Halvtid i SweClockers testlabb

Permalänk

Stor applåd till SweC redaktionen! Tack för att ni förgyller vardagen för oss!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Antagligen för att haswell är en sån meningslös upgradering från Ivy & sandy, Väldigt väldigt många som förväntade sig mer, och att haswell överklockat drar mer ström än ivy överklockat är ju bara ett skämt.

Vad förväntade du dig? Grafiken är avsevärt mycket bättre. Förväntade du dig något mer än förbättrad grafikprestanda är du bara dåligt påläst.. Vill du ha något bättre i vanliga beräkningar får du nog vänta till nästa generation - då Intel följer sin Tick-tock modell ganska slaviskt.

Permalänk
Medlem

De som förväntar sig några 50-100% prestandahöjning mellan generationer kommer nog att fortsätta vara besvikna ganska lång tid framöver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OggeB:

Vad förväntade du dig? Grafiken är avsevärt mycket bättre. Förväntade du dig något mer än förbättrad grafikprestanda är du bara dåligt påläst.. Vill du ha något bättre i vanliga beräkningar får du nog vänta till nästa generation - då Intel följer sin Tick-tock modell ganska slaviskt.

Precis, och då detta var TICK ( arkitektur byte ) förväntade jag mig mer.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Teknocide:

Bra jobbat gôbbar, götta till det med en snus nu!

Samma här!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Arkitekturbyte är TOCK på Intels roadmap. Det var Ivy Bridge som var TICK. Om det nu har någon som helst betydelse...

Permalänk
Konsolgrävare

Riktigt bra lista!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Riktigt bra att ni gjorde en sån här lista! Fortsätt med det!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]