Playstation 4 börjar säljas i november

Permalänk
Melding Plague

Playstation 4 börjar säljas i november

Lanseringsdatumet för Playstation 4 avslöjas av Mediamarkt, som spikar den europeiska säljstarten till den 13 november. Spelkonsolen kan dock börja säljas tidigare än så i andra regioner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För lite och för sent.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För lite och för sent.

För lite av vad och försent till vaddå om jag får fråga?

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För lite och för sent.

Från ett pc perspektiv? kanske.

Ur ett konsoll och spelutvecklingsperspektiv? Perfekt timing och kommer sälja som smör samt driva på spelutvecklingen för PC gamers med.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men det rekommenderade priset $60 för PS4- och Xbone-spel är samma som nuvarande generation. Allt annat lika så kommer svenska priser också att ligga stilla.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ugoboss:

För lite av vad och försent till vaddå om jag får fråga?

För lite prestanda ett par år för sent för att kunna konkurrera med PC. Ozzed är en av dem som inte ser fördelarna med konsoler då han är en del av "the glorious PC gamer master race".

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jahapp, blir att önska sig ett av föräldrarna i julklapp då!

...man kan ju alltid hoppas

Permalänk
Medlem

Perfekt, dags och snåla på studiebidraget Men först blir nog lite uppgraderingar till PCn innan

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

För lite av vad och försent till vaddå om jag får fråga?

För lite prestanda alderles för sent. Det är meningen att de här konsolerna ska stå sig några år antar jag, men PC springer redan åttor runt specifikationerna på båda, vilket innebär att man kommer få dras med usla konsolportar redan från start.

Skrivet av cosmos92:

Från ett pc perspektiv? kanske.

Ur ett konsoll och spelutvecklingsperspektiv? Perfekt timing och kommer sälja som smör samt driva på spelutvecklingen för PC gamers med.

Det återstår att se men jag tror faktiskt inte det. Varför ska man egentligen köpa en konsol vars grafik inte på långa vägar kan mäta sig med PC. Hela poängen med konsol är ju att det är en renodlad spelmaskin, optimerad för spel, men om en PC kan allt som en konsol kan, fast bättre... varför köpa konsol?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För lite prestanda alderles för sent. Det är meningen att de här konsolerna ska stå sig några år antar jag, men PC springer redan åttor runt specifikationerna på båda, vilket innebär att man kommer få dras med usla konsolportar redan från start.

Det återstår att se men jag tror faktiskt inte det. Varför ska man egentligen köpa en konsol vars grafik inte på långa vägar kan mäta sig med PC. Hela poängen med konsol är ju att det är en renodlad spelmaskin, optimerad för spel, men om en PC kan allt som en konsol kan, fast bättre... varför köpa konsol?

För dom är byggd för att kunna hålla 7-8 år som 360 och ps3, det är ju ett mer billigare alternativ. För 4-5k så får man ju inte en duglig PC för att kunna spela på bra grafik på dagens spel.

Eller ja, inte direkt 7-8 år men det är ju en vild gissning.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

... varför köpa konsol?

Jag är hardcore fan av PC och min pc leker lätt med datorn men ändå är det 2 spel som är mycket roligare på konsol än PC.
För min del är det X1 för jag gillar kontrollerna bättre. Spelen är FIFA och NHL. Jävligt dyra spel när man köper en konsol för att endast spela dessa spel.

När man har några polare över för tunering eller kunna umgås tillsammans och fler kan spela samtidigt så är konsol mycket roligare.

Bara min åsikt.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det återstår att se men jag tror faktiskt inte det. Varför ska man egentligen köpa en konsol vars grafik inte på långa vägar kan mäta sig med PC. Hela poängen med konsol är ju att det är en renodlad spelmaskin, optimerad för spel, men om en PC kan allt som en konsol kan, fast bättre... varför köpa konsol?

En konsol är billigare och många tycker nog det är skönare att ligga i soffan och spela än att sitta på en skrivbordsstol.
Sen tycker många att det är skönt att slippa tänka på om ens dator klarar av alla spel. Med en konsol är man garanterad att alla spel fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Roligt och läsa allt "bashing" från konsoll-freaks mot pc-freaks och tvärtom.
Jag föredrar PC alla dagar i veckan, men ändå köpte jag en X360 nyligen, för att kunna spela lite spel (som jag anser är skönare på konsoll) visst grafiken är sämre, men inte mycket ändå. Och det är spelkänslan som är det viktigaste. Därför jag inte spelar Crysis 3.. Har testat, snyggt, men inte roligt för 5 öre tyckte jag.
Sen som andra sagt, en konsoll håller. Ett 360 kan fortfarande spela nya titlar på relativt snygg grafik (som sagt går inte att mäta sig med PC)
Men om du köpte en dator som kosta vad ett nytt 360/ps3 kosta då, dvs 7-8år sedan så är det garanterat att du knappt kunnat spela nya titlar utan att det blev fult/laggigt

PC har sin fördel med att vara mångsidigt osv. Men konsoll har sin fördel att man aldrig behöver oroa sig om spelet kommer lagga lr inte, och man kan enkelt ta med sig spelet till en kompis och spela co-op eller liknande om han oxå har konsollen utan att behöva sätta upp ett lan med 2 datorer osv.
Är jäkligt skönt att softa i soffan med polare oxå

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Jag är hardcore fan av PC och min pc leker lätt med datorn men ändå är det 2 spel som är mycket roligare på konsol än PC.
För min del är det X1 för jag gillar kontrollerna bättre. Spelen är FIFA och NHL. Jävligt dyra spel när man köper en konsol för att endast spela dessa spel.

När man har några polare över för tunering eller kunna umgås tillsammans och fler kan spela samtidigt så är konsol mycket roligare.

Bara min åsikt.

Xbox-kontroll till PC funkar prima fisk, kör FIFA som en gud på min burk. Men håller helt med dig om att det är spel som skall spelas med gamepad.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För lite prestanda alderles för sent. Det är meningen att de här konsolerna ska stå sig några år antar jag, men PC springer redan åttor runt specifikationerna på båda, vilket innebär att man kommer få dras med usla konsolportar redan från start.

Det återstår att se men jag tror faktiskt inte det. Varför ska man egentligen köpa en konsol vars grafik inte på långa vägar kan mäta sig med PC. Hela poängen med konsol är ju att det är en renodlad spelmaskin, optimerad för spel, men om en PC kan allt som en konsol kan, fast bättre... varför köpa konsol?

1. Detta om något är väll den generation där konsollportar verkligen tar ett steg framåt. Att båda enheterna använder sej x86-arkitektur tillåter ju utvecklarna att i princip göra spelet på en vanlig PC, sen skala ner det till konsoll-nivå. Och även om dom skulle välja att göra tvärtom så är det inte ens hälftens så klumpigt som det en gång i tiden var.

2. Det du missar att förstå att folk har familj och vänner. Jag önskar mer av allt att mina vänner byggde en dator så vi kunde lira ihop. Men näe, dom är alla fast med Master Cheif. Och vad ska jag göra då? Ge upp att spela med mina vänner bara för att dom är "filthy casuals"? Så även om man som jag inte nödvändigtvis vill ha en konsoll själv, så vill jag spela med mina vänner.
Och om man har fru och barn, vad är lättast - Att lära dom att ladda ner via Steam och vart och hur dom ska installera saker, eller att ha en konsoll?

Dom som varken har vänner eller familj och köper en konsoll för att sitta och spela med sej själv (eller har vänner som alla sitter på PC ändå), ja, kanske vore det mer logiskt att köpa en dator. Men även då - Vad ska jag göra om jag verkligen gillar Halo/Forza/Gran Turismo/Uncharted/osv. ?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Roligt och läsa allt "bashing" från konsoll-freaks mot pc-freaks och tvärtom.
Jag föredrar PC alla dagar i veckan, men ändå köpte jag en X360 nyligen, för att kunna spela lite spel (som jag anser är skönare på konsoll) visst grafiken är sämre, men inte mycket ändå. Och det är spelkänslan som är det viktigaste. Därför jag inte spelar Crysis 3.. Har testat, snyggt, men inte roligt för 5 öre tyckte jag.
Sen som andra sagt, en konsoll håller. Ett 360 kan fortfarande spela nya titlar på relativt snygg grafik (som sagt går inte att mäta sig med PC)
Men om du köpte en dator som kosta vad ett nytt 360/ps3 kosta då, dvs 7-8år sedan så är det garanterat att du knappt kunnat spela nya titlar utan att det blev fult/laggigt

PC har sin fördel med att vara mångsidigt osv. Men konsoll har sin fördel att man aldrig behöver oroa sig om spelet kommer lagga lr inte, och man kan enkelt ta med sig spelet till en kompis och spela co-op eller liknande om han oxå har konsollen utan att behöva sätta upp ett lan med 2 datorer osv.
Är jäkligt skönt att softa i soffan med polare oxå

Det sämmer la oftast, men ta ex red dead redemtion eller GTA IV inget av dessa var direkt hög bildfrekvens på när man kom ut i stora miljöer (Jag spelade på 360) Och man undrar ju hur det blir med GTA 5 som ska ha ännu större miljöer, får hoppas rockstar har lärt sig hur man gör.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt. Då får jag önska mig en PS4 av föräldrarna i julklapp då...

..nej just fan, jag är medelålders och utflyttad sedan ett dussintal år sedan. Får väl en honungstvål eller liknande i julklapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Lär nog vara slutsåld på julruschen mellandagsrea.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Playstation 4 är den hetare och om jag ska köpa någon utav dem blir det den. Nu tror jag inte jag kommer köpa någon alls, men ifall.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

För lite prestanda alderles för sent. Det är meningen att de här konsolerna ska stå sig några år antar jag, men PC springer redan åttor runt specifikationerna på båda, vilket innebär att man kommer få dras med usla konsolportar redan från start.

Det återstår att se men jag tror faktiskt inte det. Varför ska man egentligen köpa en konsol vars grafik inte på långa vägar kan mäta sig med PC. Hela poängen med konsol är ju att det är en renodlad spelmaskin, optimerad för spel, men om en PC kan allt som en konsol kan, fast bättre... varför köpa konsol?

Nu är det ingen ûber skillnad i grafik på dagens konsoler (från 2005) och pc-versionerna.
varför köpa konsol? inlevelse säger jag. att sitta skönt i soffan med en 60tum tv + hemmabiosystem och ett par kalla ge bättre/fetare spelupplevelse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det återstår att se men jag tror faktiskt inte det. Varför ska man egentligen köpa en konsol vars grafik inte på långa vägar kan mäta sig med PC. Hela poängen med konsol är ju att det är en renodlad spelmaskin, optimerad för spel, men om en PC kan allt som en konsol kan, fast bättre... varför köpa konsol?

Det finns massor med fördelar med konsoler:

1. De är mycket billigare än en gaming PC.
2. De håller längre för att spelen optimeras till konsoler.
3. Bättre exklusiva spel, som Final Fantasy, Infamous och Metal Gear Solid.
4. Man kan sälja och byta gamla spel, eller ta med ett spel till en kompis för att spelen är inte digitalt fängslade i ett Steam konto eller liknande.
5. Det är mer socialt att sitta med vänner på en soffa och spela.
6. Man kan ha motion interpolation för att man spelar på en TV.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Det finns massor med fördelar med konsoler:

1. De är mycket billigare än en gaming PC.
2. De håller längre för att spelen optimeras till konsoler.
3. Bättre exklusiva spel, som Final Fantasy, Infamous och Metal Gear Solid.
4. Man kan sälja och byta gamla spel.
5. Det är mer socialt att sitta med vänner på en soffa och spela.
6. Man kan ha motion interpolation för att man spelar på en TV.

Bra lista sannerligen men punkt nummer fyra gäller också för PC.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Bra lista sannerligen men punkt nummer fyra gäller också för PC.

Hur säljer eller byter man ett spel som man har köpt på Steam (eller spel som man har köpt annanstans men som är anslutna till ett Steam konto eller liknande)?

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Kommer köpa en PS4 för att stötta det företag som förtjänar det mest, hoppas folk fortfarande bojkottar Xbox one för deras många misstag denna generation.

Däremot så tror jag prestandan på dessa två maskiner kommer sätta käpparna i hjulen för spel utvecklingen om ett par år.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Trist att spelpriserna ligger kvar så högt. Hade hoppats på att online-kravet + drm skulle finnas kvar. Nu blir det väl som vanligt - konsolerna knäcks om några år och sedan får spelköparna subventionera igelpirater.

Skrivet av Startrance:

Kommer köpa en PS4 för att stötta det företag som förtjänar det mest, hoppas folk fortfarande bojkottar Xbox one för deras många misstag denna generation.

Rootkit-Sony? De var inte ens ärliga. MS lyssnade på kunderna och ändrade sig. Du menar nog att köpa en Xbox one?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det återstår att se men jag tror faktiskt inte det. Varför ska man egentligen köpa en konsol vars grafik inte på långa vägar kan mäta sig med PC. Hela poängen med konsol är ju att det är en renodlad spelmaskin, optimerad för spel, men om en PC kan allt som en konsol kan, fast bättre... varför köpa konsol?

För att en konsol kostar under 4k medans en pc som har samma spelprestanda kostar minst 8k. Om du kollar försäljning av konsolspel vs PC-spel så står konsolfrsäljningen långt över. Det är mainstream, pengarna finns alltid i mainstream.

Utvecklingen på PC fronten har nästan stannat av de senaste åren för att spelen utvecklas i första hand till konsoler, återigen för att det är där pengarna finns. Tro mig, konsolerna kommer kanske aldrig nå upp till PC-prestanda, men det kommer att innebära bättre spel och bättre grafik till PC-gamers eftersom att ribban höjs från tidigare.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nitroid:

Det finns massor med fördelar med konsoler:

1. De är mycket billigare än en gaming PC.
2. De håller längre för att spelen optimeras till konsoler.
3. Bättre exklusiva spel, som Final Fantasy, Infamous och Metal Gear Solid.
4. Man kan sälja och byta gamla spel, eller ta med ett spel till en kompis för att spelen är inte digitalt fängslade i ett Steam konto eller liknande.
5. Det är mer socialt att sitta med vänner på en soffa och spela.
6. Man kan ha motion interpolation för att man spelar på en TV.

Det är ju inte precis någon vidare prestanda om man tittar på specs. Den kan inte uppgraderas heller, stel produkt för den lite mer intresserade.

Vill jag spela t.ex. Dota, diablo eller cs så passar soffan och en handkontroll i vardagsrummet så bra. Vill man vara med polarna fysiskt när man spelar kan man lana, eller göra ngt annat än att spela.

Tycker att de flesta argumenten för konsol vs PC inte håller. Konsol är bra för den som gillar enklare spel (bilspel eller 3dje persona spel) och vill ha en färdigbyggd maskin som duger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Trist att spelpriserna ligger kvar så högt.

Fast anledningen att priserna är högre än på PC spel är ju för att spelen har ett värde, till skillnad från PC spel som är bara värdelösa plastbitar eller digitala bitar som inte går att sälja, för att de är låsta till ett konto...

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TuHack:

Trist att spelpriserna ligger kvar så högt. Hade hoppats på att online-kravet + drm skulle finnas kvar. Nu blir det väl som vanligt - konsolerna knäcks om några år och sedan får spelköparna subventionera igelpirater.

Rootkit-Sony? De var inte ens ärliga. MS lyssnade på kunderna och ändrade sig. Du menar nog att köpa en Xbox one?

Microsoft lyssnade inte på kunderna från början utan det var när de till sist insåg att de skulle sälja allt för få konsoler som de ändrade sig. Att säga att de lyssnade på kunderna är naivt. De såg bara hur pengar for ut genom fönstret och i ett desperat försök försöker de rätta sig en del. Sedan har även microsoft haft sina battaljer med folk som upptäckt diverse spyware i sina datorer som härstammar från dear old microsoft.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nitroid:

Det finns massor med fördelar med konsoler:

1. De är mycket billigare än en gaming PC.
2. De håller längre för att spelen optimeras till konsoler.
3. Bättre exklusiva spel, som Final Fantasy, Infamous och Metal Gear Solid.
4. Man kan sälja och byta gamla spel, eller ta med ett spel till en kompis för att spelen är inte digitalt fängslade i ett Steam konto eller liknande.
5. Det är mer socialt att sitta med vänner på en soffa och spela.
6. Man kan ha motion interpolation för att man spelar på en TV.

Mina 3 Xbox 360'in har alla gått sönder pga dåligt designad kylning. Varje gång har jag fått köpa nytt pga att M$ inte har någon som helst garanti eller liknande för sina 360'in. Medans min dator har tuffat på i tre år nu, och jag har fem års garanti på mitt grafikkort, sju på mitt nätagg osv. Så även om konsolerna "håller längre" eftersom att spelen optimeras, så går de ändå sönder mycket oftare eftersom kvalitén inte är den allra bästa.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit