Helgsnack: "Storebror ser dig"

Permalänk
Avstängd

den dagen usa inte döljer nått är den dagen dom får kolla exakt allt jag gör utan gnäll från min sida

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Till och med att delta i lagliga aktiviteter kan hämmas genom övervakning.

"Surveillance can create chilling effects on people’s conduct by chilling free speech, free association, and other First Amendment rights essential for democracy. Even surveillance of legal activities can inhibit people from engaging in them. It might be that particular people may not be chilled by surveillance – indeed, probably most people will not be except those engaging in particularly unpopular speech or associating with disfavored groups."

http://tehlug.org/files/solove.pdf

Permalänk
Medlem

Som tur är har jag bara en storasyster^^

Nä, det är för j..... att det ska behöva vara så här. Som makerspace skriver t.o.m. lagliga aktiviteter övervakas, det är ju löjligt:(

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av scrub:

Krypterat alla diskar, låser alltid datorn när jag reser mig från stolen, skriver bara personlig info i mail och liknande, då med en mail jag bara använder till det.
Använder olika usernames på alla sidor, använder alltid proxys på sidor som jag inte litar på, har inte facebook, har ett steam acc där jag inte har en enda irl kompis på, irl är på skype, internet steam.

Fungerar skitbra, absolut inte socialt handikappad på något sätt, tvärt om tycker folk det är lite speciellt och hemligt när dom inte kan få tag på mig så lätt.
Har 2 telefoner, 1 till mina riktiga kompisar, nära och kära, och 1 kontantkorts telefon till folk jag inte litar på eller inte träffat under en längre tid.

är jag paranoid?

Dold text

Ja du är paranoid... Och dina metoder hjälper inte ändå.

Krypterat diskar? Ja, dom kan bli avkrypterade om dom har din nyckel.
Har dom din nyckel? Ganska troligt att dom kan ha den eller lista ut den baserat på information dom samlat om dig. Eller så frågar dom bara om den med alla till stånds medel.
Men oavsett om du har krypterade diskar eller ej, finns väl inget på dom som någon inte redan kan lista ut eller fråga andra som känner dig om.

Personlig info i mail, jo... Eftersom dom helt klart bara kollar vad du tittar på i Youtube... Dom kollar ju garanterat inte ditt mailkonto efter saker om dig.

Olika usernames på alla sidor? Lider du av en personlighetsklyvning också? Annars kan dom nog pussla ihop att användare X är samma som Y. Speciellt då Y loggar in på sida B efter att X blivit inaktiv på sida A.
Finns många typexempel här på swec forum där man lätt kan se att folk nyttjar flera konton, man ser tydligt på hur dom resonerar och skriver att det är en och samma person. När den ena loggar ur loggar den andra in osv osv.

Proxies är bra men inte SÅ bra. Om dom är intresserade av dig så tittar dom vad den gemensamma nämnaren är för dig, tillslut ser dom trafiken från källan, då spelar proxy noll skillnad.
Se bara på alla "elaka" hackare dom fångat genom åren, dom om någon borde ju veta hur man förblir anonym in i det sista.

Bra att du inte använder facebook fast av helt andra skäl än anonymitet. Facebook är ett meningslöst tidsfördriv.
Men... Skype? Ungefär som om man är säkrare på Skype? NEIN!

Det är bra för dig att du har 2 telefoner så du kan skydda dig mot gemene man men om t.ex CIA/NSA var intresserade av dig skulle dom redan veta vilka telefoner du har samt dina pin koder till båda och tillomed vilka du har i kontaktlistan på båda.

----------------------------------------------------

Okej, så är dom intresserade av dig? Knappast troligt då dom bryr sig om folk som aktivt kan skada USAs "intressen".

Däremot är det ju som nämnt tidigare problematiskt om eventuella uppgifter som samlats in automatiskt skulle falla i fel händer då det kan nyttjas för att utpressa dig eller dom som du håller nära och kära.
Information kan fälla hela nationer och har man då information om varje medborgare kan man tillomed styra en hel nation efteråt.

Säg då att informationen som samlats in hamnar i någon extremfundamentalistisk grupps händer. Då kan dom nyttja all denna informationen för att vända folket mot regeringen och/eller regeringen mot folket.
Eller vad helst annat man nu kanske vill åstadkomma med den informationen.

Bara för att informationen verkar harmlös betyder inte det att den är harmlös i stor mängd.
Till exempel, visar jag online att jag är väldigt bra på datorteknik så kan en illasinnad grupp som vill skada mig sätta åt mig genom att plantera falsk information om ett brott som begåtts av mig.
Sedan kommer otekniska polisen som kan noll om datorer och som tillomed tror att datorskärmen är viktig bevisning och beslagtar allt som sitter kopplat till din dator.
Där ser dom nu att du har 50 olika proxies, krypterade diskar, massa artiklar på hur man förblir anonym online (efter dom avkrypterat dina diskar) och hittar även i din browserhistorik att du surfat på massa sidor om "hacking" (sidor som har med skydd från hackers att göra) samt att dom tar dina två telefoner och ser att du lever ett "dubbelliv" och ny bygger dom sitt mål mot dig baserat på denna informationen och informationen som blivit planterad mot dig.

Vips så fälls du, oskyldigt dömd och är ur leken. Kanske bara för att du sa att Allah är bög på något forum på internet...?

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Som sagt... jag har inget att dölja, så mig gör det absolut inget.

Det där är helt fel attityd. Om alla tänker så är snart "1984" ett faktum.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Ni som säger att ni inte har något att dölja; är ni medvetna om hur oerhört trångsynta ni är?

Visst, du utför säkerligen inga kriminella handlingar och skäms kanske inte det minsta över din porrhistorik; du kanske till och med argumenterar om att den typen av data du sprider omkring dig inte är den typen av data som uppmärksammas. Visst, du har säkert rätt i vad du säger. Men tänk på att det är i världen vi lever i just nu.

Just nu kanske din data hanteras på ett bra sätt. Just nu kanske dina handlingar är fullt lagliga. Just nu kanske det bara är bra att vi kan fiska ut kriminella genom digital övervakning. Jag köper det. Men i framtiden? Vad har du för garanti att saker och ting fortsätter vara som de är?

Spekulera i att vi plötsligt lever i dystra tider och ett kraftigt rasistiskt parti stiger till ledning och hittar en lösning för oss alla genom att utrota en särskild folkgrupp. Spekulera i att du i flera års tid har skämtat och drivit med hur korkade rasister är, eller berättat att du härstammar från den särskilda folkgruppen. Plötsligt har du något att dölja.

Det behöver inte ens bli så extremt; Någon kan göra intrång i en informationsdatabas och hämta ut och sprida konversationer där du talar väldigt illa om någon i din närhet. Det kan vara för personlig vendetta, det kan vara for the lulz mot en främmande människa, men det är absolut inget otänkbart.

Det räcker med en enda politiker blir korrupt, att en tekniker gör ett misstag eller att en illsint och skicklig hackare sätter ögonen på det för att oräkneligt många liv skulle kunna förstöras.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ju alltid i bakhuvudet misstänkt att sådant sker, blev ju inte förvånad alls när det kom fram....

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

världen skulle vara mkt bättre utan ett USA.

Nu ska vi se om man får en påhälsning på dörren en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Några saker jag gör / kommer göra:

- Bytt sökmotor från Google till DuckDuckGo. Försöker använda Google så lite som möjligt, men jag har ju gmail och min android-telefon.
- Kör Linux istället för Windows (fast det beror inte bara på det här).
- Har tagit bort facebook från telefonen, försöker trappa ner på datorn också. Dock svårt med datorn, man använder facebook för att få reda på events och liknande.
- Konfigurerat Firefox med plugins som "noscript" som stoppar alla script jag inte explicit tillåter, samt "https everywhere".
- Jag försöker hjälpa de som gör sin röst hörd mot sånt här, bl.a amerikanska EFF samt svenska Piratpartiet.

Att göra: Läsa denna tråd efter fler bra tips och råd

Kan rekommendera: http://www.qfxsoftware.com/, den krypterar allt du skriver i din webbläsare gratis.

Permalänk
Medlem

Kör med en VPN-tjänst som borde skydda mig mot det lilla olagliga jag gör.

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Skrivet av QL:

Mycket tänkvärt och en skrämmande verklighet för många människor. Det gäller kanske inte oss idag men kanske våra barn i framtiden. Det är farliga vägar vi är inne på helt klart. Skrämmande att så få verkar inse detta.

Det skämmer mig att folk tycker att övervakning är okej "eftersom de inte har något att dölja". Vem vet vad som händer om 20-30 år? En databas som denna är ovärderlig, samma gäller Facebook och Googles databaser.

Läser man texten, krävs inte många hjärnceller för att förstå hur utför det kan gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Förjävligt och jävligt oliberalt det här som håller på att ske i världen. Men Facebook, Twitter och Googles tjänster är för bekväma för att lämnas.

ja visst är det fördjävligt och jävligt oliberalt.

Men Facebook? Why? Vad är bekvämt med skitet?

Skrivet av azz0n^:

Borde inte en VPN skydda mot att regeringar försöker samla ens information?

Nej!

Skrivet av Xinforel:

Det verkar som vissa människor inte har förstått riktigt hur övervakningen går till. FBI sitter inte och kollar på vad Göran har lagt upp på Facebook, de får information på nyckelord så som t.ex. "Dirty bomb, ambush och incendiaries". Tycka vad man vill om övervakning men information du lägger upp om din pizza du åt på Facebook kommer knappast fram till någon myndighet.

Det verkar som vissa människor inte har förstått riktigt, hur det verkligen går till.

FBI etc är en sida av myntet. Men visst finns det två sidor på ett mynt. Eller?

Skrivet av scrub:

Krypterat alla diskar, låser alltid datorn när jag reser mig från stolen, skriver bara personlig info i mail och liknande, då med en mail jag bara använder till det.
Använder olika usernames på alla sidor, använder alltid proxys på sidor som jag inte litar på, har inte facebook, har ett steam acc där jag inte har en enda irl kompis på, irl är på skype, internet steam.

Fungerar skitbra, absolut inte socialt handikappad på något sätt, tvärt om tycker folk det är lite speciellt och hemligt när dom inte kan få tag på mig så lätt.
Har 2 telefoner, 1 till mina riktiga kompisar, nära och kära, och 1 kontantkorts telefon till folk jag inte litar på eller inte träffat under en längre tid.

är jag paranoid?

Dold text

Jag skulle nog vilja säga (och jag menar inget illa alls, ger bara min synpunkt på det du skriver) att du är en störd personlighet.
Och din "kuragömmalek" spelar ingen som helst roll. är du uppkopplad så är du körd.

Du "skriver bara personlig info i mail och liknande" Vill du vara så hemlig som du säger, så är ju detta ditt största misstag! Men köp lite brevpapper, kuvert och några frimärke istället.

Så sitter du säkert

Skrivet av erik7191:

Om du uppför dig har du inget att frukta. Precis som vanligt.
Om du inte gör nåt dumt, kan du inte bli straffad för att du gjort något dumt. Easy as pie.

Lite som alla som whinar på mute-systemet i Dota 2 just nu; var inte ett rövhål så blir du inte mutad. Svårare än så är det inte.

Men sluta. "Storebror ser dig" !!

Hur kul skulle du tycka om någon buggade ditt hus, dom ser och hör allt du säger och gör.

Även om man inte gör nått dumt så kan datan hamna i fel händer, det är inte bara "dom goda" som kan detta här med ettor & nollor.
Och bla bla bla (för att göra en lång historia kort) kan användas mot dig i ett syfte som du själv inte har en aning om.
Lite överdrivet kanske, men vad är det som säger att du är trygg? För att du själv intalar dig det?

Själv är jag kraftig motståndare mot allt vad "Storebror ser dig" heter/är/finns. Man mår illa för fasiken.

Och jag fattar inte hur man kan ha en sådan ståndpunkt som du och flera har typ "uppför dig har du inget att frukta" Helt sinnes!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Förstår inte riktigt varför det blev så populärt att börja prata om det här nu? Allt har ju pågått länge. och vissa saker har alltid krypit fram fragmentsvis då och då och har funnits att läsa i tidningarna under alla tider. Då får oss som läser den och tänker.

Man skall vara försiktig med allt man gör och säger på nätet i dag och aldrig avslöja med än vad som är nödvändigt i onödan. ingen vet hur uppgifter kan användas mot oss, av vilka syften och varför? kan an ta ett banklån en dag? nej du får nej för att du fastnat på massa festbilder för 10 år sen. Jasså han festar mycket då blir det inga lån eller ett jobb?

Sen gnäller vissa på USA? När vi har grannländer som är mycket värre som England till exempel. Sen så är allt globalt så inget skydd alls finns bara för att man bor i landet Sverige.

Kan lika gärna finnas ett företag i Uganda som sparar allt som finns om alla svenskar eller vilka som helst runt hela världen.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Avstängd

Satan också 1984 är ikapp oss:(Skämt åsido det är ju inte direkt en överraskning att vi är övervakade och alltid har varit det.Den som tror nåt annat är också väldigt naiv.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

"Jag har inget att dölja alltså inget att rädas.", sa ingen nation någonsin.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Kan du skicka source på detta?

http://www.wnd.com/2013/06/nsa-has-total-access-via-microsoft...
Jag har inte läst artikeln själv, hörde bara en prata om det på Youtube så det kan vara påhittat.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Om det som stod i china post så är Snowden ingen visselblåsare utan förrädare. Även om jag inte tycker om NSA's metoder så ger inte lilla eddie rätten att ta ett jobb med avsikt att samla på sig information som med största sannolikhet är hemligstämplad och läcka ut detta till allmänheten. Sen om usa vill veta om jag sitter och skiter samt skickar pm till min flickvän om hur vädret så kan de bara fråga mig. I've got nothing to hide.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Nu vill jag inte vara den men sedan 9/11 2001 och Zeitgeists första dokumentär 2007 så har jag haft väldigt svårt att lita på media och politik överlag. Som person försöker jag vara utåtriktad och försöker alltid se saker från två olika sidor. Men desto mer tiden går verkar det bli lättare att se igenom allt skitsnack som pågår om jag ska vara ärlig och det kommer inte att hålla hur länge som helst tror jag. Man märker mer och mer hur översittare försöker dra samman planetens befolkning för att styra den, ha kontroll.

Nu tror säkert många "jaha här har vi en anarkist" men så är inte alls fallet. Jag tror på ett samhälle med poliser, brandkårer och ambulanser. Det är bara allt viskande i bakgrunden som jag vill få bort. Det är äckligt när man tänker efter, giriga människor som bara vill ha och ha.

Vill inte låta allt för destruktiv men det ska bli spännande att se hur det här kommer att lösas, hoppas på mildast sätt möjligt.

Permalänk
Medlem

Hur var det nu Kardinal Richelieu sade...

Citat:

Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns – och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom.

Den som säger att han inte har något att dölja har bara fem rader kvar.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Jag är väl medveten om att jag är övervakad. Jag vet att många är mot "jag har inget att dölja" men jag känner så. Men som alla säger så om det hamnar i fel händer så...
Eftersom det är svårt att undvika övervakning både på internet och annars så bryr jag mig inte. Jag vet att det är så och jag har aldrig oroat mig.

Ni får gärna komma om 30 år och säga "vad var det jag sa" när min information hamnat fel men fram tills dess så bryr jag mig inte.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modellören:

Förstår inte riktigt varför det blev så populärt att börja prata om det här nu? Allt har ju pågått länge. och vissa saker har alltid krypit fram fragmentsvis då och då och har funnits att läsa i tidningarna under alla tider. Då får oss som läser den och tänker.

Man skall vara försiktig med allt man gör och säger på nätet i dag och aldrig avslöja med än vad som är nödvändigt i onödan. ingen vet hur uppgifter kan användas mot oss, av vilka syften och varför? kan an ta ett banklån en dag? nej du får nej för att du fastnat på massa festbilder för 10 år sen. Jasså han festar mycket då blir det inga lån eller ett jobb?

Sen gnäller vissa på USA? När vi har grannländer som är mycket värre som England till exempel. Sen så är allt globalt så inget skydd alls finns bara för att man bor i landet Sverige.

Kan lika gärna finnas ett företag i Uganda som sparar allt som finns om alla svenskar eller vilka som helst runt hela världen.

För om du ser dig om vad som sker i världen så är inte allt som det verkar. Inte för att alla konspirationsteorier är rätt, men att vara naiv nog och tro att det inte finns några konspirationer alls är bra korkat. Det är populärt idag för att information sprids fort över internet. Människor tycker att integritet är viktigt och deras framtida frihet ännu viktigare. Politiska beslut att samla information om allt och alla är ingen liten bagatell. Även om man hypotetiskt litar på att datan som samlas används på bästa sätt så vet man inte alls hur den kommer att användas i framtiden. Tro inte att du är säker i framtiden bara för att du är det idag, mänskligheten är fortfarande ung och dum.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Jag är väl medveten om att jag är övervakad. Jag vet att många är mot "jag har inget att dölja" men jag känner så. Men som alla säger så om det hamnar i fel händer så...
Eftersom det är svårt att undvika övervakning både på internet och annars så bryr jag mig inte. Jag vet att det är så och jag har aldrig oroat mig.

Ni får gärna komma om 30 år och säga "vad var det jag sa" när min information hamnat fel men fram tills dess så bryr jag mig inte.

Om 30 år kanske det istället blir dina barn som som säger: "Varför gjorde ni ingenting? Varför protesterade ni inte? Hur kunde ni vara så naiva och låta detta hända?" Då blir det inte så lätt att säga: "Jag brydde mig inte". Vi har alla ett ansvar att skapa ett anständigt samhälle som våra barn ska kunna leva i som fria individer.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Constant3831:

Det skämmer mig att folk tycker att övervakning är okej "eftersom de inte har något att dölja". Vem vet vad som händer om 20-30 år? En databas som denna är ovärderlig, samma gäller Facebook och Googles databaser.

Läser man texten, krävs inte många hjärnceller för att förstå hur utför det kan gå.

USA har erkänt att de redan nu använder informationen till att påverka vem som röstar och på vem. Detta då människor i USA blev pressade av IRS, (deras skatteverk) om de var med i ett parti som kallas Tea-party. Dvs övervakningen är ett direkt hot mot demokratin redan nu. När ni skriver "information i fel händer". Så du tror att den är i rätt händer nu då? Det kan jag lova dig att den inte är.

Industrispionage mot EU är bara ett exempel på vad den används till. Krossa politiska motståndare en annan.

Permalänk
Medlem

Kul dock att Snowden är politisk flykting, Jagad av självaste united states of fucking america! Aningen ironiskt!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket USA hat.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Det skämmer mig att folk tycker att övervakning är okej "eftersom de inte har något att dölja". Vem vet vad som händer om 20-30 år? En databas som denna är ovärderlig, samma gäller Facebook och Googles databaser.

Läser man texten, krävs inte många hjärnceller för att förstå hur utför det kan gå.

Något jag skulle vilja säga till alla som tycker det är "okej" att detta händer.

Ni säger att ni inte har något att dölja, men då borde ni väl tycka det vore
helt okej att någon främling följer dig, avlyssnar dig, ser allt du gör.
Står utanför ditt fönster och stirrar på dig dygnet runt.
För det är ju i grund och botten samma sak som det dom håller på med.
Men ni hade väl ingenting att dölja så jag kanske ska ta och
börja spionera på er och skriva ner allt ni gör, säger osv.
Tvivlar dock på att någon skulle känna sig bekväm med det
oavsett om man har något att dölja eller ej.

Permalänk
Skrivet av jakkes:

Sjukt mycket USA hat.

Ur ett politiskt perspektiv så tror USA att dom äger hela världen så jag skulle inte ha förväntat mig någon annan respons från resterande världsdelar.

Olja, Diamanter och Heroin, sen bombar dom allt som är i vägen. ^^

Permalänk

Jag hoppas bara på att det leder till en värld ala Ghost in the Shell och Neuromancer.

Visa signatur

i7 6700k @4ghz, NH-D15 | ASUS TUF RTX3080 | Gigabyte XTREME GTX1080 | 4x 16GB DDR4 2133MHz CL13 | ASRock Z170 Fatal1ty Gaming K6 | 1TB Intel 660p | 120GB OCZ Agility II | 2x 1TB, 700GB HDD | Cooler Master v1000 | Windows 10 Home 64bit | Fractal Design Define R5 | Dell U3219Q 4k 32" | BenQ G2420HD 24" | Fujitsu p23t-6 Thor 23" | Epson 1080p projektor | Keychron K1 | Logitech MX Anywhere 2 | Logitech z906 5.1 | Audio-Technica ATH-M50x | T-Flight Hotas X | | Logitech G27 | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av maiqtheliar:

Jag hoppas bara på att det leder till en värld ala Ghost in the Shell och Neuromancer.

Du kan väl uppleva cyberpunk redan idag.
Flytta till centralare slumområden i Tokyo eller tex Shanghai. Börja käka intressanta tabletter, gå bara ut när solen gått ner och konsumera stora mängder sprit och kvinnor. Sedan är det väl bara kapa av lämplig kroppsdel och byta ut det mot en artificiell för att gå all the way

Permalänk
Medlem

När jag läser om detta kan jag inte sluta tänka på Zeitgeist-filmerna jag såg för ett tag sedan. Vilket jävla hyckleri på hög nivå de håller på med där i staterna.....bland andra givetvis...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.