Asrock beskriver tekniken bakom spillskyddade moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Polysiloxan....Det låter som ett naturligt förekommande material som är helt ofarligt....

(Ungefär som aspartam, en gång klassat som ett biokemiskt stridsmedel, numera klassat som ett artificellt sötningsmedel)

Polysiloxan är silikon, och det ska inte vara så miljöfarligt.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Hur många av alla datorer har vattenkylning?
1 av 1000?
Hur många gånger läcker en av dessa, i 1 av 1000 fall?
Så en person på miljonen kommer råka ut för det här.

Kostar pengar.
Mer kemikalier och substanser är dåligt för miljön.

majoriteten av mina polare inklusive mig själv kör med vattenkylning då vi kör med high end hårdvara och ingen av oss gillar att lyssna på oljud, och varför köra dyra vattenkylnings lösningar på skitdatorer? och du tror dom kommer göra alla moderkort "stänk säkra"?

*** redigerat ***

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Hur många av alla datorer har vattenkylning?
1 av 1000?
Hur många gånger läcker en av dessa, i 1 av 1000 fall?
Så en person på miljonen kommer råka ut för det här.

Antalet datorer som har slutna vattenkylningssystem ökar eftersom kylningen generellt är väldigt effektiv och börjar bli billig. Oavsett om det är en på miljonen eller inte kvittar, speciellt då detta är tänkt för överklockare som sysslar med vätskor.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

För att undvika personliga bataljer och att tråden tar fel vändning har jag redigerat och raderat lite i tråden med hänvisning till trivselregler i § 1.

Mvh
/KimTjik