EA: "Xbox One och PS4 är en generation före de snabbaste PC-datorerna"

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MrGangBanger:

Varför är folk så aggressiva?

För att EA totalförnekar ett av vårt communitys viktigaste och mest kända fakta.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Fanns inget misslyckat med xbox one visningen. Men däremot ps4 uppvisningen var ju rätt igenom pinsam. Föresten så skiter jag i hur mycket starkare ps4 är då spelen troligen kommer se identiska ut mellan konsollerna. Vill du ha bästa grafiken spelar du på PC.

Jag vet inte riktigt om du är ärlig och novis, troll eller direkt ignorant.
Xbox One-visningen var ju katastrofal i typisk Microsoft E3-anda de senaste tre-fyra åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Fanns inget lyckat med Xbox One-visningen.

Förutom det faktum att de verkligen visade upp Xbox One.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wibart:

Förutom det faktum att de verkligen visade Xbox One.

Spelar ingen större roll då de inte visade vad den är kapabel till. De pratade mest om TV och hur fantastiskt det är att kunna styra allt med röstkommandon.

Permalänk
Medlem

Visst att dom är

Ser mycket snyggare ut på PC, som drevs av ett GTX680, och idag finns det betydligt värre kort än det, och man kan även trycka in fler kort om man så vill.

Som vanligt så är EA full av skit! Kan dom inte bara hålla munnen stängd?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Heh heh! Då kanske dessa nya konsoler kan köra i mer än 720p / 30 fps?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett år efter lansering skulle jag inte vara förvånad om det finns surfplattor med Xbox One's prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Spelar ingen större roll då de inte visade vad den är kapabel till. De pratade mest om TV och hur fantastiskt det är att kunna styra allt med röstkommandon.

Vilket tydligen var vad de ville visa. Så de lyckades! Och dessutom hade de en plastlåda man kunde titta på.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Ett år efter lansering skulle jag inte vara förvånad om det finns surfplattor med Xbox One's prestanda

Skulle inte tro det då den nuvarande generationen mobila proccessorer inte ens kommit ikapp Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Tillåt mig att skratta, HA HA HA.

Permalänk
Medlem

Jävla vilket noggrant ordval är väl det enda man kan säga.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Bs givetvis.. Men tyvärr är de bra PR i den verkliga världen där folk tror att de är så.. Precis som folk tror att Mac är snabbare än pc bara för att de sitter ett äpple på.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wibart:

Förutom det faktum att de verkligen visade upp Xbox One.

Ironiska är att Sony gjorde mycket bättre av sig i sin presentation. Och dom behövde inte ens visa upp sin konsol...

Utseendet av konsolen är inte direkt det viktigaste.. Dess förmåga och spel utbud, är vad som är viktigast.
Något Sony lyckades presentera mycket bättre än M$.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Vad menar han egentligen med att de har 8-10 gånger prestandan hos en PC? En grafikkrets som presterar sämre förr-förra generationens top-of-the-line-kort? Eller tänker han på att utvecklarna kommer optimera arslet av sig för att få det att flyta okej på konsolerna? Det är ju knappast ett bevis på att maskinerna presterar bättre, om jag tar en gammal skrot-Volvo, och sätter den på släp bakom en bärgningsbil, och sen vill tävla mot en monstertruck med sönderskurna däck kan jag ju knappast skryta om vilken muskelmaskin jag sitter på för att jag vann loppet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Xbox One har 'rocket science-level stuff' i sig så det är såklart den är generationer före PC! Vattenkylare > PC.

Permalänk
Medlem

Nejmen, tänk om användarna skulle få för sig att de kan göra andra saker med sin maskin än det deras kapitalistiska överherrar beordrar dem att göra! De skulle kunna hålla på med en massa fuffens; installera fri programvara, kommunicera utan att bli övervakade och köpa spel från indieutvecklare! Man bara darrar vid åtanken!

Permalänk
Avstängd

Tjena bena! Dock inte förvånad över uttryckandet; det kallas för klassisk marketing hype, vilket amerikaner inte kan få nog av, dock är vi svenskar mer skeptiska gentemot detta än genomsnittlige amerikanen så vi kommer inte att häpnas när sanningen kmr fram, dvs., dagens köpbara datorer ÄR och förblir snabbare än nästa generationens tv-spel, för de är ju för ffs gjorda på datordelar haha!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

EA gör det EA gör bäst.
Ljuger.

Permalänk
Medlem

Hahahaha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ser mycket snyggare ut på PC, som drevs av ett GTX680, och idag finns det betydligt värre kort än det, och man kan även trycka in fler kort om man så vill.

Som vanligt så är EA full av skit! Kan dom inte bara hålla munnen stängd?

Nja, jag är inte övertygad om att det ser "mycket snyggare ut" på PC. Jag kunde ärligt talat inte säga vilken jag tyckte jag upplevde som snyggast, men jag tror att jag upplevde PC-versionen som mer krävande/komplicerad.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Det förvånar mig inte ett dugg det där uttalandet. Faktum är att jag stöter på folk ganska ofta som faktiskt tror att konsoler verkligen är "as good as it gets"
Har haft diskussioner om det ämnet med folk som verkligen inte har intresse/kunskap vad gäller datorhårdvara.
För den vanliga användaren så finns det väl inte ens på kartan att man skulle lägga över 7000 kr på en dator, än mindre att man skulle lägga den summan på ett grafikkort..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Nja, jag är inte övertygad om att det ser "mycket snyggare ut" på PC. Jag kunde ärligt talat inte säga vilken jag tyckte jag upplevde som snyggast, men jag tror att jag upplevde PC-versionen som mer krävande/komplicerad.

