Google lanserar Spotify-utmanaren Play Music All Access

Permalänk
Medlem

Google innovationsförmåga upphör aldrig med att förvåna, att de helt själva kan komma på så här bra grejer!!!

OBS! Ovanstående inlägg är ren och skär ironi!!!

Undra vad deras nästa innovation blir?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

håller mig nog till grooveshark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

iPhone kan bara döda sig själv och 5an var ett steg i rätt riktning

Knappast. 5an är deras bästa telefon hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det beror helt och hållet på MP3-filen, när det kommer till ljudkvalitén. Jag tycker kvalitén är mycket ofta lika bra som Spotify Premium. Plus, Grooveshark är inte olagligt för oss som bara lyssnar på musiken som finns där.

Svarar lite sent.

Jag tror han menar att utbudet lever i en gråzon. Groovshark har inget avtal med någon av musik bolagen utan det mesta är upplagt på ett "olagligt sätt".

Själv väntar jag på nästa lansering av Wimp som kan komma att stödja FLAC. Wimp håller på att testa funktionen. Utifrån projektet har Wimp redan kodat om flera mängder data som numera stödjer AAC 96 offline till AAC 320 online.
http://wimpmusic.com/wweb/specials/audio/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Knappast. 5an är deras bästa telefon hittills.

Det finns betydligt bättre smarta mobiler än en den mycket enformiga och uttjatade iPhone-telefonen.

Skrivet av buddaz:

Svarar lite sent.

Jag tror han menar att utbudet lever i en gråzon. Groovshark har inget avtal med någon av musik bolagen utan det mesta är upplagt på ett "olagligt sätt".

Själv väntar jag på nästa lansering av Wimp som kan komma att stödja FLAC. Wimp håller på att testa funktionen. Utifrån projektet har Wimp redan kodat om flera mängder data som numera stödjer AAC 96 offline till AAC 320 online.
http://wimpmusic.com/wweb/specials/audio/

* WiMP

Såklart Grooveshark är i en så kallad gråzon, men det hindrar dem inte att vara populära. Det går bra för dem och deras nya funktion, live-sändning (broadcast), är väldigt uppskattad av oss användare. Jag använder den funktioner mer än vad jag letar och lyssnar på "egen" musik, även om jag kan skapa en egen live-sändning och kunna prata in meddelanden och sånt, mellan några låtar.

Och till skillnad från de andra musiktjänsterna, så kostar Grooveshark enbart om du vill ha tjänsten i din smarta mobil som en applikation. Då kostar tjänsten 70-75 SEK per månad, till skillnad från 100 SEK per månad för WiMP och Spotify (det är de jag vet om som kostar så mycket). Ljudkvalitén på Grooveshark är densamma, oavsett om du är icke medlem, medlem, eller betalande medlem. Deras webbläsar-version i HTML5 till ens smarta mobil, är dock verkligen inte bra! Typ ingenting funkar där -.-

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Knappast. 5an är deras bästa telefon hittills.

Den är inte prisvärd och iOS börjar bli uttjatat det enda som lockar är väl utbudet på appar.. Fast 95% finns till android så jag klarar mig fint med min Nexus 4 för ca 4000kr vid lansering

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Gör det väll inte vad har du för mobil?

iPhone 4S, om man streamar Spotify så håller inte batteriet länge. Vad har du för mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det finns betydligt bättre smarta mobiler än en den mycket enformiga och uttjatade iPhone-telefonen.

* WiMP

Såklart Grooveshark är i en så kallad gråzon, men det hindrar dem inte att vara populära. Det går bra för dem och deras nya funktion, live-sändning (broadcast), är väldigt uppskattad av oss användare. Jag använder den funktioner mer än vad jag letar och lyssnar på "egen" musik, även om jag kan skapa en egen live-sändning och kunna prata in meddelanden och sånt, mellan några låtar.

Och till skillnad från de andra musiktjänsterna, så kostar Grooveshark enbart om du vill ha tjänsten i din smarta mobil som en applikation. Då kostar tjänsten 70-75 SEK per månad, till skillnad från 100 SEK per månad för WiMP och Spotify (det är de jag vet om som kostar så mycket). Ljudkvalitén på Grooveshark är densamma, oavsett om du är icke medlem, medlem, eller betalande medlem. Deras webbläsar-version i HTML5 till ens smarta mobil, är dock verkligen inte bra! Typ ingenting funkar där -.-

Wimp är även gratis utan reklam i den senaste versionen. Så klart vet jag en del om Grooveshark, fick bara inte med det som du skriver. Använder även ibland mobilen hemma med Wimp och tjänsten håller lika bra kvalitet som på datorn. Som sagt det finns mer resurser för Wimp eftersom Telenor är med på kakan och Telenor har väldigt mycket stålar eftersom det är Norskt. Aspiro som är ägaren har haft det lite svårt eftersom att Spotify var först. Vilket är den stora orsaken till varför många väljer Sporify samt att folk uppfattar Wimp:s UI som krångligt. Spotify hade sina glansdagar förr när dem var helt nya medan idag är Spotify lika hemskt som vilket annat multinationellt företag.

Som sagt är inget fan av Google. Så därmed ser jag den här tjänsten som lanseras av kopierande Google som ointressant för min del. Andra får gärna använda "skräpet"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sometime:

iPhone 4S, om man streamar Spotify så håller inte batteriet länge. Vad har du för mobil?

Samma. Jag har då inte nå problem med batteri tiden när jag streamar Spotify

Permalänk

Xbox music store unlimited då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Samma. Jag har då inte nå problem med batteri tiden när jag streamar Spotify

Med 3g?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sometime:

Japp använder varje dag 6-7 timmar när jag är på jobbet

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på att kunna ge er lite screens men får meddelande om att Google Play inte är tillgängligt i mitt land när jag trycker på Shop, så det är frågan vad som händer om jag startar All Access.
Musiken fungerar igen iallafall.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Det är tragiskt att jämföra det med spotify. För det första har de ingen offline stöd så direkt går bort för vettigt folk. Sedan hela skiten med att allt ska vara i browsern. Ge mig en jävla klient. Plus att spotify stödjer nära på allt man kan tänka sig inte bara android och apple.

Detta är konkurrent till vanlig webradio inte en tjänst som spotify (som kommer fortsätta få mina pengar tack vare extremt bra klienter även för symbian).

Offline stöd finns:

https://support.google.com/googleplay/answer/1250232?hl=en

Beställde igår (trial sedan $7.99/mån), snart migrerat alla mina spellistor över.

Visa signatur

powered by AMD (C)
XP2400+, Asus A7N8X DLX, Corsair 3200XMS C2 256MB*2, CL TI4600 128MB
WD1200JB, UltraPlex 12/4X, UltraPlex40X, Pioneer6X DVD-ROM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon142735:

Japp använder varje dag 6-7 timmar när jag är på jobbet

Okej då är väl min iPhone skadad på nåt sätt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sometime:

Okej då är väl min iPhone skadad på nåt sätt

Kanske det

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen detta kommer till Sverige snart.

Skrivet av cAWPer:

Det är för sent för att slåss med Spotify skulle jag tro, när dom släppte google+ var väl tanken att konkurrera med Facebook? Gick inge vidare tror jag? Jag vet i alla fall inte av någon som verkligen använder google+. Nä, flopp säger jag!

Nja, senast jag kollade så går användar-antalet ner på Facebook medans det ökar på Google+.
Sedan kan jag med enkelhet säga att G+ till mobiler/surfplattor(iOS/Android) är låååångt överlägset Facebooks appar.
G+ har även nytt interface just nu, det ser mycket bättre ut än FB. Ta en titt.
http://www.google.com/intl/en/+/learnmore/features.html

Permalänk
Medlem

re.

Skrivet av RzrTrek:

Är inte mycket för Google och deras tjänster, men alltid lika kul när urusla Spotify får nya konkurrenter.

Vad är uruselt med spotify? att det inte är gratis?'
För mig tycker jag det fyller alla behov.

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Medlem

Två senare har Spotify fortfarande inte "landscape"-mode. Användbart tex när den körs dockad i bilen Ett gäng kommentarer om det på deras review sida i playstoren.

Visa signatur

powered by AMD (C)
XP2400+, Asus A7N8X DLX, Corsair 3200XMS C2 256MB*2, CL TI4600 128MB
WD1200JB, UltraPlex 12/4X, UltraPlex40X, Pioneer6X DVD-ROM

Permalänk
Medlem

Spotify borde införa en equalizer, bättre shuffle och mer artister. Borde nästan göra det möjligt för artister själva att lägga upp musik... Annars är jag nöjd med Spotify.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanca:

Vad är uruselt med spotify? att det inte är gratis?'
För mig tycker jag det fyller alla behov.

Då är jag glad för din skull. En del av oss saknar många av de funktioner som var standard i mediaspelare i decennier men som helt plötsligt glömdes bort när saker skulle börja streamas. Spotify kan mycket väl vara den bästa streamingtjänsten som finns, men det förändrar inte att den kunde varit så mycket bättre. Vad gäller funktionalitet och teknik har det inte hänt en enda påtaglig förbättring av tjänsten sedan den lanserades för 5 år sedan, FEM år! Även om jag svär över deras inkompetens ibland så tror jag innerst inne inte det är utvecklarna på Spoitfy's fel, de vill och kan säkert göra något bättre men någon högre upp i den ekonomiska kedjan hindrar dem.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

-