Fredagspanelen 58: Geforce GTX 780, Xbox One och AMD Kabini

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Fredag:

Störde mig lite på att ni påstog att Sony kört på en vaniljlösning med AMD:s plattform, när de gjort ganska mycket med den:

  • "First, we added another bus to the GPU that allows it to read directly from system memory or write directly to system memory, bypassing its own L1 and L2 caches. As a result, if the data that's being passed back and forth between CPU and GPU is small, you don't have issues with synchronization between them anymore. And by small, I just mean small in next-gen terms. We can pass almost 20 gigabytes a second down that bus. That's not very small in today’s terms -- it’s larger than the PCIe on most PCs!

  • [/*][/*]

  • "Next, to support the case where you want to use the GPU L2 cache simultaneously for both graphics processing and asynchronous compute, we have added a bit in the tags of the cache lines, we call it the 'volatile' bit. You can then selectively mark all accesses by compute as 'volatile,' and when it's time for compute to read from system memory, it can invalidate, selectively, the lines it uses in the L2. When it comes time to write back the results, it can write back selectively the lines that it uses. This innovation allows compute to use the GPU L2 cache and perform the required operations without significantly impacting the graphics operations going on at the same time -- in other words, it radically reduces the overhead of running compute and graphics together on the GPU."

  • [/*][/*]

  • Thirdly, said Cerny, "The original AMD GCN architecture allowed for one source of graphics commands, and two sources of compute commands. For PS4, we’ve worked with AMD to increase the limit to 64 sources of compute commands -- the idea is if you have some asynchronous compute you want to perform, you put commands in one of these 64 queues, and then there are multiple levels of arbitration in the hardware to determine what runs, how it runs, and when it runs, alongside the graphics that's in the system."

  • [/*][/*]

Vidare slutsatsen att de kommer prestera likvärdigt. Xbox använder som mest 6 av 8 kärnor till spel. Lösningen med eDRAM valde Sony bort av följande anledning:

Att man valde GDDR5 var för att komma förbi flaskhalsar som brist på bandbredd och det är noterbart att Xbone reserverar hela 3 GB till operativsystemen.

Vidare:

Vidare ska Sonys API:er vara vassare och det enda ni verkar ha kollat på är shaderprestandan. Då viftar bort att PS4 har 50% övertag bara där som att det inte skulle betyda något. Men nu kanske ni inte blir lika förvånade nästa gång Sony visar upp spel till PS4. Att de blir så mycket bättre beror på att prestandan i Xbone är rätt hårt strypt, utöver att den redan är ganska mycket sämre för just spel och att PS4:an då istället har sina optimeringar för just spel.

Vilket MS inte har några problem med att erkänna:

Jag blir mycket förvånad om inte ett sånt matigt övertag i prestanda ger utdelning. Vad jag läst mig till så verkar skillnaden inte bara vara teoretisk utan ett problem som utvecklarna måste ta med i beräkningen. Blir Xbone "lead platform" igen kommer det påverka PC-portarna negativt, så jag tycker det är värt att informera om det. Minsta gemensamma nämnaren och allt det. Som PC-entusiast så är det således av ganska stor betydelse att det går bäst för PS4 i längden. Därför jag babblar om det här, eftersom många ser på fredagspanelen och lyssnar på vad ni säger.

Det vi pratade om i "vaniljläget" var ju dock CPU där jag fått uppfattningen att MS valt att pilla med designen på ett annat sätt än Sony. Kan mycket väl vara fel, som vi sade säkert ett dussin gånger är detaljer och slutgiltig prestanda saker som får visa sig. Än så länge tar i alla fall jag allt som sägs av både Sony och MS med flera nypor salt, men som jag tydligt sade i videon känns PS4 mer som en spelmaskin där X1 fokuserar på att vara en underhållningscentral.

Det här är ju förövrigt anledningen till att vi blir allt försiktigare med att gå in på ämnen där vi inte alltid är helt pålästa. Vi behöver helt enkelt generalisera på en högre nivå, vilket många inte accepterar. Blir upprörda känslor, där andra har bättre koll på detaljerna och därför snabbt vill skrika "fel fel fel". Alternativet är helt enkelt att låta bli dessa ämnen, det blir oftast lugnare så men är samtidigt lite trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jakob mä!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

"Ser ut som en VHS från 80-talet" Började skratta med kaffe i munnen! haha

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Hejsan Sweclockers!

Att avnjuta Fredagspanelen är ett stående inslag på Fredagen eller under helgen.

Jag har en önskan, jag pendlar ca 2,5h om dagen. För att få tiden att gå har jag med mig jobbe-datorn.
Men det blir inte bara jobb; ibland blir det annat oxå. Framförallt på Fredagar.
Jag sparar ner Fredagspanelen och tittar på den på vägen hem.
En och annan podcast har oxå avspisats på tåget.

Podcasterna lägger ni upp för nedladdning, de är ju inte så stora.
Skulle ni vilja vara så vänliga och även lägga upp Fredagspanelerna för nedladdning?
Jag tror att ni skulle få betydligt fler som tittar på Fredagspanelen då.
Ni behöver inte ha alla paneler sparade, de tar upp en del plats; jag sparar ner 720p-varianten och de ligger runt 1GB.
Men tex de fem senaste panelerna kunde ni ha liggande i ett filarkiv tillsammans med podcasterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Är ni säkra på att Gigabytekortet är ett TITAN och inte ett GTX 780?
Gigabyte GTX TITAN

Ser ju mer ut som det här?

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4621#ov

Men kan ju vara att redaktion fått ett Windforce Titan kort innan de har presenterat det. För jag hittar inget heller på gigabytes hemsida om ett Windforce Titan.

Permalänk

Det finns redan (minst) en lösning på det problemet.
http://www.chromeextensions.org/utilities/chrome-youtube-down...

Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Sweclockers!

Att avnjuta Fredagspanelen är ett stående inslag på Fredagen eller under helgen.

Jag har en önskan, jag pendlar ca 2,5h om dagen. För att få tiden att gå har jag med mig jobbe-datorn.
Men det blir inte bara jobb; ibland blir det annat oxå. Framförallt på Fredagar.
Jag sparar ner Fredagspanelen och tittar på den på vägen hem.
En och annan podcast har oxå avspisats på tåget.

Podcasterna lägger ni upp för nedladdning, de är ju inte så stora.
Skulle ni vilja vara så vänliga och även lägga upp Fredagspanelerna för nedladdning?
Jag tror att ni skulle få betydligt fler som tittar på Fredagspanelen då.
Ni behöver inte ha alla paneler sparade, de tar upp en del plats; jag sparar ner 720p-varianten och de ligger runt 1GB.
Men tex de fem senaste panelerna kunde ni ha liggande i ett filarkiv tillsammans med podcasterna

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av FearKill:

Ser ju mer ut som det här?

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4621#ov

Men kan ju vara att redaktion fått ett Windforce Titan kort innan de har presenterat det. För jag hittar inget heller på gigabytes hemsida om ett Windforce Titan.

Förstår att det kanske blev lite rörigt med alla turer fram och tillbaka i videon, men det jag säger är att Gigabyte-kortet har ett Titan-kretskort; dvs att de inte har valt en egen kretskortsdesign till sitt Geforce GTX 780-kort utan bara en egen kyllösning.

Länk till kortet i videon: http://www.gigabyte.eu/products/product-page.aspx?pid=4621#ov

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det vi pratade om i "vaniljläget" var ju dock CPU, där jag fått uppfattningen att MS valt att pilla med designen på ett annat sätt än Sony. Kan mycket väl vara fel, som vi sade säkert ett dussin gånger är detaljer och slutgiltig prestanda saker som får visa sig. Än så länge tar i alla fall jag allt som sägs av både Sony och MS med flera nypor salt, men som jag tydligt sade i videon känns PS4 mer som en spelmaskin där X1 fokuserar på att vara en underhållningscentral.

Skickades från m.sweclockers.com

Sanningen är nog att både MS och Sony riktar sig in mer på att vara en generell central underhållningspryl i vardagsrummet. Trots allt, oavsett om det är en +/- 50% diff i prestanda emellan prylarna, så är de både något av "ekonomi/lågenergi-system" och kraftlösa jämfört med en modern speldator.

