Permalänk

Har både konsolerna nu ,jag är nöjd med båda, men använder xboxen mer för att multiplayersidan är bättre med Xbox Live. Kommer skaffa en xbox one från en början, gillar handkontrollens button layout och microsoft har fått "fast" mig i deras läger i och med bra support, bra exclusives, "aldrig" problem med xbox live och enklare interface.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Xbox One är mer prisvärd överlag då den har bättre funktioner och smidigare interface.

Du kan gärna berätta för mig vilka funktioner som
gamers kommer ha nytta av som inte finns på PS4.
Dom båda är bra prissatt, dock så kan man välja
om man vill ha Eye eller inte som man ej kan med Xbox
med sitt Kinext. Alltså dom som inte vill använda sig av det
kan få konsolen billigare. Mer logik i det hela.
I slutändan så handlar det mest om exklusiva spel för dom flesta.

Permalänk
Medlem

Jag gillar mer Xbox kontrollen än PS. Tycker även att menyerna är trevligare på xbox. Tror det blir en Xbox One. Köper dock inte den på realesen, utan väntar och ser vad andra har att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Xbox reveal visade hela interfacet i princip? Hur kan du ha missat det?

Eftersom spelen är cappade till 60fps kommer det flyta på lika bra på båda konsollerna så det är väl inget superbra argument. Lite grann som att säga att ett spel flyter på bättre med Ares II vs ett 7970 med vsync på i 1920x 1080. Det kommer självklart finnas undantag precis som det är idag när vissa multiplattformsspel ser bättre ut på 360 och några på PS3

Nu när dom är nya kanske det är så.
Men om sisådär 2-3 år så kommer det bli skillnad ska du se!

Permalänk
Inaktiv

Den som har mest spännande spel.

Just nu känner jag mig lite kluven mellan Halo och Killzone, samt lite annat. Svårt val.

Dock så väger kinectfunktionera med Xbox Music även tungt för mig. Ganska gött att kunna be Xboxen spela den musik man vill och så

Permalänk
Medlem

Tänk på Xbox live. Mycket roligare att spela exklusiva titlar som Halo mot andra. Det är väl få här som bara kör t.ex. BF3 på campaign (offline). Givetvis har PS4 också onlineplay. Men xbox live är i de flesta fall före med speltillägg osv. Jag har sällan under alla år haft några problem med xbox live för den delen. Värt att tillägga är att båda tjänsterna kostar pengar till Xbox One respektive PS4.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Vägledare

Men för guds skull. PC såklart!

Permalänk
Medlem

Har jämnt gillat xbox men nu får det bli ps4 mycket för att priset är lågt samt att vi vänner emellan har kommit fram att ps4 är rätt för oss

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Tänk på Xbox live. Mycket roligare att spela exklusiva titlar som Halo mot andra. Det är väl få här som bara kör t.ex. BF3 på campaign (offline). Givetvis har PS4 också onlineplay. Men xbox live är i de flesta fall före med speltillägg osv. Jag har sällan under alla år haft några problem med xbox live för den delen. Värt att tillägga är att båda tjänsterna kostar pengar till Xbox One respektive PS4.

"Mycket roligare"? Jag gillar inte Halo, så ingen mening för mig att skaffa
Xbox för det spelet, inte andra Xbox exklusiva titlar heller då ingen
intresserar mig. Halo känns lite som Cod med, samma spel varje gång
med något lite förfinad grafik osv.

Det kostar pengar för både PS4 och Xbox One för att spela Online.
Undrar dock vad priset blir på Xbox, var ju 50:- tidigare.
Hört att det kommer kosta 30:- för PS4 Onlinetjänst men har ingen källa.
Får väl se, inte mycket pengar men alltid kan man spara något

Skrivet av Miikks:

Men för guds skull. PC såklart!

Det hör ju verkligen hemma i "spelkonsoler och konsolspel".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Det blir den som får dom bästa spelen. Om det är PS4 eller Xbox får tiden visa. I värsta fall köper jag båda.

Hmmm... Nintendo alltså?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boffster:

inget av det ... GTX Titan till hösten

Härligt att höra, kan man spela både Xbox One & PS4 titlar på det?

Permalänk
Medlem

Jag är själv väldigt sugen på en PS4, men något som är jävligt grymt med Xbox one är att de har exklusivt avtal med "twitch.tv" så det ska vara enklare än någonsin att streama från xboxen - > twitch.tv. Hur bra detta funkar får vi se, men det låter helt klart riktigt bra

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Härligt att höra, kan man spela både Xbox One & PS4 titlar på det?

Självklart!

Med lite modifikationer

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag kommer nog inte att köpa någon av dem vid release.
Men om jag skulle köpa en så lutar det åt PS4
Billigare
Bättre grafikprestanda
kräver inte kinect

Sen att Microsoft försökte introducera 24h online drm och begränsa begagnat handeln tycker jag talar lite mot Xbox One också. Visst efter massiva klagomål så gjorde de en one eighty med sin Xbox och tog bort det. Hade de haft kvar det och fortsatt köra på sin "Skaffa Xbox 360 om du vill kunna spela offline eller sälja/låna spel eller köpa begagnade spel" hade de varit ett starkare argument. Men ändå att de försökte köra på de spåret innan de såg att allt för många var upprörda tycker jag ändå är ett litet argument emot.

Skrivet av nivv:

Har du någon källa på det där att filmen pausar om det tillkommer personer i rummet? Låter som ett skämt.

Skrivet av [url=http://www.extremetech.com/gaming/139706-microsofts-new-kinect-patent-goes-big-brother-will-spy-on-you-for-the-mpaa]Microsoft’s new Kinect patent goes Big Brother, will spy on you for the MPAA[/url]:

a camera-based system that would monitor the number of viewers in a room and check to see if the number of occupants exceeded a certain threshold set by the content provider. If there are too many warm bodies present, the device owner would be prompted to purchase a license for a greater number of viewers.

Skrivet av [url=http://www.lazygamer.net/xbox-360/kinect-is-spying-on-you/]Kinect IS Spying on You[/url]:

Microsoft also “reserves the right at all times to disclose any information as necessary to satisfy any applicable law, regulation, legal process or governmental request, or to edit, refuse to post or to remove any information or materials, in whole or in part, in Microsoft’s sole discretion.” Break the law in front of your Kinect system? You could be up against the law.

Xbox One Kinect Is A Surveillance Device, Says Australia's Civil Liberty Director

Fast allt sånt här med avlyssning, loggar och sånt är egentligen fejk kom de nyss fram till på
Storebror är en grönsak som inte finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Är det bara jag som tycker att detta är konstigt?
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-xbox-one-memory-better-in-production-hardware

MS påstår att de upptäckt att minnesbandbredden är 88% högre än vad de visat tidigare och det är något deras ingenjör nyligen upptäckt. Hur fan upptäcker man något sådant? Man borde väl vara medveten om vad man bygger?

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag får spekulera...
Jag tror det kan vara så att Microsoft insåg att bandbredden var för låg, kanske blev de överraskade av Sonys specar, att PS4 var bättre än de hade räknat med och att de helt enkelt byter ut minnet mot en snabbare variant för att bli mer konkurrenskraftigt. Istället för att erkänna att de tweakat konsolen lite med bättre minne så hittar de på en ursäkt om att de 'hittat' extra prestanda.

Men det är enbart spekulation. Har inga som helst bevis för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Om jag får spekulera...
Jag tror det kan vara så att Microsoft insåg att bandbredden var för låg, kanske blev de överraskade av Sonys specar, att PS4 var bättre än de hade räknat med och att de helt enkelt byter ut minnet mot en snabbare variant för att bli mer konkurrenskraftigt. Istället för att erkänna att de tweakat konsolen lite med bättre minne så hittar de på en ursäkt om att de 'hittat' extra prestanda.

Men det är enbart spekulation. Har inga som helst bevis för det.

Det låter vettigt det du säger men jag tycker att de borde vara i full produktion inför releasen i november eller när det nu var. Kan de verkligen ändra så tight inpå???

Permalänk
Medlem

PlayStation 4.

Jag behöver knappast ge en förklaring till varför känner jag.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S1im:

Härligt att höra, kan man spela både Xbox One & PS4 titlar på det?

Ja. Tacka x86-arkitektur i konsoller år 2013.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Fanboisismen är stark i denna tråd...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det sista du skriver här är en ren lögn. De har patent på det ja, men mest troligt ingen tanke på att använda det. Helt enkelt ett patent man tar för att igen annan ska använda det, väldigt många företag gör så.

Ja, det var därför jag skrev idén och inte att det var färdigt. I vilket fall är det och drm en patch ifrån.

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Xbox 360 från launch tills nu (3 faktiskt, RRoD...), har haft Live Gold i princip hela tiden, men efter deras reveal av Xbox One så har jag blivit riktigt avtänd på hela Xbox delen. Nu har dom iofs backat med mycket (Alltid online etc.) men jag tänker absolut inte stödja Microsofts giriga konsol något mer. Det är som om dom inte bryr sig om spelarna! Allt dom ser är en plånbok. Den enda anledningen till att dom ändrade sig var att PS4 spöade skiten i pre-orders jämfört med Xbox One (8 mot 1 har jag för mig att det var efter E3). Sony gick ju ut och visade att dom verkligen lyssnade på gamers, jämfört med Microsoft som bara lyssnade när dom torskade racet om pre-orders. Microsoft verkar också bara fokusera sig på den amerikanska marknaden med nästan alla funktioner, vilket dom har gjort lääänge med 360'n, så jag ser verkligen ingen poäng med den.

Känns även som att PS3 har haft en något större och bättre library av spel som jag har missat. Om det blir en konsol så blir det tammefan PS4 för min del!

Permalänk
Avstängd

PS4 har bättre grafik prestanda, och 3x så snabbt RAM minne än Xbox One... dessutom är PS4 en tusenlapp billigare + att man får mer features som följer med konsolen.... en no-brainer imo.

Känns som att det är rätt idiotiskt att gå på ett xbox one.

Och då har jag inte ens nämnt de andra fördelarna med PS4 i jämnförelse med xbox one....

Men den allra största anledningen:
Stöd INTE Microsofts marknadsförings påhitt , bojkotta såna företag och deras otroligt dåliga marknadsföring och missbrukande av makt med plånboken!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nu när dom är nya kanske det är så.
Men om sisådär 2-3 år så kommer det bli skillnad ska du se!

Ja, spelen kommer att se bättre ut pga bättre optimering av kod och dylikt men fortfarande ingen märkvärd skillnad mellan PS4 och One i ögongodis. Grafik säljer inte en konsoll ändå så jag tycker nog att man hellre ska räkna in DLC och exklusiva spel och där har ju i princip alltid Microsoft övertaget med minst 30dagar på en del DLC och de har ju även satt undan över 1miljard dollar för att stödja exklusiva titlar. Sony har helt enkelt inte samma kapacitet finansiellt att kriga utan får nog fokusera mer på att undvika kronofogden

PS. Förstår fortfarande inte hur folk har missat att PS4 har stöd för DRM och kontroll av begagnat-marknaden. Det är upp till utgivarna ifall de vill utnyttja det så poängen är att skulle One ha kört DRM fullt ut så skulle utgivarna också ha använt DRM på PS4. Uppenbarligen kollar folk inte upp fakta utan helt enkelt läser 1 blogg och följer efter som en byfåne...

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Hmmm... Nintendo alltså?

Hmm mjo, är lite sugen på Rayman Legends...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Datavetare

Kommer inte köpa någon av dessa direkt vid release, väntar i stället till dessa att urvalet av spel blir någorlunda vettigt. Om inte X1 får en trave rejält bra exklusiva spel så kan jag inte se någon anledning att välja den över PS4, jag har en konsol nästan helt uteslutande för spel och precis allt pekar på att PS4an kommer vara den bättre HW för detta ändamål.

PS4 har sådant stort övertag i bandbredd mot RAM och grafikprestanda brukar skala nära nog linjärt med bandbredd. Läser man Eurogamer artikeln som länkades ovan så kommer X1 i bästa fall ha ungefär samma bandbredd mot sitt 128MB eSRAM som PS4 har mot hela till 8GB GDDR5 RAM och i värsta fall så kvarstår den ursprungliga prestandan där PS4 hade 70% högre brandbredd. Och oavsett så har PS4 ett bandbreddsövertag på mer än 3x mot resten av RAM.

Ovanpå detta har PS4 en kraftfullare GPU (50% högre teoretisk flyttalsprestanda) och tillgång till mer RAM för spel, 7GB mot 5GB.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshman:

Kommer inte köpa någon av dessa direkt vid release, väntar i stället till dessa att urvalet av spel blir någorlunda vettigt. Om inte X1 får en trave rejält bra exklusiva spel så kan jag inte se någon anledning att välja den över PS4, jag har en konsol nästan helt uteslutande för spel och precis allt pekar på att PS4an kommer vara den bättre HW för detta ändamål.

PS4 har sådant stort övertag i bandbredd mot RAM och grafikprestanda brukar skala nära nog linjärt med bandbredd. Läser man Eurogamer artikeln som länkades ovan så kommer X1 i bästa fall ha ungefär samma bandbredd mot sitt 128MB eSRAM som PS4 har mot hela till 8GB GDDR5 RAM och i värsta fall så kvarstår den ursprungliga prestandan där PS4 hade 70% högre brandbredd. Och oavsett så har PS4 ett bandbreddsövertag på mer än 3x mot resten av RAM.

Ovanpå detta har PS4 en kraftfullare GPU (50% högre teoretisk flyttalsprestanda) och tillgång till mer RAM för spel, 7GB mot 5GB.

Sant. I grund och botten tror jag att det kommer mynna ut i vilken av dem som de flesta utvecklarna gillar mest. Många spel på PS3 kör långsammare än på X360n, även om PS3 i teorin är snabbare. (Detta kan man givetvis vända på hur man vill, men det så jag upplevt det).

Vad jag sett så verkar Sony ha god kontakt med utvecklarna, så jag skulle vilja påstå att det är troligt att den blir den starkaste konsollen. Men det spelar ju ingen roll om man vill spela Halo.

Personligen tycker jag att många lägger för mycket tid på att diskutera prestandan på one/ps4. Jag har själv bara använt spelkonsoller till de titlarna som endast finns på konsoll och många av dem är exklusiva. (Last of us, Metal Gear, Wipeout, Killzone, God of War för att nämna några)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Ja, spelen kommer att se bättre ut pga bättre optimering av kod och dylikt men fortfarande ingen märkvärd skillnad mellan PS4 och One i ögongodis. Grafik säljer inte en konsoll ändå så jag tycker nog att man hellre ska räkna in DLC och exklusiva spel och där har ju i princip alltid Microsoft övertaget med minst 30dagar på en del DLC och de har ju även satt undan över 1miljard dollar för att stödja exklusiva titlar. Sony har helt enkelt inte samma kapacitet finansiellt att kriga utan får nog fokusera mer på att undvika kronofogden

PS. Förstår fortfarande inte hur folk har missat att PS4 har stöd för DRM och kontroll av begagnat-marknaden. Det är upp till utgivarna ifall de vill utnyttja det så poängen är att skulle One ha kört DRM fullt ut så skulle utgivarna också ha använt DRM på PS4. Uppenbarligen kollar folk inte upp fakta utan helt enkelt läser 1 blogg och följer efter som en byfåne...

Vet inte exakt hur stor skillnad procentmässigt det är i prestanda.
Men gpu vet vi alla att det är ganska stor skillnad mellan konsolerna,
så jag tror att på ett eller annat sätt kommer PS4 ha övertag
i alla fall längre fram då även om du inte får bättre grafik
kommer du i så fall få mer fps. Att Xbox One också
bara har 5GB av dom 8 som dom har av RAM-minnet
till spelen medan PS4 skall ha 7GB gör ju också
det möjligt för bättre prestanda i spel och gladare utvecklare.

Du har rätt att det som gör att en konsol säljer är inte prestanda,
fast möjligtvis för oss som faktiskt vet hur stor skillnad det är
och vad det betyder.
MS kan lägga hur mycket stålar dom vill på att få exklusiva titlar
till deras konsol, jag har ännu inte sett ett spel som intresserar mig
som inte finns på PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Har du någon källa på det där att filmen pausar om det tillkommer personer i rummet? Låter som ett skämt.

http://kotaku.com/5958307/this-kinect-patent-is-terrifying-wa...

Permalänk
Medlem

Spekulation skulle jag kalla det. Även fast Kinect skulle kunna göra detta, tror jag inte att MS vill att det ska bli en DRM-storm till.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

One!

Har alltid haft Xbox sen första kom och hade PS1 och 2. Hatar sonys handkontroller ^^

Spelmässigt känner jag inte så stor skillnad, alltid älskar Halo-serien. Lånade nyss PS3 och last of us av en kompis, top 3 bästa SP spel någonsin tycker jag. Skulle köpa båda konsollerna om jag hade råd, blir det bara en blir det bara One (see what I did there..)

Visa signatur

Mr. Scriptman