jag har provat att reparera spelet och det är samma sak i fordon.

Visa signatur

Stationär dator:I5 2500k 3.3GHz/ Cooler Master Hyper 212 Plus/ MSI P67A-C45 B3/MSI gtx 560 ti/ Corsair 8 gb 1600Mhz LP/ Fractal Design Core 3000/ 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ/ Samsung SSD 830 256GB/ BenQ TFT 24'' G2420HDBE/ Windows 7

Bärbar: HP ProBook 4520S/ Ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

precis allting verkar ju strula idag... EA, origin, disconnected..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem att bf3 inte vill launcha?
Står "Joining Server" i timmar, innan jag väljer att avbryta och spela något annat.
En kompis har samma problem som mig, men vet inte om vi är ensamma om det :/

Permalänk
Medlem

servarna blir DDoS:ade och har varit det som senaste 4-5 dagarna

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Beskrivning av problemet
Installerade om min dator och sätter i min BF3 skiva då kommer det upp skriv in serial och när jag gör detta så säger den att koden redan är inlöst och jo så borde det vara då jag haft spelet länge och spelat.
Jag har provat att lösa in koden genom origin men samma sak där.

Någon som har en bra ide ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Free Kill:

Beskrivning av problemet
Installerade om min dator och sätter i min BF3 skiva då kommer det upp skriv in serial och när jag gör detta så säger den att koden redan är inlöst och jo så borde det vara då jag haft spelet länge och spelat.
Jag har provat att lösa in koden genom origin men samma sak där.

Någon som har en bra ide ?

Jo den är ju använd på ditt Origin konto så varför skriva in den igen?
Ladda ned BF3 via Origin bara.

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Värmeproblem? Testa standardklock.

Nå vadfaan, drog ner klocken, 96c kom ett av gpu'rna upp i, tidigare har inget gått över 70c. rengjorde korten förra veckan så greppar inte riktigt det hela.

känns som att ett kort har gett upp eller nå, prestandan i far cry 3 har också åkt åt hvete!

Vad skall man göra?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem

Jag har seriösa problem med BF3. Grafiken buggar ur helt.
Här ser ni hur det ser ut. :annoyed:

Det jag har provat;

  • klocka ner grafikkortet med afterburner då jag hört att frostbite och överklock inte går ihop riktigt.

  • Provat olika drivrutiner för grafikkortet.

  • Gjort rent kortet från damm

Jag tror inte grafikkortet är trasigt då jag inte har märkt någon sämre prestanda eller grafikbuggar i andra spel.
Är det någon som har några tips vad jag kan göra för att fixa detta?

Permalänk
Medlem

Hej jag har precis fått hem nya lenovo y500sli och nu när jag skulle spela bf3 så ligger jag på runt 40fps är detta vad jag får förvänta mig eller? Jag drog ner grafiken till medium för lägre ska jag väl knappast behöva gå? Är det något annat jag behöver göra eller är det ngt fel någonstans? Jag saknar helt kunskap för sånt här så hjälp uppskattas Mvh

Permalänk
Medlem

Har fått problem, när jag står i kö till en server, när det är min tur att joina får jag inte upp någon "join" knapp

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Jag har seriösa problem med BF3. Grafiken buggar ur helt.
Här ser ni hur det ser ut. :annoyed:

Det jag har provat;

  • klocka ner grafikkortet med afterburner då jag hört att frostbite och överklock inte går ihop riktigt.

  • Provat olika drivrutiner för grafikkortet.

  • Gjort rent kortet från damm

Jag tror inte grafikkortet är trasigt då jag inte har märkt någon sämre prestanda eller grafikbuggar i andra spel.
Är det någon som har några tips vad jag kan göra för att fixa detta?

Har samma problem, men har varit fri ett par dagar sedan jag avinstallerade att vad som hette invidia med ccleaner och sen lät jag Windows själv installera drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Hej!

Det är så att BF3 har börjat lagga väldigt mycket. Jag har ingen bra dator alls egentligen men jag har klarat att spela på medium-low i 60 fps. Tills nu för ett tag sedan. Då har jag ibland droppat ända ner till 10 fps och oftast så ligger fpsen mellan 30-40. Jag har inte överklockat och så har jag senaste drivrutinerna (har testat både 13.4 och 13.5 beta). Som sagt så har jag inga bra komponenter men det har gått att spela bra.
Komponenter:radeon hd 7850, 4 gb ram och intel pentium g2120.

Någon som vet vad det kan bero på så skulle jag vara tacksam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

Tjenare SweC!

Mitt BF3 har börjat gå rätt så segt, fpsen går ner runt ~45 och stannar runt där fastän jag har rätt bra dator. (i5 2500k 4,6 Ghz & 7970 Ghz)

Spelar i 2560x1440, men har testat 1920x1080 men blev ingen ökning i fps. Allt detta med 100% CPU usage och har testat alla möjliga grafikinställningar.

Någon annan som har detta problemet? Kan tillägga att jag inte hade detta problemet i början (launch).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Tjenare SweC!

Mitt BF3 har börjat gå rätt så segt, fpsen går ner runt ~45 och stannar runt där fastän jag har rätt bra dator. (i5 2500k 4,6 Ghz & 7970 Ghz)

Spelar i 2560x1440, men har testat 1920x1080 men blev ingen ökning i fps. Allt detta med 100% CPU usage och har testat alla möjliga grafikinställningar.

Någon annan som har detta problemet? Kan tillägga att jag inte hade detta problemet i början (launch).

Om det stämmer som du skriver att din CPU jobbar i 100%, har du orsaken till problemet här. Eller syftade du möjligtvis på GPU usage? Din processor skall inte flaska ditt grafikkort så det någonting som inte stämmer, vad har du för temperaturer på processorn? Har du testat att klocka ner den? Även till stock-klock ska det inte vara några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Om det stämmer som du skriver att din CPU jobbar i 100%, har du orsaken till problemet här. Eller syftade du möjligtvis på GPU usage? Din processor skall inte flaska ditt grafikkort så det någonting som inte stämmer, vad har du för temperaturer på processorn? Har du testat att klocka ner den? Även till stock-klock ska det inte vara några problem.

Hej, tack för snabbt svar!

Temperaturen på CPUn går aldrig över 70 grader och har kört den i 4,2 Ghz och det var samma då, men har inte testat stock hastigheten.
Angående GPU usage ligger även den på 100% vilka grafikinställningar jag än använder. Körde i Crossfire ett tag också, samma problem då.