Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Jaxione:

Tror det var en miss av er att göra designen på era nya speldatorer HEAT så prålig. Tror många kommer avstå att köpa dom pga detta.

Mvh J

Hej! HEAT är inget vi på Cdon designat själva, vi köper in dessa "färdiga" och säljer dem vidare. THOR är däremot CDON´s egna design.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon214613:

Hej

Kommer ni sälja Silverstone Sugo SG10 och i så fall, när väntas den komma in på lager.

Hejsan!
Ja, den kommer vi att sälja, tyvärr väntas första leverans till 10/7
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, i lördags beställde jag http://cdon.se/hemelektronik/logitech_x-530_5.1-779257 och det stog då att dom var i lager, dagen efter(söndag) stog det att varan va tillfälligt slut precis som det gör nu. Jag fick en orderbekräftelse och på mina sidor står det att varorna packas. Nu undrar jag om jag verkligen kommer få högtalarna eftersom dom har utgått ur logitechs sortiment för ganska länge sen och jag har hört talas om folk som inte fått sina paket/rätt varor när det har varit en liknande situation.

Permalänk
Medlem

Hur hanterar ni leveranserna? Skickas de direkt när ordern är färdigpackad? Skickas de när en viss mängd/antal ordrar är klara? Eller skickas allt samtidigt varje dag?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | be quiet! SilentWings 2 140mm (x3) | be quiet! Dark Power Pro10, 650W | ASUS Z87-DELUXE ATX | Intel Core i7 4770K 3.5 GHz | Noctua NH-U12S | Corsair 32GB CL10 1866MHz VENGEANCE LP | ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII | Samsung SSD Pro Basic 840-Series 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panaz:

Hur hanterar ni leveranserna? Skickas de direkt när ordern är färdigpackad? Skickas de när en viss mängd/antal ordrar är klara? Eller skickas allt samtidigt varje dag?

Kan inte svara för just cdon.com men generellt sett så kommer det en postlastbil och hämtar alla paket som ska iväg den dagen. Brukar väll va runt 17.00 men vissa ställen har så att det kommer en bil två gånger om dagen och i det fallet jag var med om det så var det 10.00 på morgonen och 17.00 på eftermiddagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:
Skrivet av aluminium:

Har ni möjlighet att ta in Swiftech H220?

Hejsan,
Jag har meddelat ansvarig att produkten önskas.
Mvh
Andreas

Blir det något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,

Tack för info, jag skickar detta vidare till ansvarig.
Mvh//Andreas

Var det ett stavfel?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Prodigys:

Hej, i lördags beställde jag http://cdon.se/hemelektronik/logitech_x-530_5.1-779257 och det stog då att dom var i lager, dagen efter(söndag) stog det att varan va tillfälligt slut precis som det gör nu. Jag fick en orderbekräftelse och på mina sidor står det att varorna packas. Nu undrar jag om jag verkligen kommer få högtalarna eftersom dom har utgått ur logitechs sortiment för ganska länge sen och jag har hört talas om folk som inte fått sina paket/rätt varor när det har varit en liknande situation.

Hej!
Vi hade 4st på väg in till lager men nu har leverantör bekräftat att de utgått och ej kommer att levereras, vi ber om ursäkt för detta.
Mvh//Andreas

Skrivet av Panaz:

Hur hanterar ni leveranserna? Skickas de direkt när ordern är färdigpackad? Skickas de när en viss mängd/antal ordrar är klara? Eller skickas allt samtidigt varje dag?

Hejsan,
Vi skickar kl16 varje dag, exakt när order måste läggas för att hinna med är olika beroende på aktuell belastning på vårt lager.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av aluminium:

Blir det något?

Hej,
Tyvärr har jag fått svaret att försök gjorts men att vi inte för tillfället kommer ta in Swiftech i sortimentet, jag ber om ursäkt för detta.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Vi hade 4st på väg in till lager men nu har leverantör bekräftat att de utgått och ej kommer att levereras, vi ber om ursäkt för detta.
Mvh//Andreas

Konstigt, för det står att mitt paket har postats. Får väll hoppas att det e rätt produkt i lådan som kommer då.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Prodigys:

Konstigt, för det står att mitt paket har postats. Får väll hoppas att det e rätt produkt i lådan som kommer då.

Hejsan! Det sista exemplaret plockades i söndags, och eftersom du beställde i lördags, så är det med all säkerhet ditt. Jag kan inte titta närmare på detta utan kund/ordernummer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej,

Hur motiverar ni att ni nästan tar ut 1000:- mer för PS4 per konsoll än spelbutiken.se?

3698:- vs 4490:-

MVH Shamzin

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Borde man vara orolig om man beställer ett minneskort och får email den 7:e om att det är postat. Men brev-id't dyker upp hos Posten först för en kvart sedan och då verkar det bara vara förhandsinformation, inte själva brevet?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Shamzin:

Hej,

Hur motiverar ni att ni nästan tar ut 1000:- mer för PS4 per konsoll än spelbutiken.se?

3698:- vs 4490:-

MVH Shamzin

Hej,
Priserna är inte klara ifrån PlayStation´s sida ännu, priserna är bara fiktiva. När priserna är klara så korrigeras utpriserna och kunder som har bokat kommer få rätt pris.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Oftast brukar väl chassin levereras för sig. Har varit uppe förr och tror även då att den står med på samma plocklista som resterande delar men att lådan ändå skickar för sig. annars finns nog risken att dina andra komponenter krossas av lådan..

Konstigt att de inte visste det i chatten!!
Min sista affär med CDON är iallafall gjord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan! Det sista exemplaret plockades i söndags, och eftersom du beställde i lördags, så är det med all säkerhet ditt. Jag kan inte titta närmare på detta utan kund/ordernummer.
Mvh//Andreas

Det e lugnt, har precis hämtat ut paketet med rätt innehåll. Så allt e bra även om informationen blev lite klöddig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, undrar hur ni motiverar en sänkning på 3% på en fyndvara?

http://cdon.se/hemelektronik/power_xfx_550w_core_edition_psu_...

http://cdon.se/hemelektronik/xfx_550w_core_edition_psu_p1-550...

från 515:- till 499:-

Då den kommer med enbart 6mån garanti borde det vara minst 20%, gärna 30% tycker jag

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Pga att pågående kampanj förlängts så har jag fått höra att det dröjer tills nästa vecka, ber om ursäkt för detta.
Mvh//Andreas

Något nytt om nvidia GTX 6XX kampanjen?

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Kan man använda 10% av för swec medlemar i norge? cdon.no

Citerar mig själv då jag inte fick något svar från er.

(jaja 15% ska det stå)

Permalänk
Medlem

Varför tar ni bort möjligheten att lägga en beställning när något inte finns i lager?
Alla andra butiker på marknaden låter en helt enkelt vänta.

Nu blev sakerna i alla fall beställda från annat håll så jag fick vad jag behövde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Något nytt om nvidia GTX 6XX kampanjen?

Denna är fördröjd med 1 1/2 vecka så jag gav upp och köpte ett 680 kort istället från annan källa.

Lär väll märkas om den kommer eller ej.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av moonblase:

Hej, undrar hur ni motiverar en sänkning på 3% på en fyndvara?

http://cdon.se/hemelektronik/power_xfx_550w_core_edition_psu_...

http://cdon.se/hemelektronik/xfx_550w_core_edition_psu_p1-550...

från 515:- till 499:-

Då den kommer med enbart 6mån garanti borde det vara minst 20%, gärna 30% tycker jag

Hejsan,
Tack för info, jag har meddelat ansvarig.
Mvh//Andreas

Skrivet av Inzomniac:

Något nytt om nvidia GTX 6XX kampanjen?

Hejsan!
Gick upp precis nu: http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_hyper_drive/
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ibymafayhas:

Varför tar ni bort möjligheten att lägga en beställning när något inte finns i lager?
Alla andra butiker på marknaden låter en helt enkelt vänta.

Nu blev sakerna i alla fall beställda från annat håll så jag fick vad jag behövde.

Hejsan,
Vi har tre olika alt, Köp (varan finns i lager) Boka (varan är best och vi vet när den kommer) Bevaka (obekräftad leverans ifrån fabrik). Vi vill helt enkelt inte sälja något så länge vi inte är säkra på när varan kommer, då detta i olyckliga fall kan leda till att kunden väntar i onödan då produkten inte kommer i lager igen.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Nu har det gått 24 timmar och 30 minuter sen jag ställde en fråga till kundtjänst och ej fått svar. Lite småttigt kanske men ni garanterar ju ändå svar inom 24 timmar, är lite tråkigt tycker jag.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av cfwin:

Hej CDON,

Nu har det gått 24 timmar och 30 minuter sen jag ställde en fråga till kundtjänst och ej fått svar. Lite småttigt kanske men ni garanterar ju ändå svar inom 24 timmar, är lite tråkigt tycker jag.

Hej,
Skicka mig ett pm med årendenummer så ska jag titta närmare.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Skicka mig ett pm med årendenummer så ska jag titta närmare.
Mvh//Andreas

Hittat nåt på min fråga?

Permalänk
Medlem

Beställde ett ASUS GTX780 med 15% rabatt och väntar på detta. Då jag fick höra att "preliminärt" datum var idag så hoppades man ju att de skulle komma.
Nu när jag går in har ni makulerat min order utan att meddela mig alls samt gett mig ganska sköna svar på chatten...

"Om den kommer säljas för ett högre pris kan ni kontakta oss igen så skall vi se om vi kan sänka priset."
och följande
"I vanliga fall ligger de kvar tills vi får in dem igen men just i sådana här fall har ordern kommit så pass långt i hanteringen innan det kommit fram att produkten är slut på lagret att den måste tas bort"

Den var på status: Ej levererad när jag kollade senast igår och nu är ordern borta.. Jag hoppas jag får kortet för samma pris hos er igen då jag faktiskt vill ha det när ni får in dem inte för 900kr mer än vad jag bokat.

Frågan är ju dock varför tas en order bort från början. Har man bokat och det är något ni kommer få så skall ni ju inte ta bort den..

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Samma sak hände mig nu precis... Först stod det att varan packades, 10 minuter senare stod det Annullerad! Chatten menade att varan var slut hos leverantör! Skulle anat redan från början att erbjudandet var för bra för vara sant...
Trist att bli snuvad sådär bara, utan meddelande via mail eller något som helst efter att ha väntat i 12 dagar!

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Skrivet av Massemannen:

Samma sak hände mig nu precis... Först stod det att varan packades, 10 minuter senare stod det Annullerad! Chatten menade att varan var slut hos leverantör! Skulle anat redan från början att erbjudandet var för bra för vara sant...
Trist att bli snuvad sådär bara, utan meddelande via mail eller något som helst efter att ha väntat i 12 dagar!

Samma sak här.. *suck*

Visa signatur

Chassi: ANTEC P183 | MB: ASUS P8Z86-V PRO | RAM: CORSAIR XMS3 DDR3 1600MHz 8GB | CPU: INTEL Core i7 2600 @3.4 | CPU-kylare: NOCTUA NH-C12P SE14 | GPU: EVGA GeForce GTX780 3GB SC ACX | HDD: INTEL 520 2.5" SSD 120GB & 240GB - WD Caviar Black 1TB | Ljudkort: ASUS Xonar Phoebus | Ljud: SENNHEISER PC 360 Headset | Mus: ROCCAT KONE XTD | OS: Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaSkipper:

Samma sak här.. *suck*

Intressant att det är flera. Första gången jag hör talas om en butik som lägger ens order som "packas" utan att veta att man har en vara tilldelad..
Sedan när varan inte finns då avbeställer man bara ordern.. Man meddelar ingenting till kunden.

Det är verkligen vad kundservice är.. Jag hade fått mycket skit av min chef om jag gjort så då jag själv jobbar med kundtjänst sedan 7 år tillbaka.

Men får se vad CDON säger då jag anser att vi hade en bokning och den borde ligga kvar tills varan faktiskt kommer och man plockar ju bara en order som har en fysisk vara tilldelad inte "gissar" och sedan avbeställer.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466