Intel satsar på Android med Broadwell och Skylake

Permalänk
Melding Plague

Intel satsar på Android med Broadwell och Skylake

En platsannons från Intel avslöjar ambitionerna att anpassa operativsystemet Android för kommande Core-processorer med arkitekturerna Broadwell och Skylake.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att höra

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Man får hoppas på att detta blir ytterligare en spik i Microsofts kista.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem

Lite off-topic, men nästa Intel-arkitektur (14nm) kommer inte före 2015 till stationära datorer va?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Kan vara början på något bra det här

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Lite off-topic, men nästa Intel-arkitektur (14nm) kommer inte före 2015 till stationära datorer va?

Troligen så kommer inte broadwell bli LGA utan vi får vänta på Skylake som ser ut att komma 2015. Haswell refresh kommer nästa år men skulle inte tro att det kommer bli direkt upphetsande (iaf inte för desktops), kanske lite nya chipset funktioner och möjligen högre clockfrekvenser,

http://www.sweclockers.com/nyhet/16912-intel-haswell-e-och-sk...
http://techreport.com/news/24915/leaked-desktop-roadmap-sugge...
http://www.techpowerup.com/164176/14-nm-broadwell-a-true-syst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Kan vara början på något bra det här

Skrivet av Skirner:

Man får hoppas på att detta blir ytterligare en spik i Microsofts kista.

Vadå? Hej då desktop? Hur kan folk ogilla Windows 8 på desktop men sedan hylla Android? Android är ju så anti-desktop som man kan bli?
Ni är ju helt tokiga gubbar & gummor

Ja, just ja Google är open source. Detta är tidernas scam.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Optimera för chromeos och android, inte riktigt vad man ville se istället för windows. Hade hellre sett mer linux distar i fokus för desktop

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Vadå? Hej då desktop? Hur kan folk ogilla Windows 8 på desktop men sedan hylla Android? Android är ju så anti-desktop som man kan bli?
Ni är ju helt tokiga gubbar & gummor

Ja, just ja Google är open source. Detta är tidernas scam.

För att Android är fortfarande bättre optimerat för mus och tangent bord än vad Windows 8 är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Ja, just ja Google är open source. Detta är tidernas scam.

Vadå 'tidernas scam'? Kan du utveckla anklagelsen? Det är väl snarare windows-skatten som är 'tidernas scam'.
Jag har svårt att förstå hur mer öppen källkod skulle kunna vara någonting negativt för någon, bortsett från Bill Gates och hans plutokrat-polare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Vadå? Hej då desktop? Hur kan folk ogilla Windows 8 på desktop men sedan hylla Android? Android är ju så anti-desktop som man kan bli? Ni är ju helt tokiga gubbar & gummor

Till och med Google har ett eget OS för desktop. Android på mobiler och plattor, Chrome OS på desktop.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shockwave:

Lite off-topic, men nästa Intel-arkitektur (14nm) kommer inte före 2015 till stationära datorer va?

Juni 2014 har jag för mig. Skylake.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Juni 2014 har jag för mig. Skylake.

Nej Broadwell Q2 2014, som inte kommer släppas till stationära.

Skylake Q2 2015 kommer släppas både till stationära och mobila.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

För att Android är fortfarande bättre optimerat för mus och tangent bord än vad Windows 8 är

Haha! Precis ;)¨

Skrivet av Valvar:

Vadå 'tidernas scam'? Kan du utveckla anklagelsen? Det är väl snarare windows-skatten som är 'tidernas scam'.
Jag har svårt att förstå hur mer öppen källkod skulle kunna vara någonting negativt för någon, bortsett från Bill Gates och hans plutokrat-polare.

Inget emot open source men det är inte många användare av t.ex Android som vet vad det är. Resten hör bara folk säga att det är bra och skaffar det bara därför, för att sedan sitta med Samsungs bloatware. Google säljer open source, inte på det traditionella "ge mig pengar" utan genom reklam. Man betalar nästan dubbelt, först genom att man påverkas av reklam (alla gör det) och sedan för att det fyller skärmen med fula banners för "köp dessa nya bär till smurfarna".

