Permalänk
Medlem

PS4 eller Xbox One?

Tjena!
Jag vill veta vilket ni tycker man ska köpa, själv tycker jag Xbox One.

Vad tycker ni?

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

PS4

Permalänk
Medlem

I stort sett samma hårdvara. Det handlar nog mest om vilka exklusiva speltitlar man gillar.

Jag har alltid varit en PS människa. Också blir ju PS4:an billigare.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Tjena!
Jag vill veta vilket ni tycker man ska köpa, själv tycker jag Xbox One.

Vad tycker ni?

Jag kommer att köpa en Ps4:a, sen får man se om det blir en Xbox One eller om det blir att spara pengar till ett nytt PC-bygge.

Permalänk
Medlem

inget av det ... GTX Titan till hösten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

I stort sett samma hårdvara. Det handlar nog mest om vilka exklusiva speltitlar man gillar.

Jag har alltid varit en PS människa. Också blir ju PS4:an billigare.

Om man nu tycker om spel som "The last of us" och sånt! Lite mer fria spel, vad tycker ni man ska välja då?

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Xbox One är mer prisvärd överlag då den har bättre funktioner och smidigare interface.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Enligt Sweclockers och andra forum, så verkar ju alla helt klart gilla PS4. Men jag personligen föredrar nintendo eller microsoft. Så om jag ska införskaffa mig en så blir det nog Xbox One, fast som andra säger så handlar det om spel titlar och vilken kontroll du föredrar.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Xbox One är mer prisvärd överlag då den har bättre funktioner och smidigare interface.

Vilka funktioner?
En hel del av funktionerna kommer ju inte fungera i sverige.

Permalänk

Jag har aldrig haft en Xbox. men alla PS, så om jag uppgraderar min PS3 så blir det såklart en 4a.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Det blir den som får dom bästa spelen. Om det är PS4 eller Xbox får tiden visa. I värsta fall köper jag båda.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Xbox One är mer prisvärd överlag då den har bättre funktioner och smidigare interface.

Jag har aldrig haft ett PS, har ett Xbox 360. Men kan inte förstå vad du menar... vad är det för funktioner den har? Dess största fördel verkar ju enligt MS vara att man kan växla supersnabbt till tv-kanaler (som förmodligen inte ens kommer funka i Sverige). Och inbyggt Kinect - vill jag ha det så köper jag väl till det? PS4 är billigare och de verkar ha snarlik prestanda (X1 har lite långsammare specs men har ett inbyggt framebuffer RAM som inte PS4 har, kommer inte på vad det heter nu, men det på 32MB tror ajg det var - som förmodligen kommer väga upp övriga långsammare specs). PS4 kommer bli 500-1000 kr billigare vid lansering... Om jag ev skulle köpa en konsol denna gång skulle det garanterat bli en PS4.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Läs på lite så får du bilda dig en egen uppfattning men jag har väldigt svårt att förstå hur någon kan köpa en xbone när den är dyrare, har sämre hårdvara och funktioner som inte kommer att fungera i sverige, sen att de har försökt framtvinga always online drm på konsumenter och hånat dem efter man ifrågasatt det. Ps4:an har hyllats överallt och xboxen har sågats. Btw så stängs aldrig kameran av och fungerar den inte så fungerar inte ditt Xbox heller.. idéen var att om man hyr en film och ska titta på den så gäller den för ex 4 personer, om en till kommer in i rummet så ser den det och pausar filmen... Så.. Läs på innan du köper!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Xbox One är mer prisvärd överlag då den har bättre funktioner och smidigare interface.

Var har du fått en genomgång av alla funktioner och hur interfacen kommer se ut?
Kom gärna med länk för den biten har jag velat se länge=)

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

PS4 då den är billigare.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Läs på lite så får du bilda dig en egen uppfattning men jag har väldigt svårt att förstå hur någon kan köpa en xbone när den är dyrare, har sämre hårdvara och funktioner som inte kommer att fungera i sverige, sen att de har försökt framtvinga always online drm på konsumenter och hånat dem efter man ifrågasatt det. Ps4:an har hyllats överallt och xboxen har sågats. Btw så stängs aldrig kameran av och fungerar den inte så fungerar inte ditt Xbox heller.. idéen var att om man hyr en film och ska titta på den så gäller den för ex 4 personer, om en till kommer in i rummet så ser den det och pausar filmen... Så.. Läs på innan du köper!

Har du någon källa på det där att filmen pausar om det tillkommer personer i rummet? Låter som ett skämt.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Verdurakh:

Var har du fått en genomgång av alla funktioner och hur interfacen kommer se ut?
Kom gärna med länk för den biten har jag velat se länge=)

Interfacet var ju det första vi såg!

Lutar helt klart åt PS4'an då kinect inte tilltalar ett dugg. Wow, den kan läsa av vart blodet flödar i min kropp, och vad jag har för puls, mm skitcoolt..
funktionsmässigt så kommer liknande regionsproblem uppstå med båda konsollerna, något som jag heller inte bryr mig om. Jag har en dator vid tvn av en anledning.. speltitlar är jag lite kluven kring, vet inte vad jag vill ha.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av nivv:

Har du någon källa på det där att filmen pausar om det tillkommer personer i rummet? Låter som ett skämt.

Undrar samma sak...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Tjena!
Jag vill veta vilket ni tycker man ska köpa, själv tycker jag Xbox One.

Vad tycker ni?

Hade varit nice med en omröstning.

Vilken tänker ni köpa, PS4 eller Xbox One?
1. PS4
2. Xbox One
3. Båda

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Vilka funktioner?
En hel del av funktionerna kommer ju inte fungera i sverige.

Xbox Live. Testa att klicka på något som är online i PS3, jämför svarstiden med när du använder Xbox Live, eller testa att chatta med en kompis som spelar Zuma, eller varför inte i nästa generation, jämför Microsoft Azure hosted game servers med Client-hosting eller ea-hosted servers. Sony och EA online är ett skämt jämfört med Microsofts tjänster.

Med det sagt så tycker jag personligen mer om satsning på bättre grafik än videoövervakning av vardagsrummet. Jag tror Microsoft kommer förlora stort utanför USA i nästa generation om de inte har ett gäng IP-TV-leverantörer på väg in.

Permalänk
Medlem

PS4

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft PS2 och PS3 och har varit nöjd, PS4 har än så länge imponerat mig så det lär bli en sån.

Xbox 360 och PS3 kändes som ett lättare val, gratis online och bluray-spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kokkojambo:

I stort sett samma hårdvara. Det handlar nog mest om vilka exklusiva speltitlar man gillar.

Jag har alltid varit en PS människa. Också blir ju PS4:an billigare.

Fast PS4 har väl en GPU som är cirka 30% snabbare än den som sitter i Xbox One. Enligt mig är det rätt stor skillnad för att det ska vara två konkurrerande konsoler.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Xbox One men inte vid lanseringen som jag först tänkte. Efter att de plockade bort internetkravet och där med möjligheten till familjedelning svalna intresset markant. Ska försöka vänta till priset går ner lite om inte suget efter Forza 5 blir för stort.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.3:

Läs på lite så får du bilda dig en egen uppfattning men jag har väldigt svårt att förstå hur någon kan köpa en xbone när den är dyrare, har sämre hårdvara och funktioner som inte kommer att fungera i sverige, sen att de har försökt framtvinga always online drm på konsumenter och hånat dem efter man ifrågasatt det. Ps4:an har hyllats överallt och xboxen har sågats. Btw så stängs aldrig kameran av och fungerar den inte så fungerar inte ditt Xbox heller.. idéen var att om man hyr en film och ska titta på den så gäller den för ex 4 personer, om en till kommer in i rummet så ser den det och pausar filmen... Så.. Läs på innan du köper!

Det sista du skriver här är en ren lögn. De har patent på det ja, men mest troligt ingen tanke på att använda det. Helt enkelt ett patent man tar för att igen annan ska använda det, väldigt många företag gör så.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv

PS4 annars dator

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att detta är konstigt?
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-xbox-one-memory-better-in-production-hardware

MS påstår att de upptäckt att minnesbandbredden är 88% högre än vad de visat tidigare och det är något deras ingenjör nyligen upptäckt. Hur fan upptäcker man något sådant? Man borde väl vara medveten om vad man bygger?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PS4! 25% mer råprestanda + Billigare

Xbox One tycker jag såg extremt ful och plastig ut om man jämför med PS4an. Sedan ser Xbox kontrollern ut att ha blivit löjligt stor och fet. Att 360 kontrollern var skönare än PS3 håller jag med om men denna gång verkar det i alla fall vara tvärt om.

Dessutom, det som Microsoft verkar trycka välidigt hårt på och se som en enorm fördel med deras konsoll är hand-gesturerna i menyn som dem visade upp nästan först av allt på deras presentation. Precis som om folk skulle sitta och vifta med armara i soffan för att hoppa runt i menyerna. PS4 verkar ju insett vad produktivitet är och istället integrerat en pekplatta i kontrollern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Var har du fått en genomgång av alla funktioner och hur interfacen kommer se ut?
Kom gärna med länk för den biten har jag velat se länge=)

Xbox reveal visade hela interfacet i princip? Hur kan du ha missat det?

Skrivet av MacRyhage:

PS4! 25% mer råprestanda + Billigare

Eftersom spelen är cappade till 60fps kommer det flyta på lika bra på båda konsollerna så det är väl inget superbra argument. Lite grann som att säga att ett spel flyter på bättre med Ares II vs ett 7970 med vsync på i 1920x 1080. Det kommer självklart finnas undantag precis som det är idag när vissa multiplattformsspel ser bättre ut på 360 och några på PS3

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer