Permalänk
Avstängd

Luigi U ser ju ut som Mario spelen fast med Luigi. Och folk klagar på innovation i andra spel, seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Ja, plus en sensor bar om du köper basic-modellen(medföljer Premium).

aha tack så mycket!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Luigi U ser ju ut som Mario spelen fast med Luigi. Och folk klagar på innovation i andra spel, seriöst.

Det är lite det som är poängen
Det är inte mer än något av en remake av New Super Mario Bros. U med 80+ nya banor. Man spelar Luigi som man känner igen honom från andra spel. Hoppar högre, kan sparka sig upp i luften för att hoppa lite längre, han glider längre.

Brukar du klaga på DLC's annars?

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Avstängd
Skrivet av markiiie:

Det är lite det som är poängen
Det är inte mer än något av en remake av New Super Mario Bros. U med 80+ nya banor. Man spelar Luigi som man känner igen honom från andra spel. Hoppar högre, kan sparka sig upp i luften för att hoppa lite längre, han glider längre.

Brukar du klaga på DLC's annars?

Ja, om DLC't hade kostat 350kr hade jag inte köpt det.

Edit: Verkar vara billigare på eShop. Antar att det inte finns något att klaga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Ja, om DLC't hade kostat 350kr hade jag inte köpt det.

Edit: Verkar vara billigare på eShop. Antar att det inte finns något att klaga på.

200;- i eShop om du äger NSMB U sedan innan

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Ja, om DLC't hade kostat 350kr hade jag inte köpt det.

Edit: Verkar vara billigare på eShop. Antar att det inte finns något att klaga på.

Det är för att spelet på skiva inte kräver New super mario. DLCn kräver att man har new super mario.

Permalänk
Inaktiv

Jag har skaplig beslutsångest över om jag ska köpa det spelet digitalt eller skivutgåvan. Lutar mot via eShop tack vare lägre pris och inget skivkrav (eller kräver den NSMBU-skivan i medans?).

Permalänk
Medlem

JA du måste äga new super mario om du ska köpa luigi i eshoppen. Det är DLC.

Permalänk

Kommer att ha tillgång till en tjock-tv ett tag framöver, med bara scart-kontakt som anslutning.
Kommer en vanlig av-multi out till scart att fungera?

edit:
Eller vänta nu, är det en Komponentkabel som har typ fem kablar :/

Permalänk
Medlem

Komponent kabel har 5 kablar ja, 3 för bild, två för ljud.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Jag har skaplig beslutsångest över om jag ska köpa det spelet digitalt eller skivutgåvan. Lutar mot via eShop tack vare lägre pris och inget skivkrav (eller kräver den NSMBU-skivan i medans?).

Efter att ha köpt spelet så kan jag iallafall meddela att skivan måste sitta i medans spelet spelas. Jag hoppades på att spelet kunde startas separat utan att behöva ha skivan i men för det så behöver man eShop-versionen av NSMBU.

Permalänk
Skrivet av SoilBleed:

Kommer att ha tillgång till en tjock-tv ett tag framöver, med bara scart-kontakt som anslutning.
Kommer en vanlig av-multi out till scart att fungera?

edit:
Eller vänta nu, är det en Komponentkabel som har typ fem kablar :/

Skrivet av MugiMugi:

Komponent kabel har 5 kablar ja, 3 för bild, två för ljud.

Det betyder att det aldrig kommer att funka med en tjock-tv med bara scart ?!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SoilBleed:

Det betyder att det aldrig kommer att funka med en tjock-tv med bara scart ?!

Bildkablar från Wii är kompatibla så SCART fungerar även den. Component, SCART och Composite med andra ord, bara man har rätt kabel tillgänglig. Exempelvis en http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii/66168-ninten... i ditt fall (eller en billigare 3'e-partskabel).

Permalänk
Medlem

Någon som vet på rak arm vad New Super Mario Bros U kostar att ladda ner digitalt från eShop? Finns på skiva för 369 kr nu...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pallepaf:

Någon som vet på rak arm vad New Super Mario Bros U kostar att ladda ner digitalt från eShop? Finns på skiva för 369 kr nu...

Mycket mer, runt 529kr om jag inte minns helt fel. Strax över 500kr iallafall.

Permalänk
Medlem

Såg riktigt bra ut: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VGFy... (Nintendo Direct 2013.6.26 - Pikmin 3)
(mycket Japanskt snack men det gjorde inte mig något)

Är även sugen på Zombie U men skulle uppskatta lite input från någon som kört igenom hela
(GT:s rescension var väldigt negativ men kommentarerna från användarna var bra)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Är även sugen på Zombie U men skulle uppskatta lite input från någon som kört igenom hela

Tycker Zombi U är ett helt klart bra spel. Svårt och lite läskigt. Det är inte jättelångt, men om du gillar "survival-spel" och får tag på det billigt är det ett givet köp. Spelet utnyttjar gamepaden väldigt bra och spelet får sin härliga känsla mycket tack vare den.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Tycker Zombi U är ett helt klart bra spel. Svårt och lite läskigt. Det är inte jättelångt, men om du gillar "survival-spel" och får tag på det billigt är det ett givet köp. Spelet utnyttjar gamepaden väldigt bra och spelet får sin härliga känsla mycket tack vare den.

det var det jag anade, ska nog till affären om någon vecka och införskaffa mig ett Wii U med lite spel då ^.^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Såg riktigt bra ut: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VGFy... (Nintendo Direct 2013.6.26 - Pikmin 3)
(mycket Japanskt snack men det gjorde inte mig något)

Är även sugen på Zombie U men skulle uppskatta lite input från någon som kört igenom hela
(GT:s rescension var väldigt negativ men kommentarerna från användarna var bra)

Pikmin 3 kommer vara galet bra. Det är jag helt säker på.

Permalänk
Medlem

Såg att Wii U basic finns på siba för 1490kr inkl frakt, nästan gratis. Antar att de försöker sälja ut basic-varianten då den har slutat (skall sluta?) tillverkas.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelleboj:

Såg att Wii U basic finns på siba för 1490kr inkl frakt, nästan gratis. Antar att de försöker sälja ut basic-varianten då den har slutat (skall sluta?) tillverkas.

För det priset är det typ bara att slå till om man är det minsta lilla intresserad av Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Såg att Wii U basic finns på siba för 1490kr inkl frakt, nästan gratis. Antar att de försöker sälja ut basic-varianten då den har slutat (skall sluta?) tillverkas.

Det är nog så ja. Den modellen ska bort ur sortimentet.

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på en Wii U, dock vet jag inte vilken version som skall köpas. 8 eller 32 GB spelar ingen som helst roll med tanke på att 32 är alldeles för lite det med, så en extern disk är ett krav. Och ett Wii U upright stand, vem fan bryr sig?
Hur är det med de andra skillnaderna?

Hur nödvändig är en GamePad stylus?
Vad får jag med ett Nintendo Network Premium medlemskap?
Kommer jag ha någon nytta av Wii U GamePad charging stand och Wii U GamePad play stand? Jag antar att det inte är några problem att ladda gamepaden utan dessa?
En sensorbar ingår alltså inte i Wii U Basic, vad innebär detta för mig? Kan jag använda den jag har till det gamla Wii:et?

Om inte dessa saker är en "big deal" så kan kanske Nintendoland köpas separat, bör tjäna på det ivf (blir antagligen new super mario bros 2 istället). Basic finns för 1 449 kr på elgiganten just nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jallle:

Jag är lite sugen på en Wii U, dock vet jag inte vilken version som skall köpas. 8 eller 32 GB spelar ingen som helst roll med tanke på att 32 är alldeles för lite det med, så en extern disk är ett krav. Och ett Wii U upright stand, vem fan bryr sig?
Hur är det med de andra skillnaderna?

Hur nödvändig är en GamePad stylus?
Vad får jag med ett Nintendo Network Premium medlemskap?
Kommer jag ha någon nytta av Wii U GamePad charging stand och Wii U GamePad play stand? Jag antar att det inte är några problem att ladda gamepaden utan dessa?
En sensorbar ingår alltså inte i Wii U Basic, vad innebär detta för mig? Kan jag använda den jag har till det gamla Wii:et?

Om inte dessa saker är en "big deal" så kan kanske Nintendoland köpas separat, bör tjäna på det ivf (blir antagligen new super mario bros 2 istället). Basic finns för 1 449 kr på elgiganten just nu.

Korrekt, utrymmet kvittar mer eller mindre då man förr eller senare ändå ansluter en extern hårddisk när lagringsbehovet uppstår.
De olika stativen kan ju vara bra om man exempelvis vill ha Wii U stående. Enda direkta anledningen att göra det är ju normalt sett att öka ventilationen runt konsollen. Jag har både min PS3 och X360 stående (av självklara skäl) men både Wii och Wii U har fått ligga ner då de drar så pass lite att behovet inte finns.
Stativen för GamePad kan vara trevliga. Du kommer tyvärr få ladda kontrollen ganska ofta då standardbatteriet inte är alltför rymligt och att då docka den kan vara trevligt. Själv kopplar jag laddaren direkt till kontrollen och det oavsett om den bara ligger ner när den inte används eller om jag spelar. Det andra stativet har jag faktiskt använt i början men på senare tid lägger jag bara ner kontrollen på bordet (eller vilken yta det nu gäller).
Sensorbar behövs vad jag vet endast för Wii-kompatibilitet. Har man inget behov av det eller komma åt material från ens gamla Wii (som man förmodligen överför om Wii ersätts helt) så behövs den överhuvudtaget inte. Dock kan den vara bra att ha om flera ska spela och Wii-kontroller ska användas.

Det mesta går faktiskt att köpa separat om behov uppstår eller, som med sensor bar och wii-motes, återanvändas från ens gamla Wii. Det enda som inte går att lösa är färgen på konsollen (basic är vit, premium svart i dagsläget) samt det inbyggda minnet då. GamePad-stativen exempelvis: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/161390-wii... och det finns förmodligen massor av tillbehör från tredjepartstillverkare med för lägre priser.

Nintendo Premium går mer eller mindre ut på att ge dig poäng vid köp i eShop som du sedan kan lösa ut som en rabattkod. Jag tycker personligen att det kvittar lite. https://p.nintendo.net/premium/

Som sagt, är man intresserad av spelen till Wii U så är det ett bra köp.

Permalänk
Medlem

Köpte Lego city på eshopen. Ganska kul faktiskt! Många sköna referenser till äldre filmer och sånt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

1 449:- just nu på Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av cinex:

1 449:- just nu på Elgiganten

Lagom kul att ha lagt ca 2000kr till, och ändå knappt spelat 10h mellan första juni och konsolens släpp.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hej!
Har precis införskaffat mig ett Wii U och behöver tips på spel! Har just nu inget mer än två Wii-spel.

Jag skulle vilja dels ha något som man kan lira med flickvän/kompisar och något som man kan lira själv och som då ska ha en bra single- men också en grym multiplayer del..

Sen är det någon som har Black Ops 2 som kan svara på om det är några som spelar detta online???

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Lndv:

Hej!
Har precis införskaffat mig ett Wii U och behöver tips på spel! Har just nu inget mer än två Wii-spel.

Jag skulle vilja dels ha något som man kan lira med flickvän/kompisar och något som man kan lira själv och som då ska ha en bra single- men också en grym multiplayer del..

Sen är det någon som har Black Ops 2 som kan svara på om det är några som spelar detta online???

NSMBU, NSLU, Zombie U, The Cave, Nintendoland, Super Mario World, Monster Hunter 3 Ultimate, Lego City Undercover, och Trine 2 tycker jag är jävlans bra spel!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar Black Ops och vet om några lirar?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >