PayPal under 18 år

Permalänk
Skrivet av Spetch:

Jag tror inte du kan linka VISA ung direkt till Paypal. Dock kan du väll föra över från ditt VISA konto till Paypall och betala den vägen?

Hur då ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Visa Ung funkar till paypal. Jag har fått det att funka och köper grejer för fulla muggar

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av alatan:

Visa Ung funkar till paypal. Jag har fått det att funka och köper grejer för fulla muggar

Hur? För när jag försökte skriva in vars man ska skicka pengarna så tillåter banken mig inte att välja det, hur gjorde du??

Permalänk
Medlem

Detta kanske kan vara ett alternativ?
http://www.spendon.se/

Blir ju dock lite extra avgifter i diverse former.

Permalänk
Avstängd

skulle nog inte registera

registerade för ung och när jag började mitt jobb som youtube partner var jag tvungen att ge bevis för att få mina pengar dem såg att jag registerade ung och fick hela kontot avstängt

Permalänk
Skrivet av zzcool:

skulle nog inte registera

registerade för ung och när jag började mitt jobb som youtube partner var jag tvungen att ge bevis för att få mina pengar dem såg att jag registerade ung och fick hela kontot avstängt

Vad heter din YouTube kanal?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OnlyThisTme:

Vad heter din YouTube kanal?

taltigolt

Permalänk
Medlem

har ett paypal acc jag själv, dock står allt på min pappas namn, fast jag "styr" över den

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Så skönt att man skaffade nordeas ungdoms kort..hade exakt samma problem som dig förut..:S

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Du kan ju fråga dina föräldrar om du kan få ett visa kort som går att betala på internet med, då går man bara till banken och så måste båda föräldrarna skriva på ett papper sen så får du ett kort som går fint att betala på internet med, detta gjorde jag då jag var under 18.

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

Du kan ju fråga dina föräldrar om du kan få ett visa kort som går att betala på internet med, då går man bara till banken och så måste båda föräldrarna skriva på ett papper sen så får du ett kort som går fint att betala på internet med, detta gjorde jag då jag var under 18.

jag tror man måste vara 15 år för det

Permalänk
Skrivet av OnlyThisTme:

jag tror man måste vara 15 år för det

Men vad säger man till damerna då? Verkar som att personalen har noll koll på saker och ting häromkring.

Finns det något specefikt namn för det eller något så dom kan se vad man menar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Undantaget om egentjänade pengar gäller, man har full rätt att ingå avtal om man handlar för just det.

I praktiken godkänner 90%+ av alla internetbutiker i Sverige att man handlar online trots att man är under 18. Jag är själv 17 och har totalt handlat 2-300+ gånger på internet under de senaste två åren, och har aldrig blivit nekad att köpa något.

300+ gånger på två år? Nu tog du nog i så du sprack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

300+ gånger på två år? Nu tog du nog i så du sprack.

Skickades från m.sweclockers.com

20-30 var nog lite närmare vad jag tänkte skriva för ett halvår sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petomatick:

Men vad säger man till damerna då? Verkar som att personalen har noll koll på saker och ting häromkring.

Finns det något specefikt namn för det eller något så dom kan se vad man menar?

Bara Nordea och Handelsbanken har vad jag vet möjlighet att ge ut ett "riktigt" Visa eller Mastercard till personer under 18, och då säger du bara att du vill ha ett "vuxenvisa" eller att du vill kunna handla på internet så ska de kunna fixa det. Båda föräldrarna måste vara med eller så kan du få ett formulär som de får skriva under. Det är gratis hos Nordea om du är student.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

20-30 var nog lite närmare vad jag tänkte skriva för ett halvår sen

Låter mer rimligt. Inte kollar jag väl på datumen i tråden heller...nån hade väckt tråden, då blir det som det blir

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Testa att köpa direkt via Steam, annars kan du bara gå till 7-Eleven/Pressbyrån och köpa ett SpendOn vilket fungerar precis som vilket annat kreditkort som helst. Med det kan du köpa spel direkt via steam men jag lyckades inte koppla det till paypal

Permalänk
Avstängd

Behöver väl bara bank för att använda paypal?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av OnlyThisTme:

jag tror man måste vara 15 år för det

Åldersgränsen är 13 för visa/mastercard däremot får man inte handla på kredit förens man har fyllt 18.

Skrivet av Petomatick:

Men vad säger man till damerna då? Verkar som att personalen har noll koll på saker och ting häromkring.

Finns det något specefikt namn för det eller något så dom kan se vad man menar?

Säg att du vill ha ett Visa elektron det går att betala på internet med men du behöver en kortläsare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdfghjklöä:

Åldersgränsen är 13 för visa/mastercard däremot får man inte handla på kredit förens man har fyllt 18.

Säg att du vill ha ett Visa elektron det går att betala på internet med men du behöver en kortläsare också.

Hejsan!
Jag har ett Visa electron, men ingen kortläsare. Fast kan även köpa på på internet. (har dock bara provat steam/origin)

Såg nu att tråden hade varit död ett bra tag... Ha en trevlig dag =)
Visa signatur

Spel maskin: Gpu [Gtx 780 dc2] Cpu [i5 3570k 4ghz] Mobo[Msi z77-so1] Nätagg[Fractal Design Integra 750w] Ram[2x4Gig Corsair Vengeance LP] Chassi [Fractal Design define R2] | Funderar på att uppgradera Cpu/Mobo, Ram inom kort. =) |