Gigabyte ger längre garanti för SweClockers medlemmar

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte ger längre garanti för SweClockers medlemmar

Fyra års garanti på samtliga moderkort är huvudnumret när Gigabyte drar igång en ny kampanj för SweClockers medlemmar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja! Underbart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

Yja det är ju alltid trevligt med lång garanti men jag har nästan ingen datordel kvar i längre än max 3 månader...

Och ifall jag ska bygga något som är "built to last" blir jag ju jätteglad för 5-10 års garanti:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Jag är oftast helt ointresserad av garantitiden, men så har mina grejer redan hunnit bli uppgraderade innan de gått sönder. Men det är ju en ganska sjysst förmån det där, kul att swec har ett visst inflytande :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Rätta mig om jag har fel, men har inte ASUS fem års garanti på många av sina moderkort? Trevligt att Gigabyte förlänger men lite bättre kan de?

Permalänk
Medlem

Har aldrig uynyttjat garantitiden då det längsta nått har suttit i min dator är drygt 1 år..

Permalänk
Medlem

Trevligt att dom erbjuder oss detta men själv har man ASUS moderkort och garantitiden är inte viktig för mej.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tack Gigabyte för att ni ger oss 1 år extra garanti.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Grymt för de som har kvar sina delar ett bra tag. Själv så blir det max 1-2 år innan byte.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Fabriksfel har man ju redan enligt konsumentköplagen, och jag har aldrig kunnat utnyttja mer än den (dvs aldrig utnyttjat garanti, fick ett par trasiga ramminnen som jag reklamerade direkt). Precis som ni andra som kommenterat så är garantin enbart ett plus, men inget jag betalar extra för.

Permalänk
Medlem

Vidrigt av gigabyte. Längre garanti för alla eller för ingen. Oavsett om man är medlem på ett forum!

Permalänk
Inaktiv

Mycket bra. Det är ett år längre än för mitt ASUS ROG-moderkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Mycket bra. Det är ett år längre än för mitt ASUS ROG-moderkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt EVGA-moderkort har betydligt längre garanti än dessa 4 år ^^

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::

Permalänk

bryr mig inte kör vatten block på så den lär jö försvinna endå

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

nu har jag ju aldrig i mitt liv ett moderkort 4år men 2,5 som längst det är då ingen nackdel iaf!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Garantier är för mig inte särskilt viktigt när det gäller moderkort/grafikkort... Bryter ofta garantin ändå efter bara någon vecka i samband med andra kyllösningar till exempel.

Permalänk
Inaktiv

Jaha så de vill att jag ska ta kort på serienumret som står på ATX-kontakten men nu har jag redan installerat moderkortet och jag måste skruva isär precis allting, det vill säga grafikkort, nätverkskort, ljudkort, moderkortet och dra bort alla kablar.

Finns det inget mer simpelt sätt? För kvittot har jag här framför mig.

Permalänk
Medlem

Har gigabytemoderkort i både min server och den stationära, varav att jag utnyttjat garantin på kortet på servern. Jag är helnöjd och med en förlängd garanti på framtida uppgraderingar med gigabyte är ju ännu bättre!
Då vet jag vilket märke jag väljer nästa gång det är dags!

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skrotnisse92:

Vidrigt av gigabyte. Längre garanti för alla eller för ingen. Oavsett om man är medlem på ett forum!

Håller helt med. Detta är endast ett försök till att fixa PR till de få som finns kvar på planeten som bygger datorer. De försöker få sweclockare att känna sig speciella/utvalda och därmed ge ett erbjudande som egentligen är helt obetydande mer kraft. Det var mer än två år sedan som någon bad mig bygga en dator som inte visste hur simpelt det är. Idag köper alla jag känner en surfplatta eller ultrabook och Gigabyte, Asus med flera lär känna av detta och därför målar de om korten och håller på för att den lilla gruppen som fortfarande plockar ihop datorer ska tilltalas. Detta är bara ful PR imao.

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Vidrigt av gigabyte. Längre garanti för alla eller för ingen. Oavsett om man är medlem på ett forum!

Är ex inet också vidriga för att man får fri frakt om man nyttjar sweclockers kampanjkod? Vill man ha garantin och inte är medlem är det ju bara att skapa ett gratis konto. Detta är ju bara ett sätt att få mer folk till sweclockers eller få oss att känna oss utvalda, men vad spelar det för roll?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag läste först "Gigabyte lägger ner garanti för sweclockers medlemmar" och kände well that was stupid. Fast sen insåg jag att det är jag som förmodligen behöver glasögon *doh*

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Brukar hålla mig till att bygga en helt ny dator var 3,e år enda jag bytt i datorn just nu är SSD hårddisk & grafikkort.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Inte alls viktigt, den bryts ändå innan den har hunnit gå ut

Permalänk

Trevligt, när uppgraderings tiden är kommen blir det ett Gigabyte

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Ett tillåtet knep för vad dom nu än har tänkt tycker jag,
spelar ingen roll för mig dock för jag ska ha ASUS har jag intalat mig och så har det varit en lång tid nu.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Föredetting

Hehe. He. Hehe. Hehehe. Regga serienummer, sälj kortet vidare, köparen av det begagnade kortet pajar kortet - försöker reklamera, svaret "det här moderkortet är inte registrerat på dig" kommer, och man sitter där utan garanti alls. Jättesmidigt sätt att slippa betala RMA-kostnader, och dessutom kan man påstå att man har lägre RMA-siffror, eftersom man räknar på kort man faktiskt tar emot och lagar, nekar man dem blir de aldrig del av statistiken.

Att jag inte tänkte på det här tidigare.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Vidrigt av gigabyte. Längre garanti för alla eller för ingen. Oavsett om man är medlem på ett forum!

De gjorde det säkert så för att få Sweclockersmedlemmarna att känna sig speciella och få fler som köper Gigabyte-moderkort på Sweclockers, för ärligt talat så är det inte många som brukar rekommendera Gigabyte här.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Tycker mest det känns som ett Väldigt desperat försök att ragga mer members till SweC samt att få sälja mer moderkort.

Tolka mig inte fel, jag älskar SweC och använder själv ett Gigabyte moderkort, men detta borde vara något som gäller alla och inte bara SweC.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Intressanta synpunkter från MSI's representant, dock kanske lite fult spel också

Angående garanti så räcker väl 2 år på de flesta komponenterna. Däremot kan man ju alltid hoppas att längre garanti betyder seriösare byggda grejer.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Jag har själv aldrig utnyttjat någon garanti men det är ändå ett plustecken när man ska köpa.