Permalänk
Medlem

Ny Datorskräm vad rekommenderas?

hej alla Sweclockers.

Jag behöver en ny datorskärm pga den jag har en super gammal säker 5år+. Jag spelar mycket kollar på internet och såna vanliga saker. Jag vet faktisky inte vad man ska kolla på när man köper en ny datorskärm. men om detta skulle hjälpa så har jag en XFX Radeon HD 7970 GHz 3GB GDDR5.

Den jag har kollat på är

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=774684

http://www.inet.se/produkt/2203334/benq-24-gl2450

Mvh

Farah

Permalänk

Speciellt eftersom du kollat på 60Hz skärmar skulle jag rekommendera att lägga lite mer pengar på en skärm med IPS panel istället för TN panel, det är så värt de extra pengarna i bildkvalité.

Jag kör på Eizo Foris FS2333, men den kostar ju som den smakar också, och ligger runt 2.5K just nu. Om du skriver din maxbudget kan du säkert få hjälp att hitta en passande IPS istället för någon läbbig TN panel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Speciellt eftersom du kollat på 60Hz skärmar skulle jag rekommendera att lägga lite mer pengar på en skärm med IPS panel istället för TN panel, det är så värt de extra pengarna i bildkvalité.

Jag kör på Eizo Foris FS2333, men den kostar ju som den smakar också, och ligger runt 2.5K just nu. Om du skriver din maxbudget kan du säkert få hjälp att hitta en passande IPS istället för någon läbbig TN panel

input lag?

Permalänk
Skrivet av sveaklockare:

input lag?

På en FS2333? I princip icke existerande sägs det, och jag märker ingen som helst skillnad på det mot min TN-panel. IPS paneler har ju en historia av att ha högt input lag, men försvinner mer och mer, bara att kolla reviews på de skärmar man är intresserad av.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av sveaklockare:

input lag?

Skrivet av Lasergurka:

På en FS2333? I princip icke existerande sägs det, och jag märker ingen som helst skillnad på det mot min TN-panel. IPS paneler har ju en historia av att ha högt input lag, men försvinner mer och mer, bara att kolla reviews på de skärmar man är intresserad av.

Håller med Gurkan gällande input lag, fick hem en IPS skärm (LG 24EA53) idag och märker ingen skillnad gämnfört med min gammla TN skärm.

Visa signatur

CPU: i5 2500k 4,2GHz (Noctua NH-D14) GPU: GTX 760 Windforce 3x
Minne: 16GB 1600MHz Vengeance LP MB: MSI P67A-GD65 B3
PSU: Cooler Master GX 750W Chassi: Bitfenix Raider
SSD: Samsung SSD EVO Basic 840 120GB HDD: Seagate Barracuda 500GB