Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte ens läsa igenom alla inlägg men en sak är säker, synen på marknadsföring här och mot många andra länder skiljer sig enormt. På både gott och ont.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Det mest tragiska med denna video måste ju vara reaktionerna här, och alla "påhopp" om hennes utseende...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Här lär ni er uppgradera RAM-minnet!

http://www.youtube.com/watch?v=I66i4SVByEA

OMG... Inte skrattat så ärligt på länge...:D

(skyldig till att ha tittat på hela dock..:() Så Sjukt bra att dom tog med när hon glömmer bort vad hon snackar om.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Haha, detta var nog det i särklass dummaste PR-jippot på länge. Jag kommer nog i så stor utsträckning som möjligt undvika MSI produkter bara på grund av detta. Det känns nästan som att MSI tror att vi män är så förbannat korkade att vi väljer deras komponenter för att de har en lättklädd tjej som visar upp prylarna. Förmodligen finns det en del så korkade män men större delen av oss baserar nog våra köp på andra faktorer än demopersonens utseende. Det hade för övrigt varit sjukt mer "äkta" om en fet, ful man satt i någon skabbig källare och visade produkterna. Han hade han dessutom gjort det iförd bikini hade jag köpt allt de erbjudit. DET hade varit humor...

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Medlem

Denna reklam är värd en oscar

Visa signatur

Specs: Laptop,

Permalänk
Medlem

Haha lite småroligt. Mest för att det provocerar feminister.

Roligt med alla här som klagar på att det är sexistiskt, för att sedan surfa in på lite hårdporr. Desto mer man klagar, desto mer undanträngt begär har man

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Muahaha, den där kommer ju inte ens att boota... Suck... inget ESD-skydd och den där polyester bikinin skapar nog finfina statiska laddningar. Inga strömkablar till grafikkortet, ingen frontpanel inkopplad... och hon tryckte inte dit IO-panelen ordentligt...

Vilken fail...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Men vad fan! När hon höll upp processorn så VIDRÖRDE HON BÅDE PINNARNA OCH VÄRMESPRIDAREN! ... Lycka till at få bra temperaturer på den...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Ollebro:

Hon är precis lika hjärntvättad som resterande befolkning i Asien.

Jag blir imponerad att du lyckas dra större delen av den mänskliga befolkningen över en kant och samtidigt tycker att folk ska behandlas som individer istället för, säg, kön, eller kanske rentav etnisk tillhörighet. Ur ett rent personligt perspektiv, alltså.

För resterande åsikter från min sida angående videon refererar jag till mitt ursprungliga inlägg.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Jag tycker också det är fånigt med 'tits n' ass'-marknadsföring, men vilken del utav 'publicitet' är det folk inte fattar? Lösningen är alltid den samma; Ignorera.

Permalänk
Medlem

Jag tog mest åt mig utav att hon har fula tänder, bortsett från det så är hon helt okej. Just det, cool reklam...

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem

Om man nu vill ha en lättklädd person att presentera ens produkter så se till att denne har kunskap om produkterna annars blir det väldigt osexigt och löjligt, som i detta fall enligt mig. Valet av musiken kan ju diskuteras det med.

Permalänk

Det här var fan det sämsta jag någonsin sett.. Dubbningen var ju precis lika fin som hennes tänder

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Sedan sitter vita män i den här tråden och gnäller om att det INTE är sexistiskt.

Varför är det bara VITA män/kvinnor som alltid ska upp vita män i diskussionen? Lider ni av dåligt självförtroende pga er hudfärg? Så man kan alltså mäta sexism efter hur ljus hudfärgen är? Om jag tar och solar idag, blir jag lite mindre sexistisk efter? Eller måste man födas med hudfärgen (dvs att det är blod/ras som har att göra med hur sexistisk man är)?

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Skrivet av Kent:

Tror tjejen missade att distanserna ska sitta i datorn och ej kastas in i käften.

Hahaha!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

*gäsp* incoming rage!