Grunden är väl ganska lika men det är skillnad i detaljerna.

Permalänk

Muahahaha!! HAHAHA!! HAHAHA!!

Innebär detta att dom kommer ha nymodigheter som AA/MSAA??

HAHA!

Permalänk

ROFL

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem

Vet inte vad deras konsoller kostar , och jag bryr mig inte heller, men playstations pris kontra en bra dator skilljer rätt mkt.
Så pris kontra prestanda i åtanke så är kanske dom "bättre" än en dator men att påstå att xbox o psx skulle vara bättre än en dator är jy dagens skämt.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Så PS 4 med PC komponenter, vore intressant och veta mer om operativ systemet som den använder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Jag vill inte verka paranoid eller något... men nu blir det fanimej på med foliehatten. Man vill ju inte bli hjärntvättad av idioter från EA.

True that! Dags att åka iväg i sitt tefat med foliehatten på så att man kommer undan!

Anledningen till att han som ger detta uttalande gillar de nya konsolerna är att de inte behöver hushålla med systemresurserna -> de kan koda och optimera slarvigare och komma undan med billigare produktion av spel -> större vinst... Blir jobbigt bara när de framöver kommer porta diverse titlar från krysslådan och pe-ess-4 till PC - förmodligen med horribel prestanda som resultat. Jag kan ha fel, men det känns som att om spelet inte är lika genomtänkt från början så blir portningen sämre.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Hans ordval gör väl påståendet i nån mån sant men det är lite fult skrivet.

Sedan angående hårdvaran i de nya konsolerna, jag vet inte riktigt vad folk hade förväntat sig. Man måste nog vara lite pragmatisk när man ska bygga en ny spelkonsol idag, det är lite som att 'beställa en pizza' åt flera miljoner och samtidigt så måste den möta ett visst pris.
Sony och Microsoft har frågat utvecklare vad de vill ha, jag kan tänka mig att det gått till ungefär såhär.

M&S - Vad vill ni (utvecklare) ha?
U - Minne!
M&S - Jaha, vad vill ni ha mer då?
U - Mer minne!
M&S - Jaha, ok... men nått annat då?
U - Vi vill ha en kraftfull GPU ge oss det kraftfullaste Nvidia eller AMD kan erbjuda!
M&S - Err.. ok.. ni vet väl att vi måste möta ett pris? Men ok, det är noterat, nått annat?
U - Ett monster till CPU vi hör att både Intel och AMD har nå häftiga med många kärnor vi vill inte ha nå special.
M&S - Jaha, ok vi ska se vad vi kan göra...

Sedan går M&S till konsumenterna och frågar vad de använder sina spelkonsoler till och vad de får kosta.

M&S - Vad använder ni era konsoler till?
K - Vi spelar dvd och blu-ray film på min iaf.
M&S - Ok? Men gör ni inget annat?
K - Jo, vi ser på netflix å!
M&S - Jamen spelar ni inget på eran spelkonsol?
K - Mja, det har väl hänt. Senaste COD var riktigt bra vilken story! vilken inlevelse! Dessutom tyckte våra barn tyckte det var roligt att hoppa runt och dansa!
M&S - Vad skulle ni betala för en ny konsol?
K - ptja, vi vet inte... 1500 spänn?

Sedan så går det en tid och både Microsoft och Sony visar upp nästan likvärdiga maskiner och det tycker jag visar att de båda gjort sin läxa.

'Pizzan' blir inte bättre än så här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

På en punkt har han rätt. Dock har han formulerat sig så fruktansvärt puckat. Han generaliserar hela grejen.
Konsolerna utnyttjar resurserna bättre genom grymt optimerad mjukvara.
Så för entusiasten är detta tjurbajs. Men för gemeneman är det väldigt bra nyheter. Det betyder att han hellre satsar på en One eller en PS4.

Mycket vill ha mer. Eller hur, EA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0ptiC:

Konsolerna utnyttjar resurserna bättre genom grymt optimerad mjukvara.

Det där är en gammal överdrift. Visst går det att optimera för hårdvaran och de slipper Windows lager med skit, men när du väl slår i taket så slår du i taket. En tråd kan inte bli snabbare än vad en 1,6GHz CPU core gjord för ultraportabla/superströmsnåla klarar av. En tråd på en high-end desktop-CPU har mer än 100% högre i prestandatak. Likaså har GPU:n sitt tak, speciellt på Xbox1 som har långsamt grafikminne och måste göra en massa speciallösningar för att komma runt det.

Konsolspel har oftast varit "optimerade" genom att skära ner på grafik/upplösning i spel för att passa hårdvaran. Och dessutom har de enormt höga produktionsvärden i dedikerade spel, medans PC:n oftast får konverteringar med begränsad budget.