Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Hmm... nu blev det svårare att välja konsol!

Nja det blir väl båda för min del, men jag väntar nog ett år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Too late MS. DRM förespråkare i grunden och nu även kappvändare. De ser inte mina stålar denna generation, om någonsin igen.. Snacka om att göra bort sig..

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

varför ska utgivaren ha betalt i flera led? köper jag en cykel hos min lokala handlare och sedan säljer den vidare får inte cykelhandlaren eller tillverkaren ett öre för de har redan fått betalt i förstaläget. varför skulle spelutvecklare ha annorlunda vilkor? Jag kan köpa att onlinelägen/servrar skall begränsas med någon form av nyckel där endast den som köper spelet nytt har tillgång till detta, men offlinespel som är noll påfrestning på eventuella serverparker etc hos MS eller spelutgivaren skall du fan få byta/sälja/ge bort bäst du vill.

Skev jämförelse med cykeln i min mening. Jag tror snarare att poängen är att de vill få folk som vanligtvis köper begagnat att köpa direkt från utgivarna till ett rabatterat pris, vilket är precis som Steam fungerar med sina utförsäljningar. En implementation av detta är något som tar tid, men folk har vanligtvis svårt att se långsiktigt -- speciellt i affärssamanhang.

- - -

Personligen tycker jag Xbox One (sedan detta) och PS4 (sedan tidigare) är relativt ointressanta (Kinect och PS Eye undantaget, där får tiden visa vad de går för). I övrigt är de är på tok för lika sina gamla föregångare, lite bättre grafik hittar jag redan i min dator och en modern distribution har jag via Steam.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

XBOX ONE? Xbox DONE. - The Griffin Family responds to Microshaft

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Det här avslutande videon från TotalBiscuit som förklarar varför family sharing omöjlig kan ha varit så bra som vissa trodde. Några saker ni kan säga till dom som inte gillade att Microsoft ångrade sig.

Tex
Att det egentligen var tidbegränsade demon.
Chefernas uttalanden jämfört med anonyma källor.
Varför spelföretagen aldrig skulle tillåta att det var så obegränsat som vissa trodde.

Tiden det tar att ladda ned från hans egen erfarenhet från deras service trots att han hade en snabb koppling.
mm

Från tiden 00:51-11:10