Varken Sony eller MS har knappast något att komma med jämfört med en modern speldator med senaste generationens komponenter (tex Core i7 med GTX780). För att inte tala om Nintendo (som iofs alltid varit "low end").

Helt klart så inriktar sig *ingen* av den senaste generationens konsoller på att tilltala renodlade spelare. Det är en klar skillnad ifrån när PS3 och 360 kom. Då var de rätt så hyfsat i framkant med datorkraft jämfört med den tidens datorer.

Att en "low budget" spel-laptop snart är jämförbar, eller kanske tom snart slår, senaste generationen konsoller i prestanda säger en del om vår tid.

Dock så tycker jag att både Sony och Microsoft gör helt rätt rent marknadsmässigt att satsa på "mid/low-end"-komponenter. De håller nere pris och kan tilltala en betydligt bredare massa användare. Trots allt så är det inte konsollmarknaden speciellt stor eller ens intressant för gemene man/kvinna. Inte jämfört med spel på mobiler och iPads.

TV-underhållning och "smart-TV" ligger nog betydligt mer i tiden och kommer att vara en betydligt större marknad med större framtid. Här behöver både Sony och Microsoft tilltala konsumenter för att inte släppa marknaden till andra aktörer som Apple, Goolge, mflr.

Skrivet av emilakered:

Det här är ju förövrigt anledningen till att vi blir allt försiktigare med att gå in på ämnen där vi inte alltid är helt pålästa. Vi behöver helt enkelt generalisera på en högre nivå, vilket många inte accepterar. Blir upprörda känslor, där andra har bättre koll på detaljerna och därför snabbt vill skrika "fel fel fel". Alternativet är helt enkelt att låta bli dessa ämnen, det blir oftast lugnare så men är samtidigt lite trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Har personligen inga som helst problem med det. Detta är en balansgång som jag tycker ni sköter på ett utmärkt sätt.

Mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av martinot:

Sanningen är nog att både MS och Sony riktar sig in mer på att vara en generell central underhållningspryl i vardagsrummet. Trots allt, oavsett om det är en +/- 50% diff i prestanda emellan prylarna, så är de både något av "ekonomi/lågenergi-system" och kraftlösa jämfört med en modern speldator.

Visst är det så! Är ju bara att kika på utvecklingen för framför allt Xbox 360 och Live sedan lansering, där allt fler tjänster lanserats som komplement. Vissa älskar utvecklingen, andra tycker bara det tar fokus från speldelen. Hårdvarumässigt är ju de nya enheterna väldigt lika om man tar ett steg tillbaka och tittar på helheten, bara en sådan sak att båda har x86 och båda har samma GPU-arkitektur är rätt signifikant. Tjänsterna runt kommer nog innebära bu eller bä för många köpare, även om vi "gamers" kanske har svårt att se det.

Jag kan dock känna att det fortfarande är lite väl mycket regionsbaserade problem, något som tyvärr inte verkar bli bättre med next gen. Visst förstår jag att det handlar om bland annat rättigheter, men som slutkonsument är det klart man vill kunna använda allt som produkten erbjuder. Kan bara hoppas på att det styrs upp med tiden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Jag tycker fredagspanelen är trevlig, rolig och intressant. Verkligen bra jobbat!

Jag är dock något kritisk till att ni inte reflekterar över saker som vendor lock-in och öppenhet när ni pratar om saker som Google Hangouts. Fredagspanelen kanske inte är rätt forum för att diskutera den typen av problem, men jag anser att det kan vara en bra ide att åtminstone nämna det lite hastigt eftersom alla kanske inte tänker på såna saker. Jag skulle gärna höra vad ni tänker runt det.

Jag läste den här artikeln om Google bara häromdagen:
https://www.eff.org/deeplinks/2013/05/google-abandons-open-st...

Edit: Efter att ha lyssnat vidare så får ni ändå godkänt, särskilt när ni pratade om xbox one:s röststyrning. Att bara väcka såna frågor lite lättsamt tycker jag är en ganska bra ide.

