Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360"

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Vad är poängen med att åka på semester om man tar med spelkonsolen och sitter och spelar på den? Då kan man lika gärna sitta hemma? Räcker det inte med att spela nåt på telefonen i bilen eller nåt? För förhoppningsvis finns d et väl en anledning att åka dit man åker på semester, mer än att sitta i en annan soffa och spela xbox? I värsta fall får du väl dela internet från telefonen

Nu trampar du på ömma tår Man följer med för att mamma och/eller pappa tvingar en (de tror man ska supa om man stannar hemma). I protest tar man med sitt Xbox

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inaktiv

Ahapp. blir det ingen Xbox-one till grabben i julklapp.
Om han vill ha den hemma hos sin Mor, eller ta med till Farmor/farfar som inte är teknisk kunniga, så kan han inte spela på den alltså.

Jävla krångel för dom, för att han vill lira kanske 30min.

WP MS!

Permalänk
Medlem

Aj aj aj, osmidigt! Kommer nog inte att dröja särskilt länge innan MS kommer krypande, då de märker att de inte får sålt några konsoller.

Permalänk
Medlem

Microsoft och deras Xbox one gör bort sig mer och mer, och detta uttalande fick en att rysa i hela kroppen.
ne du blir det en konsol så blir det en PS4, men jag sitter gott med min PC och PS3 just nu.

Bara höra publiken då Sony berättar om sina saker, E3 2013 var så enormt ensidigt.

Xbox One hade en hel del bra exklusives, men ifall det är värt det dåliga Xbox One kommer med är frågan.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockboris:

Wat? Om vi inte lever på 90-talet längre, varför ska då konsumenter hänvisas till 8 år gammal hårdvara om de inte vill ha en nästa generations spelkonsol med konstant internetanslutning? Det bättre alternativet för offline-spel är väl i så fall PS4.

Personligen så bryr jag mig inte om konstant uppkoppling, jag spelar trots allt bara spel på datorn (som i sin tur är uppkopplad dygnet runt), vad som får mig att lyfta på ögonbrynet är däremot hur dåligt MS marknadsför sina produkter nu för tiden.

Skrivet av Burks:

Om man inte har internet tillgång på telefonen då? om man drar ut till sommarstället som saknar täckning? ska man roama om man kan? det blir onödiga kostnader i slutänden och så tar det tid, tänk dig dom som måste göra det varje gång för att få spela på sin Xbox one.

Det är/händer oftare än det låter.

Några kb varje dag? vart har du fått upplysningen ifrån att det rör sig om den "mängden" data?

Det är uppenbart att checken är extremt liten, du loggar in och ut på servern nästan.

Ni som inte har nät på luren, ja vad ska man säga köp ett Xbox 360 eller en PS4. Inte svårare än så, jag är rätt skeptiskt att den större majoriteten som åker ut till delar av landet som inte har någon sort täckning alls.

Personligen förstår jag inte varför jag skulle köpa en konsoll med mindre funktionalitet, problemet är väl att majoriteten inte ser möjligheterna i specifika saker så som:

Cloud gaming - Täckning, servrar, hastigheter förbättras konstant detta gör X1 framtidssäker, jag tror knappast att spel kommer att behöva cloud kraften på något överhängande sätt i början av X1ans karriär. Efter ett tag tror jag däremot att säkra en överhängande framtid åt den, speciellt då hastigheterna utvecklas till det bättre.
Om vi är mer realistiska så tror jag att detta tills en början kommer att användas i samband med större världar och tillåta större banor och specifika detaljer att fungera bättre.
Om händelse 1 händer starta en beräkning på servern, om händelse 2 händer starta en beräkning på servern. Denna data kan användas minuter senare och redan räknats ut i förväg. Om inget internet kan nås skalar spelet ner specifika delar eller gör specifika saker mindre intensiva så att beräkningarna kan göras utan "lagg".
Spel som Forza 5 vilket ser hur du kör och låter dina vänner tävla mot dig även när du är offline WOW!

