EA Games utvecklar inga nya spel för Wii U

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

FIfa och NHL-serien har alltid varit riktade mot lättlurade spelkonsumenter Analytikerna på EA hade rätt! Världen består 99% av dem så de badar i pengar nu

Eller så struntar folk helt enkelt i det? NHL-serien genomgår en revolution ungefär var fjärde titel. Och om du frågar mig.. NHL och FIFA serierna är fortfarande riktigt bra spel. Man har sina egna prioriteringar.. Vissa lägger ut tusentals kronor på en krogrunda vars effekt kommer att försvinna dagen efter tex. Men inte ser du folk gå omkring och säga att dessa är idioter?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verin:

Så EA Games kommer inte att utveckla spel till Wii U ..
Jag ser fortfarande inget negativt här

Vem fan vill ha EA Games utvecklade spel ?
dom har ju inte lyckats med nått direkt bra på flera år..
allt jag köpt har varit en besvikelse...

Battlefield, Mass Effect, Dragons Age, Crysis etc etc?

Utan EA blir det ganska svårt att överleva eftersom man missar ca 30% av alla "AAA" spel, sedan nu när Activision och förmodligen Ubisoft också ska skippa Wii U blir det väldigt tungt för Nintendo...Vill man verkligen ha en konsoll med enbart 2stora släpp per år?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Jag köpte den iofs inte vid launch. Men "lurad" känner jag mig verkligen inte. Jag visste precis vad jag ville ha. Och det är absolut inte spel från EA games.
(Har förövrigt PS3, Xbox360 och Wii U, samt en hyfsat kompetent PC. Så jag behöver inte direkt välja)

De som köpt Wii U för sådana spel kan givetvis känna sig lurade men samtidigt har de agerat ogenomtänkt. Man köper helt enkelt inte en Wii U för EA games titlar. Då tittar man åt Sony eller Microsoft.

Man måste skilja på konsol och konsol.
Dagens PS3 / Xbox360 eller nextgen PS / Xbox går inte och ska heller inte jämföras med Wii U.
Det är enligt mig helt olika inriktningar och grupper. Jag tror knappast att jag är den enda som köpt Wii U endast för Mario, Zelda och andra "klassiker" som kommer dyka upp. Wii U kostar en spottstyver i liknelse med de nya maskinerna som kommer från Sony och Microsoft. Därför att de erbjuder mycket mer.

Kommer inte hända på många, många år(om det ens någonsin händer) och det är bra. Skaffa dig ett Wii U och köp spelen om du vill njuta.

Alla är olika.
Jag t.ex värdesätter inte EA eller EA Sports ett dyft, absolut inte till Wii U. Faktiskt helt ointressant.

Och det är väl lite detta utvecklarna ser, folket som köpt Wii U är till 80-90% endast intresserade av Nintendos egna spel.
När dessa kommer, så kommer Wii U till sin rätt.
Idag har Wii U inte mycket att visa upp, även om jag gillar klassiska Punch-Out och Lego City, så är utbudet snålt.

Det man väntar på är ju primärt Zelda, nya Mario och kanske Metroid. Mycket mer än så hade inte jag som krav, med tanke på inköpspriset.
Ska man däremot lägga 5-6k på en maskin, då blir det per automatik högre krav som ställs.

Allt handlar om de exklusiva titlarna från Nintendo. Det är endast här Nintendo och Wii U vinner. Inte på något annat plan. Och för många räcker det.
Antingen har man flera konsoler och en PC som jag, och nöjer sig med Zelda/Mario till Wii U t.ex.
Eller så skaffar man sig PS / Xbox, för det ger en bredare upplevelse, men då missar man Zelda/Mario.

Bara att välja eller så väljer man att ha flera maskiner, så man slipper välja och klaga.

Mycket bra skrivet, håller helt med dig till 100%.

Zelda OoT är fortfarande ett av världens bästa spel genom tiderna.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Battlefield, Mass Effect, Dragons Age, Crysis etc etc?

Utan EA blir det ganska svårt att överleva eftersom man missar ca 30% av alla "AAA" spel, sedan nu när Activision och förmodligen Ubisoft också ska skippa Wii U blir det väldigt tungt för Nintendo...Vill man verkligen ha en konsoll med enbart 2stora släpp per år?

Nja. Nintendo har alltid levt på sina egna titlar. Den stora skillnaden denna gången är att de sammarbetar med 3:e part för att göra fler exklusiva titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nja. Nintendo har alltid levt på sina egna titlar. Den stora skillnaden denna gången är att de sammarbetar med 3:e part för att göra fler exklusiva titlar.

Men nu har ju i princip alla stora 3:e part devs sagt att de lägger ner eller drastikst minskar sin Wii U satsning och nu är Nintendo fast som enda hopp för Wii U och jag tror inte Nintendo som enda stora dev kan få Wii U att klara sig. Det fungerade för Wii med kasst stöd men hoppas att folk förstår att det finns mer än bara Mario och Zelda

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Det man väntar på är ju primärt Zelda, nya Mario och kanske Metroid. Mycket mer än så hade inte jag som krav, med tanke på inköpspriset.
Ska man däremot lägga 5-6k på en maskin, då blir det per automatik högre krav som ställs.

Nya Xboxen kommer garanterat kosta mindre än 4k. Jag skulle tippa på att den kommer att säljas för $299 vilket borde betyda 3000kr. Dock så kvittar det vad den kostar, det blir köp på direkten. Om jag tar de 3 senaste åren har jag haft mycket mer nöje från min 360 än PC.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Nä, absolut inte. Var har jag skrivit det??
Men däremot skrev du:Så "massor av spel" har de ju uppenbart, det har du ju själv faktiskt skrivit.
Däremot har jag inte någonstans skrivit att Nintendo har de bästa spelen!

Det jag menar är att Nintendo har gjort fler konsoler än Wii U och de bästa spelen de gjort är inte till Wii U.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Utan EA blir det ganska svårt att överleva eftersom man missar ca 30% av alla "AAA" spel, sedan nu när Activision och förmodligen Ubisoft också ska skippa Wii U blir det väldigt tungt för Nintendo...Vill man verkligen ha en konsoll med enbart 2stora släpp per år?

Man missar egentligen inget. Man väljer helt enkelt att spela det på annan konsol eller PC. Återigen så väljer man inte Wii U för den bredaste upplevelsen, man vill åt klassiker i ny tappning. För mig räcker 2-3 stora släpp per år, mer hade jag inte förväntat mig.

Skrivet av Knuckles:

Men nu har ju i princip alla stora 3:e part devs sagt att de lägger ner eller drastikst minskar sin Wii U satsning och nu är Nintendo fast som enda hopp för Wii U och jag tror inte Nintendo som enda stora dev kan få Wii U att klara sig. Det fungerade för Wii med kasst stöd men hoppas att folk förstår att det finns mer än bara Mario och Zelda

Alla stora har hoppat av? Jaha, ok. Nintendo själva är ju som tur är med på tåget fortfarande och det är det enda viktiga.

Skrivet av Knuckles:

Nya Xboxen kommer garanterat kosta mindre än 4k. Jag skulle tippa på att den kommer att säljas för $299 vilket borde betyda 3000kr. Dock så kvittar det vad den kostar, det blir köp på direkten. Om jag tar de 3 senaste åren har jag haft mycket mer nöje från min 360 än PC.

Oh fan, det låter ju riktigt nice. 3k låter ju inte så farligt. (Lite offtopic, vad ingår då, vet vi det än?)

Skrivet av Dahle86:

Det jag menar är att Nintendo har gjort fler konsoler än Wii U och de bästa spelen de gjort är inte till Wii U.