Vill ni ha ett desktop fullt med banners? Skrivbordet kommer vara värre än Aftonbladet. Ja, visst kan man använda ad-blocker (som Google förmodligen kommer att blockera på marknadsplatsen). Hur många av alla användare använder ad-blocker tror ni? Inte många tror jag. Sedan vill ni att Ultrabooks från Samsung eller HP blir fulla av deras egna UI (bloatware)? Sense m.m.

Visst de använder Open Source, men jag tror inte de bryr sig om det. Det är enbart en reklamskyllt för deras system och folk går rakt in i fällan.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv

Nästa steg - lämna DirectX!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Man får hoppas på att detta blir ytterligare en spik i Microsofts kista.

Varför? M$ är billigare än någonsin med win8?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Inget emot open source men det är inte många användare av t.ex Android som vet vad det är. Resten hör bara folk säga att det är bra och skaffar det bara därför, för att sedan sitta med Samsungs bloatware. Google säljer open source, inte på det traditionella "ge mig pengar" utan genom reklam. Man betalar nästan dubbelt, först genom att man påverkas av reklam (alla gör det) och sedan för att det fyller skärmen med fula banners för "köp dessa nya bär till smurfarna".

Vill ni ha ett desktop fullt med banners? Skrivbordet kommer vara värre än Aftonbladet. Ja, visst kan man använda ad-blocker (som Google förmodligen kommer att blockera på marknadsplatsen). Hur många av alla användare använder ad-blocker tror ni? Inte många tror jag. Sedan vill ni att Ultrabooks från Samsung eller HP blir fulla av deras egna UI (bloatware)? Sense m.m.

Visst de använder Open Source, men jag tror inte de bryr sig om det. Det är enbart en reklamskyllt för deras system och folk går rakt in i fällan.

Ja hjälpe stackars dig om du nu tar första antagande till att det är någon form av skev fanboyism... Vet inte ens om det är värt att svara dig... känns bara som du vill ha pajkastning online. Men låt gå då.

Windows 8 bör kritiseras eftersom Microsoft med det nya GUI vände en enorm flora av datorer ryggen. Du får tycka vad du vill men det är vad som hände oavsett vad deras syfte. Idén var att göra ett multi-facet GUI som passar allt. Teorin funkade inte i praktiken här. Det nya GUI't är lämpat för en platta, jag är LÅNGT ifrån ensam om den åsikten och skiter faktisk i alla som säger "håll dig till desktop". Renare bullshit får man leta efter. Och 8 månader för att det skulle gå om (se valfri statistisk mätning, bing it mr fanboy) vad som anses Microsofts största flopp, nuff said. Jag håller mig så kort för mer behövs inte.

Att när man då ser fram emot nya tag och vart Ubuntu, MacOSX, Android, Chrome OS m.fl. går gör en plötsligt till en fanboy? Oh please väx upp och ta av foliehatten. Bara för att Win 8 floppat och folk med nyfikenhet följer andra OS också gör dem inte till skeva fanboys. Ingen vet vart Intels drag tar android (troligen mot surfplattor vilket får mig att fundera varför du ens går igång från första början) vet ingen av oss men det följer jag gärna vidare.

Lugna ner dig ett par hekto och försök se bredare bild. Se fram emot Microsofts Build Konferens istället. I och med kontroverserna med Win 8/RT så är det nog ändå en av de mest framemotsedda och hypade konferenserna Microsoft håller. Och det får man ändå se som ett steg i rätt riktning för dem. Jag ser i alla fall fram emot att följa den. Gör du?

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Android duger väl inte till mycket annat än att surfa och köra alla tusentals små skitappar. Möjligen även något office-liknande. Hur mycket processorkraft kräver det?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Haha! Precis ;)¨

Inget emot open source men det är inte många användare av t.ex Android som vet vad det är. Resten hör bara folk säga att det är bra och skaffar det bara därför, för att sedan sitta med Samsungs bloatware. Google säljer open source, inte på det traditionella "ge mig pengar" utan genom reklam. Man betalar nästan dubbelt, först genom att man påverkas av reklam (alla gör det) och sedan för att det fyller skärmen med fula banners för "köp dessa nya bär till smurfarna".

Vill ni ha ett desktop fullt med banners? Skrivbordet kommer vara värre än Aftonbladet. Ja, visst kan man använda ad-blocker (som Google förmodligen kommer att blockera på marknadsplatsen). Hur många av alla användare använder ad-blocker tror ni? Inte många tror jag. Sedan vill ni att Ultrabooks från Samsung eller HP blir fulla av deras egna UI (bloatware)? Sense m.m.

Visst de använder Open Source, men jag tror inte de bryr sig om det. Det är enbart en reklamskyllt för deras system och folk går rakt in i fällan.

Att man orkar sitta och vara så arg, man kör väl bara det man trivs mest med? Kommer inte rädda världen med ditt (och alla andras) inlägg/svar.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Ja hjälpe stackars dig om du nu tar första antagande till att det är någon form av skev fanboyism... Vet inte ens om det är värt att svara dig... känns bara som du vill ha pajkastning online. Men låt gå då.

Windows 8 bör kritiseras eftersom Microsoft med det nya GUI vände en enorm flora av datorer ryggen. Du får tycka vad du vill men det är vad som hände oavsett vad deras syfte. Idén var att göra ett multi-facet GUI som passar allt. Teorin funkade inte i praktiken här. Det nya GUI't är lämpat för en platta, jag är LÅNGT ifrån ensam om den åsikten och skiter faktisk i alla som säger "håll dig till desktop". Renare bullshit får man leta efter. Och 8 månader för att det skulle gå om (se valfri statistisk mätning, bing it mr fanboy) vad som anses Microsofts största flopp, nuff said. Jag håller mig så kort för mer behövs inte.

Att när man då ser fram emot nya tag och vart Ubuntu, MacOSX, Android, Chrome OS m.fl. går gör en plötsligt till en fanboy? Oh please väx upp och ta av foliehatten. Bara för att Win 8 floppat och folk med nyfikenhet följer andra OS också gör dem inte till skeva fanboys. Ingen vet vart Intels drag tar android (troligen mot surfplattor vilket får mig att fundera varför du ens går igång från första början) vet ingen av oss men det följer jag gärna vidare.

Lugna ner dig ett par hekto och försök se bredare bild. Se fram emot Microsofts Build Konferens istället. I och med kontroverserna med Win 8/RT så är det nog ändå en av de mest framemotsedda och hypade konferenserna Microsoft håller. Och det får man ändå se som ett steg i rätt riktning för dem. Jag ser i alla fall fram emot att följa den. Gör du?

Jag har inte snackat om att Windows 8 är det ultimata. Jag tror att det behöver lite mer jobb, det håller jag helt med om. Men jag förstår inte varför folk vill ha ett värre OS om man ser till t.ex desktop-läget. För att sedan kör rage på Windows 8? Då de faktiskt försöker att ge desktop-läget en chans i Win 8 genom att låta det finnas kvar (inte fullt ut, men det finns). Istället vill folk mörda läget totalt och kasta in Android? Jag ser fram emot Win 8.1 och ja det behövs nya tag inom Microsoft.

Skrivet av Redstripe:

Att man orkar sitta och vara så arg, man kör väl bara det man trivs mest med? Kommer inte rädda världen med ditt (och alla andras) inlägg/svar.