Permalänk
Medlem

Att Jabber/XMPP-stödet försvinner betyder ju att viljan att använda Googles tjänster för chat/IM försvinner helt. Man får lov att använda FB-chat eller liknande via XMPP-klienter. De flesta chatklienter stödjer inte Skype (utan plugin), MSN/WLM (nåja snart för tredje part) är borta, ingen här i trakterna använder AIM eller Yahoo Messenger. För svenskar blir det väl bara Skype (Microsofts klient) och FB-chat. Hangouts känns bara som G+ och utan stöd för öppna protokoll och renare klient så nej.

Permalänk

Ett enkelt och simpelt namn på den nya pinsamma xboxen " Xbox 3 "

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Skrivet av mnystedt86:

Ett enkelt och simpelt namn på den nya pinsamma xboxen " Xbox 3 "

Nej det är inte mindre förvirrande för idioterna som inte klarar av att nya Xbox heter Xbox One. Dessa individer kommer tro att 360 är nyare eftersom siffran är högre än 3.;) Vad den än heter kommer den kallas för bara Xbox om något år ändå. Inte ofta man hör någon säga Xbox 360 längre utan oftast är det bara Xbox.
Vad är det som är så pinsamt med xboxen föresten? Du har ju knappast kunnat testa den eller?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Med tanke på att en "modern hatt" är bland den fulaste accessoar man kan ha på sig, så det är något man bör undvika

Nej tyvärr de är dom snyggaste, jag har själv hatt på mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Call of "random sunbeams" duty: Ghost

Visa signatur

Games!

Permalänk

Undrar fortfarande var dem hittat 7970Ghz för 2990kr. Det billigaste jag hittar kostar 3300kr och finns inte ens i lager.

Någon som vet?

Visa signatur

AsRock z87 Extreme3 ATX, Samsung SSD 120GB, 3TB Toshiba HDD, 16GB Crucial 1600Mhz, MSI Radeon 7950 Twin Frozr,
i5 4670K, be quiet! 680W 80+ Gold Modulär, Fractal Design R4,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddyboy:

Undrar fortfarande var dem hittat 7970Ghz för 2990kr. Det billigaste jag hittar kostar 3300kr och finns inte ens i lager.

Någon som vet?

Gigabyte windforce 7970 på cdon med sweclockers rabatt, bör hamna under 3000kr

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

[...]Vad är det som är så pinsamt med xboxen föresten? Du har ju knappast kunnat testa den eller?

Det som jag skulle tänka mig är "pinsamt" med den är väl att den är så stor.

Men det är förmodligen för de vill introducera "Nya xbox one slim" om ett år(eller när de nu börjar få lite mindre intäkter från xbox one). Men vad vet jag.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej det är inte mindre förvirrande för idioterna som inte klarar av att nya Xbox heter Xbox One. Dessa individer kommer tro att 360 är nyare eftersom siffran är högre än 3.;) Vad den än heter kommer den kallas för bara Xbox om något år ändå. Inte ofta man hör någon säga Xbox 360 längre utan oftast är det bara Xbox.
Vad är det som är så pinsamt med xboxen föresten? Du har ju knappast kunnat testa den eller?

Man har ju hört och läst om den nya xboxen, Te,x att microsoft kommer ta extra betalt för begagnade spel, och bara de, liksom är en katastrof =/ och sen tycker jag inte om att microsoft gör en multimedia box när det ska vara en spel konsoll... Microsoft gräver sin egen grav! Om dom inte redan har gjort de.. Sony tar det stora klivet framåt nu!

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Skrivet av mnystedt86:

Man har ju hört och läst om den nya xboxen, Te,x att microsoft kommer ta extra betalt för begagnade spel, och bara de, liksom är en katastrof =/ och sen tycker jag inte om att microsoft gör en multimedia box när det ska vara en spel konsoll... Microsoft gräver sin egen grav! Om dom inte redan har gjort de.. Sony tar det stora klivet framåt nu!

Ja spelen blir låsta till ditt live konto (typ som alla pc spel blir idag med steam och origin mm) Men tror nog sony också kommer låsa spelen (gör dom det inte köper jag troligtvis en ps4 istället för xbox one.) Var la massa snack om det när sony skaffade sig patent för att göra något sånt.
Men det håller jag absolut med om är dåligt.

