AMD retar Nvidia i ny Radeon-reklam

Permalänk
Skrivet av xinux:

Det är det jag gör

Det förklarar ju det plötsliga flytet Tror 680 inte dugt för dig häller

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Haha, denna var riktigt bra Kör själv med Nvidia i datorn!

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xinux:

Har spelat BF3 och EVE, och många andra spel utan att haft några problem att maxa varenda inställning.

Faktum är också att nvidia ligger hästlängder före AMD i prestanda, och ändå säger de att AMD är "gamers choice". Jag skulle gärna vilja höra varför.

Klart du inte haft Förövrigt vad nickar du i EVE?
Välkänt problem sedan över 2 månader att man haft grön/röd skärm med Shader på High med Nvidia sedan 314

Och om BF3 inte hade några problem, min vän som också har ett Titan får artefakter och glitchar i BF3 efter en stund, speciellt om man blir revivad av medic, så hade nog inte nvidia tillkännagett detta? i.o.m en drivrutin!
https://www.google.se/search?q=battlefield+3+nvidia+artifacts...

Nvidia ligger hästlängder framför AMD i prestanda? Ja det förklarar ju varför 7970 GE och annat > 680 i flertalet spel. För att inte glömma att AMD krossar Nvidia i GPGPU.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Kan bara hoppas att nVIDIA svarar med en egen reklam med inslag av humor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Klart du inte haft Förövrigt vad nickar du i EVE?
Välkänt problem sedan över 2 månader att man haft grön/röd skärm med Shader på High med Nvidia sedan 314

Och om BF3 inte hade några problem, min vän som också har ett Titan får artefakter och glitchar i BF3 efter en stund, speciellt om man blir revivad av medic, så hade nog inte nvidia tillkännagett detta? i.o.m en drivrutin!
https://www.google.se/search?q=battlefield+3+nvidia+artifacts...

Nvidia ligger hästlängder framför AMD i prestanda? Ja det förklarar ju varför 7970 GE och annat > 680 i flertalet spel. För att inte glömma att AMD krossar Nvidia i GPGPU.

Sachiko Adachi heter min gubbe på EVE. Konstigt att jag inte stött på grafikproblemet, jag har senaste drivrutinerna.
Har själv som sagt inte heller några problem i BF3, första gången jag hör om detta problem.

Jag hävdar inte att nvidia alltid har bäst prestanda i sin prisklass, men AMD har ingenting som motsvarar Titan.
Titan är hästlängder före 7970 i prestanda. Nvidia har kommit längre i utvecklingen av konsumentgrafikkort.
Samma sak med Intel och AMD. Visst, AMD har bra processorer för sin prisklass, men har ingenting som mäter sig mot Intel's flaggskepp.
GPGPU har jag ingen koll på, men tror inte det är något jag berörs av.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xinux:

Sachiko Adachi heter min gubbe på EVE. Konstigt att jag inte stött på grafikproblemet, jag har senaste drivrutinerna.
Har själv som sagt inte heller några problem i BF3, första gången jag hör om detta problem.

Jag hävdar inte att nvidia alltid har bäst prestanda i sin prisklass, men AMD har ingenting som motsvarar Titan.
Titan är hästlängder före 7970 i prestanda. Nvidia har kommit längre i utvecklingen av konsumentgrafikkort.

Klart du har senaste drivrutinerna, det är ju dom som fixar problemet med både BF3 och EVE
Har ju funnits säkerligen hundra trådar på battlelog ang grafikproblemen med nvidia kort allt från gtx 480 till titan.
Och jag tviiiiiivlar på att du inte haft några problem med EVE Online med shadern på High.

Dra in 320 drivern (WHQL) och prova EVE och lycka till med shader på high

http://www.hardocp.com/article/2013/05/05/radeon_hd_7990_vers...
Varför köpa titan när man kan köpa 2st 7970, eller 7990? Bättre prestanda.
Eller 780 som är bra mycket billigare men presterar i stort sett likadant som Titan?

GPGPU har man bra användning för vid t.ex. rendering av videor eller i andra applikationer som använder t.ex. OpenCL för att snabba upp allt. Vi pratar inte Processorer, vi pratar grafikkort.

AMD kan säkert göra ett grafikkort likt Titan om de vill. Men de tjänar inga pengar på det, så varför göra det?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Klart du har senaste drivrutinerna, det är ju dom som fixar problemet med både BF3 och EVE
Har ju funnits säkerligen hundra trådar på battlelog ang grafikproblemen med nvidia kort allt från gtx 480 till titan.
Och jag tviiiiiivlar på att du inte haft några problem med EVE Online med shadern på High.

Dra in 320 drivern (WHQL) och prova EVE och lycka till med shader på high

http://www.hardocp.com/article/2013/05/05/radeon_hd_7990_vers...
Varför köpa titan när man kan köpa 2st 7970, eller 7990? Bättre prestanda.
Eller 780 som är bra mycket billigare men presterar i stort sett likadant som Titan?

GPGPU har man bra användning för vid t.ex. rendering av videor eller i andra applikationer som använder t.ex. OpenCL för att snabba upp allt. Vi pratar inte Processorer, vi pratar grafikkort.

AMD kan säkert göra ett grafikkort likt Titan om de vill. Men de tjänar inga pengar på det, så varför göra det?

Du "tviiiiiivlar" på att jag inte haft några problem? Du säger att jag ljuger?
Jag har aldrig haft ett grafikproblem i EVE så långt jag kan minnas. Garanterat inte sen jag bytte till Nvidia.

Det får ej plats två grafikkort i mitt chassi, och jag föredrar ett starkt kort före 2 svaga. Om det är något jag hört mycket problem om så är det SLI/CF.
Titan är kraftfullare än 780, och har mycket med VRAM, som är ett krav för krävande spel på flera skärmar. 780 fanns inte heller när jag köpte mitt Titan.

Varför skulle de inte tjäna pengar på att göra ett kraftullare grafikkort? Tror du Nvidia går back på Titan?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xinux:

Du "tviiiiiivlar" på att jag inte haft några problem? Du säger att jag ljuger?
Jag har aldrig haft ett grafikproblem i EVE så långt jag kan minnas. Garanterat inte sen jag bytte till Nvidia.

Det får ej plats två grafikkort i mitt chassi, och jag föredrar ett starkt kort före 2 svaga. Om det är något jag hört mycket problem om så är det SLI/CF.
Titan är kraftfullare än 780, och har mycket med VRAM, som är ett krav för krävande spel på flera skärmar. 780 fanns inte heller när jag köpte mitt Titan.

Varför skulle de inte tjäna pengar på att göra ett kraftullare grafikkort? Tror du Nvidia går back på Titan?

Hur många tror du köper titan?

I stort sett alla har haft problem med EVE Online. Fanns även en stor tråd om det på EVEs forum.
Även en på Nvidias sida.

Jag tror dig när du visar nvcpl+eve settings

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Hur många tror du köper titan?

I stort sett alla har haft problem med EVE Online. Fanns även en stor tråd om det på EVEs forum.
Även en på Nvidias sida.

Jag tror dig när du visar nvcpl+eve settings

Jag antar att tillräckligt många köper Titan för att de ska vara värda att tillverka.
Tänker inte installera en gammal drivrutin för att bevisa något. Har inga problem nu och har inte haft det förut.
Spelat periodvis i 4 år, jag kanske haft tur och missat problemen.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

haha lövblåsen å allt , sånna reklamer e underbar ovaset vilket märke det är som publicerar reklamen.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta va att AMD officiellt i reklamen förklarar att nVidia är först och främst och bäst och allt det där, the shit, så att säga på mobilgrafik. Det är rätt stort.
Resten va bara enormt kul. Speciellt gillar jag klyschan i repliken: "I never settle!"

Visa signatur

Platta/surfdator - SurfAce Pro 2 256gb
Gaming rigg - CPU: Intel Core i7 2600k @6GHz 1,25V (Multiplier x59 | Bus Speed 103,02) | Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 | Minne: 64Gb DDR3 Crucial PC3-12800H @1648,4 1:6 cl9 9 9 24 2T 1,5V | ASUS Radeon HD 7950 DirectCU II Top 3Gb @1GHz GPU, 6GHz Minneshastighet | 2x Dell UltraSharp U2412M | Samsung SSD 850 EVO 512Gb | 4x WD Green WD30EZRX 64MB 3TB

Permalänk
Medlem

Vart driver dom med PhysX?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Larvigt

Personligen anser jag bara att detta är larvigt. Vill man visa för sina kunder vad man är bra på så gör man korrekta jämförelser mellan sina kort i samma prisklass mot konkurentens. Man är öppen med vad man är bättre på och vad man är sämre på. När företagen börjar vara mer ärliga mot sina kunder får man just fler kunder. Ekvationen är inte svår. Själv kör jag nvidia men är inte fanboy alls.

Permalänk
Medlem

Lolololololololololol........

HAHAHAHA!
Bästa reklamen någonsin!

Visa signatur

4Ghz 8Cores (Amd FX-8350), 32Gb ram (Cosair Vengance pc3-128000 1600Mhz x4), Sapphire ATI Radeon HD 5830 1GB (tragiskt omodärnt... oh well byte nästa månad... fast jag kör åtminstånde med 3 skärmar :)

Permalänk
Medlem

Ingen fanboy direkt, köpte ett radeon 7870 till min bror för någon månad sedan, själv kör jag nvidia 670 och tycker denna reklamen är skitlöjlig, den har ingen finess alls.

För att tillföra annat så har jag inte haft något bekymmer med mitt grafikkort mer än pcie 3.0 på mitt moderkort. Men det kan likväl vara asus fel här...

Dock så är det ju så att när jag köper datordelar så köper jag beroende på vad de får för resultat i tester här på sweclockers. Är det inte det viktigaste i slutändan? Jag tycker de förlöjligar gamers lite också som okunniga.... visst det kanske gemene man är men inget man gör i reklamfilmer.

Visa signatur

Laptop | Legion 7 32GB 3080 RTX Ryzen 9
Desktop | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel Core i7 8700K | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream 11GB | Samsung 970 Evo | Samsung 850 pro 256 GB | WD Green 2 TB | Corsair RM750 750W | LG 27GL850-B | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

Härlig reklam! Tvivlar dock på att varken Nvidias eller AMD:s kort har några specifikt allvarliga problem med nya spel. Falsk marknadsföring?

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år