Kinect - Nu när Kinect har börjat mogna och den till och med kan ta in saker så som hjärtslag finns det hur mycket möjligheter som helst.
Lär dig dansa, lär dig grunden av kampsporter så som kungfu, utveckla dig själv som människa - din hållning, andning, gång och hälsa.
Semi movement i spel där du använder kontroll, du kan tex kolla runt hörn på ett mer naturligt sätt utan att du behöver hoppa runt i rummet, du lutar dig helt enkelt lite åt sidan.
Spelen kan bli interaktiva på ett helt annat sätt, tänk dig ett Zombie spel där du börjar skaka/darra i spelet när du är nervös på riktigt.
Karaktären kan till och med agera sämre när du är i ett stressat stadie och samma sak när du är lugnare och har mer pejl på situationen.
Inget mer pausa så fort du sätter ner kontrollen pausas spelet, då Kinect ser detta.
Röststyrning i spel så som, equip, styra bi-karaktärer,
När mjukvaran är bra nog kan den säkert till och med se när du suttit för länge och pointera detta, hyfsat schysst. Tror en hel del föräldrar hade uppskattat denna funktion

Vänta bara tills Kinect släpps till PCn och Blizzard lägger till Kinect stöd för Dailys i sina MMORPG spel, vi kommer se EN HEL DEL vältränade spelare Trust me they will do it to keep the EDGE ON! :D:D

Permalänk
Medlem

Dö MS, värdelösa windows 8 och xbox one. Failsoft.
Sen finns det vissa som flyttar sin konsol, och då skam man inte behöva ha sketen internet uppkoppling som krav.
Sen handlar detta bra mycket mer om en princip sak för mig.

MS: Du kan inte byta, låna begagnade spel = Ultra mega fail.
Always online = Inget jag stöttar om jag har ett val, idiotisk.

Nej MS, hoppas xbox skiten floppar så löjligt hårt, skräp rakt igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det är bara att böja sig fram och ta den i baken om man vill ha en krysslåda ett.

När Internet går ner eller liknande brukar jag sätta mig vid min PS3 och spela lite spel.

Hur ska en krysslåda veta när mitt Internet går ner?

Det är väl anslutet till wifit ändå? 24 timmar spel, sen kan du bara kör en snabb wifi share på nallen och så är det löst..
Om inte plocka ner ett PS4

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Jag tror inte det är så många som försvarar valet Microsoft gjort, utan att man ifrågasätter om problematiken verkligen är så stor.

Tror inte heller många stödjer M$ beslut, men tycker däremot man ska visa sitt missnöje istället för att "ta deras parti" o argumentera att "alla har internet nu,det är inget problem" Visst det kanske inte är något jätteproblem men tror alla kan hålla med om att får vi välja så vill vi inte ha något onödigt onlinekrav som inte förhöjer vår spelupplevelse ett skit.

Permalänk
Medlem

Sorgligt att så många här sitter och försvarar DRM-"skydd".
"So this is how liberty dies? With thunderous applauds." / Padmé Amidala.

Det handlar inte om att det "är jobbigt" att vara uppkopplad minst en gång om dagen - det handlar om att det inte ska behövas alls.
Jag bryr mig inte egentligen så mycket då jag inte kommer skaffa en Xbox 1, och antagligen inte en PS4 heller, men om utvecklarna bit för bit inför den här typen av "features" utan att konsumenterna säger ifrån...uff, hemska tanke.

Tänk er hur konsollerna kommer se ut om en 20-30 år...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hedersmedlem

Det där med "kanske grafikberäkningar i molnet i framtiden" — det tror jag när jag ser det. Jag kan inte föreställa mig hur de ska lyckas med någon lösning som fungerar och samtidigt är användbar för massan. Flera företag har gjort försök tidigare, och de har gjort fantastiska tekniska lösningar, men det duger inte för speländamål med de latenser som uppstår.

Det låter helt och enbart som ett krystat sätt att försöka få in en teknisk anledning till kravet för att inte se helt elaka ut; jfr m EA och Sim City 5 som också visade sig vara trams gällande deras molnsnack.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Cwittler:

Ni som inte har nät på luren, ja vad ska man säga köp ett Xbox 360 eller en PS4. Inte svårare än så, jag är rätt skeptiskt att den större majoriteten som åker ut till delar av landet som inte har någon sort täckning alls.

Personligen förstår jag inte varför jag skulle köpa en konsoll med mindre funktionalitet, problemet är väl att majoriteten inte ser möjligheterna i specifika saker så som:

Är detta en antydan till att X1 skulle ha funktionalitet som inte PS4'an har möjlighet till?

Berätta gärna om vilken funktionalitet det skulle röra sig om!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, men vilken arrogant j●vla idiot! Att inte hålla med vad deras egna potentiella kunder tycker är väl upp till honom själv, men att behandla dem som at de inte vet vad de pratar om är bara korkat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Blir att totalt ignorera nya Xbox One och satsa på Wii U och Ps4 istället denna generation.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Ahapp. blir det ingen Xbox-one till grabben i julklapp.
Om han vill ha den hemma hos sin Mor, eller ta med till Farmor/farfar som inte är teknisk kunniga, så kan han inte spela på den alltså.

Jävla krångel för dom, för att han vill lira kanske 30min.

WP MS!

Skaffa ett PS 4 till honom istället, bättre o billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Blir att totalt ignorera nya Xbox One och satsa på Wii U och Ps4 istället denna generation.

Wii U? Snälla...

Permalänk
Medlem

De kan ju börja ringa upp folk och ställa närgångna frågor också. Alla har väl en telefon och 30 minuter över per månad? Har man rent mjöl i påsen är det väl okej att svara på några frågor, eller?

Jag är så trött på den här retoriken. Som ren princip ska man inte slänga in onödiga beroenden, vare sig det handlar om konsoller eller något annat. Nej, det kanske inte är ett stort problem för den stora majoriteten att koppla upp sig 1 gång/dygn. Det är kanske inget stort problem att behöva ladda ner 20GB bibliotek när man installerar ett program för att utvecklaren fick för sig att lägga in vartenda biblioteksberoende som fanns trots att det inte användes. Men även om det bara är ett litet problem för de flesta (och ett stort problem för några få) så är det ändå ett oändligt mycket större problem jämfört med att ge fan i ha det alls. Finns det någon som tänker "Yes! Äntligen måste jag koppla upp mig mot en server varje dag för att spela mina single-player spel!"?

Jag är väl knappast först med att säga detta, men ändå.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Är detta en antydan till att X1 skulle ha funktionalitet som inte PS4'an har möjlighet till?

Berätta gärna om vilken funktionalitet det skulle röra sig om!

Cloud Gaming?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Dö MS, värdelösa windows 8 och xbox one. Failsoft.
Sen finns det vissa som flyttar sin konsol, och då skam man inte behöva ha sketen internet uppkoppling som krav.
Sen handlar detta bra mycket mer om en princip sak för mig.

MS: Du kan inte byta, låna begagnade spel = Ultra mega fail.
Always online = Inget jag stöttar om jag har ett val, idiotisk.

Nej MS, hoppas xbox skiten floppar så löjligt hårt, skräp rakt igenom.

Inte på tiden att skapa en hatsekt mot MS?.. Med tanke på entusiasmen.

Permalänk
Medlem

Vem faaaan har inte tillgång till en internetuppkoppling idag?! Det finns ju genom varenda smartphone....
Förmodligen är den skara som inte har internetuppkoppling tillgänglig (eller tar med den nånstans där det saknas) en piss i havet och således inget att bry sig om i det stora "penga" havet.

Sen istället för att säga "Köp en Xbox360 om du saknar uppkopplingn", det blir nog snarare "Köp en PS4 om du saknar uppkoppling", skjuter sig själv i foten där.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Det är kul för er som har perfekt fungerande internet som aldrig glappar eller ibland oförklarligt ligger nere timmar i sträck.

Och för er som inte vill ta med er spelkonsol till en stuga utan internetuppkoppling.

Och för er som bor på platser där man faktiskt kan få internet utan att behöva förlita sig på en 3G-dångel som precis hittar en mast.

Och för er som i framtiden inte vill kunna gå på en nostalgitripp och spela era gamla spel på er gamla konsol.

Visa signatur
Permalänk

Känns lite komiskt att de inriktar sig på tjänster för USA och sedan kräver internetuppkoppling då storadelar av USA har dålig internetuppkoppling.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Det där med "kanske grafikberäkningar i molnet i framtiden" — det tror jag när jag ser det. Jag kan inte föreställa mig hur de ska lyckas med någon lösning som fungerar och samtidigt är användbar för massan. Flera företag har gjort försök tidigare, och de har gjort fantastiska tekniska lösningar, men det duger inte för speländamål med de latenser som uppstår.

Det låter helt och enbart som ett krystat sätt att försöka få in en teknisk anledning till kravet för att inte se helt elaka ut; jfr m EA och Sim City 5 som också visade sig vara trams gällande deras molnsnack.

Tänkte lite i samma banor när jag hörde hela det här med grafik i molnet. EA levererade mer eller mindre ett litet facit på hur "bra" det funkar. Därtill har vi alla olika linor och vissa tyvärr brutalkassa linor på landsbygden utan bra alternativ varpå molnberoende snarare är ett problem än tillgång. Alla sitter inte i en metropol som får prio av ISP. Bara för att man har nät betyder det inte att linan är superb.

Och ja lite svepskäl känns det allt och huvudsyftet var egentligen att klämma åt begagnat marknaden.

Microsoft, jösses, först ett hagelskott signerat win8 i ena foten, och nu en ordentlig salva i andra med detta. Visst maskinen kanske säljer som smör i alla fall även om den lär ligga efter PS4 som det ser ut just nu.

Permalänk

Nej, köp en ps4.. Borde det vara.
Jag är inbiten xbox fanboi.. Men inte total stolpskott, det blir bojkott av nästa M$ kompostlåda.

Har inga problem med internet och jag köper mina spel, men ogillar tvång, för deras skit servrar lär bli hackade och då är det lite svårt att spela.

Nej, ps4 blir det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Han har ju rätt

Nej, "Har du inget internet? Köp PS4" hade varit rätt.

Permalänk
Medlem

Finns stora risker med att låta en kamera och mikrofon vara ständigt på och ständigt online: http://www.infosecurity-magazine.com/view/32618/is-the-xbox-o...

Sen tycker jag argumentet att "alla har ju internet iallafall" är lite väl trångsynt. Visst har alla internet men en spelkonsol ska inte behöva vara online för att man ska kunna spela spelen man köpt. Vad händer när linan går ner? Då har man inga spel längre. Man får tillbaka dem när det passar microsoft. Alltså när man kan visa att man är online.
Och hur ska folk kunna ta med boxen till sitt landställe eller någon annanstans som inte har internet? Då blir den ju inte till mer nytta än ett bokstöd.
MS är ju värsta big brother typ. Man ska använda produkterna man betalat för när de passar dem.
Man ger bort sin frihet att spela offline för vadå? För att de ska kunna samla information om en? För att de ska kunna trycka upp reklam i ansiktet på dig? För att spara saker i "The Cloud"? Sånt där ska enligt mig vara optional. Vill jag använda en cloud-tjänst och backupa mina sparningar så är det ju najs. Men det ska inte tvångsmässigt vara det enda alternativet.
De försöker tvinga på världen Windows 8 och de försöker tvinga på världen Xbone's övervakningskameror i vardagsrummet.

Tur att jag bara spelar på PC... men kan tänka mig köpa en PS4:a bara för att peka fingret mot MS.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Har själv en sommarstuga där jag spenderar större delen av sommaren med ungarna, mobiltäckningen där är allt annat än bra och eftersom vi tillbringar störrre delen av sommaren där oavsett om det regnar eller inte blir det alltid vissa dar då man hittar på saker inomhus. Kort sagt, blir en ps4 till landet.

Permalänk
Medlem

Det jag inte fattar är varför dom tror att folk vill ha kinect. Den säljer nog bättre 1000kr billigare och utan kinect.

Permalänk
Skrivet av ThePunisher313:

Helt ärligt talat så håller jag med honom. Vi lever inte på 90-talet längre.

Nej det gör vi inte, samtidigt så betyder inte det att always-online-DRM-fotbojan inte är en idiotisk idé utan någon verklighetsanknytning.

Skrivet av H4nsson:

Bara att "dela" din 3G/4G uppkoppling så fungerar telefonen som ett modem och router, typ.

Finns på dom flesta om inte alla android telefoner samt Iphone

1. 3G/4G Finns inte överallt i Sverige och läget är ännu sämre i USA (deras hemplan).
2. Alla har inte smartphones.

Skrivet av strejf:

Jag tycker att det är bra ned krav på internet, det ger en högre kvalité på den lägsta gemensamma nämnaren. Inget internet är ju värdelöst ändå. Vare sig det är på en telefon, dator eller spelkonsoll.

Skickades från m.sweclockers.com

På vilket sätt ger det högre kvalité på produkten?

Skrivet av FredrikMH:

Ge gärna exempel på länder där befolkningen kan tänkas köpa en Xbox One men som saknar Internetanslutning.

Många länder i Sydamerika, Östeuropa och Asien som just genomgått och/eller genomgår förändringen mot demokratiska I-länder men där infrastruktur ofta är uselt utbyggt.

Skrivet av TuHack:

En datorsite som gnäller på onlinekrav...? Det är väl inte swehästarpålandet jag kommit till?

Lägg ner gnället för gnället skull. One ska bli grym att testa - och just molnberäkningar är ju kul ny teknik!

Har ni inte internet är det dags att komma in i matchen

För många av oss här är det en principfråga. Online ska inte vara ett krav, det ska vara ett val, ett kompliment. Molnberäkningar är mycket intressant men det rättfärdigar ändå inte dessa drakoniska krav, för att inte tala om kinnect.

Sen en annan sak som många glömmer. Låt oss säga att ALLA hade tillgång till 100/100 fiber ALLTID och detta då blir ett icke-problem. Då kvarstår fortfarande det faktum att kinnect (troligen?) inte går att koppla ur utan att boxen låser sig, Microsoft har just i dagarna avslöjats för att ha gett fri tillgång till ALL sin användarinfo till NSA och sist men inte minst, vad händer när Microsoft själva får problem med sina KM/validerings-servrar eller rent av går i konkurs och inte har råd att hålla sina servrar igång? Då får du en värdelös låda.

always-online-DRM = Bara dåligt, inga fördelar, bara nackdelar, möjlighet för MS att övervaka dig. etc.

Permalänk
Medlem

Vill veta vad som händer ifall du sitter hemma, lirar Halo 5 på din XboxOne och strömmen går, hur fungerar det då ifall du är av med ström i 2-3 dagar? Eller om du byter internetleverantör/flyttar?

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De som funderar på att köpa en modern spelmaskin bör ju ha råd med någon typ av Internetuppkopling så tror inte det blir några större problem. Ex om man ska ta med den i husvagnen får man la dela nätet från mobilen en gång om dagen. Men visst finns det la specialfall men då vet man det o skaffar la ps4

För de är la häftigt att skriva la lixom, det får ju la alla stå ut med

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB