OC GeForce GTX 780 med iChill Herculez Ultra X3 - Tyst, svalt och grymt sexigt!

Permalänk

OC GeForce GTX 780 med iChill Herculez Ultra X3 - Tyst, svalt och grymt sexigt!

Tjenare!

Tänkte bara ge litet tips till dem som är ute efter ett GTX 780, Inno3D släpper nu med deras Ichill sin riktigt feta och sexiga Herculez Ultra X3 kylare på en av deras GTX 780 varianter. Kortet kommer överklockat från fabrik som bryter GHz barriären på 1006 MHz och 1046 MH boost clock! (även memory clock frequency till 1533 MHz)

Trots den stora kylaren har de lyckats optimerat den så det inget skall vara något problem med SLI ^^

Tyst, snabbt och grymt snyggt, Iallafall om man diggar 7990 (speciellt PC Devil editon) designen, som jag är för övrigt såld på! "Best of both worlds" om man föredrar Nvidia som än själv

Logon på kanten skall även lysa vitt, så ni sett fram emot den lysande logon får nåt liknande iallafall

Kan hända att ni sett/hört talas om detta förrut, men det är först nu som det verkar börja poppa upp hos återförsäljare!

Produkten kan hittas här!: http://www.caseking.de/shop/catalog/Inno3D-GeForce-GTX-780-iC...
(Caseking är för övrigt en väldigt stor och seriös tysk sida som skickar mycket varor runt om i Europa)

REVIEW http://uk.hardware.info/reviews/4460/2/inno3d-ichill-geforce-...

Värt att notera är väll också att kortet inte går för så många mer hundralappar i jämförelse med referens korten ^^

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonReborn:

Tjenare!

Tänkte bara ge litet tips till dem som är ute efter ett GTX 780, Inno3D släpper nu med deras Ichill sin riktigt feta och sexiga Herculez Ultra X3 kylare på en av deras GTX 780 varianter. Kortet kommer överklockat från fabrik som bryter GHz barriären på 1006 MHz och 1046 MH boost clock! (även memory clock frequency till 1533 MHz)

Trots den stora kylaren har de lyckats optimerat den så det inget skall vara något problem med SLI ^^

Tyst, snabbt och grymt snyggt, Iallafall om man diggar 7990 (speciellt PC Devil editon) designen, som jag är för övrigt såld på! "Best of both worlds" om man föredrar Nvidia som än själv

Logon på kanten skall även lysa vitt, så ni sett fram emot den lysande logon får nåt liknande iallafall

http://i39.tinypic.com/2v9297d.jpg

Kan hända att ni sett/hört talas om detta förrut, men det är först nu som det verkar börja poppa upp hos återförsäljare!

Produkten kan hittas här!: http://www.caseking.de/shop/catalog/Inno3D-GeForce-GTX-780-iC...
(Caseking är för övrigt en väldigt stor och seriös tysk sida som skickar mycket varor runt om i Europa)

REVIEW http://uk.hardware.info/reviews/4460/2/inno3d-ichill-geforce-...

Värt att notera är väll också att kortet inte går för så många mer hundralappar i jämförelse med referens korten ^^

Va i .... ?
Seriöst?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk

Grym kylare. Nuff said.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Va i .... ?
Seriöst?

Har man tråkigt så har man, vill bara göra ett bra intryck så nån pajsare skulle hoppa på denna, Skulle vara rätt shysst att se ett bygge med denna bästen, måste själv köra på Titans, 3GB isnt enough för 7680x1440

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Medlem

om ni kollar noga på bilden som han länkade så ser man att det är två olika kort på lådan (780 och 770) kanske lite roligt att veta

Permalänk
Skrivet av Andreas.andreas:

om ni kollar noga på bilden som han länkade så ser man att det är två olika kort på lådan (780 och 770) kanske lite roligt att veta

Haha, grymt seriöst! xD

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Medlem

Varför jämför man med uteslutande andra 770-kort? Snyggt kort never the less, men dyrt!

EDIT: Tröttnade få åsnorna på CDON som har en helt jävla inkompetent support. Sug min säger jag bara, skaffa bättre rutiner och se till att bemöta en kund på ett mer kompetent och ärligt sätt nästa gång. Lär dröja innan jag handlar där ifrån igen.

Beställde kortet ifrån tuskland jah.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Varför jämför man med uteslutande andra 770-kort? Snyggt kort never the less, men dyrt!

EDIT: Tröttnade få åsnorna på CDON som har en helt jävla inkompetent support. Sug min säger jag bara, skaffa bättre rutiner och se till att bemöta en kund på ett mer kompetent och ärligt sätt nästa gång. Lär dröja innan jag handlar där ifrån igen.

Beställde kortet ifrån tuskland jah.

Shysst! Du får återkomma med lite mer information och tankar sedan

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Avstängd

"bryter Gigahertzbarriären.." Som det vore något speciellt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

"bryter Gigahertzbarriären.." Som det vore något speciellt.

LOL! varför skulle det? Dock är kortet det enda 780't som gör det ifrån fabrik och om man har någon slags skrivar känsla kan man få det att låta rätt fräsigt

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonReborn:

Har man tråkigt så har man, vill bara göra ett bra intryck så nån pajsare skulle hoppa på denna, Skulle vara rätt shysst att se ett bygge med denna bästen, måste själv köra på Titans, 3GB isnt enough för 7680x1440

Jag är också på gång att köra 7680x1440 men slipper gärna att punga 8k för ett Titan. Tror du det räcker med 770 4Gb?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Jag är också på gång att köra 7680x1440 men slipper gärna att punga 8k för ett Titan. Tror du det räcker med 770 4Gb?

Om du inte ska spela överhuvudtaget så räcker ett 770 förmodligen utmärkt. Men för att få spelbar FPS i den upplösningen med vettiga grafikinställningar (medium och uppåt) så skulle du behöva 2st titan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phlopydisk:

Jag är också på gång att köra 7680x1440 men slipper gärna att punga 8k för ett Titan. Tror du det räcker med 770 4Gb?

Nej. Minnesbussen är för svag för att kunna använda 4gb vram. Dessutom finns det nog inte ett enda kort som klarar av att köra i den upplösningen helt själv utan att det skulle bli ett bildspel. För den upplösningen krävs det två titans minst.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Köp EVGA:S ACX lösning istället. Låter mindre, kyler bättre. Förvisso lägre klockad från fabrik men i de reviews jag sett klockar den förbi ichill-kortet.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Kom nyss med bud till jobbet, slutar inte förrän 19. Kommer bli en lååång dag.

EDIT: Innehöll för övrigt 3D Mark Advanced edt. samt en iChill-musmatta +haribos winegums-björnar från caseking ;P Inet vinner fortfarande med pingvinstången!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/100004...

Kom nyss med bud till jobbet, slutar inte förrän 19. Kommer bli en lååång dag.

EDIT: Innehöll för övrigt 3D Mark Advanced edt. samt en iChill-musmatta +haribos winegums-björnar från caseking ;P Inet vinner fortfarande med pingvinstången!

Oh damn! That´s some sexy horse power right there

Pingvingstavarna är orslagbara men gummi björnar är inte så illa pinkat heller x)

Visa signatur

Signatures are stupid.

Permalänk
Medlem

Återkopplar lite här

Haft kortet i snart en vecka och har gett mig på lite klockning. Med stock-bios så klarar det att boosta upp sig till 1202Mhz och minnet klockat till 3300Mhz (6600Mhz). Dock klarar den inte att gå upp i mer än 1.185mV på stock-bios. Är lite lotto på 780-korten verkar det som om de kan nå upp till 1.2 på stock-bios. ASIC på mitt kort är 72.1% så helt okej.

Firestrike extreme: http://www.3dmark.com/3dm/857598

Sidenote: i 3dmark 11 så producerar kortet coil whine, men det är så svagt att jag inte hade hört det om inte lådan var öppen och det var tyst runt omkring mig. Inte märkt av coil whine i något annat benchprogram eller spel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Återkopplar lite här

Haft kortet i snart en vecka och har gett mig på lite klockning. Med stock-bios så klarar det att boosta upp sig till 1202Mhz och minnet klockat till 3300Mhz (6600Mhz). Dock klarar den inte att gå upp i mer än 1.185mV på stock-bios. Är lite lotto på 780-korten verkar det som om de kan nå upp till 1.2 på stock-bios. ASIC på mitt kort är 72.1% så helt okej.

Firestrike extreme: http://www.3dmark.com/3dm/857598

Sidenote: i 3dmark 11 så producerar kortet coil whine, men det är så svagt att jag inte hade hört det om inte lådan var öppen och det var tyst runt omkring mig. Inte märkt av coil whine i något annat benchprogram eller spel.

Sounds good to me!

Conclusion: One badass GPU.

Visa signatur

Signatures are stupid.