Beror helt på hur man ser på det. Och utbudet till Wii U så här långt är dåligt. Vi har Mario och Lego City Undercover i princip. Så att säga att Wii U inte har de bästa spelen vet vi inte riktigt än, då de bästa titlarna inte släppts än. Wind Waker HD kommer förhoppningsvis till hösten och om ett år ett helt nytt Zelda.
Har mycket svårt att tro att Wind Waker remake eller nya Zelda skulle bli sämre till Wii U. Men det får stå för dig isåfall.

Visst är klassiska Mario eller Zelda på NES en titel som är väldigt retro, men att säga att nya Mario till Wii U t.ex är sämre än till NES går ju inte, jag skulle helt klart säga att nya Mario är bättre än originalet till NES. Utan tvekan.
Retrokänslan infinner sig, samtidigt som grafik och ljud är förbättrat.

Permalänk
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Läste på gamereactor att MS hade gått ut och sagt att man inte behöver internet för att spela. Men dock så fick spelutvecklarna välja om man var tvungen att ha det i deras spel för singleplayer.

Edit.
Källa:
http://www.gamereactor.se/nyheter/103211/Xbox+720+fungerar+%C...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av axello:

Ni är inte de skarpaste knivarna i lådan va?

Att EA inte ska släppa fler titlar, samt att fler utvecklare skippar det, är extremt olyckligt för Wii U:n då Nintendo kommer tappa i konsolförsäljning, och utvecklare som släpper spel NI vill ha kanske bestämmer sig för att hoppa U:n på grund av att den inte sålt tillräckligt bra.

Så länge inte nintendo's egna titlar försvinner så är jag nöjd, tror inte jag äger några spel till mitt n64 eller gamecube som är från en 3e parts utvecklare om man inte räknar med rare's Nintendo exklusiva titlar som jag givetvis har

3e parts spelen har varit dåliga sen n64 lanserades och alltid varit förenklade versioner som många n64/gc/Wii portar var, känns rätt logiskt att utvecklarna tröttnar när de alltid kör mycket sämre hårdvara än sina konkurrenter..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Jag tror orsaken är att plattformen är så klen prestandamässigt att det blir omöjligt att dela kod mellan olika plattformar, det går inte att "skala spelet" så skall man utveckla för Wii U blir det antingen att göra ett spel som inte behöver speciellt mycket prestanda eller så får man göra två spel med olika kodbas (dyrt)

Hårdvaran är ganska lik den som finns i Xbox 360, fast med lägre klock på CPU, mer RAM och snabbare grafikkort.
Jag tror inte att det är själva problemet här, utan att utvecklare hellre fokuserar på nästa generation. Men detta hade inget att göra med min kommentar om att det oftast är missvisande rubriker på Sweclockers. Vilket är lite tråkigt, då det får stället att kännas som aftonlögnen.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ja fattar intr vad som är så bra med fifa. Dom har släppt exakt samma spel med lite bättre grafik i typ 10år

Skickades från m.sweclockers.com

Då kan du väl spela Battlefield 2 istället för BF3 också, eller fortsätta med BF3 när BF4 kommer, det är ju samma spel fast med bättre grafik.

Nej men så där kan man i princip säga om alla spel, Mario är fortfarande samma spel sedan 1993, du samlar på pengar och försöker rädda prinsessan, samma koncept år ut och år in, lika med Zelda, man vet vad som väntar runt hörnet.

NHL och FIfa spelen har också utvecklats enormt på 10 år, däremot kan man ju ifrågasätta hur vida man behöver köpa vartenda spel i serien, men det är väl upp till var och en vad man gillar och vill lägga sina pengar på.
NHL och Fifa är skitskoj med polarna, ensammen inte alls så roligt.
Går liksom inte kritisera folks smaker då man har så olika uppfattningar om vad som är bra eller dåligt.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Så länge inte nintendo's egna titlar försvinner så är jag nöjd, tror inte jag äger några spel till mitt n64 eller gamecube som är från en 3e parts utvecklare om man inte räknar med rare's Nintendo exklusiva titlar som jag givetvis har

3e parts spelen har varit dåliga sen n64 lanserades och alltid varit förenklade versioner som många n64/gc/Wii portar var, känns rätt logiskt att utvecklarna tröttnar när de alltid kör mycket sämre hårdvara än sina konkurrenter..