OT: Lät lite off med dubbning.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Inaktiv

Måste bara älska alla pk personer här inne. Det är självklart att sex säljer. Vem bryr sig. Tjejen är snygg och trevlig att titta på, har man vett köper man delar baserat på hur de beter sig i en dator. Är man fjortis då köper man baserat på färg schema, att köpa för att det är en snygg tjej i videon är knappast mycket sämre anledning.

Permalänk
Medlem

Bry er inte om det där med tänderna, rätt så vanligt hos japanska män/kvinnor.
Tittar man på populationen så har väldigt många dåliga tänder där borta.
Och med dåliga tänder menar jag missfärgningar, felställningar, defekter etc.
Finns många anledningar till det och döm inte tjejen för det! Högst sannolikt har hon renare tänder än majoriteten av medlemmarna här (min spontana gissning efter att ha sett väldigt många tonåringar!).

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu vet nog varenda kille hur man monterar en dator.

MSI - "Helps" you learn.... sort of.

Permalänk
Medlem

Hon får bygga min nya dator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Orka bry sig om det finns lättklädda fruntimmer, de är knappast där under pistol hot. Sex säljer så är det bara, ta en titt på hur vissa bilmässor ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte vart du ha fått det ifrån, men de du säger stämmer inte alls.

De är tjejernas val att bli modell/strippa m.m och när de heller bilmässor så hyr dom in tjejerna dom som är modell. Tro mig jag är mer erfarenhet än du!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navicula:

Nämen MSI... Får inte vi tjejer lite reklam med killar i leopardkalsonger? Är ju helt ok att porträttera oss med såna kläder och teknik

hade varit katastrof

Permalänk
Medlem

LoL och dubbat var det oxå.

Undrar om det bara är MSIs reklamavdelning som fortfarande lever i 90-talet, eller om hela Asien gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Detta har INGET med vad hon får göra med sin kropp att göra eller inte. Hon är precis lika hjärntvättad som resterande befolkning i Asien. Där är det accepterat av både kvinnor och män att kvinnor endast är sexobjekt för män att njuta av. Sjukt äckligt och motbjudande, inte heller kan vi förvänta oss att flickor någonsin skall visa intressen för datorer så länge de objektifieras och inte tas seriöst utan "TITS OR GTFO".

Sedan sitter vita män i den här tråden och gnäller om att det INTE är sexistiskt. Men vad vet jag. Jag råkar tycka att vi kunde behandla varandra lika utan att se ned på andra men jag antar jag är en PK KÄRRING.

Du får tycka vad du vill men jag skulle uppskatta om du kunde undvika rasistiska inlägg i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Orkade bara se 45 sek, skiter fullständigt i vad de har i sina reklamfilmer, kvalité och pris är vad jag bryr mig om, kan inte tänka mig att deras hårdvaror blir billigare av taskigt producerad reklam.

Permalänk
Medlem

HAHAHAH, underbar reklam! alla får såklart tycka vad dom vill, men jag tyckte den var korkad och skön xD

EDIT: och hur mkt gratis reklam kommer dom inte få nu när alla pratar om det? tänkt på det?

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Detta har INGET med vad hon får göra med sin kropp att göra eller inte. Hon är precis lika hjärntvättad som resterande befolkning i Asien. Där är det accepterat av både kvinnor och män att kvinnor endast är sexobjekt för män att njuta av. Sjukt äckligt och motbjudande, inte heller kan vi förvänta oss att flickor någonsin skall visa intressen för datorer så länge de objektifieras och inte tas seriöst utan "TITS OR GTFO".

Sedan sitter vita män i den här tråden och gnäller om att det INTE är sexistiskt. Men vad vet jag. Jag råkar tycka att vi kunde behandla varandra lika utan att se ned på andra men jag antar jag är en PK KÄRRING.

Jag vet inte vart du ha fått det ifrån, men de du säger stämmer inte alls.

De är tjejernas/killarnas val att bli modell/strippa m.m och nej de hjärntvättas inte som du tro i din fantasi. Tro mig jag är mer erfarenhet än du!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Blev sugen på msi produkter

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Men dra åt helvete vilken p13-inriktad kvinnoförtryckande reklam. Åt helvete med det här.

Du glömde skriva HENförtryckande

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

va fan håller dom på med?Tandborste kanske...............................................

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile