Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Du kan inte blanda 5% med 15%. Och allt från 5% kommer inte med i 15% så du måste nog göra två beställningar.
Men det är helt klart värt att vänta och se hur det blir.

Ok, tack för infon, men är väl som sagt bara att se vad som händer...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Saya:

Det där är dock ingen nedladdningsbar version. Omgående åtkomst i stället för ett par tre dagars väntan samt ingen förpackningsjonglering är enkelt värt en femtiolapp extra.

Så kan man tycke men det finns ändå en del som gärna vill ha programmet på dvd. Du kan ju lägga till infon om Dustins erbjudande i fyndtråden, då kan folk själv välja mellan nerladdning och dvd.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Adobe Lightroom 4 för 807:- med koden LIGHTROOM33.

http://www.adobe.com/cfusion/store/handlers/elicensing/trialc...

Gäller till och med 29 maj.

Darktable för 0:- med ingen kod.

http://www.darktable.org/

Gäller för all evighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Darktable för 0:- med ingen kod.

http://www.darktable.org/

Gäller för all evighet.

Och GIMP i stället för Photoshop eller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Och GIMP i stället för Photoshop eller...

Det tycker jag personligen, men många har svårt för GIMP. Darktable däremot har jag inte hört någon klaga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Darktable däremot har jag inte hört någon klaga på.

Att det överhuvudtaget inte finns tilll Windows är väl en början.

Permalänk
Medlem

Finns det någon kod till Dustin för fraktfritt eller liknande?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klos_:

Finns det någon kod till Dustin för fraktfritt eller liknande?

om du är student

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

#13552603

Corsair Vengance 1300, värt att uppgradera från Siberia V.2?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ringde Misco, det var något fel i deras automatiserade system, vilket gjorde att allt blev fel, och vissa fick fläktar iväg skickade utan att bli annulerade. Hon sa att jag skulle låta paketet gå tillbaka till dem och hon fixar tillbaka pengarna till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Ringde Misco, det var något fel i deras automatiserade system, vilket gjorde att allt blev fel, och vissa fick fläktar iväg skickade utan att bli annulerade. Hon sa att jag skulle låta paketet gå tillbaka till dem och hon fixar tillbaka pengarna till mig.

Jag fick ett annat erbjudande; behålla fläkten som är på väg hit (gratis) samt få Kabuto II till deras inköpspris. Eftersom Kabuto II är i princip perfekt för mig avseende höjden (13 cm) så är det ändå en bra deal för mig.

Få se hur tyst Glide Stream 1300 är vid 12 V bara. Kan ev ha den som inblås istället för Slipstream 800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Jag fick ett annat erbjudande; behålla fläkten som är på väg hit (gratis) samt få Kabuto II till deras inköpspris. Eftersom Kabuto II är i princip perfekt för mig avseende höjden (13 cm) så är det ändå en bra deal för mig.

Få se hur tyst Glide Stream 1300 är vid 12 V bara. Kan ev ha den som inblås istället för Slipstream 800.

Det var en helt okej deal faktiskt, men du måste nog köra fläkten på 7v för att den ska vara tyst.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

#13552603

Corsair Vengance 1300, värt att uppgradera från Siberia V.2?

Jag och en polare har beställt dem, verkar vara väldigt bra för gaming och film men inte lika bra för musik då basen kan bli lidande.

Permalänk
misco.se

Hej!

Angående fläkten som hade fel pris/specifikation på Misco.se;

Vi har skickat ut följande mail (enligt nedan) till de kunder som köpt den felspecifierade fläkten och blev berörda av felet. Vi låter därför alla här på Sweclockers köpa den korrekta kylaren till vårt inpris som en kompensation för felen i specarna. Priset börjar gälla imorgon och man måste ha Sweclockers-koden aktiverat på sitt konto för att kunna köpa till det priset. Som vanligt får Ni också fraktfritt.

Har ni glömt koden eller hur man använder den så är det följande som gäller:

Besök www.misco.se/personalrabatt och följ instruktionerna. koden Ni skall använda är "sweclockers1337".

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, Marknadschef MISCO.SE

===
Hej,

Tyvärr så måste jag meddela att vi har haft en felaktig specifikation (samt bild) på vår hemsida när det kommer till den produkt du har beställt med artikelnummer: 10521294, detta då det dessvärre bara är en fläkt och inte en hel kylare.

