Infinity Ward demonstrerar grafikmotorn för Call of Duty: Ghosts

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX10:

Otroligt att det finns dom som gnäller på grafiken. personligen tycker jag utvecklingen av spelgrafik är helt fantastisk, och den blir bara bättre. Det kanske är för att jag jämför med dom spel som fanns när jag var liten i början av 80 talet. Hade någon sagt till mig då att när du är 38 år kommer man att se alla rynkor på människorna i spelen hade jag inte trott på dom. Jag kommer ihåg när Nitendot 8 bitars kom, vilken grafik! Jag kan inte fatta varför ni gnäller. Nej, ge er!

Grafiken går frammåt, ja. Men MYCKET långsammare mot vad den borde göra.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Visst är grafiken bättre, men känns ju som BC2 grafik med lite inslag av BF3.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Haha ja, varför jämför dom med MW3? (Från 2011)

Black ops 2 är ju från 2012 och är väl aningen snyggare (inte snyggt dock). Men jämför dom BO2 och Ghost så skulle väl ingen se någon skillnad därför jämför dom väl med MW3.

Roligat att 2 år gamla BF3 fortfarande är snyggare än detta.

Fast vi vet ju alla också att grafiken inte är allt, men såklart, CoD har ju inte riktigt visat något bra alls, för mig iallafall. Är väl helt enkelt inte min speltyp

De jämför med det senaste spelet i COD-serien den spelstudion har släppt. Inget konstigt med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Specs: Laptop,

Permalänk
Medlem

Fick mig att skratta när de försökte få det att låta som att MW3's motor va bra när den kom...
(Tex 01:37 "The arms in MW3 were beautiful at the time..." LOL)

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Japp det är ingen ny motor de använt. bara uppdaterat samma gamla motor som tidigare COD-spel.

Länk på detta?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Skrattade när man såg vattnet och explosionerna, plastigt.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

För första gången någonsin har jag blivit intresserad av ett CoD spel. Kanske jag skaffar Call of Duty Ghosts till min PC

Ha så roligt med alla fuskare

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Hur gammal är Captain Price egentligen?

Permalänk
Medlem

Handvispad mjukglass från Arla är fan mer revolutionerande än det här.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

absolut!

Skrivet av RX10:

Otroligt att det finns dom som gnäller på grafiken. personligen tycker jag utvecklingen av spelgrafik är helt fantastisk, och den blir bara bättre. Det kanske är för att jag jämför med dom spel som fanns när jag var liten i början av 80 talet. Hade någon sagt till mig då att när du är 38 år kommer man att se alla rynkor på människorna i spelen hade jag inte trott på dom. Jag kommer ihåg när Nitendot 8 bitars kom, vilken grafik! Jag kan inte fatta varför ni gnäller. Nej, ge er!

Jag håller med dig fullt ut!

Kommer ihåg när tekken 3 kom och man fick prova det hos nån kompis, JÄVLAR vilken skillnad det va från 2an, det var ju typ verkligt!
så provade jag senaste tekken spelet hos syrran för ett tag sen och det är helt sjukt vad det spelet har gått framåt, allt från karaktärer till miljöer!

2an
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://img.brothersoft.com...

3an
https://www.google.se/search?q=tekken+3&rlz=1C1AFAB_enSE518SE...

6an
https://www.google.se/search?q=tekken+3&rlz=1C1AFAB_enSE518SE...

Blir btw jätte sugen efter det här att köpa ny dator som klarar det, frågan är hur mycket en dator måste kosta för att klara det på ultra

Permalänk
Medlem

Jag gillar Cods texturer men tycker att hela spelserien har blivit bara sämre efter Mw2, dock bryr jag mig inte allt för mycket om grafiken om spelet för övrigt är bra.

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonnyutanh:

Jag håller med dig fullt ut!

Kommer ihåg när tekken 3 kom och man fick prova det hos nån kompis, JÄVLAR vilken skillnad det va från 2an, det var ju typ verkligt!
så provade jag senaste tekken spelet hos syrran för ett tag sen och det är helt sjukt vad det spelet har gått framåt, allt från karaktärer till miljöer!

2an
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://img.brothersoft.com...

3an
https://www.google.se/search?q=tekken+3&rlz=1C1AFAB_enSE518SE...

6an
https://www.google.se/search?q=tekken+3&rlz=1C1AFAB_enSE518SE...

Blir btw jätte sugen efter det här att köpa ny dator som klarar det, frågan är hur mycket en dator måste kosta för att klara det på ultra

10k kommer du långt på.

Permalänk
Medlem

Hmmm, lite högre upplösningar på texturerna, något fler ytor i trådmodellerna, smärre justeringar i ljussättning.
Och sen?
Förstörbar omgivning: nope
Dynamiskt föränderlig miljö: nope
Samma karta vid olika tidpunkter: troligen inte

Sååå, same same som CoD MW1, men de har lagt ner 100 mantimmar polering

Det lyser väldigt tydligt igenom att det är spelkonsolerna som sätter begränsningarna.

Sorry, not interested in buying games that looks 2007 in 2013

EDIT:
För skojs skull; ta en titt på nyheterna i Frostbite 2 motorn: http://www.youtube.com/watch?v=V1V1pv2v9Fw
Som släpptes 2011...

Permalänk
Medlem

Vad fan, jag tyckte det var en riktigt stor skillnad. Ja, i alla fall om man jämför med mw3.

Citat:

Nu har videoklippet där Ghost jämförs med äldre Modern Warefare

Är felstavat om någon på redaktionen ser detta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Herp derp

Permalänk
Inaktiv

jämför BF 1942 med COD istället! haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Länk på detta?

Här pratar en av utvecklarna om det själv: http://youtu.be/ciRQ0XsPoQs?t=4m47s

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Pinsamt dåligt av dom. Man tycker ju att dom borde kunna använda sig av riktig volumetric lightning. Det är ju något som till och med förra generationen klarade av. Såna här billiga budgetlösningar ska inte ens behöva existera på den kommande generationen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Här pratar en av utvecklarna om det själv: http://youtu.be/ciRQ0XsPoQs?t=4m47s

Jo men när man tänker efter är det ju klart att de inte kan skapa en helt ny motor på två år

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Not impressed.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk

Wont look that good when it's released. It just wont, and you all know it.

Permalänk
Avstängd

blev inte imponerad alls.

1. grafiken såg inte levande ut alls

2. hur svårt ska de vara att göra så att hunden har riktigt hår? Första gången jag slog på starfox adventure på gamecube och såg att Fox hade "hår" över hela kroppen så tyckte jag de var skittufft men en så hög detalj att de tar med vart enda hårstrå, tänkte att de bara kan bli bättre och bättre när de gäller allt med texturer att göra. Hunden såg bara platt och orealistiskt ut.

3.Utomhus scenerna kunde varit ifrån vilket spel som helst.

4. Mer polygoner och "smoothare" ytor? va fan är de 2006 nu eller?

sedan förstår jag inte av de som i tråden skrev att de tänker köpa spelet pga av dessa förbättringar, hur tänker ni egentligen? Har grafiken en så stor betydelse att när de gör dessa minimala förbättringar så köper ni det. Kan bara skratta

Permalänk
Medlem

Det e ju tur att grafiken är det enda man köper spel för.. Tacka vet jag BF1942, grymt bra grafik för sin tid och fortfarande ett grymt roligt spel, änn idag!
Ser mer fram emot BF4 än CoD Ghost..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av RX10:

Otroligt att det finns dom som gnäller på grafiken. personligen tycker jag utvecklingen av spelgrafik är helt fantastisk, och den blir bara bättre. Det kanske är för att jag jämför med dom spel som fanns när jag var liten i början av 80 talet. Hade någon sagt till mig då att när du är 38 år kommer man att se alla rynkor på människorna i spelen hade jag inte trott på dom. Jag kommer ihåg när Nitendot 8 bitars kom, vilken grafik! Jag kan inte fatta varför ni gnäller. Nej, ge er!

Absolut de går frammåt, men så som du tänker kan vi ju tänka på så oerhört mycket.
Här har vi ett företag som stoppar all utveckling och inte går frammåt. Om vi skulle jämföra allting med de som fanns för 10 år sen så skulle ingenting behöva utvecklas i någon rask takt.

Vill vi verkligen ha att varje år kommer de en ny funktion, skulle vi gjort likadant med telefoner?
Nu släpper vi Samsung Galaxy s5 - Den har en ny funktion, bättre kamera.
Vi måste ju få kritisera och jämföra med den konkurrens som finns nu. Vi kan inte jämföra med de som ligger bakom oss även om vi ibland är lite nostalgiska, ingenting skulle gå framåt om vi gjorde på de sättet.

Kolla på det nya COD och jämför de med de nya Battlefield eller Crysis. Om några år kommer vi och sitta och kolla på de spelen och säga:
- På min tid var detta häpnadsväckande grafik!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Grafiken går frammåt, ja. Men MYCKET långsammare mot vad den borde göra.

Ja den går långsamt framåt, det gör den. Men har inte det blivit lite väl mycket tänk enbart på grafiken nuförtiden? Kan själv kan slå igång ps1:an bara för att få känna hur spel egentligen ska vara.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jo men när man tänker efter är det ju klart att de inte kan skapa en helt ny motor på två år

Motorn släpptes för 8 år sedan.
Och när CoD totalt dragit in tiotals miljarder svenska kronor kan man ju tycka att resurserna för att skapa en ny motor finns.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Ser fint ut, kanske blir till och köpa detta CoD.
Gillade MW2 starkt tills communityt gick åt skogen.
Black Ops var iofs också redigt soft, men MW3 fick mig att avstå från Black Ops 2.

Communityt gick åt skogen? Är inte MW2 ett p2p spel utan mod tools?

Skrivet av €lysian:

Här pratar en av utvecklarna om det själv: http://youtu.be/ciRQ0XsPoQs?t=4m47s

Holy shit vad mycket skit det snackas!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

hade verkligen hoppats på lite mer, känns inte som att detta kommer att pusha grafiken till de höjder som jag hoppades på. Jag vet att man inte kan vänta sig så mycket mer med tanke på hårdvaran men trodde att man skulle kunna få ut mer då man bara driver spel och inget annat som os etc.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Det här är alltid kul men det är inte pga en utdaterad grafik motor som jag tröttnat på det nya CoD spelen. Det är för att dem blir mer och mer spelar vänliga, ALLDELES för spelar vänliga. CoD spelen har alltid haft en snabb inlärningskruva (enligt vad jag har upplevt) men jag tycker det roliga kommer senare. Vi tar Cod4 (Första Modern Warfare) som exempel. Det var kul när du hade lärt dig spelet och låst upp vapnen, men sen kom det roliga, PROMOD!(Endast på PC, en mod) Där man kunde spela i en balancerad miljö helt riktat för tävlingsinriktade matcher. Det fanns något mer att spela för än rank. Man fick bli bättre, man lärde sig nya tekniker som inte använts innan.
Avslutar det här lite snabbt

Det är det här jag saknar i dem nya spelen, för mycket blajj och skit runt omkring.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk

Jag hade nog trott på detta om grafikmotorn hade ett namn. Man märker att EA och DICE är enorm stolta över deras Frostbite motor. Så formodligen handler detta bara om en pimpat version av den goda gamla motorn.

Visa signatur

The Beast: Fractal Design Define R6 | Corsair RM850x | Gigabyte Aorus X570 Master | AMD Ryzen 9 3900X Prosessor | ASUS Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC | Corsair LPX DDR4 3200 MHz 128 GB RAM |Gigabyte Aorus FV43U 43" 4K monitor