Permalänk
Medlem

[War Thunder] SweC Squadron!

Squadron för alla sweclockere i War Thunder!

Squadron: SweC
Tag: [SweC]

Skapade en squadron i War Thunder så att alla vi här kan lira med varandra, kanske till och med komma högt upp på leaderboard. Tänkte inte något seriöst klan spel men ett mer avslappnat casual spel med varandra, där alla är välkomna in!

Hur man går med: I spelet gå in i Menu>Squadron>Find Squadron skriv Swec och när du hittar SweC klicka på Send Application så kommer jag att acceptera den så fort jag är inne i spelet. Skriv gärna i tråden med ingame-nick om ni har gått med så kan hålla koll på varandra!

Spelet: warthunder.com
Tråd om spelet: www.sweclockers.com/war-thunder-online-wwii-flygspel

Ses i luften!

/ToyBear

Banner till WarThunder Forum:
________________

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Trevligt, trevligt!

Ska bli kul att se hur många vi blir....

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk

Ansökte precis mitt nick är MrObama. Citera mig om ni vi spela. Spelar mest hb och flyger då min p47 och mina zeros mest.

Permalänk

Trevligt!
Länge se jag spelade nu men nu ska jag försöka komma in i att igen:)

Permalänk

Jag har ansökt.

Nick: Diofantos

Permalänk
Medlem

E det bra spelet?

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Känner mig sugen på att gå med ^^ Var dock ett bra tag sedan jag spelade, men jag är nog inte allt för rostig hoppas jag... Har ni testat det japanska bombplanet H6KE (Vet inte riktigt vad det heter)? Riktigt jäkla bra, 20mm automatkanon i aktern och en massa kulsprutor, tror den är typ Tier 3 eller vad man ska säga. Riktigt rolig att flyga!

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

E det bra spelet?

Mvh

Jo det tycker jag de har hållit ganska länge nu och blir bara bättre och bättre (med undantag för vissa balanserings "fixar" XD). Är extremt hypad för att se när flottan kommer!

Skrivet av Carl Jonsson:

Känner mig sugen på att gå med ^^ Var dock ett bra tag sedan jag spelade, men jag är nog inte allt för rostig hoppas jag... Har ni testat det japanska bombplanet H6KE (Vet inte riktigt vad det heter)? Riktigt jäkla bra, 20mm automatkanon i aktern och en massa kulsprutor, tror den är typ Tier 3 eller vad man ska säga. Riktigt rolig att flyga!

Jo H6K:an är bra speciellt när man flyger formation med andra då har man en 3-4st 20mm baktill som slaktar medans man kan bomba fienders bas med 1000kg bomberna!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Var ett tag sen jag spelade spelet men jag gillade det då, så får väl dra igång det nu och ansöka då :).

Mitt nick borde vara något i stil med Goffen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olle360:

Jo det tycker jag de har hållit ganska länge nu och blir bara bättre och bättre (med undantag för vissa balanserings "fixar" XD). Är extremt hypad för att se när flottan kommer!

Jo H6K:an är bra speciellt när man flyger formation med andra då har man en 3-4st 20mm baktill som slaktar medans man kan bomba fienders bas med 1000kg bomberna!

Usch jag håller inte med, H6Kan plockar man ju ner från himlen på en halv sekund!

I vilket fall jag är lätt på att va med i squadron!

Permalänk
Medlem

Har skickat en sån förfråga nu.

Heter Doez i spelet eller nånting i den stilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Usch jag håller inte med, H6Kan plockar man ju ner från himlen på en halv sekund!

I vilket fall jag är lätt på att va med i squadron!

nja om man kör ett rank 3 deck i arcade med H6Kan möter man nästan inga kanoner vilken gör de väldigt hållbara, körde i formation (3st) flög bara mot fiendernas bas i gunner mode när vi var framme så hade vi skjutit ner 8st fienderplan

tog ner 5 plan i de här klippen XD

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av NuZ:

E det bra spelet?

Mvh

Smaken är som baken

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Usch jag håller inte med, H6Kan plockar man ju ner från himlen på en halv sekund!

I vilket fall jag är lätt på att va med i squadron!

Ett tier 3 plan skuter inte ner en h6k, speciellt inte på 5-6k höjd som h6'an skall flyga på.

Har hitils inte förlorat en enda match när jag och brossan spelat med våra h6k's. Och då brukar vi ha flertalet kills per runda.

En h6k pilot som kan sikta med 20mm kanonen är livsfarlig, ett enda skott slår ut piloten och 1-2 slår ut motorn på plan up till tier 5.

Edit: i Arcade läget såklart. H6k är helt värdelös i historic.

Permalänk

Anmält nickar: Fragstealer32
Hur fungerar squadron egentligen? Är det en slags clan eller bara ett litet namn?

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishguy32:

Anmält nickar: Fragstealer32
Hur fungerar squadron egentligen? Är det en slags clan eller bara ett litet namn?

Just nu är det bara ett sätt att göra en clan där man får t.ex. en squadron chatt där man kan organisera spel men även för att samla statistik (desto mer vi spelar desto högre upp kommer vi på leaderboards). De har däremot sagt att i framtiden kommer det mer saker.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Jag är med.

Nick: Lucce11

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Ansökte precis. Beinerfelt, samma som här

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Trevligt, börjar närma oss 20 personer nu!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Sitter och tar hem det nu, återkommer med ansökan om 2-3 dagar då man fått lite träning

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt! Hur ofta lirar du då/hur långt tid tar det innan du accar?

Visa signatur

-| i7-3770k | HD 7970Ghz | 750w | NZXT Phantom | MSI z77 G41 | 8Gb Ram |

Permalänk
Medlem

Jag går med när jag kommer hem från semestern!

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droizz:

Mycket trevligt! Hur ofta lirar du då/hur långt tid tar det innan du accar?

accepterar på löpande band, kommer dock vara på sommarstället från och med imorgon tills sön/måndag. Kommer inte kunna spela men de finns mång som spelar om man bara frågar i squdron chatten.

Har inte satt något som officiellt kommunikations sätt men ingame VOIP fungerar ganska bra, antar att SweCs mumbel server får man sitta i? själv brukar jag köra TS3 har en dedikerad kanal för warthunder på IP:toybear.tk som man kan sätta sig i när man vill!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olle360:

nja om man kör ett rank 3 deck i arcade med H6Kan möter man nästan inga kanoner vilken gör de väldigt hållbara, körde i formation (3st) flög bara mot fiendernas bas i gunner mode när vi var framme så hade vi skjutit ner 8st fienderplan

tog ner 5 plan i de här klippen XD
http://www.youtube.com/watch?v=zzg6a366awA

Okej med så många H6K är det såklart svårt att gå ensam mot dem Men det där klippet är ju i april, när den kan jämföras med en stridsvagn med två fasttejpade vingar, långt innan 1.31 då eld inte var vidare farligt, hade det varit nu hade du ju dött redan vid 1:50 av elden

Skrivet av Xermalk:

Ett tier 3 plan skuter inte ner en h6k, speciellt inte på 5-6k höjd som h6'an skall flyga på.

Har hitils inte förlorat en enda match när jag och brossan spelat med våra h6k's. Och då brukar vi ha flertalet kills per runda.

En h6k pilot som kan sikta med 20mm kanonen är livsfarlig, ett enda skott slår ut piloten och 1-2 slår ut motorn på plan up till tier 5.

Edit: i Arcade läget såklart. H6k är helt värdelös i historic.

1 eller 2 st H6K ska inte vara några problem för andra tier 3 plan, iallafall för mig. Håller man sig rörande och snabb hela tiden så är det väldigt svårt att få in träffar, såvida man inte är en sjujävla skytt då! jag tror självklart på dig att ni får flera kills per runda, men personligen anser jag att det är antagligen mer pga att folk inte vet hur man tar ut H6Kan utan bara lägger sig bakom så har ni en gratis kill

Permalänk
Skrivet av olle360:

Skapade en squadron i War Thunder så att alla vi här kan lira med varandra..

Kul! Bra initiativ. Har spanat på det och tänker testa nu. Om det är lika grymt som det ser ut så kommer jag definitivt gå med här

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Har ansökt nu iaf. Samma namn som här på Sweclockers.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Trevligt 31 spelare nu. Ligger på rank 540 av 1700, nu får vi se till att klättra lite

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Trevligt! Har ansökt, nick som här.

Permalänk

Lite trevligt WarThunder news:

Our global achievements contest:

Everyday from 6am GMT (11pm PDT) till 6am GMT (11pm PDT) next day we add TWO achievements in War Thunder.

Every player, who unlocks first achievement immediately gets 10 000 Silver Lions.

Second achievement grants you 20 000 Silver Lions.

When unlocking the achievement your gaming account could also win in our special lottery.

In special daily lottery we have 10 winners every day to win premium set of planes: A-26 Invader, P-39N-0 Airacobra (SU) and 3 000 Golden Eagles!

Unlocking both achievements in one day DOUBLES your chances to win!

In the end of our special Summer Week every unlocked achievement could grant you even more: one year Premium and dozens of thousands of Golden Eagles!

Check your daily progress in the Logbook: «Achievements» — «Miscellaneous»

http://warthunder.com/en/news/189/current/

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk

Ansökte precis. Heter BabaGanoosh