Permalänk
Medlem

Bästa gaming headset.

Hej alla Sweclockare.
Jag undrar vilket är det bästa gaming headsetet.
Både trådat och trådlöst.

:Fick fråga om pris om vi säger så här.

1. Det bästa oavsett pris.
2. Det bästa på ca 1000:-
3. Det mest prisvärda headsetet.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Follow90:

Hej alla Sweclockare.
Jag undrar vilket är det bästa gaming headsetet.
Både trådat och trådlöst.

Budget? Fps spel? Tex cod o sån skit?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Budget? Fps spel? Tex cod o sån skit?

Skickades från m.sweclockers.com

Har ändrat i inlägget nu där du kan se angående prisfråga

Permalänk

Beror ju helt på vad du har för kriterier för att kalla det "bäst".
Komfort?
Bas?
Ljud kvalité över lag?
mic?
sourround eller inte?

bara dom som ja kom på snabbt. Tror inte du kan bedöma nått som "bäst"

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Follow90:

Hej alla Sweclockare.
Jag undrar vilket är det bästa gaming headsetet.
Både trådat och trådlöst.

:Fick fråga om pris om vi säger så här.

1. Det bästa oavsett pris.
2. Det bästa på ca 1000:-
3. Det mest prisvärda headsetet.

Tacksam för svar

det är väl ett högst personligt intryck vad som gör ett headset bra eller dåligt imo.

Kolla detta test:
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

jag kör med ett corsair vengance 2000. mkt nöjd med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livingdead4life:

Beror ju helt på vad du har för kriterier för att kalla det "bäst".
Komfort?
Bas?
Ljud kvalité över lag?
mic?
sourround eller inte?

bara dom som ja kom på snabbt. Tror inte du kan bedöma nått som "bäst"

Bra fråga.
Grym komfort, Grym kvalite över lag samt go bas, bra mick, Och självklart sourround
Testade ett rödsvart headset på dustin expo som jag blev kär i men har glömt namnet på dem och dem kostade nära 1000 lappen och är jätte osäker vilka det är. Har du kanske någon aning vilka jag menar :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Follow90:

Bra fråga.
Grym komfort, Grym kvalite över lag samt go bas, bra mick, Och självklart sourround
Testade ett rödsvart headset på dustin expo som jag blev kär i men har glömt namnet på dem och dem kostade nära 1000 lappen och är jätte osäker vilka det är. Har du kanske någon aning vilka jag menar :)?

Kan det vara http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=759862&gclid=CJjOpOWxgbcCFe-XcAodeVoA-A ??

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Kan vara men har för mig dem var lite mera fyrkantiga. Dock inte säker. De var fint just att han skrev BF3 för det var de man fick testa dem med på mässan. Någon som vart där kanske som vet vilka ja menar?

Permalänk
Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Nice!
Vet du om det finns tester på dem någonstans?
Någon svensk affär som säljer dem=

Permalänk
Medlem

$300x6,50SEK = 1950SEK

Fast det är klart, går säkert få tag i billigare på andra ställen

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Follow90:

Nice!
Vet du om det finns tester på dem någonstans?
Någon svensk affär som säljer dem=

http://www.gamestate.co/se/astro-a50-wireless-headset

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

PC360 utan tvekan för min del.
Nackdel: Kan vara lite väl öppna om man sitter med andra.
http://www.sweclockers.com/recension/13420-corsair-hs1-sennhe...

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

PC360 utan tvekan för min del.
Nackdel: Kan vara lite väl öppna om man sitter med andra.
http://www.sweclockers.com/recension/13420-corsair-hs1-sennhe...

Gud blev riktigt sugna på dessa. Måste provas!

Permalänk
Skrivet av Follow90:

Och självklart sourround

Känner att jag måste fråga vad som är ett måste med surround-funktion? I min värld är det bara ett marknadsföringstrick. Jag har spelat CS på elitnivå under flera år, och spelar fortfarande diverse spel men numera på lekmannanivå, men har aldrig, och tror heller inte att jag någonsin kommer köpa mig ett par hörlurar/headset som marknadsförs pga. surroundeffekter. Se på t.ex Sennheisers PC360 modell, stereoljud och ett av de populäraste. Finns massor med surroundtester på t.ex Youtube där man utan minsta tvekan kan urskilja från vilken riktning ljudet kommer från, åtminstone på PC360 som är en av flera lite mer highend lurar jag har och haft.

Skrivet av Follow90:

Gud blev riktigt sugna på dessa. Måste provas!

De faller nog bort eftersom de saknar surround-funktion som enligt dig var ett måste.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Känner att jag måste fråga vad som är ett måste med surround-funktion? I min värld är det bara ett marknadsföringstrick. Jag har spelat CS på elitnivå under flera år, och spelar fortfarande diverse spel men numera på lekmannanivå, men har aldrig, och tror heller inte att jag någonsin kommer köpa mig ett par hörlurar/headset som marknadsförs pga. surroundeffekter. Se på t.ex Sennheisers PC360 modell, stereoljud och ett av de populäraste. Finns massor med surroundtester på t.ex Youtube där man utan minsta tvekan kan urskilja från vilken riktning ljudet kommer från, åtminstone på PC360 som är en av flera lite mer highend lurar jag har och haft.

Inget måste för mig Aldrig själv haft stor användnig för surround men det hade säkert vart coolt om det nu fungerar så bra.
Jag har ingen erfarenhet utav surround ljud "tror jag". Sitter på ett par steelseries idag men vill ha lite mera ljudkänsla och bas i vore gött. Mest ute efter ett behagligt gaming headset med riktigt schysst ljud och man kan ha på skallen länge.
Resten utav infon är mest nyfikenhet från min sida.

Permalänk
Skrivet av Follow90:

Inget måste för mig Aldrig själv haft stor användnig för surround men det hade säkert vart coolt om det nu fungerar så bra.
Jag har ingen erfarenhet utav surround ljud "tror jag". Sitter på ett par steelseries idag men vill ha lite mera ljudkänsla och bas i vore gött. Mest ute efter ett behagligt gaming headset med riktigt schysst ljud och man kan ha på skallen länge.
Resten utav infon är mest nyfikenhet från min sida.

Ok, själv använder jag oftast Sennheisers PC360 när jag spelar. Mycket nöjd och några jag kan rekomendera. Önskar du slutna lurar (dvs. som stänger ute ljud från omgivningen och skonar omgivningen från ljudet i dina lurar) finns Sennheiser PC350 som jag själv inte har någon erfarenhet men mina vänner talar varmt om dessa.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Känner att jag måste fråga vad som är ett måste med surround-funktion? I min värld är det bara ett marknadsföringstrick. Jag har spelat CS på elitnivå under flera år, och spelar fortfarande diverse spel men numera på lekmannanivå, men har aldrig, och tror heller inte att jag någonsin kommer köpa mig ett par hörlurar/headset som marknadsförs pga. surroundeffekter. Se på t.ex Sennheisers PC360 modell, stereoljud och ett av de populäraste. Finns massor med surroundtester på t.ex Youtube där man utan minsta tvekan kan urskilja från vilken riktning ljudet kommer från, åtminstone på PC360 som är en av flera lite mer highend lurar jag har och haft.

De faller nog bort eftersom de saknar surround-funktion som enligt dig var ett måste.

Kan ha skrivit måste vilket kanske var ett måste för 10 min sen från min sida tills Augustini skrev sitt inlägg.
Vi säger såhär.
Känner ni till ett par riktigt schyssta headset/hörlurar med riktigt go ljud kvalite. PC360 ska ja läsa lite mer om. Ni som har dem kanske redan kan göra en schysst beskrivning utav er erfarenhet utav dem.
Film spel musik etc bas komfort vad tycker ni. Har ni hellre dem på er än tex högtalare till det mesta datorsittandet?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Ok, själv använder jag oftast Sennheisers PC360 när jag spelar. Mycket nöjd och några jag kan rekomendera. Önskar du slutna lurar (dvs. som stänger ute ljud från omgivningen och skonar omgivningen från ljudet i dina lurar) finns Sennheiser PC350 som jag själv inte har någon erfarenhet men mina vänner talar varmt om dessa.

Vad jag förstod i testet stod det om PC350 att de inte riktigt hade samma kvalite vilket gjorde inte dem till en höjdare jämnfört med PC360 så PC 360 lockar mer

Permalänk
Medlem

Blev fett sugen på dem fan! Har du eller någon annan en personlig erfarenhet utav dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Follow90:

Kan ha skrivit måste vilket kanske var ett måste för 10 min sen från min sida tills Augustini skrev sitt inlägg.
Vi säger såhär.
Känner ni till ett par riktigt schyssta headset/hörlurar med riktigt go ljud kvalite. PC360 ska ja läsa lite mer om. Ni som har dem kanske redan kan göra en schysst beskrivning utav er erfarenhet utav dem.
Film spel musik etc bas komfort vad tycker ni. Har ni hellre dem på er än tex högtalare till det mesta datorsittandet?

Jag har nog inget dåligt alls att säga om PC360. Har haft mitt par i 2år och är supernöjd. Jag tror inte du kommer bli besviken om du köper dom.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Jag har nog inget dåligt alls att säga om PC360. Har haft mitt par i 2år och är supernöjd. Jag tror inte du kommer bli besviken om du köper dom.

Mm som det ser ut just nu är det antingen dem eller Q-pad som snart står inkopplade där hemma.

Permalänk
Medlem

Roccat Kave, kör med dessa just nu och tycker att dom är helt fantastiska! gör lite ont i början gör dom men efter ett tag så är dom sjukt sköna och kostar inte så farligt heller, de kör med äkta 5.1 så 3st högtalare i varje öra som ger sjukt go surround känsla.
Jag kan inte rekommendera några andra!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=446672

Visa signatur

System
Intel i5 3570K @ 4.1 GHz| Asus P8Z77-V | Corsair 8GB DDR3 | Sapphire 7870 Crossfire | Kingston 120GB SSD

Permalänk
Medlem

PC360 har bäst ljud av de jag har testat. Ett till plus är att dom sitter bra på skallen, dom väger knappt något.

Corsair sög getkuk, ingen basåtergivning överhuvudtaget.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

ja tycker de beror på hur mycke du har å spendera har du exakt 1k, kör på QH-90, vill du lägga 400 till så kör på PC360.
Ja menar båda lär ju utan tvekan vara bra, PC360 snäppet bättre kanske

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnp:

ja tycker de beror på hur mycke du har å spendera har du exakt 1k, kör på QH-90, vill du lägga 400 till så kör på PC360.
Ja menar båda lär ju utan tvekan vara bra, PC360 snäppet bättre kanske

Fick nya funderingar efter ha läst om PC360 är att den släpper igenom mycket ljud och då börjar ja luta mig mer åt ett mera slutet headset och det lutar mera åt Q-pad. Skulle vilja veta om någon har en erfarenhet när det gäller dessa båda eller där de vart i test emot varandra. Bästa hade ju själv provat men vart finns båda hörlurarna och att man få testa dem någonstans?

Permalänk
Skrivet av Follow90:

Nice!
Vet du om det finns tester på dem någonstans?
Någon svensk affär som säljer dem=

http://www.digitaltrends.com/gaming-headset-headphone-reviews...

samt

http://www.ign.com/blogs/defendthestar31/2012/12/18/astro-a50...

Fördelen med dessa är att de fungerar med flertalet plattformar. Såsom PS3, Xbox och PC.
De är trådlösa surroundlurar kan jag tillägga.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

Dessa är de intressanta för mig just nu. Vilka tror ni på?
http://www.inet.se/jamfor?compare=6305432&compare=6901391&com...

Permalänk
Medlem

Vilket Headset

Lade in en tidigare tråd angående vilket headset som är bäst etc.
Nu drar ja frågan lite vidare.
Vilket utav följande headset tycker du.
Klicka på länk för jämnförelselistan.

http://www.inet.se/jamfor?compare=6305432&compare=6901391&com...

Asus Vulcan ANC Pro Gaming Headset

Cooler Master Storm Sirus Gaming Headset

QPAD QH-90 Closed Gaming Headset Svart

Sennheiser PC360 G4me Headset