Arg? Vem är arg? Detta är ett forum för diskussioner. Om det inte skulle finnas olika åsikter så skulle forumet vara borta.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag har inte snackat om att Windows 8 är det ultimata. Jag tror att det behöver lite mer jobb, det håller jag helt med om. Men jag förstår inte varför folk vill ha ett värre OS om man ser till t.ex desktop-läget. För att sedan kör rage på Windows 8? Då de faktiskt försöker att ge desktop-läget en chans i Win 8 genom att låta det finnas kvar (inte fullt ut, men det finns). Istället vill folk mörda läget totalt och kasta in Android? Jag ser fram emot Win 8.1 och ja det behövs nya tag inom Microsoft.

Du missar ju fullständigt poängen fortfarande... Varken du eller jag vet vart Intels satsning tar Android. Att då döma en framtid (2-3 år framåt) på dess nuvarande meriter och plattformar och sen bli arg på ett diskussionsforum och då tro att folk för sakens skull kör rage på Win 8? Du blev lack för att du tror Android förblir som det är nu och nu antog att folk vill ha det på en desktop för att bemöta deras kritik mot ett annat OS? Good night, jag tar och spelar StarCraft. Dig finns inget att vinna på.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Vill ni ha ett desktop fullt med banners? Skrivbordet kommer vara värre än Aftonbladet.

Har du använt Android någongång? Det låter inte som det, prova vetja... Du kanske får en annan syn då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Du missar ju fullständigt poängen fortfarande... Varken du eller jag vet vart Intels satsning tar Android. Att då döma en framtid (2-3 år framåt) på dess nuvarande meriter och plattformar och sen bli arg på ett diskussionsforum och då tro att folk för sakens skull kör rage på Win 8? Du blev lack för att du tror Android förblir som det är nu och nu antog att folk vill ha det på en desktop för att bemöta deras kritik mot ett annat OS? Good night, jag tar och spelar StarCraft. Dig finns inget att vinna på.

Jag är inte arg Varför tror folk att jag är arg?

Precis, både du och jag tror. Visst kan man inte veta vad som gäller om 3 år. Men om man ser på vilken typ av affärsplaner som företagen har nu så ser man mönster. Jag tror inte att t.ex Google kommer börja ta betalt för Android (på samma vis som Microsoft eller Apple) på desktop. Varför skulle du ha rätt.

Skrivet av Dein:

Har du använt Android någongång? Det låter inte som det, prova vetja... Du kanske får en annan syn då.

Ja, jag har provat Android, har haft en telefon och en surfplatta. Helt okey system för mobiler.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Haha! Precis ;)¨

Inget emot open source men det är inte många användare av t.ex Android som vet vad det är. Resten hör bara folk säga att det är bra och skaffar det bara därför, för att sedan sitta med Samsungs bloatware. Google säljer open source, inte på det traditionella "ge mig pengar" utan genom reklam. Man betalar nästan dubbelt, först genom att man påverkas av reklam (alla gör det) och sedan för att det fyller skärmen med fula banners för "köp dessa nya bär till smurfarna".

Vill ni ha ett desktop fullt med banners? Skrivbordet kommer vara värre än Aftonbladet. Ja, visst kan man använda ad-blocker (som Google förmodligen kommer att blockera på marknadsplatsen). Hur många av alla användare använder ad-blocker tror ni? Inte många tror jag. Sedan vill ni att Ultrabooks från Samsung eller HP blir fulla av deras egna UI (bloatware)? Sense m.m.

Visst de använder Open Source, men jag tror inte de bryr sig om det. Det är enbart en reklamskyllt för deras system och folk går rakt in i fällan.

Kan du hänvisa mig till reklamen i mitt android? Jag hittar nämligen ingen :'(
Jo, det är klart att google är ett reklamföretag, men det förekommer faktiskt ingen reklam i själva operativsystemen så vitt jag vet. Deras modell är reklam på webben - på hemsidorna du besöker. Det spelar ingen roll vad du har för operativsystem - reklamen är inte plattformsbunden; Android använder de för att binda användare till sina andra tjänster (appstore, gmail, google+ osv som såklart är speckade med reklam men det är ju visserligen också alla andra motsvarande tjänster som är stora). Nog kan man tycka att det är bedrövligt att människor bombarderas av dessa hemskheter, och jag håller fullt med dig om att "aftonbladetisering" av webben är ett fruktansvärt fenomen för alla de arma stackare som inte använder AdBlock (eller noscript, om man vill vara helt säker). Även om jag inte gillar Google, så tycker jag det är bra att man flyttar över användarna från ännu ondare företags plattformar (Apple och Microsofts); det gynnar ju faktiskt de fria mjukvaru-rörelserna, och även om Google är jätteonda så bidrar de ju med massvis med kod till Linux-kärnan och ger pengar till FSF och lite sådant eftersom det faktiskt lönar sig för dem och de får ett bra image. Why choose the greater evil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

Why choose the greater evil?

Jag håller med dig här, det är därför som jag inte förstod varför vissa jublar när Android kanske rör sig mot desktop. Men kallar Windows 8 för skit för att det inte är ett desktop OS?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag håller med dig här, det är därför som jag inte förstod varför vissa jublar när Android kanske rör sig mot desktop. Men kallar Windows 8 för skit för att det inte är ett desktop OS?

Jag håller med dig om att det finns väldigt många mindre intelligenta människor som skränar om Windows 8 och desktopen som de påstår har gått vilse i skogen och drunknat i någon tjärn. Så är det ju inte alls; Windows 8 är bättre på de flesta sätt både när det gäller prestanda och funktioner. Däremot försöker man ju pusha för ett (ännu mer) stängt system, men det är tveksamt om det kommer att vara möjligt för dem inom den närmaste framtiden pga opinionen. Det är klart att dessa ignoranta människor som sprider en massa falskheter egentligen borde hålla tyst, men undertecknad tycker att utveckligen är positiv eftersom Micro$oft bevisligen drivs av hemska människor som käkar småbarn och bränner pensionärer på bål som de byggt från skövlad regnskog, typ.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shogun-r:

Nej Broadwell Q2 2014, som inte kommer släppas till stationära.

Skylake Q2 2015 kommer släppas både till stationära och mobila.

Åh fan, surt.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Varför? M$ är billigare än någonsin med win8?

Allt som leder in fler aktörer till desktop marknaden anser jag väldigt positivt. Och då Microsoft bara kört över sina användare på det vis som varit. Jag som PC användare har inte så mycket olika val av vilket operativsystem man ska köra, då mycket och det mesta bara kan köras på Windows. "Linux" är inte tillräckligt utbrett för gemene man. Kanske dåligt ordval, men för "svårt" för svenssons.
Android är såpass etablerat så det går säkert att få till ett ordentligt desktop os också.
Hoppas det här öppnar upp för fler möjligheter.

Haha nu har jag trasslat in mig själv i mitt inlägg, men jag hoppas du förstår hur jag menar. Nu ska kaffepannan laddas så man vaknar till liv.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skirner:

Allt som leder in fler aktörer till desktop marknaden anser jag väldigt positivt. Och då Microsoft bara kört över sina användare på det vis som varit. Jag som PC användare har inte så mycket olika val av vilket operativsystem man ska köra, då mycket och det mesta bara kan köras på Windows. "Linux" är inte tillräckligt utbrett för gemene man. Kanske dåligt ordval, men för "svårt" för svenssons.
Android är såpass etablerat så det går säkert att få till ett ordentligt desktop os också.
Hoppas det här öppnar upp för fler möjligheter.

Haha nu har jag trasslat in mig själv i mitt inlägg, men jag hoppas du förstår hur jag menar. Nu ska kaffepannan laddas så man vaknar till liv.

Med android os menar du detta då? http://getchrome.eu/download

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Kan ju inte direkt påstå att Android och Chrome är speciellt samma sak.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|