Permalänk
Medlem

Självomstarter, "power surge"

Byggde datorn i sig för ca 3-4 månader sedan. Har fungerat klockrent inga som helst problem.
Igår så startade den helt plötsligt om sig, ingen blåskärm eller nått utan bara paff omstart, jag tänkte att strömmen gick en kort kort stund. Men senare på kvällen så hände detta 4-5 gånger till.
Jag öppnade datorn kollade allt kablage och "tröck" dit diverse kompenenter och sladdar ifall de glappade.
Men problemet kvarstår...?

Ibland när det håller på och startar upp igen stannar den och visar ett felmeddelande att "Last reboot failed becouse Asus antisurge protection blabla"

Någon som vet vad som kan vara problemet? Kan tillägga att nätagget är Fractal Design Newton R3 650w och har fungerat utan problem i dessa 3-4 månader också..störande!!

Visa signatur

Core i5 3570k | P8Z77-V PRO | Noctua DH-14 | Radeon HD6970 | 2x4GB 1600mhz Kingston HyperX Grey | Fractal Design R4 | Intel 320 SSD 120gb

Permalänk
Inaktiv

Prova med ett annat nätagg. Eller prova med ett annat vägguttag

Permalänk

Håller med. Nätaggregatet. Har ungefär samma problem nu. Datorn kan även sluta fungera helt. Då drar jag ur 24pins kontakten ur moderkortet (givetvis när datorn är helt strömlös och nätkabeln utdragen och kondensatorerna urladdade genom att trycka på on knappen några gånger) sen väntar jag en stund, sätter tillbaks kabeln och så fungerar den igen...

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |