Permalänk
Medlem

Asus Z87-A vs ASRock Z87 Extreme3

Hej
Vilket utav de här moderkorten tycker ni att jag ska köpa? Har tänkt köra i5-4670k samt GTX-770 SLI.
Ni får gärna motivera varför ni tycker som ni gör.
Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Asus tycker jag, fläkstyrningen via ASUS Fan Xpert 2 är kanon.
Och varför inte lägga på lite och köpa Z87-PRO ,
då får du intel nic och Wi-Fi och andra extra godsaker.

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fernux:

Asus tycker jag, fläkstyrningen via ASUS Fan Xpert 2 är kanon.
Och varför inte lägga på lite och köpa Z87-PRO ,
då får du intel nic och Wi-Fi och andra extra godsaker.

Tack för ditt svar, Tycker du Asus är bättre på Overclocking också eller?

Permalänk
Medlem

överklock vet jag inte vilken av korten ovan som som är bäst, men asus extreme serierna är inriktade mot detta men är dyra kort

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem

Jag har ett Asrock Z87 Extreme 4 idag med 2st Asus GTX770 DCII, Corsair HX750 och det fungerar inte så väl.
Sporadiska bluescreens trots byte av bägge graffakort samt moderkort, ska försöka få loss ett Asus mk imorgon och se om det kan bli bättre.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Asus. ASRock verkar ha ganska struligt och buggigt BIOS och är generellt sunkiga på att släppa uppdateringar även fast de rent fysiskt har bra moderkort. Asus ska även vara ett lite bättre val för överklockning enligt diverse recensioner jag har kollat på.

Jag har ett Asus Z87-PRO som ligger på skrivbordet och väntar på att monteras. Det ska bli grymt skoj att se hur långt min 4670K kan gå.

Permalänk
Medlem

Satte precis i mitt Asus z87-a och jag är totalt kär i deras UEFI och deras Fan Expert 2. Kan inte säga så mycket mer just nu men än så länge tycker jag det verkar trevligt!

Visa signatur

Citera för svar.