Få bilder både på Ipad och Iphone, möjligt?

Permalänk
Inaktiv

Få bilder både på Ipad och Iphone, möjligt?

God kväll.

Jo jag har sedan ett tag haft en Ipad och något som skulle vara underbart är om bilderna jag har på Iphonen även lägger sig på Ipaden, både nya och gamla.

Jag har kikat runt, och det som står på Icloud > Bildström > Min bildström > På, känns troligt att det ska vara på. Har dragit igång det på båda enheterna, men händer inget.

Uppskattar verkligen svar!

Permalänk
Medlem

Bildströmmen gäller bara nytagna bilder. Om du lägger över bilder från datorn så är det ju bara att synca dem till båda?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

God kväll.

Jo jag har sedan ett tag haft en Ipad och något som skulle vara underbart är om bilderna jag har på Iphonen även lägger sig på Ipaden, både nya och gamla.

Jag har kikat runt, och det som står på Icloud > Bildström > Min bildström > På, känns troligt att det ska vara på. Har dragit igång det på båda enheterna, men händer inget.

Uppskattar verkligen svar!

Är enheterna inloggad med samma Apple ID? Troligen är dem väl det, men vill bara försäkra mig

Visa signatur

MacBook Pro Retina 2013:
2,8 GHz (3,3 GHz) Dual-Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3L
256 GB PCIe-baserad flashlagring

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Piece of Cake:

Bildströmmen gäller bara nytagna bilder. Om du lägger över bilder från datorn så är det ju bara att synca dem till båda?

Det går ju iförsig, tänkte bara ifall det annars gick på något "trådlöst" sätt!

Skrivet av Taloma:

Är enheterna inloggad med samma Apple ID? Troligen är dem väl det, men vill bara försäkra mig

Det är de!

Permalänk
Medlem

Bildströmmen synkar bara när enheterna är uppkopplade via wifi.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | ASUS STRIX B550-F GAMING | 16GB DDR4 3200MHz | Asus RTX 4070 12GB Dual OC | 2TB Samsung 980 PRO | Apple LED Cinema Display 27 | Bärbar: iPad Pro 12.9 2022 M1
Server: Xeon E3 1280v2 | 16GB DDR3 ECC | 4x8TB Raidz | Esxi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pengen:

Bildströmmen synkar bara när enheterna är uppkopplade via wifi.

Så långt har jag förstått, dock verkar det inte vara det jag söker, då det endast gäller nytagna bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Så långt har jag förstått, dock verkar det inte vara det jag söker, då det endast gäller nytagna bilder.

Du kan ju lägga till bilder i din bildström(även bilder som inte är tagna med iPhone/iPad) som sen synkar mellan enheterna.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | ASUS STRIX B550-F GAMING | 16GB DDR4 3200MHz | Asus RTX 4070 12GB Dual OC | 2TB Samsung 980 PRO | Apple LED Cinema Display 27 | Bärbar: iPad Pro 12.9 2022 M1
Server: Xeon E3 1280v2 | 16GB DDR3 ECC | 4x8TB Raidz | Esxi

Permalänk
Medlem

Gå in under bilder på din iphone klicka på kamerarulle, klicka ändra, välj alla bilder (du måste klicka på varje) du vill synka, välj dela, välj bildström.

Klart

Felstavat
Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700