Hela kylaren finner du här: http://www.misco.se/?sku=10563953 och även om vi önskar att vi hade kunnat skicka ut en sådan istället för samma pris så är prisskillnaden lite för stor för att vi skall kunna göra det.

Det vi däremot kan erbjuda dig är att du får köpa den till det pris vi köper in den för, vilket är 356:- inkl. moms. För att genomföra det rent tekniskt så kommer vi att justera ner priset direkt i vår shop via din SweClockers-rabatt (skall fungerar från och med kl. 10.00 imorgon) och om det är intressant så är det bara att lägga in en ny order på vår hemsida när priset är justerat.

Vad gäller den felaktiga ordern som har skickats ut till dig så får du givetvis behålla produkten/produkterna kostnadsfritt oavsett om du är intresserad av att köpa hela kylaren eller inte. I det fall du har betalat via kort/direktbetalning vi ser självklart till att hela köpesumman återbetalas till det kort/konto som du använde vid beställning (normalt inom 3-4 arbetsdagar) och i det fall du har valt att betala via Klarna så kommer fakturan att justeras bort hos dem.

Ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade!
Med vänliga hälsningar
Marcus på Kundtjänst
====

Permalänk
Medlem
Skrivet av misco.se:

Hej!

Angående fläkten som hade fel pris/specifikation på Misco.se;

Vi har skickat ut följande mail (enligt nedan) till de kunder som köpt den felspecifierade fläkten och blev berörda av felet. Vi låter därför alla här på Sweclockers köpa den korrekta kylaren till vårt inpris som en kompensation för felen i specarna. Priset börjar gälla imorgon och man måste ha Sweclockers-koden aktiverat på sitt konto för att kunna köpa till det priset. Som vanligt får Ni också fraktfritt.

Har ni glömt koden eller hur man använder den så är det följande som gäller:

Besök www.misco.se/personalrabatt och följ instruktionerna. koden Ni skall använda är "sweclockers1337".

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, Marknadschef MISCO.SE

===
Hej,

Tyvärr så måste jag meddela att vi har haft en felaktig specifikation (samt bild) på vår hemsida när det kommer till den produkt du har beställt med artikelnummer: 10521294, detta då det dessvärre bara är en fläkt och inte en hel kylare.

Hela kylaren finner du här: http://www.misco.se/?sku=10563953 och även om vi önskar att vi hade kunnat skicka ut en sådan istället för samma pris så är prisskillnaden lite för stor för att vi skall kunna göra det.

Det vi däremot kan erbjuda dig är att du får köpa den till det pris vi köper in den för, vilket är 356:- inkl. moms. För att genomföra det rent tekniskt så kommer vi att justera ner priset direkt i vår shop via din SweClockers-rabatt (skall fungerar från och med kl. 10.00 imorgon) och om det är intressant så är det bara att lägga in en ny order på vår hemsida när priset är justerat.

Vad gäller den felaktiga ordern som har skickats ut till dig så får du givetvis behålla produkten/produkterna kostnadsfritt oavsett om du är intresserad av att köpa hela kylaren eller inte. I det fall du har betalat via kort/direktbetalning vi ser självklart till att hela köpesumman återbetalas till det kort/konto som du använde vid beställning (normalt inom 3-4 arbetsdagar) och i det fall du har valt att betala via Klarna så kommer fakturan att justeras bort hos dem.

Ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade!
Med vänliga hälsningar
Marcus på Kundtjänst
====

Var precis en sån här post som behövdes, skönt att vi äntligen fått klarhet.
Kylaren kommer bli billigast på prisjakt + gratis frakt på det, inte helt dumt så det tackar man för.
Annars så finns den på cdon för 365 med swec1305 koden, men då är det 49kr frakt på det också.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

Jag och en polare har beställt dem, verkar vara väldigt bra för gaming och film men inte lika bra för musik då basen kan bli lidande.

I mitt fall är det endast för Gaming då jag oftast använder högtalare för musik. När jag behöver köra Vent så kör jag lurar, annars högtalare. Tydligen tycker folk att det låter lite skumt när jag pratar med Siberian varför jag letade efter eventuella alternativ.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av screamin-daemon:

Inet firar 30.000 likes på facebook. Samsung 840 120GB för 599:- Dessutom får man med en hemlig "godiebag"
http://www.inet.se/produkt/4304504/samsung-ssd-basic-840-seri...

Glöm inte fraktfritt: https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Hur ligger det till med denna disk, den har "bara" 130 i skriv.. Är den värd?

Permalänk

Hur kan jag kolla om den passar till min dator? har en pentium dual core cpu e6300 @ 2.80 Ghz processor (står det i device manager)

(ursäkta för noob-fråga. Blir inte klok på guider online)

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Hur ligger det till med denna disk, den har "bara" 130 i skriv.. Är den värd?

Perfekt då kan jag få ordning på min trötta i3:a jag som var inne på att köpa en helt ny burk.
Men nu får det bli denna disk istället och köra lite till.
Behöver egentligen inte mer prestanda men skönt om saker startar snabbare.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Hur ligger det till med denna disk, den har "bara" 130 i skriv.. Är den värd?

Många köpare verkar tycka den är bra men den blir sågat här: http://www.hardocp.com/article/2013/02/19/samsung_840_120gb_s...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisilicous:

Hur kan jag kolla om den passar till min dator? har en pentium dual core cpu e6300 @ 2.80 Ghz processor (står det i device manager)

(ursäkta för noob-fråga. Blir inte klok på guider online)

Passar gör den, dock troligtvis under sata2, vilket innebär lägre hastighet.

Köpte en som troligtvis åker in i päronens laptop tillsammans med en windows 7 installation.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Passar gör den, dock troligtvis under sata2, vilket innebär lägre hastighet.

Köpte en som troligtvis åker in i päronens laptop tillsammans med en windows 7 installation.

Ah ok, men det är fortfarande en uppgradering från en mekanisk hårddisk när det gäller hastighet vid uppstart? Och tack för ditt svar=)

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krisilicous:

Ah ok, men det är fortfarande en uppgradering från en mekanisk hårddisk när det gäller hastighet vid uppstart? Och tack för ditt svar=)

Jo datorn kommer kännas mycket snabbare tack vara accesstiden är så låg med en SSD. Skriv och läshastigheten är inte så jätteviktiga även om 130MB/s är lite meh.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Många köpare verkar tycka den är bra men den blir sågat här: http://www.hardocp.com/article/2013/02/19/samsung_840_120gb_s...

Jo kollar man 4k read och write så verkar den vara "dålig". Men för det priset kan man nog inte klaga allt för mycket. Det är ju trots allt budget av budgetdiskar.
Men själv skulle jag nog inte gå på en 120gb till systemdisk till huvuddator. Möjligtvis till en HTPC eller liknande då storlek och snabbhet inte är det viktigaste.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Tackar och bugar för de snabba råden. Blir att lägga ut pengar på en SSD nu då Om inte annars är det bra för det framtida bygget man planerar=)

*tackar och bugar*

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk

Jag köpte en SSD från Inet tack för tipset!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Finns jue Intel 335 180GB för 990:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1641979
Den har jue MLC kretsar som skall hålla för flera skrivningar/läsningar.
Jag står och väljer mellan Intel 335 disken och denna Samsung nu. Hade inte denna kommit på tal hade det blivit en Intel 335 för 990:- då den verkar prisvärd.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Jag var sugen enbart pga goodiebagen, nyfiken
Men disken är i mina ögon helt värdelös, en av dom sämsta 120gb ssderna på marknaden.
Duger för accesstiden men skriv är långsammare än en HDD, så ne tack.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pimpim666:

Jo kollar man 4k read och write så verkar den vara "dålig". Men för det priset kan man nog inte klaga allt för mycket. Det är ju trots allt budget av budgetdiskar.
Men själv skulle jag nog inte gå på en 120gb till systemdisk till huvuddator. Möjligtvis till en HTPC eller liknande då storlek och snabbhet inte är det viktigaste.

Nej jag kommer bara ha den som speldisk. Har redan en Samsung 830 (varför i h*lvete slutade Samsung med denna?) Funderar dock starkt på att avboka och köpa en 250GB istället. Undrar om deras Goodiebag är nåt att hänga i granen... Säkert bara en nyckelring och likn. skit.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nej jag kommer bara ha den som speldisk. Har redan en Samsung 830 (varför i h*lvete slutade Samsung med denna?) Funderar dock starkt på att avboka och köpa en 250GB istället. Undrar om deras Goodiebag är nåt att hänga i granen... Säkert bara en nyckelring och likn. skit.

Ja hade det varit ett bra pris på 250gb hade jag slagit till, men 840 120gb (icke pro) är en hemsk disk.
Vill inte ens ha den som speldisk.