IO Interactive varslar hälften av alla anställda

Permalänk

Ja det är tråkigt när det blir såhär. Men det går väl inte så bra för Square Enix har jag för mig så detta var inte helt oväntat.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Tråkigt. Mini Ninjas var ett riktigt skönt spel, närmaste Zelda jag kommit på PC.

Testa Darksiders, grymt spel

Permalänk

En självklarhet, kapar bort det döda delen.
Tyvärr försvann jobb för några.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Som tur är så kommer Xcom inom kort till iOS 20$ är ganska billigt jämfört med vad man fick betala på PC och konsol.

Många tycker säkert att 20$ är mycket för ett spel till iOS, men få tänker på att det är det första riktiga AAA-spelet som släpps till den plattformen.

Säljer det bra kommer fler spelproducenter att våga porta titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Många tycker säkert att 20$ är mycket för ett spel till iOS, men få tänker på att det är det första riktiga AAA-spelet som släpps till den plattformen.

Säljer det bra kommer fler spelproducenter att våga porta titlar.

Man får hoppas.... Kanske även Square Enix fattar picken och sänker priserna på en del av sina iOS titlar också

Permalänk

lol, sämsta marknad startegi ja hört från ett seröst företag. Så fort hitman failar e dde körda utan återvändå, although ser de redan ut att vara körda om de ska göra såna här saker

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud986:

AAA företagen(Utgivare EA med flera) har inte gjort annat än att förstöra IPs och spelproject som som inte passar in i deras "strategi". Likt hur EA vill att bf3 ska vara en konkurrent till cod, när cod spelarna redan har cod.
Tror de innovativa spelen kommer att komma från indie företagen som vågar ta risker och sattsa på nischmarknader.

Det tror jag med, och jag tror att de flesta indieutvecklare kommer att satsa på platformar med stor användarbas och billig utgivarkostnad, alltså Steam Greenlight om Steam slår i vardagsrummet, Sonys indiestore som lanseras med PS4 samt iOS/Android. Mest iOS och Android.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MayorTroll:

lol, sämsta marknad startegi ja hört från ett seröst företag. Så fort hitman failar e dde körda utan återvändå, although ser de redan ut att vara körda om de ska göra såna här saker

Under väldigt lång tid har DICE bara Battlefield, så nej, behöver inte vara en dålig marknadsstrategi, bättre att ha ett superspel än flera skitspel under utveckling..

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Dwightschrute:

Absolution var ett linjärt tråkigt corridor shooter spel med stealth elements.

Nej det varken var eller är det.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Nej det varken var eller är det.

Det har alltid varit ett linjärt spel och kommer alltid vara det.
PÅ vilket sätt är det inte linjärt? Att du kan skjuta istället för att använda spruta, kniv?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Under väldigt lång tid har DICE bara Battlefield, så nej, behöver inte vara en dålig marknadsstrategi, bättre att ha ett superspel än flera skitspel under utveckling..

mirrors edge, star wars osv. Dice fokuserar på bf men har andra projekt på gång också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MayorTroll:

mirrors edge, star wars osv. Dice fokuserar på bf men har andra projekt på gång också

Skickades från m.sweclockers.com

Läste du vad jag skrev? Star Wars påbörjades för bara ett par månader sedan då EA fick kontraktet, Mirrors Edge låter det som är ett väldigt ungt projekt om man kollar in brevet på officiella hemsidan. Första Mirrors Edge sålde väl inte superbra och kom 2009/10? Så i princip har DICE överlevt på sin BF-serie.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Läste du vad jag skrev? Star Wars påbörjades för bara ett par månader sedan då EA fick kontraktet, Mirrors Edge låter det som är ett väldigt ungt projekt om man kollar in brevet på officiella hemsidan. Första Mirrors Edge sålde väl inte superbra och kom 2009/10? Så i princip har DICE överlevt på sin BF-serie.

Jag läste vad du skrev. Det jag menar är att det är skillnad mellan DICE var flaggskepp är BF-serien(de skulle tappa ca. 85+ % av sin omsättning om de slutade med den), medan IO interactive inte har EN ENDA produkt annat än Hitman-Serien och skulle alltså tappa 100% av sin omsättning i och med att den serien havererar. Detta medför att om DICE av någon anledning avslutar/förlorar BF-serien överlever de, men de kommer inte längre ha någon större närvaro på marknaden. IO- interactive däremot upphör med all verksamhet om de avslutar/förlorar Hitman-serien. Kort och gott går IO-interactive all-in.

Dessutom, att de precis påbörjat arbetet med något innebär inte att de inte aarbetar med det. En resa på tusen mil börjar med ett steg. Dessutom:

"Utvecklarna var övertygade om att Mirror’s Edge skulle säljas i totalt tre miljoner, men i februari 2009 rapporterade Electronic Arts att spelet hade sålts i ca en miljon exemplar. Enligt en domstolshandling under oktober 2010 som hörde till den juridiska konflikten mellan EA och Edge Games har Mirror's Edge sålts i mer än två miljoner exemplar över hela världen, varav 750.000 av dessa kopior har sålts i Nordamerika. IPhone-versionen av spelet har sålts i mer än 37.000 exemplar" - Wikipedia

Kontentan är att Mirror's edge sålde bättre än de flesta spel, dock inte bättre än t.ex. Battlefield 3.

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MayorTroll:

Jag läste vad du skrev. Det jag menar är att det är skillnad mellan DICE var flaggskepp är BF-serien(de skulle tappa ca. 85+ % av sin omsättning om de slutade med den), medan IO interactive inte har EN ENDA produkt annat än Hitman-Serien och skulle alltså tappa 100% av sin omsättning i och med att den serien havererar. Detta medför att om DICE av någon anledning avslutar/förlorar BF-serien överlever de, men de kommer inte längre ha någon större närvaro på marknaden. IO- interactive däremot upphör med all verksamhet om de avslutar/förlorar Hitman-serien. Kort och gott går IO-interactive all-in.

Dessutom, att de precis påbörjat arbetet med något innebär inte att de inte aarbetar med det. En resa på tusen mil börjar med ett steg. Dessutom:

"Utvecklarna var övertygade om att Mirror’s Edge skulle säljas i totalt tre miljoner, men i februari 2009 rapporterade Electronic Arts att spelet hade sålts i ca en miljon exemplar. Enligt en domstolshandling under oktober 2010 som hörde till den juridiska konflikten mellan EA och Edge Games har Mirror's Edge sålts i mer än två miljoner exemplar över hela världen, varav 750.000 av dessa kopior har sålts i Nordamerika. IPhone-versionen av spelet har sålts i mer än 37.000 exemplar" - Wikipedia

Kontentan är att Mirror's edge sålde bättre än de flesta spel, dock inte bättre än t.ex. Battlefield 3.

Med andra ord, hade DICE lagt ner BF-serien 2009 så hade de inte haft någonting.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Med andra ord, hade DICE lagt ner BF-serien 2009 så hade de inte haft någonting.

Jo, de skulle ha kvar 1-15% av sin omsättning(de andra spelen), vilket skulle göra att de hamnar i samma liga som alla Indie-spel studio:er, medan IO-Interactive hade hamnat i samma liga som Netscape och Enron, dvs. att det inte längre skulle finnas något som heter "IO-Interactive." Du måste förstå skillnaden mellan
1: total konkurs/nedläggning
2: minskad omsättning och marknadsandel.
I konsumentens ögon kan det verka som ett företag går i konkurs/upplöses/försvinner då de minskar sin omsättning, vare sig frivilligt eller inte, i och med att de försvinner ur stora delar av marknaden, medan de i själva verket finns kvar, fast i mycket mindre format.

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MayorTroll:

Jo, de skulle ha kvar 1-15% av sin omsättning(de andra spelen), vilket skulle göra att de hamnar i samma liga som alla Indie-spel studio:er, medan IO-Interactive hade hamnat i samma liga som Netscape och Enron, dvs. att det inte längre skulle finnas något som heter "IO-Interactive." Du måste förstå skillnaden mellan
1: total konkurs/nedläggning
2: minskad omsättning och marknadsandel.
I konsumentens ögon kan det verka som ett företag går i konkurs/upplöses/försvinner då de minskar sin omsättning, vare sig frivilligt eller inte, i och med att de försvinner ur stora delar av marknaden, medan de i själva verket finns kvar, fast i mycket mindre format.

Vilka spel? Tvivlar på att de får in tillräckligt med pengar från sina gamla spel för att behålla all personal, speciellt i ett land som sverige. Har du några siffror som ens styrker ditt påstående?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Skrivet av SebboD:

Vilka spel? Tvivlar på att de får in tillräckligt med pengar från sina gamla spel för att behålla all personal, speciellt i ett land som sverige. Har du några siffror som ens styrker ditt påstående?

Vilka spel:
än en gång, Mirror's Edge, Star Wars osv. (tycker inte man ska behöva nämna någonting två ggr.)

Minskad omsättning innebär minskad personalstyrka.Minskad personalstyrka är en direkt konsekvens av att omsättningen minskar. Vet du ens vad ett företags omsättning är och hur förändringar i denna sker?

Nej, jag har inget som styrker mitt påstående, det var därför jag skrev 85+ % och inte en exakt siffra. Jag trodde alla som läste det här kunde läsa mellan raderna(det var underförstått att jag inte har exata siffror, utan endast en kvalificerad gissning) Om du tycker dig ha ett bättre värde skulle jag gärna vilja veta det.

Nu tänker jag inte feed:a dig mer, gå och trolla nån annanstans.

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MayorTroll:

Vilka spel:
än en gång, Mirror's Edge, Star Wars osv. (tycker inte man ska behöva nämna någonting två ggr.)

Minskad omsättning innebär minskad personalstyrka.Minskad personalstyrka är en direkt konsekvens av att omsättningen minskar. Vet du ens vad ett företags omsättning är och hur förändringar i denna sker?

Nej, jag har inget som styrker mitt påstående, det var därför jag skrev 85+ % och inte en exakt siffra. Jag trodde alla som läste det här kunde läsa mellan raderna(det var underförstått att jag inte har exata siffror, utan endast en kvalificerad gissning) Om du tycker dig ha ett bättre värde skulle jag gärna vilja veta det.

Nu tänker jag inte feed:a dig mer, gå och trolla nån annanstans.

Star Wars? Vi snackar för helvete om året 2009. Du är ju bara helt jävla yr, släpp vodkan och börja ta tag i ditt liv.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air