Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Har det på min laddare redan, men använda det gör man ju självklart inte... btw så sålde jula ut dom laddarna för 300kr om någon annan är sugen!

Köpte en lite dyrare C-tek på kampanj(600 kr på mekonomen) tror det är en MXS 3.6. Klarar även bilbatterier upp till 120ah. Mycket bra investering. Har monterat och tom använt de kontaktdonet på mitt nya gel-batteri jag köpte i slutet av förra säsongen.

edit: lite bilder och ljudinspelning av min hoj http://www.youtube.com/watch?v=k63NFhzf2rA

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

En bild på min första mc som jag precis köpt. En Suzuki Intruder 1400 -96. Nästan 24 år sedan jag senast körde en mc men bra går det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev att köpa en "ny" hoj igår. Honda VF 750 F -83.

Permalänk
Medlem

80-talarna är ganska coola ändå

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nmc:

80-talarna är ganska coola ändå

Den är väldigt charmig och ett nöje att sitta på. Däremot är det ju inte helt oväntat lite problem med en så gammal hoj. Dessa modeller hade ett vanligt problem med att kammar kan slitas som jag har förstått det. Är inte så kunnig om motorer men kamaxeln blir det problem med iaf om jag förstått rätt.

Skulle ut på första testturen efter vi gjorde ägarbytet och efter andra svängen så funkade inte blinkern fastän hojen var besiktad samma dag. Kändes väldigt bra Men det är glapp någonstans och jag lyckades köra den från Eskilstuna till Linköping iaf.

Permalänk
Medlem

Om nån e sugen på en ninja 636 från 2005 så pma mig. lite mindre än 5 tusen kvar efter att mina räkningar e betalda... Hutlösa försäkringar å avgifter te bandagar äter för mycket av mina pengar nu, å en av mina 3 hojar måste bort verkar det som

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Var ut och körde en sväng. Greppar bra trots motarddäck.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Hedersmedlem

19960913 köpte jag en GSXR 750 som var en helt ny modell i serien. Har för mig att jag gav 130000 för den vilket var ganska mycket då.
Hade den i cirka två år sen sålde jag den. Har sett den några gånger på blocket sen dess men har aldrig kommit till skott. Häromdagen dök den upp igen och idag köpte jag den.
Den har gått cirka 4000 mil och är aldrig krockad eller lagd. Blinkers och slipon jag monterade på den när den var ny sitter kvar och den verkar allmänt välhållen trots åren. Har inte hämtat den än men ser verkligen fram mot att se den igen. Kommer att plocka ner den fullständigt och försöka återställa den till sin forna glans med rengörning, putsning och byte av solblekta plastdelar.
Efter det ska den få en hedersplats i garaget, kanske smyger jag ut på fredagarna med en fin whisky och torrgasar mig nostalgisk. Om två år är den veteran och då kanske jag kommer att ha råd att köra den också. Inte så bra pris på försäkringar när man bor mitt i Malmö.

Lite kuriosa: Första vintern förvarade jag den i sovrummet uppställd på speglar... Min dåvarande flickvän undrade helt allvarligt om jag var dum i huvudet. När jag sedan plockade ner förgasarbryggan för att ta bort strypningarna flyttade hon hem till mamma igen, det stank bensin i hela lägenheten. Så känslig...

Här är en annonsbild.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilstallione:

19960913 köpte jag en GSXR 750 som var en helt ny modell i serien. Har för mig att jag gav 130000 för den vilket var ganska mycket då.
Hade den i cirka två år sen sålde jag den. Har sett den några gånger på blocket sen dess men har aldrig kommit till skott. Häromdagen dök den upp igen och idag köpte jag den.
Den har gått cirka 4000 mil och är aldrig krockad eller lagd. Blinkers och slipon jag monterade på den när den var ny sitter kvar och den verkar allmänt välhållen trots åren. Har inte hämtat den än men ser verkligen fram mot att se den igen. Kommer att plocka ner den fullständigt och försöka återställa den till sin forna glans med rengörning, putsning och byte av solblekta plastdelar.
Efter det ska den få en hedersplats i garaget, kanske smyger jag ut på fredagarna med en fin whisky och torrgasar mig nostalgisk. Om två år är den veteran och då kanske jag kommer att ha råd att köra den också. Inte så bra pris på försäkringar när man bor mitt i Malmö.

Lite kuriosa: Första vintern förvarade jag den i sovrummet uppställd på speglar... Min dåvarande flickvän undrade helt allvarligt om jag var dum i huvudet. När jag sedan plockade ner förgasarbryggan för att ta bort strypningarna flyttade hon hem till mamma igen, det stank bensin i hela lägenheten. Så känslig...

Här är en annonsbild.

http://forumbilder.se/CEIJE/5992306873.jpg?width=150

Mycket trevlig höj, hade själv insprutningsversionen med 135HK, din har väl 128 om jag minns rätt? Jag chippade min vilket gav mycket mjukare gång och fick samtidigt lite fler hästar på köpet. Givetvis fick den även nytt luftfilter och avgassystem. Tycker nästan man kan köpa ett slip-system för säkerhetens skull, mycket mindre chans att bilister tror man kör på en moped
Fick tyvärr sälja min då jag fick ett krampanfall, läkaren trodde jag hade epilepsi (min pappa har det) men det var pga. överansträngning som tur var. (nattarbete, ingen sömn och idrott funkar inte). Har iaf. inte haft nåt på 16 år

Liten roligt: Mitt nick, screamin-daemon, tog jag efter att grannen hade klagat på den förbannade, skrikande jävulsmc. Hade kört lite friskt när jag höll på att byta dämpare. Givetvis fick man ju åka en sväng utan också, lät inte alls aggressiv

Hur mycket fick du ge?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

jag bänkade min ganska direkt efter den var inkörd och fick ett papper där det stod 136,4 hk, känns osannolikt men helt säker på siffran. Den skulle ge 128 precis som du skriver. Jag bänkade den på Halmstad-Gustav.

Jag gav 18000 för den, har dock över 100 mil enkel resa för att få hem den...

När det begav sig:

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilstallione:

jag bänkade min ganska direkt efter den var inkörd och fick ett papper där det stod 136,4 hk, känns osannolikt men helt säker på siffran. Den skulle ge 128 precis som du skriver. Jag bänkade den på Halmstad-Gustav.

Jag gav 18000 för den, har dock över 100 mil enkel resa för att få hem den...

När det begav sig:

http://forumbilder.se/CEIJF/mg-0484.JPG?width=150

Bänkade min efter trimningen och har för mig den hade runt 135hk på bakhjulet. Sedan beror det ju helt på vilken mätmetod, vissa anger effekten på bakhjulen andra räknar ut en ungefärlig effekt på kopplingen.

Vem är tjejen på din höj?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

Gick en burk vax för att få håret att ligga bakåt på den tiden

Min GSXR 1000 jag hade sist lämnade 149,5 på bakhjulet. Med tanke på det är det inga bakhjulshästar som Halmstad Gustav mätte på min 750, det var ganska stor skillnad på de två hojarna i effekt.
Literhoj är brutalt, blir en och annan wheelie vare sig man vill eller ej. På 750 måste man vilja annars håller den sig nere rätt bra. Ska bli så himla kul att köra den gamle 750 igen, ketchupeffekt har också sin charm.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

19960913 köpte jag en GSXR 750 som var en helt ny modell i serien. Har för mig att jag gav 130000 för den vilket var ganska mycket då.
Hade den i cirka två år sen sålde jag den. Har sett den några gånger på blocket sen dess men har aldrig kommit till skott. Häromdagen dök den upp igen och idag köpte jag den.
Den har gått cirka 4000 mil och är aldrig krockad eller lagd. Blinkers och slipon jag monterade på den när den var ny sitter kvar och den verkar allmänt välhållen trots åren. Har inte hämtat den än men ser verkligen fram mot att se den igen. Kommer att plocka ner den fullständigt och försöka återställa den till sin forna glans med rengörning, putsning och byte av solblekta plastdelar.
Efter det ska den få en hedersplats i garaget, kanske smyger jag ut på fredagarna med en fin whisky och torrgasar mig nostalgisk. Om två år är den veteran och då kanske jag kommer att ha råd att köra den också. Inte så bra pris på försäkringar när man bor mitt i Malmö.

Lite kuriosa: Första vintern förvarade jag den i sovrummet uppställd på speglar... Min dåvarande flickvän undrade helt allvarligt om jag var dum i huvudet. När jag sedan plockade ner förgasarbryggan för att ta bort strypningarna flyttade hon hem till mamma igen, det stank bensin i hela lägenheten. Så känslig...

Här är en annonsbild.

http://forumbilder.se/CEIJE/5992306873.jpg?width=150

Sjukt kul att läsa sådana här historier. Du får göra uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Gör för övrigt riskutbildning 2 på måndag. 2990:- fattigare, tur att skattmasen betalt tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av turbi:

Sjukt kul att läsa sådana här historier. Du får göra uppdateringar.

Summan av hela historien enligt min fru är att det som var hett och inne i min ungdom klassas idag som veteran...

Från den sista annonsen. Verkar vara en liten skada längst ut på toppkåpan.

Från den sista annonsen. Med passagerarsadel på. Verkar vara skadat på samma ställe på toppkåpan här. Micron ljuddämparen har jag själv monterat en gång i tiden.

Från den sista annonsen.

Från förra gången den var ute på blocket.

Från förra gången den var ute på blocket.

Från förra gången den var ute på blocket. Skada på ena sidokåpan. Kommer nog inte att byta ut den, värdesätter original mer.

Från förra gången den var ute på blocket. Notera den fräsiga reflexen jag monterade en gång i tiden.

Från förra gången den var ute på blocket. Tankskyddet och skyddet över gaffelkronan har jag själv monterat en gång i tiden.

Från förra gången den var ute på blocket. Klistermärket ska bort. Framskärmen har jag själv skadat en gång i tiden. Ska se om jag får tag på en ny på ebay.

Jag längtar väldigt mycket till den står i garaget igen... Tror det kommer att gå att nå "Mint" på denna och med det inbillar jag mig att den kommer att bli värd en del pengar om ett par hundra år eller så...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

ja till veckan är det dags för besiktning av kawan så en tvätt var på sin plats då sista turen förra året vart mer offroad än vägkörning och på nå vänster vart den inte tvättad innan den ställdes undan :/ lesson learnt: låt inte killen med äventyrshojen lägga rutten för då hamnar man på grusvägar

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt bra tvättvideo

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Inne på min andra KTM 690 nu, riktigt trevliga hojjar men fjädringen är både lite halvdålig och helt åt helvete injusterad på fabrik. Synd på såpass fin hojj i övrigt.

Omshimsning, ny olja med annan mängd samt en rengöring. Förhoppningsvis en bättre gaffel

Permalänk
Medlem

Min båge har rullat för sista gången

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Min båge har rullat för sista gången

Aj!

Hur gick det med dig?

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loki:

Aj!

Hur gick det med dig?

Det gick bra med mig lite ont o så men hade lite tur i oturen

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Silver:

Det gick bra med mig lite ont o så men hade lite tur i oturen

Bra att det inte slutade illa för dig iaf.

Vill du berätta vad som hände?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Bra att det inte slutade illa för dig iaf.

Vill du berätta vad som hände?

Skickades från m.sweclockers.com

Lite taskigt minne av själva händelsen men kan konstruera vad jag tror hände.
Jag tror att framhjulet släppte i en kurva pga dieselspill och hojen for in i ett bastant stålräcke och jag for runt på asfalten. Det hela skedde på en motorvägspåfart i lungt tempo då jag var på väg till jobbet.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

19960913 köpte jag en GSXR 750 som var en helt ny modell i serien. Har för mig att jag gav 130000 för den vilket var ganska mycket då.
Hade den i cirka två år sen sålde jag den. Har sett den några gånger på blocket sen dess men har aldrig kommit till skott. Häromdagen dök den upp igen och idag köpte jag den.
Den har gått cirka 4000 mil och är aldrig krockad eller lagd. Blinkers och slipon jag monterade på den när den var ny sitter kvar och den verkar allmänt välhållen trots åren. Har inte hämtat den än men ser verkligen fram mot att se den igen. Kommer att plocka ner den fullständigt och försöka återställa den till sin forna glans med rengörning, putsning och byte av solblekta plastdelar.
Efter det ska den få en hedersplats i garaget, kanske smyger jag ut på fredagarna med en fin whisky och torrgasar mig nostalgisk. Om två år är den veteran och då kanske jag kommer att ha råd att köra den också. Inte så bra pris på försäkringar när man bor mitt i Malmö.

Lite kuriosa: Första vintern förvarade jag den i sovrummet uppställd på speglar... Min dåvarande flickvän undrade helt allvarligt om jag var dum i huvudet. När jag sedan plockade ner förgasarbryggan för att ta bort strypningarna flyttade hon hem till mamma igen, det stank bensin i hela lägenheten. Så känslig...

Här är en annonsbild.

http://forumbilder.se/CEIJE/5992306873.jpg?width=150

Haha, sånthär blir jag glad av att läsa!

Men även mitt i Malmö kanske det går att lösa en trafikförsäkring under en kort tid och ge sig ut och småputtra lite? Jag hade aldrig kunnat hålla mig.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir nog en "liten" runda innan jag river ner den för återställning till mint

Kommer även att se över toppen med nya tätningar, styrningar, mira-fräsa och slipa in ventiler osv. Samtliga packningar, lager och annat blir det också.

Skrivet av Silver:

http://forumbilder.se/CEKI1/bike.png

Min båge har rullat för sista gången

Beklagar men skönt att det gick bra för dig, det är trots allt viktigast!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Som jag har blivit sugen på en Victory Hammer! Den var så otroligt fin. Bilden ovan tog jag på mcmässan i år (flera bilder finns här) och det känns som om det bara är att börja spara....

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Hedersmedlem

*Tog bort ett antagligen felpostat inlägg om EVGA grafikkort*.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Honda NC700X -12 köpte den i Juni förra året och har iaf hunnit med 1050mil. Norge resa inplanerad för semestern, anledning till att jag köpte denna hojen var för att jag ville börja toura mer...

Ska väl ta och plocka bort den fula stänkskärmen bak, annars är jag nöjd med den. En riktig "Jack of all trades" är det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av klantbo:

Honda NC700X -12 köpte den i Juni förra året och har iaf hunnit med 1050mil. Norge resa inplanerad för semestern, anledning till att jag köpte denna hojen var för att jag ville börja toura mer...

http://i18.photobucket.com/albums/b142/kapteno/hojbild.jpg

Ska väl ta och plocka bort den fula stänkskärmen bak, annars är jag nöjd med den. En riktig "Jack of all trades" är det..

Det finns automat läge på den växellådan va?
Vad tycker du om automat läget kör du på det mest eller på "manuell" ?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Det finns automat läge på den växellådan va?
Vad tycker du om automat läget kör du på det mest eller på "manuell" ?

Jag köpte en utan automat, hojen kändes lagom "gubbig" utan den Men på dom NC forum jag följer så verkar dom gilla den.