Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av Rexa:

En undran om appar. Min käring har köpt en lumia 920 och vi har uppdaterat den och allt är lika som i min. Men när hon försöker hämta hem Facebook for wp8 så finns den inte för henne att hämta hem. När jag försöker dela den från min så säger hennes att hon har fel programvara, men hon har ju exakt samma som jag. Sen detta med själva appstore är lite mysko man söker men många gånger hittar den inte det man söker efter man får köra på själva QR coden.

Låter konstigt kan hon inte ladda ner dom via http://www.windowsphone.com/sv-se/store ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Facebook har begärt att alla tredjeparts facebook appar ska tas bort från store är nog därför.

Men den officiella från Microsoft kommer inte att tas bort...

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/facebook/82a23635-5bd9-df11-a844-00237de2db9e

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som fått något mystiskt med gdrive? Före senaste uppdateringen så var det bara klicka på en fil (jpg) så laddade den ner i luren . Nu frågar den efter något login och det räcker inte med mitt,ska tydligen anges nåt domännamn oxå. Förstår inte vad som skett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Facebook har begärt att alla tredjeparts facebook appar ska tas bort från store är nog därför.

Ofan av vilken anledning då?Man tycker ju att det borde vara fritt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Låter konstigt kan hon inte ladda ner dom via http://www.windowsphone.com/sv-se/store ?

När jag kikar i store så finns inte den kvar där heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Ofan av vilken anledning då?Man tycker ju att det borde vara fritt..

Facebook äger sitt eget namn och vill inte att massa taffliga tillverkare ska döpa den till Facebook och vilseleda.Inte speciellt konstigt. Tror du Spotify skulle vilja ha massa andra appar med samma namn? Skype?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Facebook äger sitt eget namn och vill inte att massa taffliga tillverkare ska döpa den till Facebook och vilseleda.Inte speciellt konstigt. Tror du Spotify skulle vilja ha massa andra appar med samma namn? Skype?

Då får dom väl fixa en app som funkar eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Då får dom väl fixa en app som funkar eller ?

Har du testat betan? (reservation för att jag inte kollat bak i tråden)
Jag är väldigt nöjd med den faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Då får dom väl fixa en app som funkar eller ?

Det är därför dom håller på med det just nu? Så att de kan ta bort alla andra när den är klar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Det är därför dom håller på med det just nu? Så att de kan ta bort alla andra när den är klar

Just det.

Permalänk
Avstängd

Pillade på denna häromdagen för första gången, måste säga att den kändes väldigt bra i handen, och gedigen. Eller "premium" som ni säger här, om man får säga det på telefoner som inte är förnicklad metall.

Förvånansvärt flyt på allt och snyggt, min SGN kändes som stenåldern efteråt trots att den flyter utan att hicka. Kanske nyhetens behag.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Avstängd

Windows Phone tar jättekliv.

http://www.idg.se/2.1085/1.499776/windows-phone-tar-jattekliv...

"Tack vare fina försäljningssiffror under det senaste året har Windows Phone tagit rejäla kliv framåt i flera länder.
Det gick tämligen trögt för Windows Phone när det lanserades 2010. Siffrorna för 2011 var inte heller särskilt upplyftande, men sedan februari 2012 har operativsystemet tagit för sig rejält.

Siffror från analysföretaget Kantar visar att Windows Phone låg på en marknadsandel på 6,7 procent i februari år på den brittiska marknaden. Det kan jämföras med 3,0 procent ett år tidigare. Enbart Android kan uppvisa en starkare tillväxt.

Samtidigt har tidigare tredjeplacerade Blackberry rasat från 16,8 till 5,1 procent vilket betyder att Windows Phone nu är ny trea i Storbritannien. IOS ligger tvåa med 29,0 procent och Android leder med 58,3 procent.

Liknande resultat rapporteras även från Tyskland, Italien, USA och Australien. I Italien har Windows Phone gått från 5,4 till hela 13,1 procent under det senaste året.

Fotnot: Artikeln har rättats sedan publiceringen."

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni ett rimligt värde på en begagnad lumia 920 är? Funderar på att köpa en och har hittat en 4 månader gammal för ca 2800. Bra pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Vad tycker ni ett rimligt värde på en begagnad lumia 920 är? Funderar på att köpa en och har hittat en 4 månader gammal för ca 2800. Bra pris?

Det måste ju anses som ett bra pris då den är så gott som ny. Finns det någon möjlighet för dig att titta på den innan? Å andra sidan får du ju med garantin på den men jag skulle ändå ha velat se den live före köp. Men priset är bra, inget snack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Då den varken ser ut som 920 eller har identiska specs, så kan det inte vara en 920. 928 kommer antingen heta samma eller 925 här i Europa. Många likheter med 920 finns det, med det är Amoled på 928, Xenon-blixt, och den är ca 50 gr lättare.

"This shows that the design style is pretty different. Gone is the famous “Nokia Smile”, replaced with a seemingly much slimmer but also blocky look, with slightly rounded corners vs the very squared off ones on the Nokia Lumia 920.

The new design makes the two devices unmistakably different, which should help Nokia sell the handset as not just the 920 for Verizon."

http://wmpoweruser.com/nokia-updates-lumia-928-teaser-page-an...

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_701401...

Permalänk

Måste mobiltillverkarna fortsätta fullständigt slänga ut mobiler?
Får man känna sig top notch i ens ett halvår innan nästa trend kommer?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Är det normalt att en fulladdad 920, som endast har alarmet igång och inga andra appar (stängde av precis alla innan jag gick i säng) samt är inställd på flygplansläge blåser 25% batteri bara av att ligga och inte användas?

Såg att telefonen toppade 100% i användning under natten vid midnatt av någon konstig anledning med...

Permalänk

Prova att göra en helomstart på telefonen och se om det händer igen. Hade nå liknande förut men det försvann med en omstart av telefonen.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacusmons:

Prova att göra en helomstart på telefonen och se om det händer igen. Hade nå liknande förut men det försvann med en omstart av telefonen.

Menar du bara att stänga av/på telefonen eller något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Måste mobiltillverkarna fortsätta fullständigt slänga ut mobiler?
Får man känna sig top notch i ens ett halvår innan nästa trend kommer?

det är nog så det är tänkt att funka. för några år sedan hade folk garvat om de hört hur elektronikindustrin idag lyckats få oss att ligga sömnlösa och rabbla meningslösa modellbeteckningar och jaga forum och surfa timmar om eventuella kommande uppdateringar av i stort sett marginell betydelse.

slit och släng fort som fan annars går systemet under (fortare än den redan är på väg att göra idag)

Permalänk
Medlem

Kan man lämna trådlösa laddaren i eller drar den fortfarande ström?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Kan man lämna trådlösa laddaren i eller drar den fortfarande ström?
https://www.youtube.com/watch?v=MB2qwoWBOE0

Tack! Har alltid trott att laddaren drog ström när den satt i jacket.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Ja, han säger i klippet att han ska visa 928 för den amerikanska marknaden. Vad är det med det?

Permalänk

Hej

Kommer precis hem från Paris där jag fick tillfälle att testa kameran en hel del men har lite funderingar. Då jag tar kort utomhus och allt på kameran är ställt i auto så blir ofta bilderna mörka.
Enda sättet att få ljusare bilder var att ändra läge under inställningarna till "motljus", är det fler som upplever detta?

MVH
Claes

MVH Claes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirill:

Är det normalt att en fulladdad 920, som endast har alarmet igång och inga andra appar (stängde av precis alla innan jag gick i säng) samt är inställd på flygplansläge blåser 25% batteri bara av att ligga och inte användas?

Såg att telefonen toppade 100% i användning under natten vid midnatt av någon konstig anledning med...

tycker min drar lite mycket oxo nu! Känns som det blivit sämre efter 1308 uppdateringen! 4G drar som bara den för mig,min kan vara full laddad på morgonen och helt slut vid 18.00 på kvällen när 4G har varit på,och då har jag knappt rört den. (stängt av allt som drar då oxo) ska testa ladda den max o se vad den står på imon morgon,med flyplans läge på!.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Handel sker i marknaden, inte i forumet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

tycker min drar lite mycket oxo nu! Känns som det blivit sämre efter 1308 uppdateringen! 4G drar som bara den för mig,min kan vara full laddad på morgonen och helt slut vid 18.00 på kvällen när 4G har varit på,och då har jag knappt rört den. (stängt av allt som drar då oxo) ska testa ladda den max o se vad den står på imon morgon,med flyplans läge på!.

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft samma problem med min, det är jobbigt att få den att hålla hela dagen. Idag provade jag dock att köra med 3G och just nu är batteriet på 67 % efter en dags användning, (kopplade ur den från laddaren cirka 08.30 i morse) med 4g brukade den kämpa sina sista timmar med energisparläget och dö kring 20.00

att 4g skulle dra så mkt känns konstigt men det verkar tyvärr inte bättre

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

Har haft samma problem med min, det är jobbigt att få den att hålla hela dagen. Idag provade jag dock att köra med 3G och just nu är batteriet på 67 % efter en dags användning, (kopplade ur den från laddaren cirka 08.30 i morse) med 4g brukade den kämpa sina sista timmar med energisparläget och dö kring 20.00

att 4g skulle dra så mkt känns konstigt men det verkar tyvärr inte bättre

Innan den sista uppdateringen var 4g värdelöst. Den laddade ur sig precis som du och andra beskriver det.

Efter uppdateringen klarar min telefon med 4g (wifi always on) runt 24 h. Då rings det några timmar/dag, smsande, några timmars musik och lite surfande. Min telefons batteritid har således förbättrats efter den senaste uppdateringen.

Edit: idle drain med 4g/wifi always on är ca 2-3% beroende på hur stark signal jag har på täckningen. Igår hade jag 0% idle drain med 4g när jag var strax söder om Stockholm och spelade fotboll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikn911:

Har haft samma problem med min, det är jobbigt att få den att hålla hela dagen. Idag provade jag dock att köra med 3G och just nu är batteriet på 67 % efter en dags användning, (kopplade ur den från laddaren cirka 08.30 i morse) med 4g brukade den kämpa sina sista timmar med energisparläget och dö kring 20.00

att 4g skulle dra så mkt känns konstigt men det verkar tyvärr inte bättre

ja jag har märkt det oxo att när jag stänger av 4G så blir det mycket bättre! får la hoppas att i framtida uppdateringar att det blir bättre med 4G! nån som har koll på när det kan dyka upp en ny uppdatering till 920?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Kan man lämna trådlösa laddaren i eller drar den fortfarande ström?
https://www.youtube.com/watch?v=MB2qwoWBOE0

Snygg film! Men jag undrar hur säkert resultatet är? Om jag förstår rätt så har din energimätare ett mätområde på 5-3680 W. Någon som kan klara upp vad det innebär?

källa: http://www.clasohlson.com/se/Elenergimätare/Pr362897000

Skrivet av classeboy:

Hej

Kommer precis hem från Paris där jag fick tillfälle att testa kameran en hel del men har lite funderingar. Då jag tar kort utomhus och allt på kameran är ställt i auto så blir ofta bilderna mörka.
Enda sättet att få ljusare bilder var att ändra läge under inställningarna till "motljus", är det fler som upplever detta?

MVH
Claes

Om jag knäpper i motljus t.ex på en solig himmel så blir såklart omgivningen mörk. Så beter kameror i allmänhet om du vill komma ifrån det får du som sagt använda något motljus-läge eller hdr-funktion. Men om du så att säga har "ljuset" i ryggen och knäpper på något som är belyst ska det inte bli mörka bilder.

Kan du länka till några bilder? Då kan vi analysera din problematik närmare om du vill.

Visa signatur