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar du enbart Nintendos egna titlar påverkas du nog inte så mycket denna generationen då, risken är väl att Nintendo inte får råd/inte ser det lönsamt att antingen utveckla ny konsol eller fler spel i egen regi, Vilket såklart är tråkigt, då Nintendo alltid har gått sin egen väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axello:

Gillar du enbart Nintendos egna titlar påverkas du nog inte så mycket denna generationen då, risken är väl att Nintendo inte får råd/inte ser det lönsamt att antingen utveckla ny konsol eller fler spel i egen regi, Vilket såklart är tråkigt, då Nintendo alltid har gått sin egen väg.

Nintendo, PC och Xbox/PS3 för GTA 5 så är jag nöjd

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axello:

Gillar du enbart Nintendos egna titlar påverkas du nog inte så mycket denna generationen då, risken är väl att Nintendo inte får råd/inte ser det lönsamt att antingen utveckla ny konsol eller fler spel i egen regi, Vilket såklart är tråkigt, då Nintendo alltid har gått sin egen väg.

Ska extremt mycket till om Nintendo ska börja sluta med konsoller. De har galet mycket pengar på banken. Jag tror förr MS eller Sony ger upp innan Nintendo gör det. Nintendo går med vinst trots att Wii U har problem med försäljningen

Permalänk

Härliga nyheter

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ska extremt mycket till om Nintendo ska börja sluta med konsoller. De har galet mycket pengar på banken. Jag tror förr MS eller Sony ger upp innan Nintendo gör det. Nintendo går med vinst trots att Wii U har problem med försäljningen

Visst har Nintendo en hel del pengar i kistan men frågan är ju hur länge aktieägarna ska låta nuvarande VDn köra bolaget i botten med kassa konsoller. Nintendo skulle tjäna mer pengar på att sluta göra konsoller och göra som SEGA och släppa multiplattformstitlar

PS. Nintendo har gått back ca 450miljoner dollar de 2 senaste åren. En ganska hyffsad summa

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

EA gör ju inget nytt så varför göra en sån stor grej av de dom har ju kört sina titlar i 10 år nhl fifa nfs samma skit inget nytt direkt har man spelat ett av deras spel är de som man spelat alla dom släpper

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Knuckles:

Battlefield, Mass Effect, Dragons Age, Crysis etc etc?

Utan EA blir det ganska svårt att överleva eftersom man missar ca 30% av alla "AAA" spel, sedan nu när Activision och förmodligen Ubisoft också ska skippa Wii U blir det väldigt tungt för Nintendo...Vill man verkligen ha en konsoll med enbart 2stora släpp per år?

Dice, Bioware, Bioware och Crytek.
EA e publicent, killen me pengarna.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Missvisande rubrik som vanligt här. Att dom inte har några spel under utveckling just nu innebär inte nödvändigtvis att dom aldrig kommer ha det.

Dock har EA gått ut med att DICEs Frostbite Engine kommer vara EAs inhouse engine till många av sina spel och att Wii U är för klent för att klara Frostbite engine så att spel som kör den motorn kommer inte komma till Wii U vilket betyder att spel från alla deras stora utvecklare samt alla deras kommande Star Wars spel kommer inte stödjas på Wii U vilket leder till att dom inte kommer utveckla spel till Wii U.

Sedan verkar många överskatta hur många som verkligen köper Fifa / NHL spel till sina konsoler, varken jag eller någon i min familj, släkt eller kompis grupp äger Fifa / NHL till någon konsol utan äger konsolerna för deras Exclusive titlar så som Gears of War, Halo, Uncharted, Mario, Zelda och andra. Vet att min brorsa spelar Fifa på sin dator istället för sin konsol med en X-Box 360 handkontroll då det är bättre grafik, snabbare laddtider och sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhyrez:

Dock har EA gått ut med att DICEs Frostbite Engine kommer vara EAs inhouse engine till många av sina spel och att Wii U är för klent för att klara Frostbite engine så att spel som kör den motorn kommer inte komma till Wii U vilket betyder att spel från alla deras stora utvecklare samt alla deras kommande Star Wars spel kommer inte stödjas på Wii U vilket leder till att dom inte kommer utveckla spel till Wii U.

Sedan verkar många överskatta hur många som verkligen köper Fifa / NHL spel till sina konsoler, varken jag eller någon i min familj, släkt eller kompis grupp äger Fifa / NHL till någon konsol utan äger konsolerna för deras Exclusive titlar så som Gears of War, Halo, Uncharted, Mario, Zelda och andra. Vet att min brorsa spelar Fifa på sin dator istället för sin konsol med en X-Box 360 handkontroll då det är bättre grafik, snabbare laddtider och sånt.

Xbox 360 kan ju driva Frostbite (om än dåligt) så varför skulle inte Wii U kunna det? Processorn är lägre klockad, annars är hårdvaran bättre i WU än vad den är i 360. Om det är EA som har påstått att det inte går, så litar jag inte på det ett ögonblick. Tror snarare det handlar om vilja.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Visst har Nintendo en hel del pengar i kistan men frågan är ju hur länge aktieägarna ska låta nuvarande VDn köra bolaget i botten med kassa konsoller. Nintendo skulle tjäna mer pengar på att sluta göra konsoller och göra som SEGA och släppa multiplattformstitlar

PS. Nintendo har gått back ca 450miljoner dollar de 2 senaste åren. En ganska hyffsad summa

Det gick med vinst senaste året så det går åt rätt håll.

Sega har blivit mindre och mindre sen de slutade med konsoller så det är ingen bra väg att gå.
Som sagt Nintendo har inget att oroa sig för. EA kommer gå under årtionden innan Nintendo gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det gick med vinst senaste året så det går åt rätt håll.

Sega har blivit mindre och mindre sen de slutade med konsoller så det är ingen bra väg att gå.
Som sagt Nintendo har inget att oroa sig för. EA kommer gå under årtionden innan Nintendo gör det.

Ja, man kan ju alltid hoppas:D

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

EA är redan på ruinens brant. De trodde att de skulle rädas av SimCity2013 Försäljningen var hyfsad men inte som väntat. Jag tror de berodde mestadels på den extremt dåliga pressen om att man måste vara online hela tiden och med det så kan man ju inte ta med sig spelet ut till sommarstugan. Var rätt kul spel, men inte värt priset enligt mig då SimCity 4 kostar en spottstyver och är snabbare och roligare att spela (jag har båda men gick tillbaka till fyran) då det går att köra utan att fläkten och batteritiden på min bärbara påverkas på samma sätt som när man kör saker i 3D. Vissa tycker dock att 2013 är vackrare... Jag är inte helt säker, de olika husen i fyran hade enorm detaljrikedom, och jag gillar personligen isometrisk 2d bättre än 3d. Men som sagt det är bara min subjektiva åsikt.
Det värsta enligt mig med 2013 är inte always online, onödigt höga priset eller enorm långa supportticket tiderna utan att de sjabblade som fan med patcherna och spelet borde inte fått släppas i det skick som 1.0 var, för det priset är det helt oacceptabel. Hundratals patcher senare så är fortfaraende taxisystemet med de oändligt spawnade taxibilaren som sabbar hela skolan och kanske hela stan, de u-svängande skolbussarna och många många fler. Om de kallat den version vi har nu 1.0 efter alla patcer kanske det vore rättvisare mot spelet, Många saker är INTE fixade än och jag hoppas de gör det snart för enligt mig är det nästan spelbart i ett långt kapitel i multiplayer men spelet är ännu inte där.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inaktiv

När börjar dom utveckla nya spel till dom andra formaten då?