Permalänk
Medlem

Can't wait! Det ser grymt skönt ut!

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk

Håller med många andra, apparna ser förbannat konstiga ut. Ungefär som att dom försökt ta WP8:s enkelhet(stilrena i min mening) och lagt till lite krimskrams för att de ska se någorlunda annorlunda ut.

Visa signatur

Min E-penis:Chassi: Prodigy | CPU: I5-3570K | Grafikkort: Gigabyte 670 OC | MOBO: MSI Z77IA-E53 mITX | Nätagg: HX650 | Lagring:1x 840 256GB, 1x 520 120GB | RAM: G.skill 8GB 1866Mhz |Kylning: H100i, 230mm Bitfenix spectre, 1X 140 Fractal, 2x 120 Noctua |

Permalänk
Medlem

Jag gillar det. Installerade det precis på min iPhone 5 och det gick smidigt. Det är inte lika tydligt hur man låser upp den. Man tror man ska swipa uppmåt men kollar man noga på texten så flyer det en liten våg åt höger precis som den gamla gjorde. Så swipa till höger ska man fortfarande göra. Det verkar mer logiskt att göra det med tanke på att swipar man uppåt får man ju fram menyn för kontrollerna. Men det är ändå något som jag kan tänka mig kommer skapa förvirring tills man lärt sig.

Dock gillar jag det nya fast håller med alla som tycker ikonerna är tråkiga. Dom är tråkigaa och hade hoppats på något bättre än en massa ikoner på rak ... igen.
Tyvärr tycker jag att det ibland ser ut som att en del av färgerna är doppade i klorin medans andra ser bra ut.
Är lite kluven till vad jag egentligen tycker om det.

Men kan iaf rekommendera för allt ser bra och nytt ut vilket jag gillar eftersom jag hade tröttnat på det gamla. Men det som fick mig att verkligen gilla iOS7 är två saker: snabbgenväg till kontrollpanel där man kan sänka ljusstyrkan och autouppdateringar av appar. Äntligen!!

Det där med autouppaderingar så slipper jag göra det åt frugan. Hon bryr sig inte om att uppdatera och jag tycker det är störande att hon inte håller sina grejjer uppdaterade Nu behöver man inte tänka på det

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Jag gillar det. Installerade det precis på min iPhone 5 och det gick smidigt. Det är inte lika tydligt hur man låser upp den. Man tror man ska swipa uppmåt men kollar man noga på texten så flyer det en liten våg åt höger precis som den gamla gjorde. Så swipa till höger ska man fortfarande göra. Det verkar mer logiskt att göra det med tanke på att swipar man uppåt får man ju fram menyn för kontrollerna. Men det är ändå något som jag kan tänka mig kommer skapa förvirring tills man lärt sig.

Dock gillar jag det nya fast håller med alla som tycker ikonerna är tråkiga. Dom är tråkigaa och hade hoppats på något bättre än en massa ikoner på rak ... igen.
Tyvärr tycker jag att det ibland ser ut som att en del av färgerna är doppade i klorin medans andra ser bra ut.
Är lite kluven till vad jag egentligen tycker om det.

Men kan iaf rekommendera för allt ser bra och nytt ut vilket jag gillar eftersom jag hade tröttnat på det gamla. Men det som fick mig att verkligen gilla iOS7 är två saker: snabbgenväg till kontrollpanel där man kan sänka ljusstyrkan och autouppdateringar av appar. Äntligen!!

Det där med autouppaderingar så slipper jag göra det åt frugan. Hon bryr sig inte om att uppdatera och jag tycker det är störande att hon inte håller sina grejjer uppdaterade Nu behöver man inte tänka på det

ios7 som är ute nu är väl en beta för utvecklare? har du hittat några buggar ännu?

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Ser vansinnigt snyggt ut. Ska bli en fröjd att uppdatera till IOS 7.

Permalänk
Medlem

Då rullar betan på 4S:en och jag måste säga att jag gillar det jag ser vid en snabb överblick. Många saker är säkerligen "äntligen, borde inte tagit så länge" men man får väl vara glad att det kommer nu till sist.

Nu ladda telefonen och testa lite batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Ok, så nu kan väl Microsoft och Google stämma Apple? Skulle vara på tiden att de fick smaka på samma behandling som de gav Samsung!

Man får hoppas att de inte gör det så vi kan slippa behöva läsa om dessa utdragna och löjliga rättsprocesser.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

ios7 som är ute nu är väl en beta för utvecklare? har du hittat några buggar ännu?

