Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Varför inte cougar fläktar :)? Bättre och dom är orange också

Jag hade Cougar fläktar innan, 3 av dom är trasiga och 2 lider av missljud därav är dom bytta.

Skrivet av AlbvEri:

Mycket fint! Är ljudkortet värt sina pengar?

Ja tycker ljudkortet är värt pengarna. Jag måste ha hörlursförstärkare för att driva mina Sennheiser HD 650 lurar.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut. En fråga bara. Tempen som du får under belastning, är det när fläktarna går i 700rpm?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Ser riktigt bra ut. En fråga bara. Tempen som du får under belastning, är det när fläktarna går i 700rpm?

Tack! Ja, det är med fläktarna i 700rpm. Radiatorerna är utvalda för att just kunna köra lågvarviga fläktar

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Du får 5p av mig med

Undra om man har gett idén om 240 radiator i fronten på detta chassi, till många?
Efter mitt bygge så har det haglat ut likadana placeringar

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

Riktigt snyggt! Du får 5p av mig med

Undra om man har gett idén om 240 radiator i fronten på detta chassi, till många?
Efter mitt bygge så har det haglat ut likadana placeringar

Tackar! Ditt galleri och ett flertal andra på diverse forum fick mig helt klart att köpa chassit! Letade väldigt länge efter ett chassi i den storleksklassen som kunde husera 1st 360, 240, 120 radiator från XSPC, dom är redigt tjocka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen inte hitta hårddisken på bilderna. Har jag blivit blind?

Permalänk
Medlem

Xigs är underbara bling bling fläktar !!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag hade Cougar fläktar innan, 3 av dom är trasiga och 2 lider av missljud därav är dom bytta.

Ja tycker ljudkortet är värt pengarna. Jag måste ha hörlursförstärkare för att driva mina Sennheiser HD 650 lurar.

Då måste du haft otur

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Processor: Intel Core i5 2500K @ 4500MHz

Är det på "gaming" bara? Clockas den ned annars?
Har liknande proll och mammakort. Fundera på att klocka...
kan du berätta om överklocknings inställningen?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt med orange!

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arri-k:

Jag kan verkligen inte hitta hårddisken på bilderna. Har jag blivit blind?

Dom sitter monterade bakom moderkortsplåten.

Skrivet av darrenj:

Xigs är underbara bling bling fläktar !!!

Ser helt okej ut, gav faktiskt lite ljus i bygget så man ser insidan i mörkret!

Skrivet av racefactory:

Då måste du haft otur

Ja, verkligen! Jag har aldrig varit med om något liknande förut.

Skrivet av darrenj:

Processor: Intel Core i5 2500K @ 4500MHz

Är det på "gaming" bara? Clockas den ned annars?
Har liknande proll och mammakort. Fundera på att klocka...
kan du berätta om överklocknings inställningen?

Alla energisparfunktioner är på, endast turbo är avstängt. Processorn klockar upp sig till 4500MHz automatiskt vid belastning.

Skrivet av Alice.L:

Grymt snyggt med orange!

Ja, orange är mycket trevligt!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Väldigt stilrent och snyggt bygge. Ser både riktigt ingenjörsmässigt och gedigt ut. Snyggt färgval med svart bas och orange accent.

Är lite intresserad av vattenkylning för framtida bygge, och detta ser ju ut att vara goda komponenter för det. Vad är totalsumman för hela vattenpaketet?

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Har du provat att klocka lite mer? Mitt Titan gör 1200 på luft, så det borde väl gå ännu högre på vatten

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge?
Vad är längden på ditt nätagg? Ser verkligen ut som du fått trycka in sladdarna där

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Väldigt stilrent och snyggt bygge. Ser både riktigt ingenjörsmässigt och gedigt ut. Snyggt färgval med svart bas och orange accent.

Är lite intresserad av vattenkylning för framtida bygge, och detta ser ju ut att vara goda komponenter för det. Vad är totalsumman för hela vattenpaketet?

mvh,
martin

Svårt att säga, jag har haft det flesta delarna väldigt länge. Jag skulle gissa på runt 6400-6800kr.

Skrivet av davyp3:

Har du provat att klocka lite mer? Mitt Titan gör 1200 på luft, så det borde väl gå ännu högre på vatten

Går inte pusha mitt kort mer, tar stopp vid 1250. Jag kan inte ge kortet mer ström

Skrivet av sm0ky:

Snyggt bygge?
Vad är längden på ditt nätagg? Ser verkligen ut som du fått trycka in sladdarna där

Onödigt tajt är det... Igentligen behöver jag inte den 120mm radiatorn, men overkill ska vara overkill! Nätdelen är 170mm lång "djup"

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64