Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

Gör så! Ta gärna lite close up-bilder också.

Här får du lite smakprov:

http://img203.imageshack.us/img203/6599/dsc0576d.jpg

http://img607.imageshack.us/img607/8011/dsc0577d.jpg

http://img211.imageshack.us/img211/7196/dsc0578vm.jpg

Det är möjligt att kameran fångar ytterst små springor, men detta är inget jag tänker på eller ser med blotta ögat. Vill du ha fler bilder så säg bara till. Fantastisk lur!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Har haft mobilen i cirka två veckor nu, måste säga att jag är väldigt nöjd. Jag har små springor men märke inte det förrän man läste här.
Har någon lyckats konfigurera inbyggda email klienten får push mail från gmail?

Läste på XDA att 4.2.2 har börjat rulla ut.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2308122

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Theshawty:

Någon som har en logisk förklaring till varför HTC - som redan är på pottkanten - valde att skjuta i mörkret och lansera HTC One med 4MP-kamera? Dagens marknad, som är MP-kåta, liksom jag själv lite, blir rätt tveksam när man ser det låga megapixelantalet (eller kanske man ska säga ultrapixelantalet?) på One.

Megapixlar är inte allt, jag vet, men var detta vågade försök lyckat, tycker ni? Jag ska som sagt skaffa en One vilket jag tjatat tusentals gånger om redan, men kommer jag bli missnöjd med kameran? Jag är så långt ifrån fotoexpert man kan komma

äger en systemkamera, fast min systemkamera har färre megapixlar än samsung s4, är den sämre då? självklart inte.
som du förstår så gör inte pixlar bilden bättre, det är optiken, själva linsen. Enda gång du behöver säg 20 megapixlar är om du ska göra en förstoring.

Nu är jag inte så insatt i just HTC one, har läst en recension om den i M3, där dom som många andra skriver att den tar lite bättre bilder i mörka miljöer, men fortfarande tar den bra bilder med "bara" 4 megapixlar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 0n0ffknappen:

http://www.youtube.com/watch?v=SaL87kEqZ4Y, ännu ett skäl varför man bör välja HTC One till sommarens festivaler/spelningar/fester. Var beredd att hålla för öronen....

men det där var ju s3, inte så rättvis jämförelse.

Permalänk
Medlem

Är det någon HTC One-ägare som har problem med att kamera-"linsen" är ovanför telefonkroppen?
På alla (i 3 olika butiker) som jag känt på innan jag köpte så är kameralinsen placerad någon halv millimeter under chassit så den inte skall skrapas så lätt. Eftersom min sticker upp så nuddar linsen varje gång jag lägger ned telefonen någonstans.
På 3 dagar har jag redan fått 2 skrapmärken på linsen.

Man känner det tydligt om man drar fingret över linsen. På min så känner man att linsen sticker upp. På de andra känner man kanten på telefonkroppen när man drar fingret från linsen istället.

Jag har bytt telefonen idag men den jag fick var likadan. Kanske en kass serie.

Hur är era HTC One?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwillow:

På de andra känner man kanten på telefonkroppen när man drar fingret från linsen istället.

Hur är era HTC One?

Precis så känns min lur, dvs jag känner chassit.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Precis så känns min lur, dvs jag känner chassit.

Ja man får ju hoppas att det är så de skall vara. Skumt att jag lyckas få 2 likadana men jag hoppas jag får byta en gång till, 3e gången gillt kanske
Skall kontakta HTC också för att se hur dom ser på saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwillow:

Ja man får ju hoppas att det är så de skall vara. Skumt att jag lyckas få 2 likadana men jag hoppas jag får byta en gång till, 3e gången gillt kanske
Skall kontakta HTC också för att se hur dom ser på saken.

Är inte helt omöjligt att det är samma sak i samma affär då det kan vara en defekt batch.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd

Fick min igår och gillar den men funderar på att köpa ett skal för den blir så varm och kameraglaset på min är med för långt ut så det kan nog även spricka om man har otur.

Någon som vet en bra sida för mobiltillbehör eller ska man chansa och beställa från dx.com t.ex och vänta lite längre för mycket bättre priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Är inte helt omöjligt att det är samma sak i samma affär då det kan vara en defekt batch.

Pratade med HTC och de sa att den inte skall sticka ut utanför chassit. Fick byta igen och den jag fick nu är ok i det avseendet. Dock finns det glipor mellan chassidelar och andra saker som inte är perfekta. Men jag orkar inte tjafsa mer, viktigast är ändå innehållet i telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Fick min igår och gillar den men funderar på att köpa ett skal för den blir så varm och kameraglaset på min är med för långt ut så det kan nog även spricka om man har otur.

Någon som vet en bra sida för mobiltillbehör eller ska man chansa och beställa från dx.com t.ex och vänta lite längre för mycket bättre priser?

Jag kommer nog beställa ifrån HTCs egna shop (http://www.htcaccessorystore.com/se) eller fyndiq.se

Permalänk
Medlem

Någon som har fått Android 4.2.2 till sin HTC One ännu? Jag väntar

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwillow:

Pratade med HTC och de sa att den inte skall sticka ut utanför chassit. Fick byta igen och den jag fick nu är ok i det avseendet. Dock finns det glipor mellan chassidelar och andra saker som inte är perfekta. Men jag orkar inte tjafsa mer, viktigast är ändå innehållet i telefonen.

Härligt! Du har valt rätt telefon: http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/3854_htc_one_vinner_prestigefyllt_pris

Skrivet av Cooling23:

Någon som har fått Android 4.2.2 till sin HTC One ännu? Jag väntar

Inte fått än men ska börja rulla ut snart, mitten av Juni snackas det om: http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/3852_android_422_till_htc_one_inom_kort

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd

går det att få ljud när man spelar in i slowmotion?

Permalänk
Medlem

Jag har en tips till er som har HTC One. Skaffa appen Snapdragon BatteryGuru. Appen hjälper att hålla batteriet längre innan du behöver ladda igen. Appen är gjord av Qualcomm som har även gjort CPU:n som finns i HTC One (Snapdragon 600).

Länk här!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.xiam.snapdr....

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har en tips till er som har HTC One. Skaffa appen Snapdragon BatteryGuru. Appen hjälper att hålla batteriet längre innan du behöver ladda igen. Appen är gjord av Qualcomm som har även gjort CPU:n som finns i HTC One (Snapdragon 600).

Länk här!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.xiam.snapdr....

Tackar, ska testas! Det jag är lite fundersam till är hur den fungerar i vissa perioder då jag använder min lite olika då man är ledig och inte ledig.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Tackar, ska testas! Det jag är lite fundersam till är hur den fungerar i vissa perioder då jag använder min lite olika då man är ledig och inte ledig.

Jag brukar göra samma sak med min telefon. Appen funkade bättre än jag trodde. Tror jag fick ca 15% längre batteri tid vilket är bra! Det är bara att prova appen eftersom det är gratis

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag brukar göra samma sak med min telefon. Appen funkade bättre än jag trodde. Tror jag fick ca 15% längre batteri tid vilket är bra! Det är bara att prova appen eftersom det är gratis

Väder-appen verkar inte må så bra av den dock, synkar varken automatiskt eller manuellt och synk-ikonen dyker upp varannan sekund i notifieringsbaren.

Edit: Bara för att jag sa det så synkade precis vädret, men verkar bara vara manuellt, och som sagt så dyker synk-ikonen upp varannan sekund.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som fått 4.2.2?
Börjar bli otålig här. Min One är köpt via Dustin så någon operatör är inte inblandad. Uppdateringen borde ju komma snart!!

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Fortfarande ingen som fått 4.2.2?
Börjar bli otålig här. Min One är köpt via Dustin så någon operatör är inte inblandad. Uppdateringen borde ju komma snart!!

Ta det bara lugnt, vi passerar snart mitten av Juli så förhoppningsvis får vi det snart. Är väl ingen jättestorskillnad på 4.2.2 utan jag är mer intresserad av det HTC gjort med Sense/nya inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Ta det bara lugnt, vi passerar snart mitten av Juli så förhoppningsvis får vi det snart. Är väl ingen jättestorskillnad på 4.2.2 utan jag är mer intresserad av det HTC gjort med Sense/nya inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Njae, inga stora skillnader men jag vill ha "Quicktoggles" i notifications mm. Sen kan man ju alltid hoppas på att Sense 5.1 kommer erbjuda något nytt gött. T.ex fixat galleri så man kan stänga av integrationen med Facebook. Något som stör mig som fan nu.

Faktiskt det enda som stör mig.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk

Har nu haft denna mobil i snart två veckor och det är den bästa mobil jag någonsin haft! Jag älskar den mer för varje dag.

Ska dock sälja min "gamla" S3 och köpa en Nexus 4 för pengarna och ha som "sidolur" för flashgalningen i mig.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

men det där var ju s3, inte så rättvis jämförelse.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uXzkrR...! Där har du en med SGS4

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Avstängd

Har någon koll på om det går att göra om interfacet så det ser ut som en Samsung Galaxy S4?

Är så sjukt van vid S2'ans interface och känner mig lite lätt handikappad nu när man måste lära sig vart alla nya knappar sitter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tivook:

Har någon koll på om det går att göra om interfacet så det ser ut som en Samsung Galaxy S4?

Är så sjukt van vid S2'ans interface och känner mig lite lätt handikappad nu när man måste lära sig vart alla nya knappar sitter.

Jag har faktiskt inte en aning :/

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

jag hade min i nästan 4 dagar och det har varit en fröjd! tills i går så strulade wifin! den kopplade ner titt som tätt och tänkte inte mer på det utan gick o la mig. men så idag så strulade det riktigt mycket den är ansluten till mitt trådlösa men kommer inte ut på nätet. Så jag återställde telefonen till factory defult men den kunde inte ens ansluta till mitt gmail konto så fattade redan då att det är nått strul med den... miina andra enheter kommer ut på mitt wifi!! är det nån annan som haft samma fel på sin?

samt att jag har en glipa mellan aluramen och plastdelen upptill. tror ni jag kan få den utbytt bara på det?

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bjonss13:

jag hade min i nästan 4 dagar och det har varit en fröjd! tills i går så strulade wifin! den kopplade ner titt som tätt och tänkte inte mer på det utan gick o la mig. men så idag så strulade det riktigt mycket den är ansluten till mitt trådlösa men kommer inte ut på nätet. Så jag återställde telefonen till factory defult men den kunde inte ens ansluta till mitt gmail konto så fattade redan då att det är nått strul med den... miina andra enheter kommer ut på mitt wifi!! är det nån annan som haft samma fel på sin?

samt att jag har en glipa mellan aluramen och plastdelen upptill. tror ni jag kan få den utbytt bara på det?

Det är ju ett tillverkningsfel, ett estetiskt sådant men påverkar det luren? Nja, du kan pröva iaf.

Permalänk
Skrivet av bjonss13:

jag hade min i nästan 4 dagar och det har varit en fröjd! tills i går så strulade wifin! den kopplade ner titt som tätt och tänkte inte mer på det utan gick o la mig. men så idag så strulade det riktigt mycket den är ansluten till mitt trådlösa men kommer inte ut på nätet. Så jag återställde telefonen till factory defult men den kunde inte ens ansluta till mitt gmail konto så fattade redan då att det är nått strul med den... miina andra enheter kommer ut på mitt wifi!! är det nån annan som haft samma fel på sin?

samt att jag har en glipa mellan aluramen och plastdelen upptill. tror ni jag kan få den utbytt bara på det?

Har du betalt för en telefon med en glipa? Blev du informerad om att telefonen skulle ha glipor när du köpte den? Jag antar att så är inte fallet, alltså kan du med rätten på din sida få den utbytt.

Permalänk
Medlem

Fick faktiskt bra tips från HTC via BlinkFeed på hur man kan optimera batteritiderna, var väldigt många förslag som man kanske inte tänkt på. Jag har till exempel aldrig tänkt på att du kan gå in i Inställningar > Appar > Alla > och inaktivera de som du inte använder, då det finns medföljande programvara som man ej använder så kan man bara inaktivera dem och som saker som att du kan välja att mobilen ska dimma ner skärmen under laddning av en sida. Vet inte hur mycket man tjänar på detta men lite kan man väl skrapa ihop. Detta då det finns saker som drar i bakgrunden trots att du ej använder dem.

Saker som jag inaktiverade var till exempel 7digital + 7digital Partner Information, Chrome(Använder HTC's webbläsare), Google Play Musik, Google+, Hangouts, Kid Mode, LinkedIn för HTC Sense, Picasa + Picasa Uploader, TV, Twitter, Watch. Saker som inte använt någon data kändes onödigt att inaktivera.

Förresten så kändes det som att BatteryGuru bara påverkade batteritiden negativt i mitt fall efter att den "lärt" sig min användning, så jag tog bort det och upplever redan det som bättre.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av röksvamp:

Vad dum jag är! Ja, det kan ju så klart vara knappfanskapet! Ska testa lite sen, tack för tipset!

Kan meddela att jag fortfarande har kvar problemet.. Det varierar om sagt hur ofta det kommer fram. Några dagar funkar det fint andra inte...har testat tvåheadheadsets nu..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!