Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogmod:

Har lika på min som din, 3 på ena sidan och 1 på andra. Så något annat är fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack. Vad märkligt ändå. Har du mkt glapp när du har hörlurarna i? Tänkte på om du kan "vicka" på hörlurskontakten.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Jag gick och köpte mig en 99kr sak från Kjell och Company till Galaxy S2 eftersom den som ni har inte fanns i lager. När min 920 kommer köper jag mig en sådan som ni har

Kan förtydliga att jag inte har den själv. Var bara en jag hittade efter en snabb googling så jag kan inte garantera något men iom att Concorde hade testat så ska det nog bara vara att köra på den

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Någon som har problemet att displayen släcker sig när man pratar i telefonen? Dvs när man för den mot örat så ska den ju släckas, men den lyser inte upp igen när t.ex ska lägga på samtalet. Lite små drygt att man måste trycka på ON knappen och snabbt trycka avsluta innan den släcks igen. Är det någon sensor som har hamnat åt skogen? Jag har tappat telefonen några gånger. Eller tror ni det är mjukvaran som har börjat bugga sig.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Någon som har problemet att displayen släcker sig när man pratar i telefonen? Dvs när man för den mot örat så ska den ju släckas, men den lyser inte upp igen när t.ex ska lägga på samtalet. Lite små drygt att man måste trycka på ON knappen och snabbt trycka avsluta innan den släcks igen. Är det någon sensor som har hamnat åt skogen? Jag har tappat telefonen några gånger. Eller tror ni det är mjukvaran som har börjat bugga sig.

Kan vara damm i proximitysensorn. Vet att en del haft problem med att det kommit in damm där.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Tack. Vad märkligt ändå. Har du mkt glapp när du har hörlurarna i? Tänkte på om du kan "vicka" på hörlurskontakten.

Inte mycket man kan vicka den tycker jag, bara en aning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Någon som har problemet att displayen släcker sig när man pratar i telefonen? Dvs när man för den mot örat så ska den ju släckas, men den lyser inte upp igen när t.ex ska lägga på samtalet. Lite små drygt att man måste trycka på ON knappen och snabbt trycka avsluta innan den släcks igen. Är det någon sensor som har hamnat åt skogen? Jag har tappat telefonen några gånger. Eller tror ni det är mjukvaran som har börjat bugga sig.

Har du uppdaterat telefonen? jag hade detta problem innan senaste uppdateringen,min funkar klockrent nu!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem

Är ny inom windowsphone köpt mig Nokia 920 och undrar hur ni gör när ni regger er för att ladda ner appar?andvänder ni eran "riktiga"mail eller gör ni en ny,tänker på om man tappar luren och ex:hotmailen ligger uppe,där har man ju mycket man inte vill att det kommer på villovägar!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

Någon som har en aning om när nästa uppdatering kommer? Är det samtidigt som Windows Blue, dvs. Windows 8.1?

Känner att jag saknar Microsofts närvaro...

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem

Ska få ny mob på jobbet om par veckor och funderar starkt på en 920/925, problemet är att vi kör mobil växel via Telenor och deras Telenor One app finns bara för iphone och android.
Nån som vet om man kan lösa så att man kan koppla samtal på annat sätt? Hade varit så nice

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Är ny inom windowsphone köpt mig Nokia 920 och undrar hur ni gör när ni regger er för att ladda ner appar?andvänder ni eran "riktiga"mail eller gör ni en ny,tänker på om man tappar luren och ex:hotmailen ligger uppe,där har man ju mycket man inte vill att det kommer på villovägar!

det är ju enklast att reggga mskontot (Hotmail) eller Outlook, eftersom även mail kommer till mailappen och även kontakter från densamma kan tänkas att du ev har konto anslutet till mskontot om du kör W8 i hemma datorn,då följer ju även det med automatiskt om du har samma konto på både luren och hemma,även molnet då, vilket ju kan vara smidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Är ny inom windowsphone köpt mig Nokia 920 och undrar hur ni gör när ni regger er för att ladda ner appar?andvänder ni eran "riktiga"mail eller gör ni en ny,tänker på om man tappar luren och ex:hotmailen ligger uppe,där har man ju mycket man inte vill att det kommer på villovägar!

använder min vanliga mail för login på mobilen.. Till allt alltså.

du har tjänster på windowsphone.se eller något sånt där du kan låsa, ringa, hitta mobilen via gps men även radera mobilen från den sidan likt ex-vis man kan via icloud till iPhone.

så du kan va lugn se till å ha knapplås bara om du är en sådan som brukar tappa/glömma mobiler (så du hinner att låsa/radera/hitta mobilen via en dator eller en annan smartphone

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviawilde:

Någon som har en aning om när nästa uppdatering kommer? Är det samtidigt som Windows Blue, dvs. Windows 8.1?

Känner att jag saknar Microsofts närvaro...

många tippar på att den lär släppas ungefär samma skede som lumia 1020 släpps i USA. Då släpps Amber uppdateringen. Om den inte släpps i slutet av juli/början av augusti så kommer den senast september. Så långt kvar är det inte håll ut!

den stora feta uppdateringen släpps runt årskiftet. December - Februari. Mellan dom månaderna gissar jag på.

skall bli intressant vad som kan finnas i den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Hej.
Skulle någon vänlig själ kunna kika in i sitt hörlursuttag med ficklampa?
Det är så att mitt uttag har börjat glappa och jag misstänker att kontakterna där i inte är som dom ska.
Jag har nämligen 3st kontakter på ena sidan medan jag bara har 1st på motsatt sida om ni förstår vad jag menar. (metalkontakt-styckena).
Jag tror 2 st har "försvunnit" för mig eller om de har åkt längre in.

Blir väl till att skicka in telefonen, blir ju bara värre och värre och nu går det inte alls att lyssna på musik och röra sig lite.

antingen skicka in eller byt ut uttaget för 140kr + kostnad för mejsel =200kr max. Ja eller så skaffar du Blåtands lurarna som Nokia har

obs! Lite "offtopic" så att säga.
jag fick min mobil doppad i sötvatten när jag hade musik igång å kontakt i hörlurs uttaget, en krets i modulen brann å orsakade störning så fick byta ut den. Vips så slapp man både skrammel från vibratorn för det är tydligen kontakterna till uttaget som låter vid vibration och sedan fixade man designfelet så man nu inte får in damm längre i sensorn eller frontkameran

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

antingen skicka in eller byt ut uttaget för 140kr + kostnad för mejsel =200kr max. Ja eller så skaffar du Blåtands lurarna som Nokia har

obs! Lite "offtopic" så att säga.
jag fick min mobil doppad i sötvatten när jag hade musik igång å kontakt i hörlurs uttaget, en krets i modulen brann å orsakade störning så fick byta ut den. Vips så slapp man både skrammel från vibratorn för det är tydligen kontakterna till uttaget som låter vid vibration och sedan fixade man designfelet så man nu inte får in damm längre i sensorn eller frontkameran

När de fixade damm problemet, bytte de displayen eller fick du behålla den gamla. Tänkte lämna in min så man kanske får en ny display

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogmod:

När de fixade damm problemet, bytte de displayen eller fick du behålla den gamla. Tänkte lämna in min så man kanske får en ny display

ursäktar om någon missförstod mitt inlägg, men det du citerade så menade jag med att jag själv skruvade i mobilen

tror faktiskt inte att dom skulle byta din display om du nu inte får en ny mobil men det beror ju på om du nu kanske har skadat mobilen/skärmen, typ fått en spricka eller så.

Då kanske dom inte ens vill fixa mobilen för dammet mot garantin. Det är en vild gissning, jag har aldrig lämnat in någon mobil jag har ägt så vet inte hur det fungerar men man har ju läst om hur en del har haft dåliga erfarenheter med garantiärenden om man har handhavande skador på mobilen sen innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

ursäktar om någon missförstod mitt inlägg, men det du citerade så menade jag med att jag själv skruvade i mobilen

tror faktiskt inte att dom skulle byta din display om du nu inte får en ny mobil men det beror ju på om du nu kanske har skadat mobilen/skärmen, typ fått en spricka eller så.

Då kanske dom inte ens vill fixa mobilen för dammet mot garantin. Det är en vild gissning, jag har aldrig lämnat in någon mobil jag har ägt så vet inte hur det fungerar men man har ju läst om hur en del har haft dåliga erfarenheter med garantiärenden om man har handhavande skador på mobilen sen innan.

Har själv skruvat en del i olika mobiler så dammet kan jag få bort men fått lite repor så var sugen på ett nytt glas bara om de nu byter det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hur fungerar Tunein radio för er med 920?
Jag har testat det på min jobbtelefon (lumia 620) och tjejens telefon (lumia 800) och det fungerar att streama musik i drygt 30sek, sen står det bara "buffering" i all oändlighet/tills man startat om programmet. Sen kan man lyssna igen (i 20sek) och så håller det på så hela tiden.

Är riktigt sugen på att sälja min nexus 4 och skaffa mig en 920(eller 1020), men fungerar inte tunein radio till telefonen så kommer jag bli galen på det.

Värt att notera är att det är exakt samma fenomen över 3G som det är över wifi. Och på mina android telefoner som är kopplade till samma nät fungerar det hur bra som helst.

Permalänk

Wow, 10k kommentarer om en mobil

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hur fungerar Tunein radio för er med 920?
Jag har testat det på min jobbtelefon (lumia 620) och tjejens telefon (lumia 800) och det fungerar att streama musik i drygt 30sek, sen står det bara "buffering" i all oändlighet/tills man startat om programmet. Sen kan man lyssna igen (i 20sek) och så håller det på så hela tiden.

Är riktigt sugen på att sälja min nexus 4 och skaffa mig en 920(eller 1020), men fungerar inte tunein radio till telefonen så kommer jag bli galen på det.

Värt att notera är att det är exakt samma fenomen över 3G som det är över wifi. Och på mina android telefoner som är kopplade till samma nät fungerar det hur bra som helst.

Var tvungen att testa på min Lumia 800, så jag installerade appen. Körde ca 8 minuter över 3G, fungerade perfekt. Men precis som du skrev bröt det efter ca 30 sekunder över WiFi, sen bara buffrar den. Det är inget jag använder så jag avinstallerade appen, bara ville testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogmod:

Har själv skruvat en del i olika mobiler så dammet kan jag få bort men fått lite repor så var sugen på ett nytt glas bara om de nu byter det.

Skickades från m.sweclockers.com

okej va bra. om du eller någon polare till dig kan polera en bil eller liknande så kan ni faktiskt polera glaset. finns på youtube om du vill veta mera

Skrivet av huttala:

Hur fungerar Tunein radio för er med 920?
Jag har testat det på min jobbtelefon (lumia 620) och tjejens telefon (lumia 800) och det fungerar att streama musik i drygt 30sek, sen står det bara "buffering" i all oändlighet/tills man startat om programmet. Sen kan man lyssna igen (i 20sek) och så håller det på så hela tiden.

Är riktigt sugen på att sälja min nexus 4 och skaffa mig en 920(eller 1020), men fungerar inte tunein radio till telefonen så kommer jag bli galen på det.

Värt att notera är att det är exakt samma fenomen över 3G som det är över wifi. Och på mina android telefoner som är kopplade till samma nät fungerar det hur bra som helst.

vill du ha tunein pga valet utav radiokanaler utanför sverige eller bara kunna lyssna på radio ? i den kommande uppdateringen till wp8 som lär dyka upp om några veckor så kommer FM-Radio att aktiveras på ex-vis 920, kommer ej ihåg vilka fler som klarar av FM sen tidigare hårdvarumässigt.

Jag har kört med Tunein radio ett tag, funkar kanon för mig på min 920. Oavsett via Wifi eller 3G, ej testat 4G men det spelar nog ingen roll.
Om jag minns rätt så strulade Tunein appen när jag installerade den första gången(April/Maj) men efter det så har det funkat bra.

Skrivet av jimbow1234:

Wow, 10k kommentarer om en mobil

bevisar bara att det är faktiskt en riktigt trevlig mobil som många vill kommentera om

Vi får se hur det blir med 1020! Blir nog en 1020 Kamera tråd där alla får posta sina bästa bilder med kameran utan använda 3de parts appar för att justera bilden. Längtar så något dj*vulskt på mobilen. November.. bara att räkna ned dagarna

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av djaxxo:

vill du ha tunein pga valet utav radiokanaler utanför sverige eller bara kunna lyssna på radio ? i den kommande uppdateringen till wp8 som lär dyka upp om några veckor så kommer FM-Radio att aktiveras på ex-vis 920, kommer ej ihåg vilka fler som klarar av FM sen tidigare hårdvarumässigt.

Jag har kört med Tunein radio ett tag, funkar kanon för mig på min 920. Oavsett via Wifi eller 3G, ej testat 4G men det spelar nog ingen roll.
Om jag minns rätt så strulade Tunein appen när jag installerade den första gången(April/Maj) men efter det så har det funkat bra.

Jag vill ha det för att komma åt NEradio samt stockholms kanaler, här i Västerås kommer man bara åt NRJ och mix megapol, vilket är mindre upphetsande.
Men skönt att det fungerar för dig med 920, då bör det ju fungera för alla andra också. Men konstigt att den bara buffrar på 620 och 800.

Men men, antar väl att hela WP8 är uppbyggt runt lumia 920, så konstigt vore det väl om appar inte fungerar till den medan de fungerar till andra telefoner.

Skulle dock vara skönt att höra från andra om de har haft problem med just den appen då den är extremt viktig för mig (använder den till min jambox ungefär 90% av tiden jag är vaken).

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag vill ha det för att komma åt NEradio samt stockholms kanaler, här i Västerås kommer man bara åt NRJ och mix megapol, vilket är mindre upphetsande.
Men skönt att det fungerar för dig med 920, då bör det ju fungera för alla andra också. Men konstigt att den bara buffrar på 620 och 800.

Men men, antar väl att hela WP8 är uppbyggt runt lumia 920, så konstigt vore det väl om appar inte fungerar till den medan de fungerar till andra telefoner.

Skulle dock vara skönt att höra från andra om de har haft problem med just den appen då den är extremt viktig för mig (använder den till min jambox ungefär 90% av tiden jag är vaken).

Kände mig också manad att testa medans jag satt på toa funkande prima. Observera att jag är i stugan och sitter på 2g nu som är ytterst plågsamt att surfa på men tunein flöt till min förvåning på fint. Så det ska nog inte vara några problem för dig.

p.s. Köp min 920 så jag kan skaffa 1020 så galet sugen på den luren! ��

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste slå ett slag för de snygga och mycket välfungerande tillbehören som finns. Jag tänker främst på Nokia Purity Pro HD By Monster, som är ruskigt grymma. BT och NFC gör kopplingen omedelbar och det är så jävla bra. Behöver inte ha igång blåtanden på lurarna, utan de är i standby och kopplas ihop på sekunden så fort du vecklar ut dem. Vilket gör att batteritiden är ruskigt bra. De har ju även mick så de går ju även att ha som snack-lurar, om man vill. Väldigt skönt ljud vid både musik och vid samtal, samt mycket sköna att ha på sig. Grymt att ha dessa nu när man/de flesta har fria samtal och man pratar mycket, har aldrig varit så bekvämt att prata i mobilen, tack vare dessa lurar.

http://www.dustinhome.se/product/5010665002/nokia-bh-940-puri...

Sedan har vi de trådlösa högtalarna som gjorts i samarbete med JBL. PlayUp är grym men PowerUp är världsklass.

Permalänk
Medlem

Köpte min Lumia 920 av min polare för en vecka sedan för 1000 kr pga blixten inte fungerade och en repa i skärmen..är överlag nöjd med den förutom när man lyssnar på mix megapol. Telefonen kan får för sig att bara sätta igång uppspelningen mitt under arbetstid men detta är nog något relaterat till appen.

skall försöka fixa fram en T5 torxmejsel för att lösa blixtproblemet! Någon som vet om man kan byta glas på dessa mobilerna*?

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Ser inte 920 som alternativ så ofta när operatörer annonserar,, mest iphone och Sony, synd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit mer nöjd med en mobiltelefon än med min Lumia 920. Har egentligen bara en sak som stör mig och det är att batteriet får "rycket" ibland och laddar ur sig på kort tid. Oftast håller det i dagar men vid vissa tillfällen så försvinner batteriet på bara ett par timmar utan märkbar anledning. Kan vara lite lurigt ibland!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hur fungerar Tunein radio för er med 920?
Jag har testat det på min jobbtelefon (lumia 620) och tjejens telefon (lumia 800) och det fungerar att streama musik i drygt 30sek, sen står det bara "buffering" i all oändlighet/tills man startat om programmet. Sen kan man lyssna igen (i 20sek) och så håller det på så hela tiden.

Är riktigt sugen på att sälja min nexus 4 och skaffa mig en 920(eller 1020), men fungerar inte tunein radio till telefonen så kommer jag bli galen på det.

Värt att notera är att det är exakt samma fenomen över 3G som det är över wifi. Och på mina android telefoner som är kopplade till samma nät fungerar det hur bra som helst.

Har samma problem på alla testade kanaler förutom Rix FM..... Så det är det enda jag lyssnar på

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Mithras:

Har samma problem på alla testade kanaler förutom Rix FM..... Så det är det enda jag lyssnar på

Med en 920?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Med en 920?

Ja, tyvärr. Är väl den enda riktiga buggen som jag stör mig på för tillfället.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Hur fungerar Tunein radio för er med 920?
Jag har testat det på min jobbtelefon (lumia 620) och tjejens telefon (lumia 800) och det fungerar att streama musik i drygt 30sek, sen står det bara "buffering" i all oändlighet/tills man startat om programmet. Sen kan man lyssna igen (i 20sek) och så håller det på så hela tiden.

Är riktigt sugen på att sälja min nexus 4 och skaffa mig en 920(eller 1020), men fungerar inte tunein radio till telefonen så kommer jag bli galen på det.

Värt att notera är att det är exakt samma fenomen över 3G som det är över wifi. Och på mina android telefoner som är kopplade till samma nät fungerar det hur bra som helst.

Jag lyssnar mest på tyska och amerikanska kanaler. Den fungerar bra för mig OFTAST. Jag använder tuneIn när jag sitter och kör bil och har då lärt mig att den alltid slutar fungera på vissa ställen som jag oftast åker förbi. Avbrottet är i ca 10-20 sekunder, sen är den igång igen. Min slutsats till det är att den slutar fungera är pga. mastbyte. Dock kan vissa radiokanaler strula ibland och inte gå igång alls.