Sen förstår jag inte allt gnäll över att maskinen har multimedia funktioner, det har även 360 och ps3. Men vill man inte nyttja dom så behöver man inte, även ps4 kommer ha massa multimedia funktioner, förbered dig på det. Det ena förstör inte det andra, datorer kan ju göra typ "allt" inte sitter pc gamers och gnäller på att deras datorer kan användas som htpc. Utan det brukar framhävas som stora fördelar.

Vänta till E3 så kommer du få se mer spel till xboxen (MS sa redan innan att den första uppvisningen skulle vara mer hårdvara och spel kommer på E3)

Om även sony kommer ta betalt för begagnade spel (som jag tror) så tror jag faktiskt att Xbox kommer vinna denna generationen. Microsoft har fördelen att kunna integrera mer saker med Windows prylarna.

Den största missarna med nya Xbox enligt mig är att den inte klarar av gamla spel och att kinect ska vara ett krav (som jag förstått det) inte direkt snyggt att behöva ha någon stor webbkamera framme vid tvbänken :P.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja spelen blir låsta till ditt live konto (typ som alla pc spel blir idag med steam och origin mm) Men tror nog sony också kommer låsa spelen (gör dom det inte köper jag troligtvis en ps4 istället för xbox one.) Var la massa snack om det när sony skaffade sig patent för att göra något sånt.
Men det håller jag absolut med om är dåligt.

Sen förstår jag inte allt gnäll över att maskinen har multimedia funktioner, det har även 360 och ps3. Men vill man inte nyttja dom så behöver man inte, även ps4 kommer ha massa multimedia funktioner, förbered dig på det. Det ena förstör inte det andra, datorer kan ju göra typ "allt" inte sitter pc gamers och gnäller på att deras datorer kan användas som htpc. Utan det brukar framhävas som stora fördelar.

Vänta till E3 så kommer du få se mer spel till xboxen (MS sa redan innan att den första uppvisningen skulle vara mer hårdvara och spel kommer på E3)

Om även sony kommer ta betalt för begagnade spel (som jag tror) så tror jag faktiskt att Xbox kommer vinna denna generationen. Microsoft har fördelen att kunna integrera mer saker med Windows prylarna.

Den största missarna med nya Xbox enligt mig är att den inte klarar av gamla spel och att kinect ska vara ett krav (som jag förstått det) inte direkt snyggt att behöva ha någon stor webbkamera framme vid tvbänken :P.

Håller med. Men med tanke på saken att Kinnect kommer vara ett måste, och alltid filma el. spela in vad man säger (i väntan på att man ska prata med boxet), så påminner det min lite om Google Glass. Glasögon som alltid är redo att lyssna på en. Kanske framtiden för oss alla, bara att vi måste vänja oss vid det, att alla saker omkring oss kommer fungera via röstkommando istället för knapptryckningar. Det kommer väl snart en tid då man kommer konstant bli filmad då man går utomhus, och det igen kommer få bli en vanesak. Finns redan ställen som förbjudit Google Glass, innan det ens släppts, och jag räknar inte ens med biografer...

Men lösningen med att hindra begagnade spel tycker är lite väl girigt, enda man kan hoppas på där är att de kommer sätta ett humant pris på begagnade spel, ex. 50% av eller liknande, och inte kräva fullpris.

Permalänk
Medlem

Älskar sånna här ^^
near

Skrivet av Jaaay2k:

Call of "random sunbeams" duty: Ghost
http://i.imgur.com/2ZLk0CV.jpg

Ja den här screenen dödade ju totalt alla ideér jag hade om att cod g är ett next gen spel, och det sticker hål på citat "nearly photorealistic world". Jag tycker det ser ut som ett 360 spel med överdriven bloom.

Om amd, huma och hur ps4 tänker hålla på det konceptet. Det låter som något verkligt intressant, framförallt för amd som pushar APUer och intel har ju valt att låta deras gpuer komma åt l3 cachen, men intel har inte gett några planer på att ha huma själva eller hur?

Jag hoppas ps4an attraherar fler utvecklare att börja med den, då den verkar få de enklaste apierna. Åtminstone jämfört med xbone.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself