Permalänk

Söker HC vänner

Hejsan DIII Gamers.

Söker lite mer spelare för HC adventures Dog precis på min Para 17 WD och har börjat om på en Barb samt DH.

min btag är tbone#2756

mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Inaktiv

Addat, Raspberry

Permalänk
Medlem

Adda PaPaGoja#2616
Börjat på min första HC char nu, är lvl 39 så fortfarande ny

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk

Dog just med 60 wiz men har en 40 wiz upcoming

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem

Hej.

Lirar HC utan AH, hoppas det är ok att adda er trots det.

Min monk närmar sig 60 övriga ligger på runt lvl 40.
Det mesta funkar bra om man är försiktig, planerar och testar diverse skills.
Belial är fortfarande min bane och är varje gång en stor skräck, antar att jag borde grinda honom ett antal gånger på softcore.
Jag vet hur han ska hanteras i teorin men mina färdigheter är inte dom bästa

Har bara dött en gång pga lagg/disconnect.

Permalänk
Medlem

Jag kör lite nu och då med min HC gubbe. lvl46 för tillfället.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/25647209

Nu var det dock ett tag sen man lirade.. kommit andra bra spel på sistone! Men adda gärna mig så jag ser folk som är online.

Skriv gärna swec HC i kommentaren

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Har inte spelat mycket HC än, har en barbar på level 21.

Adda mig gärna: Diofantos30#2224

Permalänk
Medlem

Efter ett par olyckor med disconnect/freeze som tog musten ur så fortsätte project HC härom veckan.
5 HC chars spelas upp parallellt, fortfarande utan ah men tradar mellan chars.
Långt ifrån det mest effektiva sättet men funkar för mig. Har nått Hell med alla utom wizard där jag slarvade i akt4 nm (snart back on track där).

Jag vore tacksam för tips om ok wizard build, jag saknar vettig movement.
Ex Disintegrate är ju bra men man står ju stilla när den används....
Antar att jag borde köra mer teleport+mirror, men där är cooldown förhållandevis lång.

Adda mig om du vill ha sällskap, eller mot förmodan behöver hjälp.
koth#2399

Permalänk

Dog precis =( paragon 11 act3 MP1. Jailer, waller och desecrator elitegrupp som wallade och jailade fast mig samtidigt i en desecrator... Fyfan så surt det känns nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Dog precis =( paragon 11 act3 MP1. Jailer, waller och desecrator elitegrupp som wallade och jailade fast mig samtidigt i en desecrator... Fyfan så surt det känns nu.

Paragon11 var inte illa.
Har råkat ut för liknande redan på Hell.

Jag tyckte det var jobbigast första gångerna men nu har jag skördat en del karaktärer på Hell
Utan AH så är hell lite jobbig, blir till att grinda lite mer levels lite långsammare ...

Permalänk

Om ni fortfarande spelar hc söker jag partners lvlade upp en gubbe till 60 igår ifrån en lång paus på drygt 7 månader

Permalänk
Medlem

Jag lirar lite nu och då HC. Har en lvl 57 som kör utan AH.
Jävligt läskigt att köra hell
Kör fortfarande act 2 då jag grindar pryttlar. Men det droppar ju fasen aldrig något...

sunq#2308

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

tänkte starta min första HC char imorgon, adda gärna Zeddios#2587, tjötar gärna på skype eller liknande om de önskas

Permalänk
Medlem

Tappade min tappra munk igår på grund av klantighet, han var ung, endast 26 eller 27 paragon. Hade boostat en kompis och glömde att byta tillbaka mina passiva skills när jag körde på mp2 Inf, så körde utan STI och Near death experience, man lär sig av sina misstag.

Ska börja levla upp en ny imorgon.
Ni kan lägga till mig om ni vill lira någon gång.

Joelit#2756

Permalänk
Medlem

MP10 hardcore self found (inte HCHC, fuck that) är ju det roligaste att spela!

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Tjabba! har börjat spela Hc istället för Softcore, då jag tröttnat extremt på samma skit hela tiden. Är level 12 paragon på monk monk och farmar mp1, adda mig gärna om ni vill lira (snackar gärna skype) / Rille Duozthebeff#2741

Visa signatur

MSI GT683DX-648NE - i5-2430M / 8GB / 500GB / GTX 570M / 15.6" / BT / Win 7 HP

Permalänk
Medlem

Jag e snart level 60 på min WD och monk! Rätt så kul om man kunde lirat lite ihopa men jag är rädd att jag har för dåliga grejer för att kunna hänga på! Har visserligen fått ihop lite pengar så man kan ju kanske uppgradera vid 60! Adda Iceglow#2361 om ni kan tänka er lira med en helt nybörjad HC-lirare ... det e fan mycket roligare att få en adrenalinkick än det sinnesslöa grindingen man gör på softcore:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Jag e snart level 60 på min WD och monk! Rätt så kul om man kunde lirat lite ihopa men jag är rädd att jag har för dåliga grejer för att kunna hänga på! Har visserligen fått ihop lite pengar så man kan ju kanske uppgradera vid 60! Adda Iceglow#2361 om ni kan tänka er lira med en helt nybörjad HC-lirare ... det e fan mycket roligare att få en adrenalinkick än det sinnesslöa grindingen man gör på softcore:)

Tänk dig då att köra utan AH också. Då är det ännu läskigare. Snart lvl 59 på min WD. Bara egenhittad och egenskapad utrustning.
Är ännu mer nervkittlande. Jag måste köra Belial men är lite för feg för tillfället
Plockar upp allt som droppar för att få material att göra något vettigt hos blacksmithen osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Någon som är sugen på att lira lite? Tänkte dra upp en helt ny "HCHC"-char.
BT: addeponkeN#2558

Permalänk
Medlem

Dingade lvl 60 igår. Riktigt skönt En milstolpe...
Nu ska jag bara klara hell och sen inferno Mycket grindande innan det händer då jag kör utan AH

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag fick köpte D3 på launch men har i princip inte spelat någonting alls innan jag började för 2 veckor sedan ungefär..
Inte säker varför då jag var ett stort fan av D2 när det var mera aktuellt! Hur som helst så började jag med SC och ledsnade
efter cirka level 15, så hoppade direkt in i HC och jag älskar det Har hittills spelat med en polare men han verkar ha tappat intresset
lite på senare tid. Har en monk på 60 (Paragon 13) men jag skulle gärna levla upp en ny karaktär om någon var intresserad

För mig spelar det ingen roll om ni vill spela med eller utan AH osv osv, jag är för båda

Adda gärna min battletag (nirrN#2780) om någon känner sig intresserad ^_^

Permalänk
Medlem

WD Paragon 17, jag kör på MP1 än så länge.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Gunslinger-1831/hero/25586...

gunslinger#1831

Vi var några stycken som spelade tillsammans (no AH) upp tills vi hade tagit Diablo på Inferno, nu nyttjar jag AH.

Edit: Är plvl 83 nu och kör på MP4-5.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Specter#2346 Kör både HC och SC.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Specter-2346/hero/25409523

Sitter gärna skype eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av c3o:

Specter#2346 Kör både HC och SC.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Specter-2346/hero/25409523

Sitter gärna skype eller dylikt.

Väldigt fin ironisk namn på din barbar
Borde göra en manlig med namnet Babar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Väldigt fin ironisk namn på din barbar
Borde göra en manlig med namnet Babar.

hehe, min heter Barbarina.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/25647209

Där är min WD som arbetar sig igenom act 1 för tillfället.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Uppar tråden, behöver fler folk att spela med

Jag spelar oftast monk eller DH, kör på mp3 oftast.

joelit#2756

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av lite build för en Monk i HC när man levlar. Eftersom det finns flera st här som jag såg spelar Monk vore jag tacksam om någon/några kan länka bra guides för HC building från 1-60 eller om det finns en standard build man ska kötta med? Förövrigt så spelar jag i combo med en polare som är Wizz och bankar ner allt och jag Tankar.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/30696404

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64