Stämmer att den är för utvecklare. Vadå, ser jag inte ut som en utvecklare?

Att uppdatera sin telefon var inte en bra idé. Telefonen startade upp direkt till låskoden och inget hände. Var tvungen att DFUa telefonen och köra en restore till ios7 istället. Då gick allt bra och det var sen bara att skjutsa in min backup. Annars har jag inte upplevt några buggar.

Så måste man vara noga med att för att swipa fram och tillbaks när man surfar att man börjar swipa utanför bild. Trodde det var en bugg först innan jag upptäckte att jag gjorde fel

Men just nu upplever jag inga buggar än så länge. Däremot tycker jag dom små prickarna för att visa styrkan på mottagningen är fula. Jag vill ha dom vanliga streckan som jag tycker är snyggare.

Får hoppas man kan få välja bort dom men har inte stora förhoppningar på det

En annan detalj som jag upplever är att när man ska flytta eller ta bort appar och mappar så istället för att dom dansar så tycker jag dom mer rycker och får lite spasmer. Kanske inbillning men jag upplever det så

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Hmmm man ser ju var dom fått inspirationen från dock:

http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/lar...

Märkligt av WPCentral att lägga fram det som att Apple kopierat Microsoft vad gäller mutlitasking/korthantering när det egentligen kommer från webOS. Man driver t.ex. en systersajt för webOS inom samma bolag så man borde veta bättre, förr fanns det iaf ett samarbete mellan redaktiionerna.

Eftersom sista telefonerna med webOS gjordes 2011 är jag eld och lågor över att tillverkare som Apple, Blackberry och Microsoft valt att implementera liknande funktioner. Jag får det svårt att välja den dagen det blir aktuellt att byta telefon nu när nästan alla stora tillverkare inspirerats av webOS, kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Ser faktiskt lovande ut, trots att jag är en androidmänniska

Just därför

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Haters gonna hate är det första som slår mig efter alla som klankar och omoget försöker få det att framstå att Apple plankat andra tillverkare. Argumenten är lika löjliga som om Dressman skulle anklaga Kappahl för att ha plankat en tröjmodell i samma färg men lite detaljer som skiljer. Design är alltid en blandning av inspiration, nya och gamla idéer. Det finns ett uttryck som troligen många i designbranschen hört på gott och ont. "Amatörerna skapar, proffsen stjäl".

Tolka det inte bokstavligt nu. Hade vi sett en enfärgad gul fyrkant med exakt Microsofts telefonikon från Windows Phone på någon annan telefon, det är en form av stöld och de brukar få konsekvenser. Att inspireras av idéer, modifiera dem, utveckla dem tills man når något eget/unikt är hur hela designbranschen funkar. Har man som krav att produkter och gränssnitt ska vara unika och skapade rakt ur någons huvud, då letar man efter en helig graal man inte kan finna. Konkurrenterna kommer inspireras av det här och på den vägen rullar det.

On Topic nu:
Jag gillar uppdateringen, den känns som ett lyft. Apple har hängt kvar vid samma stuk väldigt länge och får även utan fanboys hjälp ett uppsving nu. Android har ju utvecklat gränssnittet mer än Apple per version ofta t.ex. så jag tror Apple's försäljning av iPrylar kommer få ett uppsving. Jag själv inväntar nästa Galaxy Note personligen men ser fram emot den här uppdateringen på jobbets iPhone 5

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Du verkar inte ens ha använt dig av WP8? Du är den första jag hört säga att WP8 kopierat andra OS, även apple troll och folk som ogillar WP8 må tycka det är fult etc men har aldrig sagt att det är kopierat eller segt..

Jag har testat WP8 och "Jag" anser att det inte är nåt för mig. WP8 är nytt och enligt vissa fräscht. 5 personer i min bekantskaps krets hoppa på Lumia 920 tåget 4 hade problem inom 2 veckor såpass allvarliga problem att det resultera i flera veckors service varav en av dom sa till säljaren att köra upp den där solen inte skiner och köpte en Samsung Galaxy S4 istället.
Det är dock vad man läser i Lumia 920 tråden rätt mycket buggar och skräp och kräver reset efter restet för att få igång nät etc. Samt att man tydligen inte skall kunna använda alla dom "häftiga" och revolutionerade features som den har och samtidigt ha en batteri tid motsvarande en hel arbetsdag.
WP och Android är inte modell specifika och kan därmed aldrig riktigt komma upp till samma kompatibilitets nivå som iOS och iPhone gör. Sen om vi då tar WP som exempel så tycks det ju som att stackare som har en WP telefon med operativ version 7 helt plötsligt om dom vill köra WP 8 måste kasta / sälja sin "gamla" telefon för att sen köpa en helt ny telefon för massa pengar för att få ta del av WP8 det är eco tänk det.
Angående android så ja vissa modeller får vissa uppdateringar (såvidare du inte rootar etc etc och då bryter din chans till garanti) för att få ta del av det som är nytt och din telefon tillverkar inte vill implementera i din modell. Angående kopiera så ja WP7 och jag antar WP 7,5 har inte många likheter med hur det ser ut idag med WP8 med store för appar och diverse annat därmed har dom ju apat efter för att likna sina konkurrenter för att i sin tur kunna göra sina kunder nöjda. Sen vems felet är att WP8 telefoner strular som dom gör är ju frågan om det är t ex Nokia pga av taskigt byggd lur eller om det är Microsoft för dåligt skriven mjukvara det låter jag vara osagt då jag inte vet.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Stämmer att den är för utvecklare. Vadå, ser jag inte ut som en utvecklare?

Att uppdatera sin telefon var inte en bra idé. Telefonen startade upp direkt till låskoden och inget hände. Var tvungen att DFUa telefonen och köra en restore till ios7 istället. Då gick allt bra och det var sen bara att skjutsa in min backup. Annars har jag inte upplevt några buggar.

Så måste man vara noga med att för att swipa fram och tillbaks när man surfar att man börjar swipa utanför bild. Trodde det var en bugg först innan jag upptäckte att jag gjorde fel

Men just nu upplever jag inga buggar än så länge. Däremot tycker jag dom små prickarna för att visa styrkan på mottagningen är fula. Jag vill ha dom vanliga streckan som jag tycker är snyggare.

Får hoppas man kan få välja bort dom men har inte stora förhoppningar på det

En annan detalj som jag upplever är att när man ska flytta eller ta bort appar och mappar så istället för att dom dansar så tycker jag dom mer rycker och får lite spasmer. Kanske inbillning men jag upplever det så

okej, ja jag misstänkte det okej det bådar gott att det redan nu verkar stabilt, ser fram emot det officiella släppet! För övrigt så måste jag säga att apples ecosystem börjar fungera ruskigt smidigt och bra nu, jag har till och med börjat tycka om itunes den senaste tiden, använder wp8 och innan dess en ihpone 4, nästa telefon blir helt klart en iphone om inget händer med wp8.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Kör det jag med nu på min iPhone 5 sen nån timme tillbaka och har inte stött på nåt bekymmer än alla appar funkar inställningar och notification bar och den där snabb menyn för wi fi etc funkar kanon så det verkar lovande.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Många gillar ju iphone. Många gillar utseendet på WP8. Om man då slår ihop dem så verkar det att man får iOS7. Det är väl så win det bara kan bli?

Jag längtar till iOS7 då jag inte gillar det här glansiga i allt i tex iOS 5. Dock fixade Apple till detta något i iOS 6. Men iaf, ikonerna gillar jag. Men när ska det komma officiella teman till telefoner tex iPhone?

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Nu blev man riktigt sugen på iOS7. Kan vem som helst bli "developer" och köra in iOS7?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Resorb:

Nu blev man riktigt sugen på iOS7. Kan vem som helst bli "developer" och köra in iOS7?

Skickades från m.sweclockers.com

det kostar pengar

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Japp 99 dollar. Vad ni än gör gå inte på Scam siter som säljer udid regs det är bs.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

iOS 7 har ett par riktigt bra funktioner och gillar det skarpt nu. Tog någon timme att vänja sig men kan inte gå tillbaks till det gamla som man kört sen 3an.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Riktigt gött att byta iOS kan jag säga. Gjorde det utan dev-konto och behöll all data för er som undrar om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jag har testat WP8 och "Jag" anser att det inte är nåt för mig. WP8 är nytt och enligt vissa fräscht. 5 personer i min bekantskaps krets hoppa på Lumia 920 tåget 4 hade problem inom 2 veckor såpass allvarliga problem att det resultera i flera veckors service varav en av dom sa till säljaren att köra upp den där solen inte skiner och köpte en Samsung Galaxy S4 istället.
Det är dock vad man läser i Lumia 920 tråden rätt mycket buggar och skräp och kräver reset efter restet för att få igång nät etc. Samt att man tydligen inte skall kunna använda alla dom "häftiga" och revolutionerade features som den har och samtidigt ha en batteri tid motsvarande en hel arbetsdag.
WP och Android är inte modell specifika och kan därmed aldrig riktigt komma upp till samma kompatibilitets nivå som iOS och iPhone gör. Sen om vi då tar WP som exempel så tycks det ju som att stackare som har en WP telefon med operativ version 7 helt plötsligt om dom vill köra WP 8 måste kasta / sälja sin "gamla" telefon för att sen köpa en helt ny telefon för massa pengar för att få ta del av WP8 det är eco tänk det.
Angående android så ja vissa modeller får vissa uppdateringar (såvidare du inte rootar etc etc och då bryter din chans till garanti) för att få ta del av det som är nytt och din telefon tillverkar inte vill implementera i din modell. Angående kopiera så ja WP7 och jag antar WP 7,5 har inte många likheter med hur det ser ut idag med WP8 med store för appar och diverse annat därmed har dom ju apat efter för att likna sina konkurrenter för att i sin tur kunna göra sina kunder nöjda. Sen vems felet är att WP8 telefoner strular som dom gör är ju frågan om det är t ex Nokia pga av taskigt byggd lur eller om det är Microsoft för dåligt skriven mjukvara det låter jag vara osagt då jag inte vet.

Jag kan gräva fram en liknande tråd för vilken mobil som helst, folk tenderar till att skriva om sina problem i dylika trådar, det borde du veta, tvärtom så har 920 vunnit otaliga priser och ofta väljs som den telefon som har högst andel nöjda kunder, jag skrev att oavsett vad man tycker om WP8 så är det ett eget OS sett till design och det snabbaste OSet på marknaden, så att som du hävda att det är långsamt och kopierat kan ju inte bli mer fel...

Permalänk
Medlem

Kört iOS 7 på min iPhone 4 hela dagen nu, funkar bra trycker jag! Men stör mig lite på en sak, mitt "control center" är inte alls lika transparent och fint som på apples bilder. Mitt har en väldigt solid, grå färg.

http://static.feber.se/article_images/29/33/03/293303_1280.jp...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Kört iOS 7 på min iPhone 4 hela dagen nu, funkar bra trycker jag! Men stör mig lite på en sak, mitt "control center" är inte alls lika transparent och fint som på apples bilder. Mitt har en väldigt solid, grå färg.

http://static.feber.se/article_images/29/33/03/293303_1280.jp...

4S här och det är transparent och snyggt. Dock så tycker jag vissa övergångs animationer hostar till ibland (känns ovant med ios). Fick en krasch med alarmet med då det startade om telefonen istället för att köra alarmet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Jag har testat WP8 och "Jag" anser att det inte är nåt för mig. WP8 är nytt och enligt vissa fräscht. 5 personer i min bekantskaps krets hoppa på Lumia 920 tåget 4 hade problem inom 2 veckor såpass allvarliga problem att det resultera i flera veckors service varav en av dom sa till säljaren att köra upp den där solen inte skiner och köpte en Samsung Galaxy S4 istället.
Det är dock vad man läser i Lumia 920 tråden rätt mycket buggar och skräp och kräver reset efter restet för att få igång nät etc. Samt att man tydligen inte skall kunna använda alla dom "häftiga" och revolutionerade features som den har och samtidigt ha en batteri tid motsvarande en hel arbetsdag.
WP och Android är inte modell specifika och kan därmed aldrig riktigt komma upp till samma kompatibilitets nivå som iOS och iPhone gör. Sen om vi då tar WP som exempel så tycks det ju som att stackare som har en WP telefon med operativ version 7 helt plötsligt om dom vill köra WP 8 måste kasta / sälja sin "gamla" telefon för att sen köpa en helt ny telefon för massa pengar för att få ta del av WP8 det är eco tänk det.
Angående android så ja vissa modeller får vissa uppdateringar (såvidare du inte rootar etc etc och då bryter din chans till garanti) för att få ta del av det som är nytt och din telefon tillverkar inte vill implementera i din modell. Angående kopiera så ja WP7 och jag antar WP 7,5 har inte många likheter med hur det ser ut idag med WP8 med store för appar och diverse annat därmed har dom ju apat efter för att likna sina konkurrenter för att i sin tur kunna göra sina kunder nöjda. Sen vems felet är att WP8 telefoner strular som dom gör är ju frågan om det är t ex Nokia pga av taskigt byggd lur eller om det är Microsoft för dåligt skriven mjukvara det låter jag vara osagt då jag inte vet.

Jag har haft en Lumia 800 och nu en Nokia Lumia 920 och bägge har funkat bra. Min kusin har numera övertagit min gamla 800 och den funkar ännu.
Den fick nyligen WP7.8:
http://www.windowsphone.com/sv-se/how-to/wp7/start/whats-new-...
Alltså har man förlängt livslängden på systemet. Men därefter är det inte så noga längre, vid det laget är troligen batteriet/telefonen rätt slut ändå och han lär ändå köpa nytt.

Den genomsnittliga användaren byter/skrotar sin mobil efter 14 månader. Den som alltid ska ha det nyaste oftare förstås. En del behåller lite längre.
Men genomsnittet ligger på 14 månader enligt Tomi Ahonen (mobilgurun)

Det betyder att ett telefonoperativsystem inte har lika lång livscykel som på en desktop dator. Dock garanterar Microsoft ett minimum av minst 18 månaders uppdateringar. Dock kommer man troligen kunna uppgradera nuvarande Windows Phone 8 till version 8.1 när den kommer. Den kommer också att bygga på Windows NT.

Windows Phone 7 byggde på Windows CE, medan det nya bygger på NT som sagt.

Inte alla äldre iPhone får allt som ingår i iOS uppdateringar heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_87:

4S här och det är transparent och snyggt. Dock så tycker jag vissa övergångs animationer hostar till ibland (känns ovant med ios). Fick en krasch med alarmet med då det startade om telefonen istället för att köra alarmet.

Lustigt... Inte kan det väl vara att de ansåg att det skulle vara för prestandakrävande?

Såhär det det ut på min:

Dold text

EDIT: Oj vad låtlängden buggade ur också.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KaakaaN:

Det var väl snyggt förutom ikonerna.
Men kommer fortfarande aldrig skaffa en iPhone. Kalla mig fanboy men så får det vara, gillar inte Apple i sig som företag. "Videosamtal, helt nytt" Fast nej. O.s.v

Kan inget annat än att hålla med. Efter att ha gjort en djupdykning i hård och mjukvara på telefonsidan från "grön" användare så ser jag det som förvånande att de som känner till Apples metoder och tvång fortfarande heroiskt håller deras fana högt.

Senaste iOS 7 är ju också ytterligare ett skämt (copycat värre från mestadels Android) samt deras återköp av telefoner för att få igång på försäljningen igen...

Har en SGN just nu men sneglar på en Lumia 620 då denna har vad jag behöver till ett VETTIGT pris och motsvarar en iPhone i det mesta, dessutom tålig.

Hoppades på större frihet med iOS 7 men tydligen så stämmer ordspråket om den gamla hunden och sittandet...

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Kör ni iOS 7 betan på eran "main" telefon eller har ni en iPhone som ligger och skräpar som ni använder betan på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Snyggaste operativsystemet som finns just nu. Windows phone får tyvärr ta ett steg ner från tronen.

Du skulle kunna få en android telefon att kunna se ut såhär utan större bekymmer om du nu ville det... Det är ett snyggt OS ja, men android leder fortfarande med hästlängder i min mening

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harnace:

Kör ni iOS 7 betan på eran "main" telefon eller har ni en iPhone som ligger och skräpar som ni använder betan på?

Jag kör iOS 7 på min 4s som "skräpar" då min mellersta dotter 16 år gammal valde en Lumia 620 istället för min gamla 4s (och iPhone 5) när jag fick köpa en SGN för dryga tusenlappen. Använder den dock mest som en iPod i dagsläget...

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Det är också det här med att de stänger möjligheter för uppgradering av t.ex ram och ssd i framtiden på sina datorer, det drar ner en hel del. Stämmer skiten ur företag för att ha en surfplatta med rundade kanter och alla löjliga stämningar.
Du kanske förstår mig lite bättre nu?

Det går ju att byta i alla fall SSD även om det är svårt. Men visst, jag håller med om att det är synd. Fast så gör ju även andra tillverkare med sina slimmade datorer. Blir svårt att få det riktigt kompakt om man ska ha möjlighet att enkelt öppna maskinen.

Apple blir själva också väldigt stämda. För ett par år sen var de mest stämda i teknikbranchen. Sen är det knappast så enkelt att det handlar om ”rundade hörn”. Det är mer komplicerat än så. Läs patenten så får du se. Men jag håller med om att patentsystemet när det gäller mjukvara känns märkligt ibland. Reglerna borde kanske modifieras lite.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma