Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Permalänk
Medlem

Massa skojjiga kommentarer till Xbox One på Facebook: http://imgur.com/gallery/kPSNy

Exempel:

Permalänk
Skrivet av Ixozuxiz:

Det är praktiskt taget omöjligt att Microsoft skulle göra en till förändring gällande detta. De är inte ett pack med pengadrivna idioter, de vill ge kvalité för pengarna - Ganska uppenbart med tanke på den här förändringen.

Kolla på hur de nästan helt ignorerade de som köpte 360 dag ett efter framgångarna med Kinect. De har själva sagt att den stora massan inte bryr sig om sådant här, tror du inte att det iaf finns en risk att de kan komma att långsamt ändra i avtalet för att nå sin vision om att man ska spela spelen så som de vill, inte hur man själv vill? Samma sak är det med spelen, jag litar inte ett dugg på att de inte kommer göra samma sak igen och satsa mycket mer på Kinect när konsolen går ner i pris.

Sedan tror jag de kommer nyttja de ack så överanvända ordet "molnet", de kommer göra spel som kommer kräva en konstant uppkoppling för att fungera optimalt eller kanske till och med överhuvudtaget.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Safta20:

Förr eller senare kommer dock molnet bli krav för de bästa spelen. Men man kommer kunna spela enklare spel offline.
Skickades från m.sweclockers.com

Vart utvecklingen är på väg är inte direkt förutbestämt. Perioder av storskalighet,centralisering och stordriftsfördelar brukar följas av småskalighet, decentralisering och flexibilitet. Och tvärtom. Vad som kommer att vara bäst närmaste tiden känns väldigt svårt att säga.

Att ha stor dyr påkostad hårdvara som många delar på och därför får en fantastisk upplevelse som de inte kunnat betala för själva har vi redan haft i spelvärlden. Arkadspel var väldigt populära på 70-, 80- och 90-talen och arkadkabinetten kunde kosta enorma summor som inga av kunderna hade kunnat bekosta själva. Utvecklingen gick åt ett annat håll med billigare hemdatorer och konsoler som visserligen inte kunde konkurrera med prestanda, men hade andra fördelar.

I framtiden kanske allt är i molnet, eller så händer något annat. Men det är inget ofrånkomligt och förutbestämt.

Permalänk
Medlem

Xbone har mycket sämre hårdvara, har bara 2 exklusiva spel som är intressanta (State of Decay som kommer till PC ändå och Dead Rising 3 som säkert också kommer komma till PC.)
Kinect skiten måste vara inkopplad..
Sen är det M$ som står bakom konsolen....

Så valet är ganska lätt, PS4 all the way!!!

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk

Kul å se i framtiden när MS smyger in de där igen i en mjukvaru uppdate i framtiden när de redan sålt x-antal konsoller:) Har hänt förr och kommer mest troligt att hända igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rildiz:

Säkert redan sagt men tåls att sägas igen.

Det som kan patchas bort på dag ett kan patchas in på dag 2.

Sluta köpa Xbox, låt dom dö. Tvinga Gaben att ta på sig utmanarnas färger och gå upp mot Sony(Nintendo...bryr dom sig ens?)

Ja för Sony har ingen möjlighet till det? Båda dessa företag är minst lika giriga, båda vill tjäna så mycket som möjligt per sålt spel.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Tycker du tänker helt fel. Det har väl snarare visat på att de bryr sig om vad konsumenterna vill ha och inte vill ha? Hur kan detta vara patetiskt?

För att dom försökte lura sina fans, ingen vill ha DRM skiten men dom försökte med det ändå för att tjäna ännu mer. Det är patetiskt hur MS tror dom kan lura sina fans, för att sedan rätta till alt och tro att alla kommer älska dem för det....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av lil_tiger.95:

Utbud/efterfråga, hade du inte SO i skolan?

Jo faktiskt, gick ut med MVG i Historia, Religion, Geografi och Samhälle. Hur gick det för dig i skolan?

Microsoft försökte lura sina fans med absurda regler. Tro inget bättre om företaget för de ändrar saker och ting nu. Dom försökte tjäna extra pengar på ett sätt som drabbar konsumenterna mer än nödvändigt. Det är patetiskt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

vad är det som är patetiskt? De ville testa en ny grej, såg reaktionen och gör nu som deras kunder vill. Det är ju EXAKT så det ska vara? Man ska lyssna på sina kunder. Samma med Win8, startknappen tillbaka och möjlighet att stänga av modern UI, helt plötsligt är WIN8 bättre än WIN7. Det krävs ball att inse misstag vilket vissa andra företag aldrig gör, hatten av för MS.

Men vad är det du inte fattar? Dom visste redan innan hur kassa reglerna var för användarna av deras nya konsol. "Ja, alla blir säkert nöjda om vi gör det omöjligt att låna ut spel och spela offline - för den iden håller nog... elleeeer? Dom försökte tjäna mer pengar på ett sätt som bara gynnar företaget och drabbar användarna. Man tappar all tro på ett företag när dom gör något sånt här, värsta är att dom säkert komma göra om det, men vi går inte på deras skit...Patetiskt!

Edit: Skrev från mobilen så fatta inte hur man citerade flera! 😊
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Medlem

Sony och deras Japanska utvecklare är mer innovativa. Det är mycket mer nytänkande bland imndre Japanska företag som utvecklar roliga annorlunda spel, som Katamari Demacy etc.

På Xbox så spelar man samma spel som man spelar på PC, fast med sämre grafik och kontroll.

Neh, hoppas på PS så de japansla utvecklarna får en uppsving igen så man kan se mer annorlunda spel och inte bara "Call of Halo Life: Return of Stalins Nazi Zombie Vietnam Afghanistans 48"

Bättre hårdvara och billigare är ju fortfarande nått att gå på.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Rildiz:

Sluta köpa Xbox, låt dom dö. Tvinga Gaben att ta på sig utmanarnas färger och gå upp mot Sony(Nintendo...bryr dom sig ens?)

Fast nu var det ju Nintendo som vann den nuvarande generationen. Därför kan dom pissa på dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

Xbone har mycket sämre hårdvara, har bara 2 exklusiva spel som är intressanta (State of Decay som kommer till PC ändå och Dead Rising 3 som säkert också kommer komma till PC.)
Kinect skiten måste vara inkopplad..
Sen är det M$ som står bakom konsolen....

Så valet är ganska lätt, PS4 all the way!!!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130618/kojima-skillnaden-...

Och det hade ändå inte spelat roll eftersom att spelen hade anpassats efter den som var sämre ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130618/kojima-skillnaden-...

Och det hade ändå inte spelat roll eftersom att spelen hade anpassats efter den som var sämre ändå.

Det enda han säger är att skillnaden mellan xbox och ps4 är liten vad det gäller att utveckla till. Inte att det är liten prestandaskillnad... Du kan heller inte säga nått om vilket system de portar från då systemen aldrig tidigare varit så lika.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cameltotem:

Vad du snackar ren jävla skit.

Har du hört talas om BF4?

Vet du att dom ändrar ALLT som folk har klagat på, DICE lyssnar på sina fans mer en något annat bolag kan jag nästan lova dig.

Ok. Visa man kan göra barrelrolls med helisarna i bf4 då. Inte? Nej just det, noobanpassat är vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Det enda han säger är att skillnaden mellan xbox och ps4 är liten vad det gäller att utveckla till. Inte att det är liten prestandaskillnad... Du kan heller inte säga nått om vilket system de portar från då systemen aldrig tidigare varit så lika.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä men det mest logiska är att porta (om man nu ska porta) från den med sämre prestanda för annars blir spelet ospelbart på den konsolen.

Och det är klar att one har sämre prestanda men om det spelar roll i det långa loppet är en annan sak.

Permalänk

Ang. Hacka X1:an

Undra hur snabbt man kommer att kunna chippa X1 som 360:n??

Dock har man inte hört något att kunna spela one online på 360 efter blivit chippad, vi får se om någon lyckas med det på One!?

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Skrivet av Commander:

Ge mig en källa där folk krävde att de ville ha bort sharing delen eller ha kvar DRM som att ha skivan i optiska enheten. Please share...

PS Inte alla har 100/100Mbit bredband. Även alla hus i Sverige har inte bredband eller någon uppkoppling. Detta ett rikt land som Sverige. Ta en titt på resten av europa. Polen, Tyskland, Ryssland, Italien.....
....

Folk fick som de ville, efter att gapa sig hesa i mindre än en vecka. Bara läs lite på nätet så hittar du säkert grunden till att det blev som det blev. Angående att alla inte har 100/100 kan tyckas vara ganska korkat som försvar för att inte prova något nytt.

http://sv.wiktionary.org/wiki/Den_som_gapar_efter_mycket_mist....

// Krall över och ut

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Nä men det mest logiska är att porta (om man nu ska porta) från den med sämre prestanda för annars blir spelet ospelbart på den konsolen.

Och det är klart att one har sämre prestanda men om det spelar roll i det långa loppet är en annan sak.

PS4:
Transistors: 2,800 million
GPU Clock: 800 MHz
Memory Clock: 1375 MHz (5500 MHz effective)
Shading Units: 1152
TMUs: 72
ROPs: 32
Compute Units: 18
Pixel Rate: 25.6 GPixel/s
Texture Rate: 57.6 GTexel/s
Floating-point performance: 1,843 GFLOPS
Memory Size: 8192 MB
Memory Type: GDDR5
Memory Bus: 256 bit
Bandwidth: 176 GB/s

XboxOne:
Transistors: 2,080 million
GPU Clock: 800 MHz
Memory Clock: 708 MHz (2832 MHz effective)
Shading Units: 768
TMUs: 48
ROPs: 16
Compute Units: 12
Pixel Rate: 12.8 GPixel/s
Texture Rate: 38.4 GTexel/s
Floating-point performance: 1,229 GFLOPS
Memory Size: 2048 MB
Memory Type: GDDR5
Memory Bus: 192 bit
Bandwidth: 68.0 GB/s

FÖr er som pratar om hårdvaruskillnader, så har PS4 över 50% bättre i vissa moment. Xbox one har 33% mindre Compute Units, 384 mindre shading units, Pixelrate är 50% sämre på XB1, Texture Rate typ 40% sämre på XB1, 192bit minnes bandbredd till minnet mot 256bit på ps4. ROP´s har PS4:an dubbelt så många än på XB1, 33% mindre TMU på XB1, 800 transistorer mindre på XB1, m.m. Så det är stor skillnad på hårdvaran mellan maskinerna. Sen är också Xbox1 sämre på RAM där det är DDR3 som ram minne mot PS4:ans unified GDDR5 minne. Men som sagt, spel är viktigast, men jag skulle aldrig betala mer för en konsoll som har nästan 30-40% sämre hårdvara! Om MS släpper en Xbox1 utan Kinect och som kostar runt 500-800 spänn mindre än PS4, då köper jag båda maskinerna. Men det lär inte hända då MS nu gjort båda nästan odelbara pga att Kinect är ändå så pass integrerat i Xboxens operativ system och sättet man använder den på. Om MS vore smart, skulle dom ha tre API´s, Xbox1 Gamer (utan Kinect), Xbox1 Family (med kinect), Xbox1 Premium (Kinect och vissa features som andra inte har?). Så det blir ett PS4 för min del. Och sen om XB1 går ner i pris, kan jag köpa en och ha hos bruden, så har man nåt spela på när man är där!

Skrivet av maxkill:

Ok. Visa man kan göra barrelrolls med helisarna i bf4 då. Inte? Nej just det, noobanpassat är vad det är.

Noob anpassat? DICE vill väl har lite verklighets troget krigsspel, du kan inte göra barrelrolls ala BF2 på riktigt! Om du tror det, visa mig real live footage! LOL. Och även om det vore möjligt, så använder inte Militären sina heli´s på det sättet, så jag tycker det är bra att ett krigsspel ändå beter sig som krig brukar se ut och hur militären använder sina vapen. Det behöver inte vara ultra realistiskt, men ändå bete sig någorlunda realistiskt, annars tar det bort mycket av spelkänslan eller "krigs" känslan som för mig är viktig när jag spelar krigsspel. Annars kan jag lika gärna gå spela Unreal Tournament....

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk
Skrivet av GoldMasterGollum303:

PS4:
Transistors: 2,800 million
GPU Clock: 800 MHz
Memory Clock: 1375 MHz (5500 MHz effective)
Shading Units: 1152
TMUs: 72
ROPs: 32
Compute Units: 18
Pixel Rate: 25.6 GPixel/s
Texture Rate: 57.6 GTexel/s
Floating-point performance: 1,843 GFLOPS
Memory Size: 8192 MB
Memory Type: GDDR5
Memory Bus: 256 bit
Bandwidth: 176 GB/s

XboxOne:
Transistors: 2,080 million
GPU Clock: 800 MHz
Memory Clock: 708 MHz (2832 MHz effective)
Shading Units: 768
TMUs: 48
ROPs: 16
Compute Units: 12
Pixel Rate: 12.8 GPixel/s
Texture Rate: 38.4 GTexel/s
Floating-point performance: 1,229 GFLOPS
Memory Size: 2048 MB
Memory Type: GDDR5
Memory Bus: 192 bit
Bandwidth: 68.0 GB/s

FÖr er som pratar om hårdvaruskillnader, så har PS4 över 50% bättre i vissa moment. Xbox one har 33% mindre Compute Units, 384 mindre shading units, Pixelrate är 50% sämre på XB1, Texture Rate typ 40% sämre på XB1, 192bit minnes bandbredd till minnet mot 256bit på ps4. ROP´s har PS4:an dubbelt så många än på XB1, 33% mindre TMU på XB1, 800 transistorer mindre på XB1, m.m. Så det är stor skillnad på hårdvaran mellan maskinerna. Sen är också Xbox1 sämre på RAM där det är DDR3 som ram minne mot PS4:ans unified GDDR5 minne. Men som sagt, spel är viktigast, men jag skulle aldrig betala mer för en konsoll som har nästan 30-40% sämre hårdvara! Om MS släpper en Xbox1 utan Kinect och som kostar runt 500-800 spänn mindre än PS4, då köper jag båda maskinerna. Men det lär inte hända då MS nu gjort båda nästan odelbara pga att Kinect är ändå så pass integrerat i Xboxens operativ system och sättet man använder den på. Om MS vore smart, skulle dom ha tre API´s, Xbox1 Gamer (utan Kinect), Xbox1 Family (med kinect), Xbox1 Premium (Kinect och vissa features som andra inte har?). Så det blir ett PS4 för min del. Och sen om XB1 går ner i pris, kan jag köpa en och ha hos bruden, så har man nåt spela på när man är där!

Noob anpassat? DICE vill väl har lite verklighets troget krigsspel, du kan inte göra barrelrolls ala BF2 på riktigt! Om du tror det, visa mig real live footage! LOL. Och även om det vore möjligt, så använder inte Militären sina heli´s på det sättet, så jag tycker det är bra att ett krigsspel ändå beter sig som krig brukar se ut och hur militären använder sina vapen. Det behöver inte vara ultra realistiskt, men ändå bete sig någorlunda realistiskt, annars tar det bort mycket av spelkänslan eller "krigs" känslan som för mig är viktig när jag spelar krigsspel. Annars kan jag lika gärna gå spela Unreal Tournament....

Please... Dina jämförelser är inte direkt korrekta och din utgångsfakta är felaktig. Här har du en mer detaljerad läsning som förklarar den lilla skillnaden som finns http://www.guardian.co.uk/technology/gamesblog/2013/jun/18/xbox-one-vs-playstation-4-at-a-glance

T.ex så har Sonys GDDR5 RAM mer delay än vad Microsofts DDR3 RAM har och dessutom har One 8GB RAM och inte 2.
Undrar verkligen vart du fick dom där Specsen ifrån.

Skrivet av GoldMasterGollum303:

Men det lär inte hända då MS nu gjort båda nästan odelbara pga att Kinect är ändå så pass integrerat i Xboxens operativ system och sättet man använder den på.

Vet inte riktigt vart du fick det ifrån. Antar att du inte vet att man använder spelkontrollen till att styra menyerna i båda konsolerna. Om man vill så kan man kunna styra med kinect, men det är precis som med Playstation Move. Bara det att det kommer med i paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldMasterGollum303:

Noob anpassat? DICE vill väl har lite verklighets troget krigsspel, du kan inte göra barrelrolls ala BF2 på riktigt! Om du tror det, visa mig real live footage! LOL.

http://www.youtube.com/watch?v=53y8An1zAsc

Loop med helikopter

Slänger in en till, denna gången med en apache.

http://www.youtube.com/watch?v=us18o7qOXjI

Permalänk
Skrivet av Chabean:

MS har visat hur svagt deras företag är, varför inte bara göra så från början?

Patetiskt tycker jag, klagar du tillräckligt får du det du vill ha - vad f*n är det för principer..?

Ett företag som lyssnar på kundernas krav är inte ett svagt företag. Ständig internetuppkoppling har inte alla människor tillgång till i övriga världen och vill Microsoft verkligen sälja Xbox One så får dom slopa den här autentiseringsidén. Det är sannolikt att den här skit idén hade kunnat döda försäljningen av Xbox One fullständigt, hade jag varit tvungen att ha ständig internetåtkomst så hade jag nog aldrig pallat köpa skiten.

Kolla t.ex. på Apple, dom har tagit bort cd-läsaren eftersom man anser det vara gammalt och ta onödigt mycket plats. Det är delvis ett bra beslut men det finns fortfarande många som använder sig av cd-skivor än idag, i mellanöstern är det fortfarande vanligt medan vi i västvärlden använder oss av USB t.ex.

Det är konsumentkraft på riktigt och ingenting som man borde underskatta. Vill du tjäna pengar är det viktigt att du lyssnar på konsumenternas krav, annars riskerar man att kunderna går till konkurrenterna.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Från en del otrevliga inlägg och inlägg som inte förde diskussionen framåt.

Permalänk
Skrivet av gve_david:

Kul å se i framtiden när MS smyger in de där igen i en mjukvaru uppdate i framtiden när de redan sålt x-antal konsoller:) Har hänt förr och kommer mest troligt att hända igen.

Detta är fullt möjligt faktiskt och jag misstänker att det kommer bli så också. Därav tänker jag hålla mig borta från Xbox one, skulle inte förvåna mig om dom smyger igenom någon skit som försämrar dina spelvillkor.

För övrigt har jag tröttnat på konsoller, datorer är mycket roligare att hålla på med, man kan göra allt möjligt samtidigt. I dagsläget hade jag nog enbart köpt ett Wii för att dom har roliga sällskapsspel. Mario Kart är ju en gammal klassiker!

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Så tråkigt bara när folk automatiskt slår bakut så fort begreppet DRM nämns och att man inte fattar att det även kan finnas fördelar med det.

För egen del blir det nog först Xbox och sedan ett ps4 lagom till nhl 15. Tycker Xbox live verkar vara ett par snäpp bättre än PSN.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

1 problem fixat, 999 kvar. Typ.

U made my day xD

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Fast nu var det ju Nintendo som vann den nuvarande generationen. Därför kan dom pissa på dig.

Säg mig, vad vann dom? Familjernas uppmärksamhet är det enda jag kan tänka mig. De har bara sketna jävla konsoler för familjer och barn 10 år och neråt.

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ganska lustigt. De krävde online koppling och den stora rage:en skedde online. De lyssnar på kunderna och kunderna blir sura. Med endast uppdaterad hårdvara tycker jag inte riktigt nextgen uppfylls.

Nå, med de bättre spelen, klart skönast kontroller (tror inte DS4 når dit den ska), stabil Live tjänst och interface man känner igen sig i blir det fortfarande One först. Ska ju lira klart Last of us innan PS3 kastas ut.

Nu till rage mot Sony som lägger på en kostnad som de inte haft tidigare! Grrr... raaaah.. rootkit-Sony ska bort! Eller något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

Säg mig, vad vann dom? Familjernas uppmärksamhet är det enda jag kan tänka mig. De har bara sketna jävla konsoler för familjer och barn 10 år och neråt.

Den som säljer mest enheter vinner eller hur tänker du?

Sen att döma ut Wii som en konsol för barn är fel. Nintendos alla klassiker är tidlösa, funkar för de flesta åldrar.

Permalänk
Medlem

Alla är vi olika tack och lov. Jag tycker att Nintendos klassiker som Super Mario Bros 1, Super Mario Bros 3 och Zelda är bland de roligaste spel som nånsin har gjorts. Grafiken är skit, men de är så sjukt roliga. När det kommer till Playstation, så är Abe`Oddysee och Abes`Exodus de roligaste, men även vissa Red Alert, Tekken 3 och Gran Turismo är helt ok, även Metal Gear Solid duger. Hörde att ny Abe- som heter New and Tasty kommer till PS4, så ska man satsa på konsol så är mitt val PS4. Har provat XBOX några ggr, t ex HALO 2 och den var rätt slätstruken. Nja, har aldrig varit förtjust i XBOX, än mindre i Microsoft överhuvudtaget.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chabean:

Men vad är det du inte fattar? Dom visste redan innan hur kassa reglerna var för användarna av deras nya konsol. "Ja, alla blir säkert nöjda om vi gör det omöjligt att låna ut spel och spela offline - för den iden håller nog... elleeeer? Dom försökte tjäna mer pengar på ett sätt som bara gynnar företaget och drabbar användarna. Man tappar all tro på ett företag när dom gör något sånt här, värsta är att dom säkert komma göra om det, men vi går inte på deras skit...Patetiskt!

Edit: Skrev från mobilen så fatta inte hur man citerade flera! 😊
Skickades från m.sweclockers.com

Frågan är väl vem av oss som inte fattar? Du verkar ställa helt fel krav på företag.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"