Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Jag hittar ingenting om att Ouya får 30% på försäljningspriset på spelen hos sina samarbetspartner (twitch etc), om det stämmer blir det i såna fall jäkligt dyra spel eftersom appstoren redan tar 30% och de tummar nog inte på sin marginal.

Jag vet inte hur det är med just Twitch (som jag antar kommer vara gratis), men se här:

Citat:

How much does it cost to develop for OUYA?

There’s no up-front cost to release a game for OUYA. The ODK (OUYA Development Kit) and documentation are freely available at http://devs.ouya.tv. For in-app purchases, developers receive 70% and OUYA receives 30%.

Källa: http://www.ouya.tv/support/

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insufficient:

Wow! Du är verkligen en av dem! Man får gratulera! (Men skulle du inte fått din OUYA för länge sedan?)

50% av maskinerna är skickade och min ska tydligen skickas snart. Konstigt nog var jag en av dom tidiga att lägga ut lite pengar men ändå så prioriteras jag lägre eller lika med 50% senare gruppen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

50% av maskinerna är skickade och min ska tydligen skickas snart. Konstigt nog var jag en av dom tidiga att lägga ut lite pengar men ändå så prioriteras jag lägre eller lika med 50% senare gruppen.

Taskigt av dem! Dessutom skulle man ju få den under april om man förhandsbokade senast februari (2013). Hoppas det blir bra i alla fall!

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insufficient:

Så vad tror ni, kommer det vara värt 1800 kr för en OUYA med 4 kontroller inklusive frakt? Har inte hittat så mycket om spelutbudet än, men har någon koll på eventuella titlar och priser?

Skrivet av Insufficient:

För övrigt länkade jag till OUYAs hemsida i FÖRSTA meningen till den här tråden, blev lite förvånad när så många undrade varför den kostar mer än 1000 kronor. Klickar man på länken står det $99 på första sidan...

Kanske för att DU inte skriver 99$ i första inlägget utan 1800:-

OnT: Jag kommer defenitivt köpa en OUYA, kul att pilla på och ha roligt med 600:- är ju ingenting så...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Kanske för att DU inte skriver 99$ i första inlägget utan 1800:-

OnT: Jag kommer defenitivt köpa en OUYA, kul att pilla på och ha roligt med 600:- är ju ingenting så...

Låter rimligt, men där skrev jag ju också att det var inklusive fyra kontroller och frakt?

(För säkerhets skull:
OUYA inklusive en kontroll: $99,
en kontroll: $49 (man får max beställa tre stycken per OUYA),
frakt till Sverige: $25)

Precis att köpa den med en kontroll är ju inte alls dyrt, så det kan vara värt det. När man väl köper ska man ju dock passa på att köpa så många kontroller som man tänkt använda, för att slippa eventuell ny frakt, det är här det svåra börjar! (Eller tror ni att OUYA och kontroller snart kommer säljas i fysiska affärer, i Sverige, för samma pris?)

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insufficient:

Låter rimligt, men där skrev jag ju också att det var inklusive fyra kontroller och frakt?

(För säkerhets skull:
OUYA inklusive en kontroll: $99,
en kontroll: $49 (man får max beställa tre stycken per OUYA),
frakt till Sverige: $25)

Precis att köpa den med en kontroll är ju inte alls dyrt, så det kan vara värt det. När man väl köper ska man ju dock passa på att köpa så många kontroller som man tänkt använda, för att slippa eventuell ny frakt, det är här det svåra börjar! (Eller tror ni att OUYA och kontroller snart kommer säljas i fysiska affärer, i Sverige, för samma pris?)

Jo det har du ju rätt i... Men jag tror/har hört att dem ska säljas i Sverige? Ngn som kan bekräfta?

Sedan lär iallafall en till av mina kompisar köpa en OUYA så om vi tar 2 kontroller var så har vi 4st... Eller om man tar 4st direkt, men då är det ju som du säger 1800:- och det är ju fördyrt då XD Men om den säljs i Sverige så kan man ju köpa en konsoll + en hk sedan uppgradera med fler kontrollers... ELLER så tar man ju PS3 och Xbox kontroller som man har hemma För det stod ju uppe i tråden att det skulle funka

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

50% av maskinerna är skickade och min ska tydligen skickas snart. Konstigt nog var jag en av dom tidiga att lägga ut lite pengar men ändå så prioriteras jag lägre eller lika med 50% senare gruppen.

Liten logg eller något i galleriet här då?

Personligen så tyckte jag Ouya var häftig när den utannonserades men undrar om inte hårdvaran hunnit bli gammal? Mobilchippen är ju värre än processorerna till datorer, nya generationer varannan månad (Ja, jag överdrev)

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Jo det har du ju rätt i... Men jag tror/har hört att dem ska säljas i Sverige? Ngn som kan bekräfta?

Sedan lär iallafall en till av mina kompisar köpa en OUYA så om vi tar 2 kontroller var så har vi 4st... Eller om man tar 4st direkt, men då är det ju som du säger 1800:- och det är ju fördyrt då XD Men om den säljs i Sverige så kan man ju köpa en konsoll + en hk sedan uppgradera med fler kontrollers... ELLER så tar man ju PS3 och Xbox kontroller som man har hemma För det stod ju uppe i tråden att det skulle funka

Angående Sverige så gissar jag att det kommer bli så mycket dyrare att det går jämt upp med den extra frakten? Utan frakt kostar en handkontroll motsvarande 330 kr, endast en handkontroll inklusive frakt blir motsvarande 490 kr...någonstans mitt emellan lär det ju hamna.

Låter ju som du har en bra plan, synd bara att jag inte har någon kompis!
Jo, det skulle funka att koppla in kontroller, men det var inte smärtfritt, tydligen hade de behövt göra en massa konfigureringar för att lyckas.

Hursomhelst, tror jag ska göra som du, satsa på två kontroller och hoppas att det löser sig med fler! (Har två XBOX 360-kontroller!)

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Man får ju även en ny xbox 360 eller wii u för de pengarna en Ouya kostar. Jag trodde Ouya skulle ligga en bit under 1000kr när jag hörde om den först, nu finns till och med wii för 899.

Ja, precis. Är själv nyfiken på OUYA men tänker inte betala 1800:- för den. Nu går ju TS extra kontroller på några kronor också men OUYA har ju inga spel som har bevisat partyvärde så satsningen känns vågad. Med Gamecube alternativet kan man nog få hela kittet inkl kontroller och spel för under tusenlappen utan problem.

OUYA kan bli en riktig liten pärla med rätt stöd, men den kan också utvecklas till en samlingspunkt för tvivelaktiga B-spel gjorda av amatörprogrammerare, och frågan är ju om man orkar använda en sådan ens som substitut till något "mognare" alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Liten logg eller något i galleriet här då?

Är man backer får man mail med jämna mellanrum med lite updates.

Om det är den typen av log du talar om.

Fick den här 21 timmar sen.

Citat:

Of this week’s shipments, more than 60 percent were international orders which is our most significant activity for international orders to-date -- we anticipate international orders to continually ramp over the next two weeks until completely fulfilled so keep your eyes open if you live outside of North America!
Limited editions continued to move off of the production lines (albeit slower than we had initially anticipated). We remain confident that 100 percent of these orders will be en route to doorsteps two weeks from today.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Är man backer får man mail med jämna mellanrum med lite updates.

Om det är den typen av log du talar om.

Fick den här 21 timmar sen.

Mer bilder och sådant när den kommer hem till dig jag tänkte på

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Mer bilder och sådant när den kommer hem till dig jag tänkte på

Det ska nog gå att fixa. Kan skriva här igen om ca 2 veckor eller hur lång tid det nu tar att få den.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Sötast
Skrivet av Insufficient:

Precis, det finns inga mobilspel som skulle vara roliga, eftersom dessa skapas för en mobil, på vilken man oftast spelar ensam, utan kontroller. OUYA däremot är ju gjord för att spela med kontroller. För en tillverkare är det precis lika motiverande att skapa ett spel för fyra som för en spelare, men jag tror knappast att så är fallet vad det gäller en Nexus 4.

Problemet här är dilemmat som spelutvecklarna hamnar i.

Ska vi, på företag X lägga ner Y tid på att skapa spel A till Android i största allmänhet (hundratals miljoner potentiella köpare)
eller
Ska vi, på företag X lägga ner Y tid på att skapa spel B till OUYA där vi har en förväntad kundbas på kanske upp till en miljon köpare.

Sen får man ju även lägga till i beräkningen att det är större chans att en OUYA användare köper ett spel än en Android användare.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Problemet här är dilemmat som spelutvecklarna hamnar i.

Ska vi, på företag X lägga ner Y tid på att skapa spel A till Android i största allmänhet (hundratals miljoner potentiella köpare)
eller
Ska vi, på företag X lägga ner Y tid på att skapa spel B till OUYA där vi har en förväntad kundbas på kanske upp till en miljon köpare.

Sen får man ju även lägga till i beräkningen att det är större chans att en OUYA användare köper ett spel än en Android användare.

Det har du ju vääääldigt rätt i. Hoppas verkligen de satsar på OUYA! Dock inser jag nu att spelen till OUYA rimligtvis måste bli betydligt dyrare än de till Android, för att spelutvecklare ska välja att göra spel till den.

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem

Jag backade detta på kickstarter så fort jag fick höra talas om den. Dels för att jag samlar på lite olika tv-spel, och dels för att jag tycker idén med en öppen spelkonsol är fantastisk. 99$ för en spelkonsol där tanken är att det ska vara enkelt för vem som helst att utveckla och släppa spel. Det verkar som att vissa tror att det enbart handlar om en android-telefon utan skärm.

Ouya är ingen mobiltelefon. Den kör inte mobilappar. Det är android i botten, och den kan köra mobilappar om man trixar lite. Men deras egen ouya-butik innehåller enbart appar byggda specifikt för Ouya. Självklart kommer det dock finnas en del appar som är portade rakt från telefonvärlden.

Grundidén är att ge utvecklare möjlighet att utveckla konsolspel utan att behöva brottas med de stora bolagen. Jag tror att den enorma hype Ouya fick gjorde att folk skapade sig en helt annan bild av vad detta är. Det är inte en konkurrent till xbox/ps3 och det är inte en mobiltelefon.

Nu hoppas jag bara jag får min på posten innan de går att köpa i butiken..

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insufficient:

Så vad tror ni, kommer det vara värt 1800 kr för en OUYA

När du skriver så, så tror vissa att en Ouya kostar 1800kr...
Men man får ganska dålig växlingskurs om man ska behöva ge 1800 SEK för 119 USD.

Skrivet av Insufficient:

Så vad tror ni, kommer det vara värt 1800 kr för en OUYA med 4 kontroller inklusive frakt?

Räknar man in tillbehör så blir inte övriga konsoler så billiga heller.
Exempelvis kostar en PlayStation 3 'Ultraslim' 12GB 5418 kr på elgiganten
(inkl. 3 extra Dualshock 3, move starterpack, 3 extra Move controller, 4st Move navigator)

Skrivet av jOnÄTÄn:

nu finns till och med wii för 899.

Var får du en helt ny Wii inkl 4st Wii remote, 4st Nunchuk,, 4st classic controllers och en Wii balance board för 899kr ?

Trådskaparen har räknat in komplett uppsättning tillbehör i sitt Ouya paket.
Ska du räkna på ett basic paket så är det $99 (USA) eller $119 (Utanför USA) som gäller som prisjämförelse för Ouya (inkl. frakt).
Får du betala 1800 SEK för 119 USD så kan jag personligen ge dig en bättre växlingskurs!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

När du skriver så, så tror vissa att en Ouya kostar 1800kr...
Men man får ganska dålig växlingskurs om man ska behöva ge 1800 SEK för 119 USD.

Räknar man in tillbehör så blir inte övriga konsoler så billiga heller.
Exempelvis kostar en PlayStation 3 'Ultraslim' 12GB 5418 kr på elgiganten
(inkl. 3 extra Dualshock 3, move starterpack, 3 extra Move controller, 4st Move navigator)

Var får du en helt ny Wii inkl 4st Wii remote, 4st Nunchuk,, 4st classic controllers och en Wii balance board för 899kr ?

Trådskaparen har räknat in komplett uppsättning tillbehör i sitt Ouya paket.
Ska du räkna på ett basic paket så är det $99 (USA) eller $119 (Utanför USA) som gäller som prisjämförelse för Ouya (inkl. frakt).
Får du betala 1800 SEK för 119 USD så kan jag personligen ge dig en bättre växlingskurs!!

Du kan ju inte räkna med varenda jäkla tillbehör. Du får ju inte varken någon move eller Wii balance board till ouya. Du kan inte änns använda Ouyas spel inte är gjorda för dom.

Sen kan du inte direct spela Bf3 eller ens Super Mario Galaxy på den för att mjukvaran är för klen.

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Var får du en helt ny Wii inkl 4st Wii remote, 4st Nunchuk,, 4st classic controllers och en Wii balance board för 899kr ?
!

Jag skrev en Wii alltså inte en Wii med massa tillbehör. Det är bara att kolla på prisjakt om man är så nyfiken. Tror dock det är ett bättre köp med en wii om syftet är en party konsol, det finns ju redan massa spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Min åker nog ut på försäljning så fort jag får den, har redan för mycket prylar.
Och förstår inte allt gnäll om dyrt det är, det står klart och tydligt att han räknar med fyra handkontroller i början av tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Du kan ju inte räkna med varenda jäkla tillbehör. Du får ju inte varken någon move eller Wii balance board till ouya. Du kan inte änns använda Ouyas spel inte är gjorda för dom.

Sen kan du inte direct spela Bf3 eller ens Super Mario Galaxy på den för att mjukvaran är för klen.

Poängen var att de 1800 var inkl extra tillbehör. Ett paket med alla tillbehör är inte jämförbart med ett basic paket med så lite tillbehör som möjligt... Ni kan inte räkna med extra jäkla kontrollers mot inga extra kontrollers

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag skrev en Wii alltså inte en Wii med massa tillbehör. Det är bara att kolla på prisjakt om man är så nyfiken. Tror dock det är ett bättre köp med en wii om syftet är en party konsol, det finns ju redan massa spel.

Men om man nu vill kunna spela 4 players så behöver man 4 Wii remotes och eventuellt 4 nunchucks beroende på spel.
Det är inte bara Ouya som blir dyrare totalkostnad av att köpa till extra tillbehör, utan det gäller även för PS3, Wii och Xbox 360...

Permalänk
Medlem

Med tanke på att mobiltelefoners hårdvara snabbt blir gammalt så säger jag absolut nej.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

http://www.ouya.tv/ouya-is-f-f-funded/
Big news! I am thrilled to share that OUYA has raised $15 million in funding from new investors. This is a really important step towards being around for the long haul. Our round was led by Kleiner Perkins Caufield & Byers, the same firm that originally backed Electronic Arts, and includes other great investors such as Mayfield Fund, NVIDIA (who also makes the chips inside of OUYA), Shasta Ventures (who backed great hardware companies like Nest), and Occam Partners.

Permalänk

Riktigt intressant information det där! Kollade vidare på sidan och hittade lite annat smått och gott...och mindre gott!

Citat:

...It means we’ve got additional resources to make OUYA everything it can be. It means that we can increase production to meet our demand and continue to support game developers who are building innovative and exclusive games for OUYA....

...The demand we’re seeing from gamers and our retailers is beyond our expectations, so, to meet all this demand, we are shifting our launch date by three weeks to give us time to make more OUYAs. Our official launch date will be June 25th...

Källa: http://www.ouya.tv/ouya-is-f-f-funded/, publicerat 9 maj.

Tänk att detta händer NU! Eftersom dessa stora företag satsar, känns det väl orimligt att påstå att OUYAs hårdvara är för gammal redan vid release? Eller ja, för gammal för vad? Åtminstone inte för gammal för att vara till OUYA.

Funderar dock lite på hur de kommer använda pengarna, någonstans på internet tror jag mig ha hört någon nämna att det kanske kommer släppas en OUYA per år, och i så fall kommer de väl redan nu börja jobba på nästa...?

Också trevligt att det är en sån stor efterfrågan på OUYA! Med en stor efterfrågan blir det en stor marknad, och det är precis vad som behövs för att bra spel ska släppas! (Å andra sidan kommer man tyvärr inte vara lika hippster och bad-ass för att man har en OUYA, eftersom många fler kommer känna till den...)

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det ska nog gå att fixa. Kan skriva här igen om ca 2 veckor eller hur lång tid det nu tar att få den.

Kommit än?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag har inte ens fått mail om att min skickats ännu...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Var det inte 25e Juni som det skickas? Dem skjut ju upp lanseringstiden pga hög efterfrågan och fixar lite tekniska detaljer.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Kommit än?

Nope. Dom skulle skicka till EU kommande två veckor så det är bara att vänta.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Var det inte 25e Juni som det skickas? Dem skjut ju upp lanseringstiden pga hög efterfrågan och fixar lite tekniska detaljer.

25:e Juni är lanseringsdatum i butik. Det är meningen att vi som stödde kickstartern skall få våra tidigare...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Min Ouya skickades nu för 3 timmar sen från Hong Kong. Det är dessutom skickat med DHL express, vilket tydligen ska innebära max 48 timmar (vardagstimmar antar jag) innan leverans.

Synd bara att man jobbar och förmodligen kommer vara tvungen att hämta ut det på deras logistik central istället för det närbelägna utlämningsstället.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Fick min idag, återkommer senare med tankarna om den

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder