Haxx.eu introducerar passivt kyld datorlåda i ATX-storlek

Permalänk
Melding Plague

Haxx.eu introducerar passivt kyld datorlåda i ATX-storlek

Passivt kylda datorsystem är vanligtvis små och klena, men det vill tyska Haxx.eu ändra på med en rejält dimensionerad ATX-låda som ska stå pall för processorer upp till 95 W TDP.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilken ful skapelse

Permalänk

Minns att jag läste i PC gamer om ett chassi som kylde allting passivt med någon typ utav vätska i chassit. Det såg ju finare ut än detta, men minns inte hur bra den var.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Håller med DAoG...

Vad skall man med en passiv låda till? Kör man vattenkylning med extern radiator så behövs ingen kylning av lådan, det har inte jag i alla fall och det funkar. Systemtemperaturen är sällan över 35 grader, utom när det är riktigt varmt i kontoret och det sitter inte en enda fläkt i burken (undantaget nätaggets fläkt).

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Coolt, men kunde de inte försökt få den att se fin ut? Den där saken vill väl ingen ha i sitt hem.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Entusiast

Att kunna dra kablar ordentligt är uppenbarligen inte intressant.

Skulle vara kul med bilder på insidan

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk och undrar precis som Blargmode varför vi inte får se några bilder av insidan, där huserar ju den riktiga kylningen?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Dock finns det ju en del problem med öppna chassin, dem som vill ha det tyst vill inte heller ha dioder och neon över hela chassit. Med ett öppet chassi lyser alla moderkortets/grafikkortets etc lysdioder ut.

Permalänk
Medlem

Endast € 333.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Den såg fan riktigt unik ut :), skulle tänka mig kunna bygga något grymt i den där !

Permalänk
Medlem

Vill se bilder på insidan av chassit!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt damm än? Blir rädd av själva tanken.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Undrar vad den väger...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Finns det ens shyssta passiva nätaggregat? Och sen ska man ha ett passivt kylt grafikkort också? För jag antar att poängen är att ha en helt tyst dator.

Roligt att man inte får se bilder på varken framsidan eller insidan, Haxx.eu är nog HELT nöjda med sin styggelse.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Tycker bara det ser ut som ett chassi som inte fått alla delarna monterade innan det är klart på sammansättningsfabriken.. Skulle ALDRIG köpa det där fula halvfärdiga!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

usch, fy satan.

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att det är samma webbdesigner som har gjort designen på chassit!

http://www.haxx.eu/

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha fläktar i den där, blir inte det ganska meningslöst? ja menar det är ju så stora hål i chassit att det inte blir något lufttryck...

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett vanligt chassi där man har tagit bort sidopanelerna och toppen. Massa fula skruvar som sticker ut överallt också.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Finns det ens shyssta passiva nätaggregat? Och sen ska man ha ett passivt kylt grafikkort också? För jag antar att poängen är att ha en helt tyst dator.

Seasonic har några riktigt fina passiva nätagg. Du kan också få ett passivt kylt HD7850 från PowerColor:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1881254

Häftigare än så blir det nog inte och du behöver nog ändå en fläkt för att bli av med värmen från grafikkortet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Jävligt coolt att med passivt kylda datorer! Hade den bara vart snyggare hade jag typ beställt en nu med en gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13675740']Seasonic har några riktigt fina passiva nätagg. Du kan också få ett passivt kylt HD7850 från PowerColor:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1881254

Häftigare än så blir det nog inte och du behöver nog ändå en fläkt för att bli av med värmen från grafikkortet...

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men precis. Om man då ändå måste ha en fläkt till grafikkortet så kan man lika gärna ha 2 Noctua-fläktar på lågvarv (i princip ljudlöst) och då försvinner poängen med den här lådan som dessutom släpper in massa damm på komponenterna. Att den säkert är svindyr och tung får bara ses som ändå mer minuspoäng.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite på källan de angav och denna verkar ju mer intressant då, http://www.fanlesstech.com/2013/06/ultimate-open-air-chassis....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ingen som nämnt damm än? Blir rädd av själva tanken.

Bara hålla rent i huset så slipper både du och chassit allergiattacker

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Cool, men ful som helfvete.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Haha, ja, jag får nog lov att stämma in i kören här; det där var då rakt ingen skönhet.

Tror dock inte att det där med damm kommer bli något större problem; det lär cirkulera mycket mindre luft - och med luften damm - genom den där lådan än det gör i vilken fläktförsedd låda som helst.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Chassifläktar är överskattat. jag kör med ett cm haf x utan chassifläktar och en noctua NH-D14 med fläktarna på 500-600 rpm (helt ljudlöst) och maxar 55-60 grader
Att "taket" i chassit är öppet gör enormt mycket på sig, hoppas vi får se fler såna här chassin!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Coolt

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Det står ju 333 eur på sidan, vilket skulle innebära ca 2900 kr. Jag är på jakt efter något liknande, men den ska ju kunna stå framme utan att man ska behöva skämmas.

Permalänk

Fin tanke osv. men som vi alla har konstaterat är den ingen ögonfröjd.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -